Jump to content

Gratulerer tor Hushovd!


Larsenal76

Recommended Posts

For all del, men ingen må komme og si at Thor Hushovd ikke vant fortjent, for det gjorde han. Han syklet taktisk og meget klokt.

 

Paralellene mellom McEwen og Chelsea ser jeg ikke. Chelsea har nemli ikke blitt trukket poeng.

Link to comment
Share on other sites

Fortjent eller ikke, det er ikke til å komme bort i fra at Thor Hushovd vant grønntrøya pga. skader, poengtrekk og andre tilfeldigheter som var utenfor hans kontrollsfære. Og det vil for meg alltid henge ved denne tittelen.

 

Jeg synes det blir for enkelt å snu ryggen til dette faktumet. Prestasjonene og resultatene må alltids ses i sammenheng med omstendighetet som påvirker utfallet. Det mener i allefall jeg.

Link to comment
Share on other sites

Fortjent eller ikke, det er ikke til å komme bort i fra at Thor Hushovd vant grønntrøya pga. skader, poengtrekk og andre tilfeldigheter som var utenfor hans kontrollsfære. Og det vil for meg alltid henge ved denne tittelen.

 

Jeg synes det blir for enkelt å snu ryggen til dette faktumet. Prestasjonene og resultatene må alltids ses i sammenheng med omstendighetet som påvirker utfallet. Det mener i allefall jeg.

16305[/snapback]

 

Så du mener at han fortjener den grønne trøya mindre enn tidligere vinnere? Jeg sur ikke rygen til noen fakta. Fakta er at Thor hadde flest poeng. Skader forekommer, har alltid forekommet og vil alltid forekomme. Poengtrekket skyldtes uregelmessig sykling. Enhver deltaker må forholde seg til reglene.

 

For all del; men hva du vil, men i mine øyne er Thor Hushovd en særdeles verdig vinner av den grønne Tour de France trøya i 2005.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Zabel for eksempel, har aldri vært en av de beste spurterne, men har allikevel vunnet den grønne trøye hele 6 ganger.

15702[/snapback]

Joda, Zabel har faktisk tatt trøyen han uten å vinne en etappe. Zabel har vært en sinnsikt stor rytter, og stor spurter! Selv om han ikke har vært en av de største i de siste årene du har sett TDF.

 

Tror Zabel har 10-12 etappesiere i TDF? Han har vanvittig mange seire i andre ritt, og har noen klassikerseire på samvittigheten. VM-sølv i fjor bak Freire.

 

Zabel er ikke en stor spurter i dag, men har vært det.

15942[/snapback]

 

Joda, Zabel har vært en stor spurter, men det er ikke på grunn av hans overlegen hva angår spurt som gjør at han sitter igjen med den grønne trøye hele seks ganger. Seks ganger (eller kanskje det er syv) vinner av denne grønne trøya - 10-12 etappeseire. I tillegg så har mannen selvsagt deltatt noen ganger i touren uten å vinne den grønne trøya. Det gir ikke Zabel det helt store antallet etappeseire om man regner ut hvor mange seire han gjennomsnittlig vil ha i løpet av èn tour i løpet av hans sesonger i TdF.

 

Jeg tipper at Hushovd vil sitte igjen med flere etappeseire i Tour de France enn Zabel når han legger sykkelen i kjelleren - om antallet etappeseire (for Zabel) stemmer.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS

Ellers så undervurderer dere nok Hushovd en smule her. Om McEwen ikke hadde blitt diskvalifisert, så hadde han i løpet av den første uka ligget foran Hushovd. Men tror dere virkelig at Hushovd ikke ville reagert på den situasjonen? Hushovd var i store deler av denne touren i forsvarsposisjon, og lå på hjulet til O`Grady de siste ukene. Jeg kan love dere at det ikke ville vært tilfelle om McEwen hadde ledet med en 10 poengs ledelse til Grimstads store sønn...

Link to comment
Share on other sites

Det var en stor prestasjon av Thor. Når han vinner den grønne trøya, er han den beste gjennom TRE uker. Han er ikke den raskeste, men den sterkeste som han selv sier. Var rått å se da han prøvde å gå i brudd alene over et fjell (husker ikke hvilken etappe), kun for å sikre seg 6 spurt poeng. Han var virkelig tapper!

 

Så forøvrig på TV2 sporten igår at C.A. nå skal satse mer på Thor, dvs sette sammen lag for å vinne den grønne trøya pluss endags klassikere. Vi går en spennende tid i møte, og norsk sykkelsport har virkelig fått markert seg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...