Jump to content

Sesongen 2005/06


Guest Kaiza

Recommended Posts

Guest Kaiza

Det er under en måned til Premiere League sparkes i gang. Hva tror dere, klarer Arsenal å tette forspranget som Chelsea skaffet seg i 04/05 sesongen. Hvem blir Arsenals største utfordrere på veien mot det som forhåpentligvis blir en sesong med mye glede for oss? Noen tanker om det? Kan vi vente oss noen overaskelser i toppen og i bunnen. Og hvilke spillere vi prege sesongen på godt og vondt?

 

Jeg gleder meg i allefall som en liten unge, første stikk blir å mose Chelsea i CS.

Link to comment
Share on other sites

Etter slaget av Vieira ser nok presse og alt mulig annet på oss osm "Underdogs" til å vinne serien. Men det er det som er bra, vi har ikke noe som helst press på oss.. det har derimot chelskjij som har en tittel å forsvare, og de har ett greit forsvar asså.. men desverre for dem, så har vi ett bedre angrep og banker dem i kampen om ligatittelen B)

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter med en følelse om at dette kan bli en sesong hvor alt kan skje. Tapet av Vieira kan bli utslagsgivene for årets Arsenal lag, eller det kan slå ut i stikk motsatt vei, unge spillersugne spillere som Flamini og Fabregas kan blomstre for fullt sammens med Hleb og Gilberto. Spennende blir det isåfall.

 

Det eneste jeg ventre på akkurat nå er at Canal Digital skal få sendt avgårde parabolen (har flyttet og har ikke tilgang til kabel tv), samt at vi engang for alle får avklart om Baptista blir Arsenal spiller eller ikke.

 

Det hadde heller ikke skadet om vi fikk avklart om Robert Pires forblir Arsenal spiller eller om han forsvinner.

Link to comment
Share on other sites

Guest henryistheking

jeg håper vi får Baptista og Davids. Da har vi hurtighet og teknikk i alle retninger........(Ikke alle da) Da blir laget mitt veldig vanskelig å finne fram, men det mest sannsynlige er:

 

Lehamnn

 

Lauren - Toure - Campbell(Senderos?) - Cole

 

Hleb(sorry ljungberg) - Davids - Gilberto - Reyes

 

Baptista - Henry

Link to comment
Share on other sites

jeg håper vi får Baptista og Davids. Da har vi hurtighet og teknikk i alle retninger........(Ikke alle da) Da blir laget mitt veldig vanskelig å finne fram, men det mest sannsynlige er:

 

Lehamnn

 

Lauren - Toure - Campbell(Senderos?) - Cole

 

Hleb(sorry ljungberg) - Davids - Gilberto - Reyes

 

Baptista - Henry

15117[/snapback]

 

Denne sesongen tror jeg faktisk at Senderos er en av de to faste midtstopperne. I hvertfall dersom han opprettholder/ videreutvikler standarden fra vårsesongen. Så da blir det vel Toure eller Campbell som må stå i parantesen da...

 

Dessuten burde du kanskje hatt en parantes bak Reyes også der det står "sorry pires"....

Link to comment
Share on other sites

Guest Kaiza

Heia!

 

Nå er det ikke lenge igjen! Hvor tror dere vi havner i år? Hvem blir topp 3?

 

mitt tips er:

 

1. Arsenal

2. Chelsea

3. Liverpool

 

Og da tipper jeg ikkje med hjertet :huh:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan midtbanen fungerer etter salget av PV kommer til å avgjøre mye av arsenals poengsanking. At en såpass viktig spiller som PV er borte kommer til å legge mye ansvar på flere spillere, men jeg tror trespannet Gilberto, Fab og Flamini er gode nok til å fylle tomrommet. Helb kommer sansynligvis til å få en viktig rolle, det kommer bare ann hvor fort han tilpasser seg den engelske livs- og spillerstilen. Begge disse faktorene kan føre til at vi kommer noe skjevt ut i starten av sesongen, men jeg er sikker på at dette kommer til å komme på plass tidsnok til at vi drar i land titler på slutten av sesongen..

 

Når det gjelder de andre lagene så er vel chelsky selvskreven favoritt, (hater å måtte si det). Men vi kan jo håpe på at det etterhvært bynner å butte litt imot for rubelgjengen på stanford bridge, med så mange stjerner må det jo nesten bli noen interne stridiheter (som hagen ville sagt det).

Liverpool kan bli gode i år, hvis de blir mer stabile enn i fjor. Det kan hende at å spille CL-kvalikk hele sommeren kan ha tatt mer på enn man skulle tro. (Tenker her å se på hvordan Royal Leauge har slått ut på rosenborg). Det vil i såfall (forhåpentligvis) vise seg utover i sesongen.

