Jump to content

2005.09.10 Middlesbrough B


Andain

Recommended Posts

Svakt, uhyre svakt.

Skuffende kamp med Bergkamp som sjef på banen.

Cygan som rundingsbøie, og Pires som ytre vannbærer.

 

Våkn Wenger!

Du har allerede sendt oss ut av gullkampen.

Håper vi klarer kvalik til neste års CL, men jeg er ikke sikker nei!

20359[/snapback]

 

Om det er Wenger eller spillerene som har sendt oss ut av gullkampen kan vel diskuteres. Å avskrive oss fra gullkampen etter kun 4 kamper er også litt for tidlig, selv om det setter en viss pekepinne på hvordan sesongen kommer til å utarte seg.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 153
  • Created
  • Last Reply

Min oppsummering av kampen er først og fremst at jeg synes arsenal har et stykke til det arsenal vi er vant til. Jeg frykter vi ikke vinner gull selv om jeg har oss på førsteplass på alle tabellkonkurranser, men det er mer ønsketenkning er jeg redd. Følgende ting må rettes på skal vi ha sjanse til å kvalifisere oss til neste års cl.

Det er skremmende at et så godt lag som arsenal som skal kjempe i toppen skal være så avhengig av at enkeltspillere ikke er med. Tenk en skade på Henry og en sentral spiller til gjennom en sesong. Hvor vil vi havne? Over eller under midten av tabellen?

Det er ille å se på at ballen skal tres gjennom på så små flater. Det fremstår som nesten umulig og andre lags managere gnir seg i hendene og tenker at dette er lett å stoppe. Slik jeg ser det er det helt nødvendig med variasjon i spillet. Med så ballsikre spillere som våre skulle det være mulig. Mer bredde og kanskje også en langpasning i hver omhgang.

Det siste punktet er noe jeg tidligere har sett va mangler, men som mange andre lag har, nemlig muskler. Vi har mye fart og ingen er bedre på teknikk, men vi mangler muskler og vi mangler et par krigere. Silva er en slik, men virker litt ute av form og Campbell er en slik.

Men jeg tror det vil være et godt arsenal de neste årene også. Det nye stadium er garantist for dette. Men spørsmålet er hvor mye terreng vi taper denne sesongen. Eller klarer gutta å styre laget inn blant de tre beste?

Link to comment
Share on other sites

På tross av to billige baklengsmål, som begge (i varierende grad) ligger i grenselandet mellom udyktighet, tabber og uflaks, vil jeg prøver meg med en kontroversiell (?) påstand:

 

Arsenals hovedproblem i denne kampen lå i det offensive spillet.

 

Det slo meg flere ganger i løpet av kampen at Arsenal ikke hadde evne til å starte overgangspillet, men ofte spilte på tvers der det tidligere har blitt satt fart både på på bein og ball.

 

Når så overgangene en gang kom så hadde laget heller ikke evne til å avslutte overgangene på en ordentlig måte.

 

Laget fikk vel bare glimtvis helt i begynnelsen av første og slutten av andre omgang vist hva som bor i det.

 

Jeg er ikke helt sikker på om Arsenal "bare" hadde en dårlig dag, eller om sammensetningen på midtbanen (sentralt +flanker) ikke er optimal. For meg kan det se ut som vi har for mange spillere som konsekvent kun spiller "på fot" og gjerne på tvers. 

 

Hvis en skal se nærmere på baklengsmålene så har Toure full kontroll på Yakubu helt til ballen treffer Middlesborospilleren og spretter motsatt vei av det både han og Toure forventer. Selv om Toure muligens ligger litt for tett i kroppen på Yakubu, kan 1-0 målet vanskelig karakteriseres som tabbe.

 

2-0 er derimot et godt eksempel på at Toure og Cygan verken kommuniserer eller spiller godt sammen. Selv om de er to forsvarsspillere mot en enslig boro-angriper klarer begge, men i hovedsak Cygan å gjøre "skjebnesvangre" feilvurderinger:

 

- Toure velger å gi Cygan sikring fremfor å ta ut boro-angriperen.

