Jump to content

Tidlige bytter


gunders1

Recommended Posts

La merke til at Mourinho valgte å bytte to spillere allerede etter 25 minutter i kampen mot Fulham. Har også sett at Rekdal har gjort det for Vålerenga ved et par anledninger. Personlig synes jeg det er unødvendig å gjøre så tidlige bytter. Det kan umulig være noe mer umotiverende for en spiller å bli byttet ut etter halvspilt første omgang. Da får man i hvert fall vente til første omgang er ferdig. Men jeg vet ikke, hva synes dere?

Link to comment
Share on other sites

Guest diaby3

dette er ikke noe problem,man bytter når man føler får d, når man vil ha mer fart i spillet.

Rekdal velger ofte feil startoppstilling så han bytter tidligere.

Link to comment
Share on other sites

dette er ikke noe problem,man bytter når man føler får d, når man vil ha mer fart i spillet.

Rekdal velger ofte feil startoppstilling så han bytter tidligere.

 

Bevis på dårlig taktikk før kampstart. Bevis på dårlige trenere!

 

Ikke bytt før pause!

 

Men Wenger.. bytt før kampslutt også.. du bytetr litt for lite og litt for sent, synes jeg!

Link to comment
Share on other sites

Det blir jo for dumt. Du ber jo om u motiverte spillere. Se at lupoli får starte en kamp, han går med konstant usikkerhet om han blir bytta ut tidlig. det gjør ikke at spillerne spiller bedre, det er helt forferdelig å bli bytta ut så tidlelig. det er verken bra for selvtillit eller miljøet.

Link to comment
Share on other sites

Guest el klikko

Dumt å bytte før pause ja, men man trenger da ikke å vente til det 80 minutt heller. Mange av AW sine bytter er helt unødvendige

Link to comment
Share on other sites

Guest Roman

dette er ikke noe problem,man bytter når man føler får d, når man vil ha mer fart i spillet.

Rekdal velger ofte feil startoppstilling så han bytter tidligere.

 

Bevis på dårlig taktikk før kampstart. Bevis på dårlige treninger!

 

Ikke bytt før pause!

 

Bevis på dårlige treninger?? Den må du forklare meg meningen bak....... Selv mener jeg det er merkelig å bytte etter så kort tid som 25 minutter om du ikke har en skadet spiller. Jose gjorde det mot Fulham fordi han mente at de to (Cole og SWP) ikke gjorde som laget hadde avtalt. De hadde begge fått beskjed om å gjøre noe annet enn de gjorde, og da de ikke responderte på dette så byttet han de ut.

 

Har vel egentlig bare Rekdal og denne ene gangen til Jose som bakgrunn, men jeg mener det er sånn som kan skje i fotball. Du tar ut et lag som du TROR er det beste for den kampen, og noen ganger viser det seg tidlig at det er totalt feil. Da er det greit synes jeg å bytte så fort som mulig for å rette opp feilen. Hvorfor vente til pause med noe du ser alt etter 25-30 minutter ikke fungerer? Selvfølgelig innrømmer du med dette at du har bommet med laguttaket, men jeg ser heller at Jose bytter tidlig og retter opp feilen med god tid igjen, enn at han venter til det 80. minutt og tror på mirakler......

 

Bytter fra det 85 minutt og til slutt er kun for å bryte opp spill evt bruke tid. Du vil ytterst sjelden se at bytter fra dette tidspunkt gjør noe forskjell på kamputfallet. En spiller som kommer inn trenger som regel noen minutter på å "komme inn i ting" og da mener jeg at å vente helt til 85 + minutter er for sent.

 

Et godt eksempel på dette er (visstnok Wenger da siden dere sier det) Arne Erlandsen. Når han var trener i LSK byttet han ytterst sjelden før det var spilt 86-87 minutter. Selv i kamper hvor vi ledet 3 eller 4-0 nektet han å bytte før. Da burde han ha tatt ut noen av de som har spilt mest, og satt inn unge uerfarne spillere som var på vei opp og frem. Hva kan en unggutt på 17-18 år ødelegge på stillingenn 4-0 i det 75 minutt?

 

Verste eksemplet var siste seriekamp mot Lyn for noen år siden. LSK hadde 2 unge talenter på benken og vi ledet 3-0 tidlig i 2 omg. Lyn hadde ikkeno å spille for, og det hadde ikke LSK heller. Selv da ville ikke Arne sette de inn for å gi de verdifull erfaring. Når assistenttrener Lars Tjernås hadde sagt til Arne "Hva med å sette inn Mahmood og Fredrik nå?" hadde Arne svart syrlig "De får vente på sjansene sine, jeg er ikke noe pappa for dem som setter de inn bare fordi vi leder mye" Tulling?!

Link to comment
Share on other sites

dette er ikke noe problem,man bytter når man føler får d, når man vil ha mer fart i spillet.

Rekdal velger ofte feil startoppstilling så han bytter tidligere.

 

Bevis på dårlig taktikk før kampstart. Bevis på dårlige treninger!

 

Ikke bytt før pause!

 

Bevis på dårlige treninger?? Den må du forklare meg meningen bak.......

 

Hehe...beklager, mente trenere ! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...