Jump to content

Muhammed-spetakkelet


Guest AlexanderS

Recommended Posts

Guest AlexanderS

Er det fortsatt ulovlig å diskutere politikk på dette forumet?

 

Kunne vært interessant å luftet våre meninger ang. dette temaet.

 

Siste nytt er at muslimer har brent ned den norske ambassaden i Syria.

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie

Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke skal være lov å diskutere politikk, hvis så er tilfelle...

 

 

Uansett, jeg er ikke veldig nervøs for bombetrusslene. Folkene i Israel, Syria osv. snakker før de tenker. Tviler på at det blir store bombeangrep i Norge.

 

Men det var jo veldig unødvendig av Vebjørn Selbekk å trykke bildene. :)

Link to comment
Share on other sites

Det finnes av plentig av forum der ute som er bedre og mer egnet for en slik religions-debatt. Selv vil jeg ikke ta i saken med en 20 meter lang stang!

Link to comment
Share on other sites

Det finnes av plentig av forum der ute som er bedre og mer egnet for en slik religions-debatt. Selv vil jeg ikke ta i saken med en 20 meter lang stang!

39912[/snapback]

 

Helt enig, Evju. På dette forumet "tar jeg ikke i sken" med ildtang, en gang.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS

Litt i overkant? Jeg vet ikke med dere, men jeg nekter å sitte og se på og bare godta at muslimene truer oss på livet. Det var èn nordmann som trykte den karikaturtegningen, i et magasin som de færreste av oss har hørt om før - og muslimene skal gå totalt av hengslene pga. dette? Det er bare tull. Jeg skal være enig at de karikaturtegningene ikke var rett å trykke, men det får da være måte på. Afrikanere klikker ikke totalt når de ser karikaturtegninger av seg selv i Vigrid, som for øvrig har mange flere lesere enn Magazinet.

 

Jeg skal ikke generealisere, men mange muslimer er altfor aggressive. Tilstander som vi har sett de siste dagene er rett og slett skremmende.

Link to comment
Share on other sites

Guest Walcott
Tegningene er jo bare mént for å provosere,kan ikke være noe annet.

39930[/snapback]

 

 

Dritt nå i det WE WON, WE WON TODAY

 

hehehe herlig å vinne smart av wenger å bare sette inn de nye spillere vi trengte en target mann og det fikk vi ha scora oxo herlig skål skål skål..det var på en måte en kamp med mye uro men følte at etter 60. minutt så gikk det bedre med laget de tok over ballen og fikk mer til...synd bare at real leder 4:0 nå :P( kan bli tøft mot dem i CL

Link to comment
Share on other sites

Tegningene er jo bare mént for å provosere,kan ikke være noe annet.

39930[/snapback]

 

 

Dritt nå i det WE WON, WE WON TODAY

 

hehehe herlig å vinne smart av wenger å bare sette inn de nye spillere vi trengte en target mann og det fikk vi ha scora oxo herlig skål skål skål..det var på en måte en kamp med mye uro men følte at etter 60. minutt så gikk det bedre med laget de tok over ballen og fikk mer til...synd bare at real leder 4:0 nå :P( kan bli tøft mot dem i CL

39942[/snapback]

 

Unnskyld meg, men jeg tror at du må lære deg hvor du skal plassere tråder i dette forumet før du slenger ut. Bare et tips for at du ikke skal bli slaktet av enkelte her inne! :P

Link to comment
Share on other sites

Tegningene er jo bare mént for å provosere,kan ikke være noe annet.

39930[/snapback]

 

 

Dritt nå i det WE WON, WE WON TODAY

 

hehehe herlig å vinne smart av wenger å bare sette inn de nye spillere vi trengte en target mann og det fikk vi ha scora oxo herlig skål skål skål..det var på en måte en kamp med mye uro men følte at etter 60. minutt så gikk det bedre med laget de tok over ballen og fikk mer til...synd bare at real leder 4:0 nå :P( kan bli tøft mot dem i CL

39942[/snapback]

 

Unnskyld meg, men jeg tror at du må lære deg hvor du skal plassere tråder i dette forumet før du slenger ut. Bare et tips for at du ikke skal bli slaktet av enkelte her inne! :P

39957[/snapback]

Du hintet ikke tilfeldigvis til meg, Martin? :D

Link to comment
Share on other sites

Tegningene er jo bare mént for å provosere,kan ikke være noe annet.

39930[/snapback]

 

 

Dritt nå i det WE WON, WE WON TODAY

 

hehehe herlig å vinne smart av wenger å bare sette inn de nye spillere vi trengte en target mann og det fikk vi ha scora oxo herlig skål skål skål..det var på en måte en kamp med mye uro men følte at etter 60. minutt så gikk det bedre med laget de tok over ballen og fikk mer til...synd bare at real leder 4:0 nå :P( kan bli tøft mot dem i CL

39942[/snapback]

 

Unnskyld meg, men jeg tror at du må lære deg hvor du skal plassere tråder i dette forumet før du slenger ut. Bare et tips for at du ikke skal bli slaktet av enkelte her inne! :P

39957[/snapback]

Du hintet ikke tilfeldigvis til meg, Martin? :D

39971[/snapback]

 

Desverre! ;)

Men jeg må si at det er enkelte andre som også bidrar på det!

Link to comment
Share on other sites

Religion og ytringsfrihet er to emner som kolliderer stadig, men det finnes en grense og den grensa ble brutt da tegningene ble publisert. For det finnes nemlig noe som går over ytringsfriheten. Det er respekt for andres religioner og religioner sådan.

 

Muslimene tegner ikke Jesus, hvorfor skal vi tegne Muhammed?

 

Hvis Islam forbyr tegninger om Muhammed da må vi iallefall ikke blande oss inn i det. Akuratt som en professor i UiO sa; eneste grunnen til at bildene ble trykket i Magazinet er bare for å provosere. Når de fra 'Magazinet' så reaksjonene fra all verdens hold, hvorfor gjør saken verre? Foressten det faktumet at 'Magazinet' ligger tett sammen med FrP noen mening? Kanskje, ikke vet jeg.

 

Det er snakk om etikk og moral her. Hva er etisk riktig og ikke riktig. Publiseringen av bildene var etisk feil og ikke moralsk riktig.

 

Noen mener at publiseringen av bildene var for å vise at ytringsfriheten gjelder uansett hva. Hvorfor bevise det på den måten spør jeg bare? Vi har desverre/gledelig ingenting som er så hellig som Muhammed eller en så hellig religion for den saks skyld. Jesus har fått gjennomgå mye gjennom årene som har gått, det pga han er ikke hellig til en grad som muslimene har Muhammed.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...