 

- Cygan på sin side klarer å heade ballen i den eneste retning der det befant seg en borospiller.  I tillegg  velger han å "hestesove" etter at headingen er foretatt. I stedet for enten å legge press på den borospilleren som mottar ballen eller prøve å plukke opp den spilleren som kommer på løp bakfra, velger han å stille seg i "ingenmannsland" der han ikke under noen omstendighet er til nytte. Når han så i attpåtil fortsetter sin komatøse tilstand ved å løpe ut i det øyeblikk gjennombruddspasningen kommer....

 

... nytter det lite med en ellers tilnærmet feilfri kamp.

20355[/snapback]

 

Jeg er veldig enig i mye av dette her, spesielt det med Cygan og Toure...!

Men at "Arsenals hovedproblem i denne kampen lå i det offensive spillet. er jeg STRERKT uenig i. Jeg synes at Arsenal spilte nydelig angrepsfotball og lagde mange sjangser. Det eneste problemet er at Arsenal ikke har så veldig mange gode avsluttere når det gjelder å måtte skyte litt utenom Henry, men han var jo skadet, så det funker jo ikke...! Men Arsenal spilte bra fremover synes jeg. Når Reyes, Pires og Hleb brillierte fremme der så var det ikke bye Boro-forsvaret kunne gjøre!

Link to comment
Share on other sites

Guest espenstoele

Jeg må dessverre kaste meg med i klagekoret som synes at forestillingen mot Boro var elendig. Defensivt har vi jo vært litt shaky de siste sesongene, men dette har ikke gjort noe siden vårt offensive spill har vært blendende bra.

 

Denne sesongen har gutta mistet flyten fremover. Så fort Henry er ute, så går ting i stå. Min personlige mening er at vi har litt for mange spillere som liker å være playmaker, og litt for få spillere som går på løp mot mål og spillere som fungerer som target men i boksen. Ser til stadighet at Henry, Reyes, Pires, Bergkamp, Cesc, Hleb er langt tilbake for å hente ballen, men det stopper opp for det er ingen å spille på. Det slo meg at i går når vi lå under 2-0 så var vår angrepspiller Bergkamp til stadighet lengre bak på banen enn vårt defensive rivjern Gilberto Silva og Reyes var enslig svale offensivt. Burde vi ikke kjørt alt vi hadde og pepret Boro-boksen med innslegg?.

 

Mye gikk i stå i går. Merket godt at vi manglet løpene og drivet til Henry og Ljungberg. Hleb har vært god i starten, men i går gikk mye i stå. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger han stoppet helt opp med ballen. Vi falt ned på gå-tempo i går. Eneste jeg kan gi stå-karakter til er Jens Lehmann og Gilberto Silva - muligens Reyes for all løpingen pluss et mål.

 

Vi fikk et glimt av gutta kan når det er løp, samt litt fart på ballen ved scoringen til Reyes. Sånn fotball vil jeg ha mer av.

 

Vel, nå er det bare å brette opp ermene og se fremover. Det kan fortsatt bli gull - sesongen er lang og Wenger har tryllet før. Dessuten har vi jo fortsatt Champions League...

Link to comment
Share on other sites

Guest tretten06

Det denne kampen vel i sin enkelthet viser, er at vi ikke eier bredde i stallen.

Så snart Henry og Freddie er ute, er vi INGENTING fremover.

Ok; Reyes var god i dag, men når de ti andre er så langt under pari, beviser det at vi har store problemer når skadene og suspensjonene begynner å melde seg.

 

Tror, som flere her, at vi ikke bare er ute av gullkampen, men også skal få problemer med CLplass neste år.

Bare fire kamper, javel, men forspranget noen lag allerede har på oss, skal bli blodtøft å tette.

:( Dessverre :angry:

Link to comment
Share on other sites

Min oppsummering av kampen er først og fremst at jeg synes arsenal har et stykke til det arsenal vi er vant til. Jeg frykter vi ikke vinner gull selv om jeg har oss på førsteplass på alle tabellkonkurranser, men det er mer ønsketenkning er jeg redd. Følgende ting må rettes på skal vi ha sjanse til å kvalifisere oss til neste års cl.

