Jump to content

Landslag


Eboue

Recommended Posts

Jeg har begynt å like landslag bedre og bedre nå når Confederations Cup var her og VM er på vei...så jeg ville lage en tråd som det går an å diskutere landslag!

Jeg bare starter med å oppsummere sånn som jeg kjenner de forskjellige lagene!

 

Brasil:

Dette er de som jeg liker best av alle lagene i verden fordi de spiller sånn en deeeeeilig fotball! De går litt på samme måte som Arsenal av og til, sånn klikk, klakk! Men Brassene er litt bare "litt" mere tekniske! Ronaldinho synes jeg at er den mest finte-sterke brassen nå! Brasil har mange av verdens beste spillere, samtidig som de avler opp mange nye som komme etter og blir nye verdensstjerner senere! Nå har de jo Robinho som den beste unggutten på laget, som kan drible seg gjennom nseten det han bare ønsker og vil, men han kommer til å bli ennda bedre som åra går! De har også Roberto Carlos som jeg vil si er verdens beste venstre-back, ca. på lik linje med A. Cole. Carlos har en enorm kraft i venstrebeinet sitt, mens han kan skru en har 5'er like lett som jeg sparker en badeball når det er kratig vind! Men den beste på Brasil eller kanskje i verden til å ta frispark må være Juninho Pernambucano som scorer på 99% av de frisparkene han tar! (99% var noe jeg sa altså...men han scorer nesten på alle!)

(jeg kan ikke si alle de gode spillerne på Brasil fordi da er blir Brasil'en myyye lengre enn alle de andre landene sine...)

 

Argentina:

Dette er vel også et av verdens beste lag nå! De spiller også en veldig fin fotball med hælspark og finter som det holder! Men han som jeg synes at er Argentinas beste er Riquelme! Han var jo så god at mange målte ham opp mot Ronaldinho som er kåra til en av verdens beste spillere da! Så da må han være god! Men ellers så har de Crespo som er spiss og skårer mål i fleng! Han ligger på andreplass på Argentinas beste synes jeg! Men de har og Gabriel Heinze som er en veldig god venstre-back, han stopper ganske mye og kan spille bra offensivt og! Coloccini er en spiller som jeg misliker! Han er litt mere stygg i seg, og har ikke så veeeldig god kontroll på armene sine som lett kan treffe andre spillere i fjeset, noen ganger bevisst, og noen ganger ubevisst! De har og unggutten Aimar som er et lovende talent, god på bakken og i lufta!

 

Mexico:

Mexico var et lag som jeg ikke hadde hørt om før det storspilte i Confederations Cup, jeg trodde nesten at de ikke hadde lag jeg, bare satt der nede med de der store hattene! Men lag hadde de, det var sikkert og visst, et kongelag faktisk! Et lag som jeg begynnte å like med en gang jeg så de! De spiller også på en typisk sør-amerikansk vis, med klakk, klikk, klokk, finter, skudd, DE HAR ALT! og det som overraska meg var at de klarte seg så bra mot de bra lagene som var med i Confederations Cup! De har mange gode spillere som kan yrket sitt strålende! For eksempel Borgetti som er en konge på hodet, mens han og kan være veldig god på gressmatta. Jeg har ikke så veldig mye mer å si om Mexico ennå etter som jeg ikke kjenner laget så mye ennå!

 

Frankrike:

Dette er et lag som på en måte kunne ha nådd langt hvis de hadde fått spillerne til å spille litt bedre sammen, bare tenk på det laget de har da! Jeg tenker på at de ikke kom lenger i EM og sånt da. men jeg sier ikke at de ikke spiller bra i lag, men spillestilen til de forskjellige verdensklasse-spillerne passer ikke sammen helt synes jeg! De har jo sinnsykt mange bra spillere: Thierry Henry som er en av de raskeste fotballspillere i verden (kåret av meg) og som har en enorm teknikk! Han har og en kanon bra pasningsfot! Så har de Pires, som er en veldig god spiller som legger noen fantastiske innlegg og plasserte frispark! De har også Trezeguet som spiller spiss sammen med Henry, de danner et bra spisspar som er ganske mål-farlige!

