Jump to content

Flere som dømmer?


arnegya

Recommended Posts

Som fersk rekrutteringsdommer lurer jeg på om det er flere dommere her inne?

 

Skjønner godt om folk ikke vil stå fram som korrupt, svartkledd kampødelegger, med de holdninger og syn på dommere som dominere her inne, men spør likevel...

Link to comment
Share on other sites

Guest luckylars
Og jeg er alle dommeres mareritt :o

23187[/snapback]

 

Ingen som er noen dommeres mareritt. Det er jo bare å gi deg kort hvis du ikke oppfører deg. Så enkelt, og når kampen er over driter vi i spillerene.

Eneste som irriterer meg etter en kamp er hvis jeg ikke har fått gitt nok gule eller røde kort.

 

 

--

Lucky Lars

Link to comment
Share on other sites

Og jeg er alle dommeres mareritt ;)

23187[/snapback]

 

Ingen spillere er dommerens mareritt. Det er det grove feilvurderinger eller å ikke se stygge episoder som er. :o Så ikke skryt på deg for mye. Du er bare en av 22 utpå der som ikke kan reglene og derfor trenger meg... :(

 

Ellers var det tynt foreløpig, selv om jeg liker selvtilliten til alle som omtaler seg selv som framifrå. Selv har jeg vel beskrevet meg selv som elendig innpå her før, men siden hverken spillere, trenere eller publikum kan reglene, er det bare jeg (og en observatør og kretsen) som vet det...

Link to comment
Share on other sites

Og jeg er alle dommeres mareritt :o

23187[/snapback]

 

Ingen som er noen dommeres mareritt. Det er jo bare å gi deg kort hvis du ikke oppfører deg. Så enkelt, og når kampen er over driter vi i spillerene.

Eneste som irriterer meg etter en kamp er hvis jeg ikke har fått gitt nok gule eller røde kort.

 

 

--

Lucky Lars

23199[/snapback]

 

Og sånn apropos kort, jeg hadde den delte fornøyelsen å gi direkte rødt i første elverkampen jeg dømte. Gutte 13. Hadde det vært karate eller taekwondo måtte jeg gitt tølperen seier på knock out...

 

Er egentlig ikke gøy å gi kort, men av og til, når banditten åpenbart, med hensikt, saboterer eller provoserer, da er det greit. Og gjerne fortelle fargen på det neste og. Ellers er jo reglene greie, og når man snakker til dem og gjør oppmerksom på at om de gjør mer galt etter tilsnakk får de kort uansett, klarer de fleste å oppføre seg.

 

Har fått en del morsomme innspill fra spillere i løpet av høsten, som;

 

"Man kan ikke snakke på seg frispark." etter at jeg blåser fordi fyren brøler "jeg skal drepe deg, din homo"og så ut til å mene det, til motspiller.

 

"Jeg traff jo ballen." og begge bena til motspiller, i knehøyde, etter et tofots hopp på minst to og en halv meter.

 

og den beste:

 

"Jeg trodde jeg var keeper." så vidt inne på motstanders banedel...

Link to comment
Share on other sites

Og jeg er alle dommeres mareritt :ph34r:

23187[/snapback]

 

Ingen som er noen dommeres mareritt. Det er jo bare å gi deg kort hvis du ikke oppfører deg. Så enkelt, og når kampen er over driter vi i spillerene.

Eneste som irriterer meg etter en kamp er hvis jeg ikke har fått gitt nok gule eller røde kort.

 

 

--

Lucky Lars

23199[/snapback]

 

Og sånn apropos kort, jeg hadde den delte fornøyelsen å gi direkte rødt i første elverkampen jeg dømte. Gutte 13. Hadde det vært karate eller taekwondo måtte jeg gitt tølperen seier på knock out...

 

Er egentlig ikke gøy å gi kort, men av og til, når banditten åpenbart, med hensikt, saboterer eller provoserer, da er det greit. Og gjerne fortelle fargen på det neste og. Ellers er jo reglene greie, og når man snakker til dem og gjør oppmerksom på at om de gjør mer galt etter tilsnakk får de kort uansett, klarer de fleste å oppføre seg.