Det er skremmende at et så godt lag som arsenal som skal kjempe i toppen skal være så avhengig av at enkeltspillere ikke er med. Tenk en skade på Henry og en sentral spiller til gjennom en sesong. Hvor vil vi havne? Over eller under midten av tabellen?

Det er ille å se på at ballen skal tres gjennom på så små flater. Det fremstår som nesten umulig og andre lags managere gnir seg i hendene og tenker at dette er lett å stoppe. Slik jeg ser det er det helt nødvendig med variasjon i spillet. Med så ballsikre spillere som våre skulle det være mulig. Mer bredde og kanskje også en langpasning i hver omhgang.

Det siste punktet er noe jeg tidligere har sett va mangler, men som mange andre lag har, nemlig muskler. Vi har mye fart og ingen er bedre på teknikk, men vi mangler muskler og vi mangler et par krigere. Silva er en slik, men virker litt ute av form og Campbell er en slik.

Men jeg tror det vil være et godt arsenal de neste årene også. Det nye stadium er garantist for dette. Men spørsmålet er hvor mye terreng vi taper denne sesongen. Eller klarer gutta å styre laget inn blant de tre beste?

20364[/snapback]

 

Hadde to til av Arsenals store sjanser blitt omsatt i tellende resultat hadde du ikke vært så negativ! Vi spilte jo ball i hatt med boro-forvaret i begynnelsen av 1.omg. Men effektive Ljungberg var ikke der.. og heller ikke henry.

 

Dog er jeg enig i at angrepet blir ensporet og forutsigbart når det ikke gjøres 100% skikkelig. Vi manglet løpene til Ljungberg og Pires i går! Pires spilte som en kastrert hane!

 

Jeg har troen på dette laget! Håper Wenger får rett og at ungguttene står frem og tar ansvar! I går gjorde de ikke det i stor nok grad.. Det skal sies at det var gamlegutta som underpresterte i størst grad (les: bergkamp, pires, cygææ)!

 

Gleder meg til chl onsdag!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er nesten sikker på at Arsenal kommer sterkere tilbake, vi kommer til å overkjøre thun på onsdag.

Men når det er sagt, så vil jeg også påstå at det vil være en god sesong om vi kvalifiserer oss til Cl og Henry signerer ny kontrakt, om den dårlige innledningen mot alle solemerker skulle fortsette. Men det tror jeg nok ikke den gjør! :angry:

Vi mangler muskler på midten, det er det ingen tvil om. Hva med å kjøre toure opp sentralt, og satse på Sol/ Senderos i midtforsvaret?

Link to comment
Share on other sites

jeg synes rett og slett at tapet mot middlesbrough er pinlig!

HVORFOR har ikke wenger kjøpt inn fler spillere, bergkamp med fler holder ikke nivå, visst vi skal kjempe helt i toppen..

hva er egentlig ambisjonene i år? Noen som vet?

Link to comment
Share on other sites

jeg synes rett og slett at tapet mot middlesbrough er pinlig!

HVORFOR har ikke wenger kjøpt inn fler spillere, bergkamp med fler holder ikke nivå, visst vi skal kjempe helt i toppen..

hva er egentlig ambisjonene i år? Noen som vet?

20380[/snapback]

Ligagull og vere med i kampen om CL og FA-cupen.

 

Vi skal vere klar over at vi var klart, KLART best i denne kampen. Slikt sett er det ikkje så veldig skremmande med tanke på resten av sesongen. Det som derimot ER skremmande er vår enorme ineffektivitet i byrjinga, og at vi ikkje evnar å variere angrepsspelet meir. Det er greit nok at vi presterer bra dei første 20 minutta, men Middlesborough vil etterkvart skjønne korleis vi angrip.

