Jump to content

Glenn Roberts


Ravenghost

Recommended Posts

Nei, dette er ikke et innslag om å kjøpe Glenn Roberts :P

Derimot skriver jeg det bare for å si hvor teit norsk fotball er. Har nettopp sett RL-kamp med VIF- Helsingborg, og fy flate så dårlig fotballhode Roberts har. Ok mål, men utenom det gjorde han bare elendige ting. Hvorfor er jeg så frustrert over det - jo fordi dette er en spiller som blir betegnet som Norges største spisstalent!! Jeg må le!!! :angry:

Link to comment
Share on other sites

Du sier selv at dette ikke innslag om å kjøpe Glenn Roberts, så greier du allikevell å plassere den under Arsenal. Flotte greier. Men at han greier å skåre på en dårlig dag er vel ikke så værst? Ikke at jeg har sett han spille, men han er vel sikkert god siden han har kommet i kategorien "Norges spisstalenter".

Link to comment
Share on other sites

Jeg innså med en gang jeg klikket dette under "Arsenal" i forumet at dette var feil plass å skrive dette, så det beklager jeg. Men det jeg vil frem til er at det er såååå lite som skal til før man visstnok er supertalent her i Norge...

Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg ler av her er deg, Ravenghost...

Glenn Roberts spilte en brukbar kamp igår og scorte mål og var nære ved å score en par til.. Ellers viste han at han hadde et bra rykk og bra ballbehandling.. Litt ego må jeg si at han var, at han valgte å skyte istedenfor å passe ballen videre til en bedre plassert spiller. Men han er 19 år gammel og har masse å lære, her ser jeg en skikkelig goalgetter in the making.. Merk mine ord!

Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg ler av her er deg, Ravenghost...

Glenn Roberts spilte en brukbar kamp igår og scorte mål og var nære ved å score en par til.. Ellers viste han at han hadde et bra rykk og bra ballbehandling.. Litt ego må jeg si at han var, at han valgte å skyte istedenfor å passe ballen videre til en bedre plassert spiller. Men han er 19 år gammel og har masse å lære, her ser jeg en skikkelig goalgetter in the making.. Merk mine ord!

 

Le så mye du vil, men den karen eier ikke fotballhue!!! Og han fungerte bare som et eksempel på hvor latterlig media er i Norge som hauser opp ok fotballspillere til å være STOOORE talenter. Og dessuten tror jeg undertegnede også hadde scoret på den supersjansen Roberts fikk. Men jeg vil jo selvsagt ta feil, slik at Norge faktisk har en fotballfremtid, men det ser litt ut som at Norge sakker akterut som et resultat av falske medier som hauser opp unge spillere, og at de samme unge spillerne faktisk ikke er gode nok...

Link to comment
Share on other sites

Det kan jeg faktisk se meg enig i, at det er fotballspillere som blir hauset opp som en fremtidig superstjerne. Det er mange eksempler på det rundt omkring i Norge, men at du sier at Glenn Roberts ikke eier fotballhue er vel å ta i. Media i Norge følger mer og mer etter det "journalistene" i England og USA gjør med å hause opp småting, men det er da ikke riktig at du kritiserer Glenn Roberts og angriper han på den måten.

Hvis du hadde tatt Glenn med i en serie av eksempler som Bjørn Helge Riise, Lars Iver Strand, Erik Huseklepp osv så ville jeg ha støttet deg i ditt utspill om media opphausing av talenter men dette så mere ut som en personangrep på Glenn Roberts.

Link to comment
Share on other sites

Alle de du sier der passer nok inn i den kategorien, sammen med Skjelbreid, Tettey osv, men jeg tok bare Roberts som eksempel fordi at det var det som var det mest nærliggende (da VIF spilte i går). JOhn Carew var et supertalent, Solskjær også, og jeg synes man bør spare slike benevnelser til folk som virkelig ER supertalenter/stortalenter.

Link to comment
Share on other sites

Da er vi nok enige om medienes opphausing av talenter i Norge, og hvis denne topicen handler om media i Norge og deres opphausing av diverse talenter så burde vel topicen ha hett opphausing av talenter eller elendig sportsjournalistikk i norge, fremfor Glenn Roberts... :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Roberts er helt klart er fotballtalent, men det er ikke han sin skyld at media kanskje hauser han opp mer enn hva hans faktiske talent omfatter. Er ikke uten grunn at han trente en uke med Chelsea og at det stadig rapporteres om speidere som er å titter på han. Jeg skjønner også at tråden ikke omhandler Glenn, men heller det faktum at media hungrer etter å vise at Norge har masse talenter. Burde kanskje revidere tittelen på tråden?

 

Når det gjelder hva/hvem media bør trekke frem som talenter, så kommer jo det veldig ann på. Det finnes mange talenter i Norge, men de som først viser noe blir trekt frem i medier.. som Roberts. Men det er et langt steg fra å være talent til å faktisk bli en klassespiller. Og det finnes utallige eksempler (spesielt i Norge) om spillere som er talenter, men ikke klarer å ta steget videre. Og det er jo ikke mediene sin skyld at de ikke klarer å ta skrittet fra ungt talent til klassespiller.

 

See?

Link to comment
Share on other sites

At folk kalles talenter er helt ok. Det er når de blir kallt supertalenter eller stortalenter det skurrer litt. I et land som Norge er det kanskje bare et slikt supertalent hvert femte år. Så mediene bør lære seg hva terminologien egentlig er før de strør om seg med ord.

Link to comment
Share on other sites

Altså, nå er jeg ingen fan hverken av VGs opphausinger av norske fotballspillere og av Enga, men det er jo ikke tvil om at Glenn Roberts kan bli noe stort. At han ikke var veldig god i går er greit, men har du sett den bana? Herregud, det var jo som å spille på Gjemselund Bane 3 en regnfull dag i mars!!! (Og det er IKKE bra). Da er det ikke lett å fremstå som noen Henry eller Ronaldinho akkurat. Det at han scorte ser jeg på som en +.

Link to comment
Share on other sites

Alle de du sier der passer nok inn i den kategorien, sammen med Skjelbreid, Tettey osv, men jeg tok bare Roberts som eksempel fordi at det var det som var det mest nærliggende (da VIF spilte i går). JOhn Carew var et supertalent, Solskjær også, og jeg synes man bør spare slike benevnelser til folk som virkelig ER supertalenter/stortalenter.

 

 

Hadde praksis og skulle følge U-19 landslaget i EM kvalikk i høst. Glenn Roberts var en av spillerne som var med på det laget. Av det jeg har sett av han, og det er nok mer enn de fleste her inne, vil jeg påstå han kan bli en meget god spiller. God avslutter, sterk i kroppen og er relativt god med ballen. Er noe egoistisk og skyter heller selv enn å spille ballen i enkelte tilfeller.

 

Når det gjelder Solskjær var ikke han noe supertalent, han spilte for Clausenengen og fullførte militæret før han gikk til Molde. Forøvrig heller ikke enig i at Skjelbreid er oppskrytt, alle så hva han gjorde på slutten av 2005 sesongen og hvis han fortsetter i de sporene finner du han i en europeisk toppklubb om noen år.

 

Derimot er jeg enig i at mange blir hausa for mye opp.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...