Man U, sukk, vil sikkert være der i år også.. Dessverre... Men vi kan jo håpe på at Gazer klarer å lage nok rot til at furgerson bynner å murre og de får fult kaos i klubben. Roy Keane kan jo som kjent havne i retten bare han går en tur med hunden sin, så hva han finner på i år blir like spennende som alltid. Kommer vel til savne ordkrigen mellom Keane og Viera, men bare litt...

 

Topp tre:

 

1. Arsenal

2. Chelsky

3. Liverpool

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsene

Er redd dette kan bli en svak sesong for oss. Slik det ser ut nå pr 28/7 kommer Arsenal til å tape ligamesterskapet 05/06 på benken.

 

Vi har rett og slett ikke nok kvalitet i dybden. Første 11`eren er god nok. Ingen tvil om det. Heller ikke jeg tror salget av Vieira vil svekke Arsenal nevneverdig. Faktisk tror jeg Fab og Flamini vil vokse veldig på de utfordringene og det ansvaret de nå får.

 

Men og det er ett stort MEN. Vi må bli veldig mye bedre enn i fjor for å vinne ligaen. Og det er vi pr dags dato ikke.

 

Ergo Wenger må ut og handle. Vi må kjøpe inn kvalitet i helst alle ledd fra keeper til angrepsposisjon. Hvis ikke er jeg redd løpet alt er kjørt. :huh:

Link to comment
Share on other sites

Er også redd bredden blir svakheten i år også... Vieira blir savnet i kamper vi trenger en kriger! Gilberto er en ballvinner, men ikke en som går foran.. Flamini er mer den typen! Hleb blir viktig, og Wenger er garanti i seg selv på topp 3!

 

Håper Bentley får gjennombruddet i arsenaltrøya, og Quincy tar ett steg og spiller endel kamper!

 

Synes det er umulig å tippe.. Hjertet styrer! Men tror på minst 2. plass.. Tror nok det bare er arsenal som vil være i nærheten av sjelski (snart sponset av smirnoff) :huh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser på forumet at mange er kritisk/positive til årets utgave av Arsenal. Jeg selv sitter med en blandet følelse. Jeg håper det er godt nok, men tror samtidig at en dårlig start ville være katastrofalt for oss, og at ungguttene ikke har rutine nok til å få rettet opp den trenden.

Det som er helt sikkert er at Wenger gambler. Tror ikke vi skal være så naive å tro at han har 100% kontroll; han er nok litt spent han også, enten han vil innrømme det eller ikke.

Dilemmaet slik jeg ser det ligger i det at Wenger blir presset. Med det mener jeg at følgende scenario kan oppstå: Hva hvis vi sliter i år, og ikke oppfyller de "kravstore" supportere som vi jo er blitt. Hva hvis sesongen blir mislykket, og ungguttene får seg dyrekjøpte erfaringer? Det som da kommer til å skje er at Wenger føler seg presset til å kjøpe inn nye og mer etablerte stjerner til neste sesong. Dette for å unngå samme som skjedde i sesongen som nettopp var spilt..... For ungguttene ville dette være katastrofe. De ville da ha vært gjennom ett år med knallharde kamper og nye erfaringer, og på den måten stått mye sterkere til sesongen etterpå. Problemet er nå at nye spillere har kommet inn og skjøvet dem ut i kulden......Jeg personlig sitter derfor med mening om at vi burde handlet en god defensiv midtbane, eller en god matchvinnende spiss foran denne sesongen. Det vil ta presset av de ungespillerne samtidig som de får nok av kamper til å prøve seg.......Jeg tror det er en mulighet for at vi havner opp i dette scenarioet, selv om jeg naturligvis håper at ungguttene slår til for fullt, og jeg må gå ut med en beklagelse til hele gunners.no for å beklage min idiotiske tankegang....Lykke til med sesongen folkens....Fa.. ikke lenge igjen nå...

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking

Usikkerhet, er vel den beste beskrivelsen av mine følelser før sesongstart.

 

Kritiske suksessfaktorene er etter min mening:

- at nøkkelspillere som Gilberto, Campbell og Lehmann holder seg skadefri

- at unguttene ved Senderos, Fabregas, Flamini og RvP tar ett steg videre

- at salget av Vieira gjør at Arsenal og spillerne kommer i "angreps-posisjon" og

- at den enkelte spiller i Vieiras "fravær" tar ekstra ansvar på banen.

 

Pt. er ikke spillekjøp en såkalt "kritisk suksessfaktor", men kan fort bli det dersom ungutta ikke utvikler seg videre (og i verste fall får en dårligere sesong enn i forrige sesong) og/eller nøkkelspillere blir skadet.