 

Når vi gang på gang prøver å fiksfaksere oss gjennom midten skjønnar Middlesborough det til slutt, og det blir lettare og lettare å stoppe oss. Vi må kunne evne å variere spelet til ei viss grad, slik at det ikkje blir så forutsigbart som det blei i går. Det er greit at mesteparten av spelet skal og vil gå gjennom midten, men det er ikkje å forakte litt andre variantar.

 

Uten både Henry og Ljungberg mista vi effektiviteten i laget. Vi skapte nok sjansar til å vinne denne kampen.

 

Dog er det ingen grunn til å tru at vi ikkje skal klare ei topplassering denne sesongen også - vi rundspelar Middlesborough i langt større grad enn omvendt. Sjølv om tapet heilt klart er vår feil, så kan vi jo også spørre oss korleis kampen ville enda om Rotte-Riley hadde gitt oss straffa vi skulle hatt rett i forkant av 2-0 målet... Vi skal heller ikkje gløyme at begge måla til Boro er rein og skjær flaks. Toure var på vei til rett veg på 1-0 målet, men Yakubu hadde flaks og ballen traff alt anna enn den intenderte vegen.

 

Enkelt spelarar har fått meir peppar enn andre:

Pires var frisk, når laget var friskt. Når laget fell i prestasjonane, fell også Pires ut av spelet. Syns faktisk dette var Rob sin beste kamp i år, utan at det fortel så mykje.

 

Bergkamp er for gammal, så enkelt er det. Somme augneblink av magi - resten er for dårlig.

 

Cygan: ikkje verre enn Toure i går.

Link to comment
Share on other sites

Pires var frisk, når laget var friskt. Når laget fell i prestasjonane, fell også Pires ut av spelet. Syns faktisk dette var Rob sin beste kamp i år, utan at det fortel så mykje.

 

Bergkamp er for gammal, så enkelt er det. Somme augneblink av magi - resten er for dårlig.

 

Cygan: ikkje verre enn Toure i går.

20382[/snapback]

 

 

Pires var håpløs i samtlige 90 minutter. Synes også det er veldig dårlig gjort av deg å hudflette Toure på denne måten.

Link to comment
Share on other sites

Pires var frisk, når laget var friskt. Når laget fell i prestasjonane, fell også Pires ut av spelet. Syns faktisk dette var Rob sin beste kamp i år, utan at det fortel så mykje.

 

Bergkamp er for gammal, så enkelt er det. Somme augneblink av magi - resten er for dårlig.

 

Cygan: ikkje verre enn Toure i går.

20382[/snapback]

 

 

Pires var håpløs i samtlige 90 minutter. Synes også det er veldig dårlig gjort av deg å hudflette Toure på denne måten.

20385[/snapback]

Faktisk ikkje. Dei første 10 minutta sette han faktisk fart framover. Etter det var han dårlig ja. Toure var utrulig svak spør du meg - sjølv om han berre delvis kan lastast for 1-0. Kva som er årsaken til at Toure var dårlig er ei anna sak... Det var partneren.

Link to comment
Share on other sites

jeg synes rett og slett at tapet mot middlesbrough er pinlig!

HVORFOR har ikke wenger kjøpt inn fler spillere, bergkamp med fler holder ikke nivå, visst vi skal kjempe helt i toppen..

hva er egentlig ambisjonene i år? Noen som vet?

20380[/snapback]

Ligagull og vere med i kampen om CL og FA-cupen.

 

Vi skal vere klar over at vi var klart, KLART best i denne kampen. Slikt sett er det ikkje så veldig skremmande med tanke på resten av sesongen. Det som derimot ER skremmande er vår enorme ineffektivitet i byrjinga, og at vi ikkje evnar å variere angrepsspelet meir. Det er greit nok at vi presterer bra dei første 20 minutta, men Middlesborough vil etterkvart skjønne korleis vi angrip.

 

Når vi gang på gang prøver å fiksfaksere oss gjennom midten skjønnar Middlesborough det til slutt, og det blir lettare og lettare å stoppe oss. Vi må kunne evne å variere spelet til ei viss grad, slik at det ikkje blir så forutsigbart som det blei i går. Det er greit at mesteparten av spelet skal og vil gå gjennom midten, men det er ikkje å forakte litt andre variantar.

