Jump to content

Nikola Zigic


Guest c0re

Recommended Posts

Og hva skal Adebayor brukes til da, da? RvP kan gjøre det samme som Adè på bakken, mens Adè aldri kan kunne matche denne Zigic på hodet.

 

Altså er Adebaoyr et bomkjøp...

nei, tviler på det..

 

Det er heller en tabbeartikkel!

Link to comment
Share on other sites

Guest el klikko

For et par år siden, sa Aw at han aldri kom til å kjøpe inn en target man. Det ville være mot hans fotballfilosofi. Tror ikke det jeg ser kommer fra The Sun B)

Link to comment
Share on other sites

Og hva skal Adebayor brukes til da, da? RvP kan gjøre det samme som Adè på bakken, mens Adè aldri kan kunne matche denne Zigic på hodet.

 

Altså er Adebaoyr et bomkjøp...

nei, tviler på det..

 

Det er heller en tabbeartikkel!

Adebayor er mye sterkere i kroppen enn Persie. To forskjellige spillertyper. Det skjønner du nok helt sikkert. Adebayor blir nødvenigvis ikke noe bomkjøp, selv om vi henter Zigic. En av styrkene til Ade er at han kan holde på ballen, og skjerme ballen.

 

Jeg sier ja takk til alle tre.

Link to comment
Share on other sites

Regner med at Wenger ønsker en erstatter for Bergkamp. Ikke at Zigic er samme spillertypen som Bergkamp, men en erstatter vil han jo bli på sett og vis. Han har imponert i Røde Stjerne, så jeg er sikker på at han kunne blitt en god forsterkning for oss!

Link to comment
Share on other sites

Regner med at Wenger ønsker en erstatter for Bergkamp. Ikke at Zigic er samme spillertypen som Bergkamp, men en erstatter vil han jo bli på sett og vis. Han har imponert i Røde Stjerne, så jeg er sikker på at han kunne blitt en god forsterkning for oss!

 

Hvorfor trenger vi en erstatter for Bergkamp? Vi har jo klart oss hele denne sesongen uten verken Dennis eller en erstatter.

 

Skal vi kjøpe spiss nå, så skal det være en i verdensklasse: Torres!

Link to comment
Share on other sites

Fordi vi trenger bredde i stallen. Når vi mister en spiller (selv om han ikke har spilt mye), så burde vi erstatte han. Slik at stallen forblir like bred og ikke blir mindre. Zigic ville også økt konkurransen på topp, noe som gjør at alle må heve seg.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig Frank. Vi kan ikke tenke slik vi har tenkt.

Når vi solgte Wiltord så tenkte vi ja vi hadde jo ikk bruk for han så da trenger vi vell heller ingen erstatter, og det samme med mange andre, og da har mange av de aller beste dratt og det er spillere som hadde stor mulighet til å lære andre yngre spillere mye. Det kunne også erstatterene gjort..

Nå må vi ihvertfall holde stallen så bred som den er nå!

Zigic hadde vert en yppelig spiller i Arsenal, dessuten så er ikk Ade så bra på hode som enkelte skulle ha det til. Han er egentlig ganske tafatt. Og Ved ett kjøp av Zigic har vi muligheten mot etablert forsvar å legge et innlegg. Eller i kontringene som Henry OFTE legger seg ut mot venstre kant så i steden for å prøve å skjere innover igjen så kan han legge inn på Zigic som kommer i fart bakfra.

 

Jeg sier helt klart ja takk :huh:

Link to comment
Share on other sites

Et nytt spisskjøp trengs fordi Bergkamp legger opp da eller?

 

Men har dere sett hvordan serbere oppfører seg på banen? Det er albuer og stygt spill hele veien og hvis vi skal ha en serber på over 2 meter tør jeg ikke tenke på hvordan han KAN bli i Premier League.

 

Nå har jeg ikke sett akkurat han spille og kanskje han er en ærlig og redelig spiller, men jeg blir ikke sjokkert om det blir mye kort og diverse episoder vi kunne vært foruten.

Kanskje jeg tar feil, men jeg synes ikke han passer inn i spillestilen til Arsenal.

Kan ikke tenke meg at det er noe særlig hurtighet i Zigic etter som han er så stor.

 

Arsenals spill er basert mest på hurtig spill langs bakken og jeg mener vi har de spilletypene som trengs i angrepet nå.

Og til dere som kritiserer Adebayor hele tiden. Gi han tid da...skal vi se at han blir enda bedre. Syns han har gjort en bra jobb til nå.

Klagingen flommet mot Hleb i starten også, og det har vi ikke hørt så mye om nå...har vi vel?

 

Jeg er enig med Helmik'n: Kjøp Torres isteden!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal FC book Nikola Zigic says agent

20.08.2005

by Damir Jovanovic

 

 

Sometimes you hear some things that sound completely unrealistic but then you pick up the newspaper one day and when you see how it really happened it makes you wonder… And that is what might come out of this case in which a solid agent such as Milan Calasan (Milan Ćalasan) says that he already has spoken with his old friend and business contact Arsen Wenger about the Serb international Nikola Zigic (Nikola Žigić) and a possible move of the 24 year old to Highbury in winter’s transfer window when the time comes for him to leave Crvena zvezda Beograd.