 

Tyskland:

Dette er et lag som jeg ikke likes så godt, selv om de spiller an kjempe bra fotball, så har de for mye av det stygge spillet! De kan miste hodet ganske fort! men de har en rekke med gode spillere og kan legges ut som eg god gullkandidat i VM 2006! De har Michael Ballack som eg hjernen i hele aget, som holder laget oppe og som er kaptein, Ballack egner seg både fremover og bakover på banen. Han legger presise pasninger og skyter bra osv. De har også Bastian Schweinsteiger som er en veldig teknisk spiller, som kan legge flotte pasninger! De har super-talentet Podolski som er en god hodespiller samtidig som han er god i mange andre ting og!

 

Portugal:

Portugal er et veldig lovende lag! De noen av de beste i verden på sitt lag her. Hele laget er tekniske, og om det må til så dribler de som om de aldri hadde gjort noe annet, nå sikter jeg spesiellt til en spiller: Cristiano Ronaldo! Han er en av de beste fotballspillerne jeg har sett i hele mitt "lange" liv! Han dribler, trikser, og finter som en gud asså! Men det kan faktisk av og til være litt for mye av det gode da! men de har mange andre klassespillere, F.eks Deco som var en av mine yndlingsspillere i EM, ham er en veldig god spiller som kan finte når han må, legger fine pasninger, er rutinert, men kan av og til filme litt for mye, det er synd det når han er en så bra spiller! Men de har også andre gode: Maniche som skyter veldig bra og legger bra stikkere og pasninger. De har og gamle Rui Costa, som er en veldig god og rutinert spiller!

 

Hellas:

Hellas har jeg hata siden de vant EM! Fy søren så ufortjent! ÅÅÅH! Jeg blir sur av å tenke på det! Fordi de bare sender HELE laget sitt opp på dødballer og sånt, og etter en scoring så legger HELE laget seg bakpå igjen! Det er bare av og til at spissen Charisteas løper på lange baller! Men de har egentlig et ganske godt lag, hvis de bare ikke hadde misbrukt de de har!

F.eks Charisteas da, han er en spiss som er sterk i kroppen og litt rask, og alt i alt veldig god! Og så har de Giannakopoulos som vel er høyre-midtbane og passer inn der, han har god innleggsfot, er litt teknisk, og er litt rask! Den beste forsvararen på Hellas må vel være Dellas...han er en spiller som er veldig sterk i kroppen samtidig som han er rutinert og kan jobben sin veldig godt, og er god på hodet! Jeg synes at Hellas tjener på at de har så gode forsvarsspillere, og folk som er gode på hodet...det er det som gjorde at Hellas f.eks vant EM.

 

Tsjekkia:

Tsjekkia er et veldig godt lag med mange kjempe bra spillere! De spiller fin fotball, teknisk, kjapp, klikk-klakk, det er akkurat sånn fotball jeg liker! De har gode hodespillere og "bakkespillere". F.eks Jan Koller, som er over 2 meter høy = god hodespiller! De har og Pavel Nedved som også var en av yndlings-spillerne mine i EM, det var også hele Tsjekkia-laget! Men Nedved er en rask, teknisk, pasningssterk midtbanespiller, han var en av de beste midtbanespillerne i hele EM! De har og Milan Baros som er en veldig god spiss! Han er teknisk og rask, og veldig avsluttnings-sterk! jeg synes akkurat nå at de har verdens beste keeper; Petr Cech som tar det han må...han er den perfekte keeper, gjør ikke tabber, er sikker på streken osv. Til sammen med alle de gode spillerne så tror jeg at de kan være med å kjempe om gullet i VM!

 

 

Det kommer kanskje flere lag etter hvert...!

 

Er det noen som kan legge ut sine meninger om lag eller noe sånt, så sleng ut!

Diskuter!

Link to comment
Share on other sites

Veldig mye bra her, men du har glemt laget som er rankert som verdens nest beste lag, altså Tsjekkia! Og Jannis, Zidane har lagt opp landslagfotball ja B)

Og ehh, er ikke Rui Costa midtbane??? :P

 

Isåfal er han langt bak noen som europas beste spiss! Han slier jo nesten benk i Milan! :o

Link to comment
Share on other sites

Men de har og Gabriel Heinze som er en veldig god høyre-back, han stopper ganske mye og kan spille bar offensivt og! Coloccini er en spiller som jeg misliker! Han er litt mere stygg i seg, og har ikke så veeeldig god kontroll på armene sine som lett kan treffe andre spillere i fjeset, noen ganger bevisst, og noen ganger ubevisst! De har og unggutten Aimar som er et lovende talent, god på bakken og i lufta!

