Jump to content

SYKLING


Haraldac

Recommended Posts

VM er akkurat over, og etter 270 km var det Tom Boonen fra Belgia som spurtet til seier. Vår egen kandidat til Gullet kom alt for langt bak.

 

Vi har hatt den som alltid like interesante Tour de France i sommer, og Vuelta a Espana ble avsluttet for ikke mange ukene siden.

 

Hvordan er sykkelinteressen blant folket??

 

Her kan alt rundt egne sykkelferdigheter til Danske fjellklatrere diskuteres.

 

Sykling er temaet.

Link to comment
Share on other sites

<_< ............ Tour de France suger synes jeg. Men smaken er som baken. -den er delt...

 

Men jeg liker å sykle da, men ikke på den måten!! <_<

 

 

Men hvis sykling er temaet, hvorfor kan det diskuteres danske fjellklatrere også?? :'(

21647[/snapback]

Det jeg mener med Danske fjellklatrere er Dansker som Rassmusen som er veldig flink til å sykle i bratte bakker, men uansett. jeg vil anbefale deg å lære deg de forskjellige tingene, og hvordan sporten funker...gjør det så vil du elske det

Link to comment
Share on other sites

Sykling er spennende nok det, det men ikke i nærheten av fotball....Synd Tor Hushovd skuffet i VM og det er merkverdig at Kurt ikke fikk stille til start (han tok jo en 2. plass i touren) Synd for Houshovd at Boonen er så mye bedre da.... Vinner jo alltid den belgeren og Hushovd hadde neppe vunnet den grønne trøya om ikke Boonen hadde blitt skadet!!!!!

Men lykke til videre Hushovd og Kurt

Link to comment
Share on other sites

Sykling er en meget fascinerende idrett, har blitt hekta på tour de France de siste åra,og har nå også begynt å følge med mer generelt.

Når man oppdager lagspillet og taktikken som ligger bak blir det veldig interessant!

21723[/snapback]

Nettop. Det er jeg helt enig i. Skjønner man ikke lagspillet og taktikken osv. er det fryktelig kjedelig som regel

Link to comment
Share on other sites

Sykling er en meget fascinerende idrett, har blitt hekta på tour de France de siste åra,og har nå også begynt å følge med mer generelt.

Når man oppdager lagspillet og taktikken som ligger bak blir det veldig interessant!

21723[/snapback]

Skjønner man ikke lagspillet og taktikken osv. er det fryktelig kjedelig som regel

21726[/snapback]

 

Det kan jeg skrive under på.... ;)

;)

Link to comment
Share on other sites

Sykling er stort. Følger med en del. Prøver å få med meg klassikerne, mesterskap og de tre store etapperitta. Helt klart lettest å følge med på landevei, med tanke på mediedekninga, men prøver å få med meg litt skikkelig sykling også. Det er ikke ånkli før det går utenfor asfalten! ;)

 

Sykler/(pga flytting og beinbrudd og andre småting) en god del offroad. Single-track og krevende tekniske bakker opp og ned er det som er gøy. Ikke fullt så gøy å ligge på landeveien å gampe mil etter mil. Skal prøve å få sendt opp sykkelen hjemmefra snart, så jeg får trent opp beinet igjen.

 

Syns ellers Hushovd får altfor mye mediedekning i forhold til Arvesen, som er en mye bedre allround-syklist. Hushovd er heller ikke verdens beste beste spurtkanon, selv om han plukket med seg den grønne i Tour'en.

Link to comment
Share on other sites

Sykling er stort. Følger med en del. Prøver å få med meg klassikerne, mesterskap og de tre store etapperitta. Helt klart lettest å følge med på landevei, med tanke på mediedekninga, men prøver å få med meg litt skikkelig sykling også. Det er ikke ånkli før det går utenfor asfalten!  ;)

 

Sykler/(pga flytting og beinbrudd og andre småting) en god del offroad. Single-track og krevende tekniske bakker opp og ned er det som er gøy. Ikke fullt så gøy å ligge på landeveien å gampe mil etter mil. Skal prøve å få sendt opp sykkelen hjemmefra snart, så jeg får trent opp beinet igjen.

 

Syns ellers Hushovd får altfor mye mediedekning i forhold til Arvesen, som er en mye bedre allround-syklist. Hushovd er heller ikke verdens beste beste spurtkanon, selv om han plukket med seg den grønne i Tour'en.

21746[/snapback]

Er fullstendig enig med deg. Arvesen er som du sier en bedre syklists totalt sett. Man ser gang på gang at Hushovd taper spurter når han skal prøve seg mot de store spurtkanonene som Pettachi, Boonen, Mcewen og Zabel. men apropo det med landevei sykling. Det er veldig morsomt. Spesielt å bestige harde stigninger. Det er vanvittig deilig. Det må du prøve

Link to comment
Share on other sites

men apropo det med landevei sykling. Det er veldig morsomt. Spesielt å bestige harde stigninger. Det er vanvittig deilig. Det må du prøve

 

 

Kan sykle på asfalt med en offroader også! ;-) Bakkedrag kan være sinnsykt deilig hvis man føler seg litt pigg. Men jeg liker gjerne bakkedrag som ikke blir laaaange og kjedelige, men heller syredrag hvor jeg også får litt tekniske utfordringer underveis. Bakker hvor jeg sliter med å holde med på sykkelen. Det er utfordringer det.

 

Men det er ikke noe som er morsommere enn å leke nedover steinknauser og stupbratte bakker. Nei, faen nå må jeg få sendt opp sykkelen før vintern tror jeg. Drømmer meg helt bort her.

Link to comment
Share on other sites

Sykling er en meget fascinerende idrett, har blitt hekta på tour de France de siste åra,og har nå også begynt å følge med mer generelt.

Når man oppdager lagspillet og taktikken som ligger bak blir det veldig interessant!

21723[/snapback]

Favorittsyklisten din da?.... Personlig liker jeg de spanske lagene som Illes Baleares og LIberty seguros med Heras, vicioso,serrano og co.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...