Jump to content

Rutine nå eller fremtidig rutine?


arsenalfc

Recommended Posts

Jeg har tenkt litt på dette.

Hva er bra med å ha rutine nå:

* Vi kan henge med Chelsea, men vi kalrer ikke å vinne

* Vi klarer ikke å vinne fordi mere penge sterke klubber snapper dem

Hva er postivt med fremtidig rutine:

* Vi har noe å glede oss til

* Vi er outsidere, har mulighet i CL.

* Vi kan vinne serien om 1-3år

* Vi har forsatt stor autoritet i det unge spillermarkedet, kontra lag som Chelski og RM

 

Jeg mener det Wenger gjør nå er helt riktig han dropper å bruke MILIONER på rutinerte spillere nå og heller "lager" sine egene rutinerte spillere.

Link to comment
Share on other sites

Rutine kan ikke kjøpes, det kan dyrkes.

 

Det er nok mulig å kjøpe rutinerte spillere ;)

Problemet er at det er sjeldent rutinerte spillere slår til skikkelig.

Unge spillere kan du forme slik du vil. Si om Wenger hadde kjøpt f.eks Roy Keane. Hadde ikke vært så lett å forme han til Arsenals spillestil. Da synes jeg det er bedre å kjøpe en spiller rundt 20 som man kan forme til lagets beste.

Link to comment
Share on other sites

Guest Diaby

Rutine kan ikke kjøpes, det kan dyrkes.

 

Det er nok mulig å kjøpe rutinerte spillere ;)

Problemet er at det er sjeldent rutinerte spillere slår til skikkelig.

Unge spillere kan du forme slik du vil. Si om Wenger hadde kjøpt f.eks Roy Keane. Hadde ikke vært så lett å forme han til Arsenals spillestil. Da synes jeg det er bedre å kjøpe en spiller rundt 20 som man kan forme til lagets beste.

 

Jeg synes det er en drøy påstand å si at rutinerte spillere sjeldent slår til. En rutinerte spillere trenger ikke å være i Keane sin alder, spillere som er 25, 26 år og oppover som har spilt i en eller flere avde store ligaene siden de var 19-20 år er i mine øyne spillere med bra rutine.

 

Hadde arsenal kjøpt spillere som Gattuso, Nesta, Ronaldinho, puyol osv. Er nok det spillere som ville ha blitt en suksess i den engalske ligaen og hevet et lag som Arsenal på kort sikt.

 

Men når det er sagt er jeg stor fan av å kjøpe unge talenter og bygge dem selv, det var slik jeg selv gjore på CM og FM ;)

Link to comment
Share on other sites

Rutine kan ikke kjøpes, det kan dyrkes.

 

Det er nok mulig å kjøpe rutinerte spillere ;)

Problemet er at det er sjeldent rutinerte spillere slår til skikkelig.

Unge spillere kan du forme slik du vil. Si om Wenger hadde kjøpt f.eks Roy Keane. Hadde ikke vært så lett å forme han til Arsenals spillestil. Da synes jeg det er bedre å kjøpe en spiller rundt 20 som man kan forme til lagets beste.

 

Veldig enig med korsludinho.

Det er lettest å få en selvdyrket spiller til å passe inn i spillstilen.

Det kan inge være imot

Link to comment
Share on other sites

Guest Diaby

Veldig enig i at Real Madrid og delvis Chelski kan være gode eksempler på at etablerte stjerner har slitt med å slå til. Men vi skal heller ikke glemme en spiller som Makelele som har vært helt fantastisk for Chelski, uten tvil verdens beste i sin posisjon. Når det gjelder Cheslki så har de kjøpt så mange spillere at umulig alle kan slå til. Real Madrid har vært en meget dårlig drevet klubb de siste årene, det har ikke kjøpt spillere som passer i deres spillestil og spillere i posisjoner de har hatt problemer i. Men de har kjøpt spillere KUN pga av stjernestatusen. Dette er hovedgrunnen til Real sine problemer de siste årene.