 

Jeg forstår for øvrig godt logikken til Wenger når han sier at satsingen og utviklingen av unge spillerne medfører at han må gi dem tillit. En del av de yngre talentene er nå avhengig av spill for førstelaget for å kunne utvikle seg videre. Vi kan like det, eller ikke, men dette er en nødvendig konsekvens av Wengers satsing på talenter.

Link to comment
Share on other sites

Dette går så bra så..

Men jeg liker ikke at Wenger først sier: Pires, Vieira og cole(?) kommer til å bli + Han lover oss to verdenstjerner. Så plutselig forsvinner Vieira, og den andre verdensstjerna har vi ikke sett!

Link to comment
Share on other sites

Det jeg trodde kom til å skje denne sommeren var at Wenger kjøpte Hleb som de har gjort og Baptista og kanskje en keeper å så beholde de beste spillerne.

Link to comment
Share on other sites

Det er eit paradoks at det mange (meg inkludert) såg på som Wengers største svakhet var at han brukte dei yngre spillerne for lite... Nå er det derimot motsatt.. Det er sjølvsagt eit større usikkerhetsmoment med unge spillere, men Wenger har min tillitt!!! Den har han fortjent!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Ny har PL startet og Arsenal virker som om de er i form...

 

1. Hvordan tror dere at Arsenal-"allstar" laget kommer ti å bli i år??

 

2. Hvordan kommer benken til å se ut??

 

3. Hvilken plass ender Arsenal på i slutten av sesongen??

 

4. Hvem av ungguttene kommer til å få sitt gjennombrudd denne sesongen??

 

5. Er Hleb et godt kjøp, kommer han til å bli en god forsterkning for AFC??

 

6. Mart Poom; keeperen, kommer han til å ta over for Lehmann denne sesongen??

 

7. Blir Arsenal betydelig svekket uten Vieira??

 

8. Kommer Arsenal til å gjøre det bra i Champions League i år??

 

9. Hvem kommer Arsenal til å slite mot denne sesongen??

 

10. Er dere fornøyd med det som Wenger har gjort i overgangsvinduet dette året??

 

 

Hva er deres meninger om disse spørsmålene? :P

;) :huh:

Link to comment
Share on other sites

1. ---------------Lehmann-------------------

---Lauren----Toure---Campbell----Cole---

---Ljungberg-Gilberto--Fabregas-Reyes---

-------------v. Persie---Henry---------------

 

2. Almunia-Senderos-Pires-Hleb-Bergkamp.

 

3. Arsenal kommer på 2. plass etter Chelsea.

 

4. Jeg tror at Quincy kommer til å få sitt gjennombrudd denne sesongen.

 

5. Hleb kommer til å tilføre laget mye bra fotball! Han kommer til å bli en av PL's beste tipper jeg.

 

6. Nei! Lehmann kommer nok til å være 1. keeper for Arsenal denne sesongen også..men om Poom tar over for Almunia er en annen sak...

 

7. Ja, det kommer nok til å merkes, men ikke så mye at Arsenal ikke kan være helt med i gullkampen om liga-trofeet!

 

8. Ja, det kan godt hende! Etter å ha fått vite hva gruppa til Arsenal er i år så vet jeg iallefall helt ikkert at de kommer seg ut av gruppespillet! Men etter det så vil jo tiden vise hvem de møter og sånt...men laget er godt nok til at de kan gjøre det bra!!

 

9. Chelsea og Man Utd kommer nok til å være de som blir hardest denne sesongen...

 

10. Njaaa, greit nok...men ikke helt! Han skulle ha henta mer av de rutinerte spillerne og ikke bare satset på de små'e guttene!

Link to comment
Share on other sites

1. LEHMANN

Lauren Senderos Toure Cole

Hleb Fabreas Gilberto Ljunberg

Henry Reyes

 

2. Almunia-campbell-flamini-v.persie-Bergkamp

 

3. 1.plass

 

4. Quincyog Ryan smith

 

5. Ja.....Han blir bare best (etter Henry da) i år

 

6. Blir neppe noen førstekeeper.....Lehmann beholder nok den plassen.

 

7. Noen svekkelser blir det kanskje men jeg tror Gilberto og Fabregas kan vise at Arsenal er mer enn Vieira.

 

8. Ja. tipper at vi ryker i semin da.

 

9. Chelsea og united er jo alltid gode. Kanskje noen i CL (kanskje FC.Thun??? ;) )

 

10. Tja. Fornøyd med Hleb men ville gjerne hatt en spiller til..Kanskje keeper.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...