 

“Yes I have talked to Wenger who’s my friend from the time he was in Nagoya Grampus 8 when I brought Dragan Stojkovic (Dragan Stojković) in his ranks at the beginning of 1990s,” said Calasan and added:

 

“We had many offers, the ones from Russian Premier League clubs we refused instantly as Zigic wants to play only in the Western Europe while we held some talks with Hertha Berlin, Schalke 04 and VFB Stuttgart but they couldn’t fulfill Crvena zvezda’s high compensation demands, so now we are aiming for him to join Arsenal and I can say Arsen Wenger is very interested and we agreed that their scouts observe my player until winter’s break when we are suppose to seal the deal.”

 

Except that Calsan said that Arsenal will be the privileged club out of all interested sides which might appear in the upcoming months but he also revealed he doesn’t believes that anyone can really outbid the English giant and that in his eyes Zigic is already a Gunners player.

 

Zigic who just recently has been given a chance to play in the Serbo-Montenegrin national team in whose jersey he scored two goals in three games but the Blues have not won a single match with him on board, has played for Crvena zvezda on 53 league matches in the past two seasons and netted 33 goals.

 

By statistics he’s a remarkable player, but when you observe him live you must get a different impression and it is that he’s incredibly lucky and clumsy, maybe because of his height (202cm), and that somehow he always appear on the right spot to tip the ball past the goal line.

 

Just the bottom line is that anyone who expects Zigic to make a solo run and pass by a few opponent defenders, he will be terribly disappointed as he’s the kind of a striker for who you need a whole team to work and deliver him the balls on the silver platter. He’s advantage is his height, good ability to rip his marker’s jersey to make space for himself to place shoot which is powerful and can find the back of the net.

 

Now is he good enough for Arsenal, that’s on Arsen Wenger to decide…

 

vill ikke ha han, ståt at han er klumsette target mann..

Link to comment
Share on other sites

Et nytt spisskjøp trengs fordi Bergkamp legger opp da eller?

 

Men har dere sett hvordan serbere oppfører seg på banen? Det er albuer og stygt spill hele veien og hvis vi skal ha en serber på over 2 meter tør jeg ikke tenke på hvordan han KAN bli i Premier League.

 

Nå er ikke alle spillere slik, og da burde du i alle fall ikke dømme han før du har sett han. Jeg foretrekker også Torres, men kan nok muligens tyde på at han blir vanskelig å få tak i, og da hvis Wenger virkelig har sansen for Zigic så syns jeg ikke det er noe dumt kjøp. Wenger knows.

Link to comment
Share on other sites

Et nytt spisskjøp trengs fordi Bergkamp legger opp da eller?

 

Men har dere sett hvordan serbere oppfører seg på banen? Det er albuer og stygt spill hele veien og hvis vi skal ha en serber på over 2 meter tør jeg ikke tenke på hvordan han KAN bli i Premier League.

 

Nå er ikke alle spillere slik, og da burde du i alle fall ikke dømme han før du har sett han. Jeg foretrekker også Torres, men kan nok muligens tyde på at han blir vanskelig å få tak i, og da hvis Wenger virkelig har sansen for Zigic så syns jeg ikke det er noe dumt kjøp. Wenger knows.

 

At jeg ikke har sett han skrev jeg vel også i innlegget mitt?

 

Jeg har bare sett hvordan serbiske og tidligere jugoslaviske spillere har oppført seg før i diverse kamper. Hvem glemmer vel f.eks. Jugoslavia-Norge i EM-2000?? Makan!

 

Men er Zigic en ærlig og fair spiller..helt greit, men jeg har bare til gode å se serbiske spillere som oppfører seg bra på en fotballbane.

 

Uavhengig hva jeg mener om serbiske spillere syns jeg fortsatt Torres heller bør hentes.

Link to comment
Share on other sites

At torres er å foretrekke foran denne Zigic er det da ingen som helst tvil rundt!

 

Etter å ha lest en del artikler om han, uten å ha sett han spille overhodet vel å merke, høres han ut som en type et hvert lag har bruk for. 208/202? meter høy!! Å ha han som oppspillspunkt ville vært genialt. Selvsagt, hva det vil bety for de andre spillerene i stallen får naturligvis Wenger evaluere.

Link to comment
Share on other sites

Ade targetman.

Han bommer jo på sjanser i flust. Han er en tilrettleggger mener jeg. Han hører til i løpsfasen og ikke i avslutter fasen det er Henry. Men for å komme inn på hvorfor Wenger vil handle Zigic og det mener og tror jeg at han vil ha hodespillet hans inn i arsenal spillet og da vil det komme flere angrepsmuligheter.

Vis Wenger har klokke tro så må han handle for da BLIR det en suksess :angry:

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er det bruk for en targetman... Ade er en sånn type, men han er ikke så stor å har heller ikke imponert i hodespillet. Zigic vil kunne holde på ballen, (skulle man tro etter hva artikkelen sa), og kan framfor alt stusse i bakrom til Henry, som ofte søker ut på venstrekant som tidligere sagt. Regner selvsagt ikke at han skal bøtte inn mål, men se på Crouch.. Han har da skåret en del viktige mål, uten å dra det lengre enn det

Link to comment
Share on other sites

Hva skal vi plutselig med en targetman? Har aldri hatt det så lenge jeg har holdt med Arsenal og det begynner å bli en stund!

 

ian wrigth???

Han var vel mer en fox-in-the-box spiller enn noe annet..Var vel ikke han Adams&co slo lange baller opp mot for å si det sånn..

Link to comment
Share on other sites

Guest IronMaiden

Håper ikke Wenger har tenkt å hente denne spilleren. Tror på ingen måte han blir god nok for Arsenal, dessuten har vi Ade og det holder.

 

Kjøp heller Torres :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...