 

Hva med Alonso i Liverpool?

Hva med Ferdinand i Manu?

Hva med Duff i Chelski?

Hva med Makele i Chelski?

Hva med Pires u Arsenal?

Hva med Bergkamp i Arsenal?

Hva med Sol i Arsenal?

Hva med Makaay i Bayern?

 

Jeg kunne ramset opp uendelig mange spillere som har gjort stor suksess etter overganger etter opparbeidet rutine.

 

Men vi kan også nevne mange eksempler på spillere som ikke har gjort braksuksess.

 

Samme gjelder spillere på 15-18 år(les pennant), noen går det bra med, andre blir fiasko. Fordelen med disse er selvfølgelig at de kostet mindre penger og blir en mindre økonomisk balsmell.

Link to comment
Share on other sites

Guest Diaby

Enig der, men man kan vel aldri være 100% sikker i fotball.

Uansett om det er talenter eller rutinerte spillere.

 

Enig..

 

Konklusjonen er at vi trenger en blanding av rutinerte spillere og unge gutter som løper til elgen roper etter dem.I fotball er det lett å være etterpåklok......

Link to comment
Share on other sites

Enig der, men man kan vel aldri være 100% sikker i fotball.

Uansett om det er talenter eller rutinerte spillere.

 

Enig..

 

Konklusjonen er at vi trenger en blanding av rutinerte spillere og unge gutter som løper til elgen roper etter dem.I fotball er det lett å være etterpåklok......

Jepp og det mener jeg faktisk også vi har.

Gilberto, Jens, Henry, Pires, Bergkamp, Ljungberg, Lauren, Sol, Cole, Kolo (Vil si at han er rutinert nå)

+ En bråta med talenter.

 

 

It's a good mix ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Diaby

Enig der, men man kan vel aldri være 100% sikker i fotball.

Uansett om det er talenter eller rutinerte spillere.

 

Enig..

 

Konklusjonen er at vi trenger en blanding av rutinerte spillere og unge gutter som løper til elgen roper etter dem.I fotball er det lett å være etterpåklok......

Jepp og det mener jeg faktisk også vi har.

Gilberto, Jens, Henry, Pires, Bergkamp, Ljungberg, Lauren, Sol, Cole, Kolo (Vil si at han er rutinert nå)

+ En bråta med talenter.

 

 

It's a good mix ;)

 

Problemet vårt denne sesongen har vært at spillere som Pires, freddy,Sol,Cole og Bergkamp som skulle representere rutinen har slitt med lange skadeavbrekk eller formsvikt. Hadde disse spillerne vært i storslag gjennnom hele sesongen ville nok ting sett annerledes ut. Men det poritivet er som vi alle har sett de siste ukene at Ungutta har lært og tatt nye steg for hver eneste dag.

Link to comment
Share on other sites

Enig der, men man kan vel aldri være 100% sikker i fotball.

Uansett om det er talenter eller rutinerte spillere.

 

Enig..

 

Konklusjonen er at vi trenger en blanding av rutinerte spillere og unge gutter som løper til elgen roper etter dem.I fotball er det lett å være etterpåklok......

Jepp og det mener jeg faktisk også vi har.

Gilberto, Jens, Henry, Pires, Bergkamp, Ljungberg, Lauren, Sol, Cole, Kolo (Vil si at han er rutinert nå)

+ En bråta med talenter.

 

 

It's a good mix ;)

 

Problemet vårt denne sesongen har vært at spillere som Pires, freddy,Sol,Cole og Bergkamp som skulle representere rutinen har slitt med lange skadeavbrekk eller formsvikt. Hadde disse spillerne vært i storslag gjennnom hele sesongen ville nok ting sett annerledes ut. Men det poritivet er som vi alle har sett de siste ukene at Ungutta har lært og tatt nye steg for hver eneste dag.

Agree, og til og med ikke Wengers magic hat, kunne spå alle disse skadeavbrekkene/formsviktene.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...