Jump to content

Tilbake til PL!


Eboue

Recommended Posts

Nå må vi (desverre) ikke ta helt av med seieren mot Juvè: Vi må fort skifte "tema" til PL her ja.. ny kamp på lørdag, mot Aston Villa... ikke et dårlig lag, men vi kan ikke la denne seieren gå til hodet på oss, og la denne seieren ødelegge mer for oss i PL.

 

For nå tror mange at vi kommer til å cruise inn til, minst, 4.plass i serien nå, når vi klarer å banke Juventus på denne måten... Men neida, grunnen til at vi gruser Juventus på denne måten, det er rett og slett fordi Juvè også våger seg frempå. I PL så er det vel nærmest bare Man Utd som gjør det samme, og det gjør at vi ikke klarer å dominere så store deler av kampene i Premier League, som vi har gjort i CL! De gangene noen våger seg frempå mot Arsenal, da kan vi mimre tilbake til 7-0 seirene mot Everton i fjor, og Charlton i år.. Og jeg tror neppe at de gjør samme feilen igjen!

 

Så det jeg prøver å gjøre her, er å dempe forumistene, sånn at nederlaget evt. ikke blir så stort!

 

 

Men selvfølgelig! Vanvittig dag i går.. jeg fikk ikke sove i natt! TAKK Arsenal..takk for så nydelig fotball! :D

Link to comment
Share on other sites

Tottenham skal få det vanskelig på Highbury i slutten av sesongen! Bolten har en kamp til gode! Vinner se den er de et poeng foran Arsenal! Men bolten har igjenn ManU og Chelsea! Arsenal har igjenn ManU... det blir en vanskelig kamp! Tipper vi klarer det hvis vi ikke taper mer en kampen mot manU! Men nå kan alt skje!

Link to comment
Share on other sites

Guest el klikko

Har stor tro på at Gunners skal klare 4. plassen i PL. Er også rimelig sikker på at de kan ta seg til semifinalen i CHL, og da kan alt skje (Liverpool)! Det vi fikk se i går kveld angående formasjon og spill, tror jeg vi også får se mot Villa. Den stallen Arsenal har gjør at 4 5 1 er den mest egnelige formasjon. Ikke bare i CHL men også i PL.

 

Stor kamp av alle Arsenal spillerne i går!

Link to comment
Share on other sites

var bare steike synd at west b skulle slippe inn et sånn køddmål i sluttmin mot spurs,men men!kommer å bli en hard kamp om 4 plassen,men vi kan klare det

 

 

Hadde vært helt utrolig om vi hadde vunnet CL, og Spurs hadde tatt 4-plassen! :)

Link to comment
Share on other sites

var bare steike synd at west b skulle slippe inn et sånn køddmål i sluttmin mot spurs,men men!kommer å bli en hard kamp om 4 plassen,men vi kan klare det

 

 

Hadde vært helt utrolig om vi hadde vunnet CL, og Spurs hadde tatt 4-plassen! :)

Da hadde eg flirt meg ihjel :D :D :D :D :D :D :D :D :D

 

Men trur vi tar 4 plassen uansett og CL er det også sjans å vinne .

Link to comment
Share on other sites

Guest Jawohl

Den stallen Arsenal har gjør at 4 5 1 er den mest egnelige formasjon. Ikke bare i CHL men også i PL.

 

 

 

Tja, Wenger har konsekvent brukt 4-4-2 mot alle lag i Premier League bortsett fra Man U hjemme, også etter suksessen med 4-5-1 i Real-kampene. Så tipper vi får se Adebayor på topp mot Villa.. Kanskje Wenger sparer noen spillere (Henry, Fabregas, osv) i tillegg.. Men er vel heller tvilsomt.. Men kunne gjerne fått sett RvP og Ade på topp mot Villa, tror vi hadde hentet hjem seieren greit likevel. Vil i hvertfall se Walcott på benken denne kampen, og et innhopp om vi leder komfortabelt.. Er på tide nå..

Link to comment
Share on other sites

Det blir litt for enkelt å si at 4-5-1 er bra eller 4-5-1 dårlig. Alt avhenger av hvordan man spiller den formasjonen. Om man ligger dypt eller har offensive midtbanespillere som går på løp. Arsenal spilte i utgangspunktet en 4-5-1-formasjon i går med en offensiv Cesc og en offensiv Hleb som begge fungerte som bindeledd fremover til Henry på topp.

 

Når det er sagt, tror jeg Wenger vender tilbake til den klassiske 4-4-2-varianten i helgen. Mot Aston Villa er det ingen grunn til å safe. Så får vi bare håpe at spillerne ikke er helt utladet mentalt og fysisk etter Juve-kampen. Stemingen vil heller ikke være like elektrisk på tribunen som den var i går. Det er viktig at laget nå klarer å holde momentum gående også i "hverdagen".

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

Det blir litt for enkelt å si at 4-5-1 er bra eller 4-5-1 dårlig. Alt avhenger av hvordan man spiller den formasjonen. Om man ligger dypt eller har offensive midtbanespillere som går på løp. Arsenal spilte i utgangspunktet en 4-5-1-formasjon i går med en offensiv Cesc og en offensiv Hleb som begge fungerte som bindeledd fremover til Henry på topp.

 

Når det er sagt, tror jeg Wenger vender tilbake til den klassiske 4-4-2-varianten i helgen. Mot Aston Villa er det ingen grunn til å safe. Så får vi bare håpe at spillerne ikke er helt utladet mentalt og fysisk etter Juve-kampen. Stemingen vil heller ikke være like elektrisk på tribunen som den var i går. Det er viktig at laget nå klarer å holde momentum gående også i "hverdagen".

 

exactly. grunnen til at 4-5-1 ikke har fungert tidligere er at henry har blitt for isolert og alene på topp. midtbanespillerne har ikke klart å fylle etter. i går var det først og fremst cesc som tok de lange løpene fremover, mot real madrid var det ljungberg.

 

dog skal det sies at hele laget er i form; mange spillere er i slag. gilberto, cesc, henry, hleb, toure, eboue, adebayor etc. mange sammenfallende punkter; det blir alt for enkelt og tabloid å peke på formasjonen da. i tillegg har arsenal storspilt i den klassiske 4-4-2 i det siste også.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...