 

Har fått en del morsomme innspill fra spillere i løpet av høsten, som;

 

"Man kan ikke snakke på seg frispark." etter at jeg blåser fordi fyren brøler "jeg skal drepe deg, din homo"og så ut til å mene det, til motspiller.

 

"Jeg traff jo ballen." og begge bena til motspiller, i knehøyde, etter et tofots hopp på minst to og en halv meter.

 

og den beste:

 

"Jeg trodde jeg var keeper." så vidt inne på motstanders banedel...

23209[/snapback]

HEHE....noen morsomme kommentarer der...Nesten like ille som Tufte jo....Dommeren blåste av kampen akkurat da Udi (keeperen) tok å skøyt ut ballen og han spurte: Kan du fortelle meg hva jeg gjorde feil så jeg ikke gjør det om igjen :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Og jeg er alle dommeres mareritt B)

23187[/snapback]

 

Ingen som er noen dommeres mareritt. Det er jo bare å gi deg kort hvis du ikke oppfører deg. Så enkelt, og når kampen er over driter vi i spillerene.

Eneste som irriterer meg etter en kamp er hvis jeg ikke har fått gitt nok gule eller røde kort.

 

 

--

Lucky Lars

23199[/snapback]

 

Og sånn apropos kort, jeg hadde den delte fornøyelsen å gi direkte rødt i første elverkampen jeg dømte. Gutte 13. Hadde det vært karate eller taekwondo måtte jeg gitt tølperen seier på knock out...

 

Er egentlig ikke gøy å gi kort, men av og til, når banditten åpenbart, med hensikt, saboterer eller provoserer, da er det greit. Og gjerne fortelle fargen på det neste og. Ellers er jo reglene greie, og når man snakker til dem og gjør oppmerksom på at om de gjør mer galt etter tilsnakk får de kort uansett, klarer de fleste å oppføre seg.

 

Har fått en del morsomme innspill fra spillere i løpet av høsten, som;

 

"Man kan ikke snakke på seg frispark." etter at jeg blåser fordi fyren brøler "jeg skal drepe deg, din homo"og så ut til å mene det, til motspiller.

 

"Jeg traff jo ballen." og begge bena til motspiller, i knehøyde, etter et tofots hopp på minst to og en halv meter.

 

og den beste:

 

"Jeg trodde jeg var keeper." så vidt inne på motstanders banedel...

23209[/snapback]

HEHE....noen morsomme kommentarer der...Nesten like ille som Tufte jo....Dommeren blåste av kampen akkurat da Udi (keeperen) tok å skøyt ut ballen og han spurte: Kan du fortelle meg hva jeg gjorde feil så jeg ikke gjør det om igjen ;)

23312[/snapback]

 

jau da har man i hvertfall ike sett noe som helst fotball :P

 

kan heller ikke si jeg er dommerens mareritt. gidder ikke å diskutere med han selv om han har gjort en feil. men sier dere en ting: ikke dra på cup til Danmark. for der er det ikke akkurat gode dommere. vi hadde en dommer som gikk rundt og pratet med motspillerne som var fra det stedet. etter kamp gikk han også rett bort for å prate med treneren deres, og da ikke om kampen. vi hadde også en annen dommer som klarte å ikke se at en motspiller dempet ballen med hendene for så og sette den i mål. merkelig nok så var dette andre-laget til de andre vi spilte mot.

Link to comment
Share on other sites

Det var nok litt mer enn en smule ironi da, i innlegget mitt :P

Men! Jeg husker godt jeg fikk refs fra en engelsk dommer i NC.. jeg finter 4-5 stk og hadde blitt litt takla på den første jeg finta.. så ble det frispark, men jeg ville ha fordel, så jeg skreik ut så heile ekebergsletta sikkert hørte det: "WHAT THE FUCK REF? I HAD THE BALL FOR GODS SAKE!!!"

 

 

... jeg lover dere: ALDRI gjør det til en engelsk dommer!