 

Uten både Henry og Ljungberg mista vi effektiviteten i laget. Vi skapte nok sjansar til å vinne denne kampen.

 

Dog er det ingen grunn til å tru at vi ikkje skal klare ei topplassering denne sesongen også - vi rundspelar Middlesborough i langt større grad enn omvendt. Sjølv om tapet heilt klart er vår feil, så kan vi jo også spørre oss korleis kampen ville enda om Rotte-Riley hadde gitt oss straffa vi skulle hatt rett i forkant av 2-0 målet... Vi skal heller ikkje gløyme at begge måla til Boro er rein og skjær flaks. Toure var på vei til rett veg på 1-0 målet, men Yakubu hadde flaks og ballen traff alt anna enn den intenderte vegen.

 

Enkelt spelarar har fått meir peppar enn andre:

Pires var frisk, når laget var friskt. Når laget fell i prestasjonane, fell også Pires ut av spelet. Syns faktisk dette var Rob sin beste kamp i år, utan at det fortel så mykje.

 

Bergkamp er for gammal, så enkelt er det. Somme augneblink av magi - resten er for dårlig.

 

Cygan: ikkje verre enn Toure i går.

20382[/snapback]

 

Jeg er helt enig i absolutt alt du skriver der, Paddy!

 

Jeg mener at Pires var god i begynnelsen men dabba kanskje litt av i slutten av kampen. Og han døde iallefall helt ut etter at han ble bytta ut! :(

Jeg er også enig i at Arsenal dominerer hele oppgjøret! Ja...jeg er bare helt enig med deg! :angry:

Link to comment
Share on other sites

Paddy, du ''roser'' Pires for gårsdagens innsats. Og dette var hans beste kamp for sesongen? Det sier til de grader sitt om at han må heve nivået på spillet sitt.

Ok, han gjorde en grei innsats de første 10 minuttene. Men det gjorde vel hele laget?

Resten av kampen så Bob mer ut som en mosjonistjogger enn Robert Pires.

Pires har pleid å sette fart fremover i banen, og vært effektiv, men det har vi ikke sett i år. Desverre. Men ting kan vel bare bli bedre.. For Bob's del og vår del!

Link to comment
Share on other sites

Paddy, du ''roser'' Pires for gårsdagens innsats. Og dette var hans beste kamp for sesongen? Det sier til de grader sitt om at han må heve nivået på spillet sitt.

Ok, han gjorde en grei innsats de første 10 minuttene. Men det gjorde vel hele laget?

Resten av kampen så Bob mer ut som en mosjonistjogger enn Robert Pires.

Pires har pleid å sette fart fremover i banen, og vært effektiv, men det har vi ikke sett i år. Desverre. Men ting kan vel bare bli bedre.. For Bob's del og vår del!

20412[/snapback]

Det er jo akkurat dette eg har sagt. Har aldri sagt noko om at dette var akseptabel. Dei 10 første minutta var det første bra Pires har gjort i år. Det er bedring, men sjølvsagt ikkje godt nok.

Link to comment
Share on other sites

Tjernås kalte Cygan konsekvent for Senderos.

Det sier alt om hvor bra hans "analyse" var i mine øyne...

20312[/snapback]

 

Sier nokså mye ja. :angry:

 

Skuffet i dag, men dette var ikke et tap pga av enkeltfeil.

Cygan spilte en bra kamp han syns faktisk han var en av

våre bedre i denne kampen sammen med Hleb og Reyes.

Vi spilte for dårlig spesielt vårt angrepsmønster var svakt.

Syns det snart er på tide å gi VP en kamp fra start, men

muligens blir han spart til Thun kampen.

Spillet vårt som alltid skal i midten har vi sett kamp etter

kamp ikke fungerer.

Vi må bruke vingene mer.

Savnet både Ljungen og Henry, men sånn blir det med

landskamper og Champions L. rundt hjørnet.