 

Er det noen som kan legge ut sine meninger om lag eller noe sånt, så sleng ut!

Diskuter!

12958[/snapback]

ganske enig med deg.. Men Heinze er vel venstre/sentral? Coloccini synes jeg imponerte under prøve-VM.

Får han bare lagt ned armene sine, er han en utrolig god stopper.

Aimar var jo et utrolig talent for et par år siden. Skjønner ikke helt hva som har skjedd med han.

Link to comment
Share on other sites

Veldig mye bra her, men du har glemt laget som er rankert som verdens nest beste lag, altså Tsjekkia! Og Jannis, Zidane har lagt opp landslagfotball ja :angry:

Og ehh, er ikke Rui Costa midtbane??? :angry:

 

Isåfal er han langt bak noen som europas beste spiss! Han slier jo nesten benk i Milan! :angry:

12988[/snapback]

 

Men så har de Schevsjenko (eller hvordan det skrives) og Kakà og da...så det skal ikke være så vanskelig å slite benk i Milan! :angry:

Link to comment
Share on other sites

jaja :angry:

Men tenk deg alle spissene som spiller på europeiske klubber som er bedre enn han:

 

Henry

Reyes

Bergkamp

van Persie

Rooney(sorry)

Drogba

Gudjohnssen

Adriano

Ronaldo(Real)

Schevsjenko

Kaka

Crespo

Eto'o

Raul

Trezeguet

Zlatan

Del Piero

Gilardino

+++

13055[/snapback]

 

Enig! :angry:

Link to comment
Share on other sites

Guest kje_sim
jaja :D

Men tenk deg alle spissene som spiller på europeiske klubber som er bedre enn han:

 

Henry

Reyes

Bergkamp

van Persie

Rooney(sorry)

Drogba

Gudjohnssen

Adriano

Ronaldo(Real)

Schevsjenko

Kaka

Crespo

Eto'o

Raul

Trezeguet

Zlatan

Del Piero

Gilardino

+++

13055[/snapback]

Der var mange gode spisser! :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

jaja :D

Men tenk deg alle spissene som spiller på europeiske klubber som er bedre enn han:

 

Henry

Reyes

Bergkamp

van Persie

Rooney(sorry)

Drogba

Gudjohnssen

Adriano

Ronaldo(Real)

Schevsjenko

Kaka

Crespo

Eto'o

Raul

Trezeguet

Zlatan

Del Piero

Gilardino

+++

13055[/snapback]

Der var mange gode spisser! :ph34r:

13133[/snapback]

 

De er jo best (øverst) nest best osv.. (hvis Runbolle hadde vert lengre ned)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Livet for Arsenal
jaja ;)

Men tenk deg alle spissene som spiller på europeiske klubber som er bedre enn han:

 

Henry

Reyes

Bergkamp

van Persie

Rooney(sorry)

Drogba

Gudjohnssen

Adriano

Ronaldo(Real)

Schevsjenko

Kaka

Crespo

Eto'o

Raul

Trezeguet

Zlatan

Del Piero

Gilardino

+++

13055[/snapback]

 

Korti blei kaka spiss?

Link to comment
Share on other sites

jaja ;)

Men tenk deg alle spissene som spiller på europeiske klubber som er bedre enn han:

 

Henry

Reyes

Bergkamp

van Persie

Rooney(sorry)

Drogba

Gudjohnssen

Adriano

Ronaldo(Real)

Schevsjenko

Kaka

Crespo

Eto'o

Raul

Trezeguet

Zlatan

Del Piero

Gilardino

+++

13055[/snapback]

 

Korti blei kaka spiss?

16290[/snapback]

 

Det var en gang en brasilianer som het Kakà, så ble han spiss...! :o

HAH! :P

 

har ikke han vært spiss siden han kom til AC Milan da...eller kanskje før det også..?? :huh:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...