Jump to content

2 div Norge.


Guest Harrii

Recommended Posts

Sært tema, men siden jeg følger mye med, så kan det være verdt en tråd, om noen er intressert.

 

For å starte en diskusjon, så nevner jeg at Notodden har et budsjett på 10 mill!! Deres trener Fagermo hever 800.000 i lønn, dette er et tall som klubben selv bekrefter. Som leder i Ørn med et budsjett på 800.000 så må jeg si meg misunnelig på dem. Stiller allikevel et spørsmål ved om de blir bedre enn oss. ;)

 

Av spesielt gode lag vil jeg nevne Sparta, tror de vil gjøre det bra.

 

Personlig tror jeg ikke penger er en forutsetning for å gjøre det bra. Få eller ingen kan leve av 2 div. Jeg mener det er viktig å spille en offensiv fotball, ha et bra sosialt miljø, og la noen trene mer enn andre. Spillere skal trives, det må være gøy, bare se på Reyes.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jon-Halvor

Visste at de satsa virkelig stort på Notodden i år, men at det var så voldsomt overrasker meg. 800 000? Ikke rart han gikk fra Pors. Nå skal det riktignok ikke mye motivasjon til for å krype vekk fra den bitte lillle klubben i Porsgrunn.

Link to comment
Share on other sites

Av spesielt gode lag vil jeg nevne Sparta, tror de vil gjøre det bra.

 

Sparta har en killer ungdomsavdeling i hvert fall. Kjenner noen av gutta der. 1. divisjon er målsetningen for A-laget, og det bør være fullt mulig hvis moralen i troppen opprettholdes. Veldig mye utenlandsk innflytelse i laget som kan skape strid innad i laget. Veldig mange sterke personligheter involvert, men gutta i ledelsen er i hvert fall profesjonelle(Avhoppere av det gamle gubbeveldet i Sarpsborg FK etter diverse sammenslåinger og oppløsninger).

 

Hvis klubben får beholde spillerene sine, og gutter som Halvorsen fortsetter utviklinga, så tror jeg Sparta kommer til å gjøre det skarpt.

 

Men, et budsjett på 10 millioner norske kroner?? Hvilken rik onkel er det som er så lite glad i pengene sine? Selv Terje(g) Høili i søppelklubben Fredrikstad var mye mer nøktern med pengebruken. Det kan jo ikke gå bra i lengden?

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd å finne adjektiver som best beskriver 800.000 til en 2.div.trener, men har gitt opp. Når Notodden er i CL i 2008, skal de vel låne Blue Dream Arena?

Notodden bør passe seg. Lesjaskog har skumle planer i 6. divisjon og sikter høyt.

Link to comment
Share on other sites

Som leder i Ørn med et budsjett på 800.000 så må jeg si meg misunnelig på dem. Stiller allikevel et spørsmål ved om de blir bedre enn oss.

 

Dessverre så har penger fått mer og mer å si i norsk fotball, selv i 2. divisjon. Men et budsjett på 800.000, det dekker vel ikke mer enn reiseutgifter? Eller forsvant lønnsutgiftene med Mohammed Idris og Adrian Gashi????

Link to comment
Share on other sites

Reiseutgiftene hos Ørn er ikke allverden. Men det stemmer at mye penger forsvant til tidligere spillere. Når det gjelder Gashi så var ikke regnestykket så dårlig, han tjente vi faktisk litt på. Nå stakk innvestor og tidligere klubb (Molde) av med en del av pakka, så mye satt vi ikke igjen med.

 

Kan forøvrig opplyse at Notodden ikke er aleine om å ha lønnet en trener høyt. Kalle Bjørklund i Larvik skal visst nok ha tjent bort i mot det samme som Fagermo ifjor. Dvs over en kvart million. De opplysningene er dog ikke bekreftet. At Larvik fotball gikk åt skogen er derimot et sterkt indisium.

 

For de som vil ha oversikt over overganger i Ørns avdeling, så ligger en oversikt her: http://www.orn-horten.no/news_article.html...id=15&bind@0=15

Link to comment
Share on other sites

800000 i budsjett var ikke mye Harrii.

Vet at min tidligere klubb Nybergsund har et budsjett på godt over 3 mill, og det uten at Schumacher spytter inn penger. De satser også på opprykk, og har fått et par ok forsterkninger i blant annet tidl LSK spiller Stian Berget og den svenske spissen Richard Teberio som i fjor var toppscorer i finsk 1 div. (Han har også vært innom Sturm Graz). I tillegg har Åge Steen gått inn i trenerteamet der oppe.

Link to comment
Share on other sites

Sjå opp for Stord/Moster i avdeling 3.

489[/snapback]

 

Ke da?! Har dei tatt inn BB-Thor som spiss?? ;)

1008[/snapback]

 

Heh, nei det står ikkje så dårlig til. Men sant skal seiast at han har vore ein habil keeper.

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun
Sært tema, men siden jeg følger mye med, så kan det være verdt en tråd, om noen er intressert.

 

For å starte en diskusjon, så nevner jeg at Notodden har et budsjett på 10 mill!! Deres trener Fagermo hever 800.000 i lønn, dette er et tall som klubben selv bekrefter. Som leder i Ørn med et budsjett på 800.000 så må jeg si meg misunnelig på dem. Stiller allikevel et spørsmål ved om de blir bedre enn oss.  :unsure:

 

Av spesielt gode lag vil jeg nevne Sparta, tror de vil gjøre det bra.

 

Personlig tror jeg ikke penger er en forutsetning for å gjøre det bra. Få eller ingen kan leve av 2 div. Jeg mener det er viktig å spille en offensiv fotball, ha et bra sosialt miljø, og la noen trene mer enn andre. Spillere skal trives, det må være gøy, bare se på Reyes.

397[/snapback]

Pass deg for Innstranden IL fra Bodø! Nyopprykket, men likevel kan de overraske! Heia IIL!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...