MEN som andre var inne på..en sjef på banen savnet vi

nå.

Link to comment
Share on other sites

Svakt, uhyre svakt.

Skuffende kamp med Bergkamp som sjef på banen.

Cygan som rundingsbøie, og Pires som ytre vannbærer.

 

Våkn Wenger!

Du har allerede sendt oss ut av gullkampen.

Håper vi klarer kvalik til neste års CL, men jeg er ikke sikker nei!

20359[/snapback]

 

Bar til din info Oskar, det er 102 poeng å spille om!

Link to comment
Share on other sites

Det er det for alle andre også!

Jeg er bekymret for at denne sesongen kan bli en "RBK-sesong", det var begredelige saker vi fikk servert av Bergkamp, Cygan, Pires og Flamini. Dette er spillere som kan komme til å måtte spille en del kamper denne sesongen.....dessverre!

20455[/snapback]

 

Nå er det vel ikke slik at de nevnte spillerene har blitt dårlige fotballspillere rett over natten, selv om laget og enkelte spillere ikke har nådd toppformen enda så kan man avskrive dem for resten av sesongen. Vi kommer til å få se det beste av dem denne sesongen også. Selv en spiller som Thierry Henry kan ha en dårlig periode.

Link to comment
Share on other sites

Det er det for alle andre også!

Jeg er bekymret for at denne sesongen kan bli en "RBK-sesong", det var begredelige saker vi fikk servert av Bergkamp, Cygan, Pires og Flamini. Dette er spillere som kan komme til å måtte spille en del kamper denne sesongen.....dessverre!

20455[/snapback]

 

Nå er det vel ikke slik at de nevnte spillerene har blitt dårlige fotballspillere rett over natten, selv om laget og enkelte spillere ikke har nådd toppformen enda så kan man avskrive dem for resten av sesongen. Vi kommer til å få se det beste av dem denne sesongen også. Selv en spiller som Thierry Henry kan ha en dårlig periode.

20456[/snapback]

 

Når så mange får en "dårlig periode" samtidig, merkes det vel ekstra godt... Men da er det desto viktigere å ha en bred stall, slik at vi ikke blir så skadelidende!

Link to comment
Share on other sites

Husker jeg ikke feil var Cygan og Bergkamp to av de beste spillerne

mot Fulham.

Det var ikke enkeltspillere som gjorde at vi tapte kampen, det

var kollektivt.

Det var flere spillere som spilte under pari, noe som sikkert

gjorde at Wenger også var rasende.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Oskar slår seg skikkelig løs ser jeg ;)

Minner deg på karakteristikkene du ga Jens Lehmann i fjor, de har stilnet etterhvert....

De samme menneskene som slaktet Jens i fjor, slakter Cygan i dag.

Samme gamle historien, hakk i plata osv.

En ting må være klinkende klart, Cygan er slett ikke en hjelpeløs ubrukbar fotballspiller som han blir fremstillt som her.

Han er en meget habil midtstopper som gjør en god jobb i vår stall.

Med Sol skadet og Senderos ute av form, må vi ha midtstopper nr 4 inn på banen og han har nå spilt to kamper på rad, en meget bra kamp og en mindre bra.

Ingen tvil om at jeg ønsker meg Sol tilbake i form men Cygan/Senderos får duge i mellomtiden.

Å sammenligne O`Leary med Wenger blir som å sammenligne Mercedes med Skoda, klasseforskjell altså, ja faktisk divisjonsforskjell.

Link to comment
Share on other sites

Cygan gjør avgjørende tabbar nesten hver eneste kamp han spiller for oss! Når vi taper med Cygan på banen har han gjerne en finger med i spillet når vi snakker om våre baklengsmål.

Og mer en arm enn en finger som regel!

Greit nok, Cygan er ikke en elendig fotballspiller. Men han gjør stadig nybegynnerfeil som blir avgjørende for vår del. Og sorry Mac, det er ikke holdbart. Det burde ikke være vanskelig å finne en bedre backup spiller enn Pascal på stopperplass.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...