Link to comment
Share on other sites

Det var nok litt mer enn en smule ironi da, i innlegget mitt ;)

Men! Jeg husker godt jeg fikk refs fra en engelsk dommer i NC.. jeg finter 4-5 stk og hadde blitt litt takla  på den første jeg finta.. så ble det frispark, men jeg ville ha fordel, så jeg skreik ut så heile ekebergsletta sikkert hørte det: "WHAT THE FUCK REF? I HAD THE BALL FOR GODS SAKE!!!"

 

 

... jeg lover dere: ALDRI gjør det til en engelsk dommer!

23347[/snapback]

 

Er det lov å spørre hva han sa/gjorde?? :P

det var vel litt unødvendig også da, av deg mener jeg... B)

Link to comment
Share on other sites

Unødvendig og unødvendig :D Vi lå under 8-0 for steike satan !!! ;)

Han sa noe sånt som (med tordnende stemme): HEY NUMBER 14, COME HERE!!! OKEY I MIGHT DID A MISTAKE THERE BUT YOU DONT SHOUT AT ME LIKE THAT! NEXT TIME ILL GIVE YOU A YELLOW. så sa han et eller annet jeg ikke skjønte helt (rar dialekt) før jeg bare sa: Its okey I lost my head there, sorry.

 

 

:(

Link to comment
Share on other sites

Guest Jazzmakrellen

Etter at jeg har måttet legge fotballsparking på hylla på ubestemt tid, pga en tå som nå har vært ute av stand til å spille fotball så og si sammenhengende i to år nå, så har jeg gått løs på dømming. Stort sett 7'er fotball og indoor. Synes det er veldig artig, men får veldig lyst til å bytte rolle av og til og heller prøve å sparke ballen :)

Link to comment
Share on other sites

Eg dømmer ein del. Men det er ikkje på høgt nivå

24446[/snapback]

 

Ser ikke ut til at noen av oss dømmer på særlig høyt nivå. Får en sesong til som rekrutteringsdommer pga. for få dømte kamper i år. Men jeg er jo uansett best på tribunen eller foran tv'n...

Link to comment
Share on other sites

Guest Thomaz1989
Eg dømmer ein del. Men det er ikkje på høgt nivå

24446[/snapback]

 

Ser ikke ut til at noen av oss dømmer på særlig høyt nivå. Får en sesong til som rekrutteringsdommer pga. for få dømte kamper i år. Men jeg er jo uansett best på tribunen eller foran tv'n...

24449[/snapback]

 

da er vi to. det høgaste nivået eg har dømt er gutter 16 7er fotball.

Link to comment
Share on other sites

Guest Thomaz1989
Jeg har tenkt å melde meg på dommerkurs til våren. Fikk tilbud i fjor også, men takket nei da ;) ...

24576[/snapback]

 

Det har eg også vurdert

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tenkt å melde meg på dommerkurs til våren. Fikk tilbud i fjor også, men takket nei da :unsure: ...

24576[/snapback]

 

Det har eg også vurdert

24604[/snapback]

 

Anbefales! For det første lærer man faktisk reglene, i tillegg får man stæsj og hjelp til "riktig" regelfortolkning.

 

Hva gjør man hvis spillere aplauderer?

 

Avhengig av situasjon. Hvis det er ironisk/sarkastisk faller det inn under "Med ord eller handling å utrykke uenighet med dommeren" og skal føre til advarsel(=gult kort).

Link to comment
Share on other sites

Guest Thomaz1989

det er jo gøy å dømma og eg har lyst til å ta dommer kurs slik at vi slipper å ha sånn gamle dårlige dommere. vi hadde ein i helgen. han var totalt ubrukeleg for å sei da mildt

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
det er jo gøy å dømma og eg har lyst til å ta dommer kurs slik at vi slipper å ha sånn gamle dårlige dommere. vi hadde ein i helgen. han var totalt ubrukeleg for å sei da mildt

24650[/snapback]

 

Gå dommerkurs! Norge trenger gode dommere og man lærer faktisk reglene. Synes egentlig alle som spiller burde hatt litt opplæring i reglene, hadde vært mye lettere for både dommere og spillere. For ikke å snakke om trenere. Og såkalte "eksperter"...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...