Jump to content

2005.09.10 Middlesbrough B


Andain

Recommended Posts

Guest magic hat

vi kan jo diskutere opp og ned analysen til tjernås,men fakta er jo at vi tapte etter å ha levert en begredelig kamp.syntes det blir helt feil av Wenger å spare spillere så tidlig i sesongen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 153
  • Created
  • Last Reply
vi kan jo diskutere opp og ned analysen til tjernås,men fakta er jo at vi tapte etter å ha levert en begredelig kamp.syntes det blir helt feil av Wenger å spare spillere så tidlig i sesongen.

20315[/snapback]

 

 

Helt enig..

hvis vi allerde nå skal begynne og spare spillere, sier det alt om stallen for øyeblikket..

Link to comment
Share on other sites

....Chelsea har vunnet alle kampene så langt og fortsatt ikke sluppet inn mål. Kan vanskelig se for meg at Chelsea taper mer enn 2-3 kamper i år. Cesc og Flamini har ikke imponert meg i det hele tatt så langt i år, til neste kamp syns jeg Wenger skal sette inn Song på midtbanen ved siden av Gilberto. Gi han sjansen siden vi allikevel har hentet han, og sett innpå Campbell. Det er ikke noe poeng i å vente lenger, han må inn på laget!

 

Dersom du tror at Song blir vår "redningsmann" i år tror jeg du tar feil (håper jeg tar feil), men jeg tviler på han vil kunne tilbringe laget vårt noe mere enn hva Fabregas og Flamini kan. Å kaste inn Sol Campbell før han er matchfit er som om å be om at han blir skadet på nytt, men jeg tror nok at Sol blir å finne i troppen fremover nå.

 

Vi kan ikke forvente å vinne kamper enkelt lenger. Vi er nødt til å begynne å innse at vi må jobbe knallhardt mot alle lag og se på hver kamp som om vi møter Real Madrid. Jeg er fryktelig skuffet og skremt over hva vi viser i dag. Syns også de andre kampene så langt er et bevis på at vi har altfor masse å gå på.

 

Spillerstallen er sterk og vi er gode nok til å vinne ligaen, men da må vi innse alvoret og begynne å jobbe enda hardere! Vi må jobbe oss inn i rytmen som gjør at vi vinner, vinner og vinner. Som gir oss troen på å bli Englands beste lag igjen!

20283[/snapback]

 

Løsningen per dags dato i mine øyne er at Arsene må innse at Dennis Bergkamp og Robert Pires ikke akkurat er inne i sine beste øyeblikk på fotballbanen, langt unna topp formen begge to i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke noe rart arsenal taper sånn som de spilte i dag :angry:  De spilte som et stjerne lag i 8 min. og resten var så elendig. jeg synes personlig ad Wenger ikke skulle spart alle de gode til champions league, det er greit de trenger hvile, men premier league er viktig også. Hvis Wenger fortsetter å hvile spillere vinner vi aldri premier league. :angry:

20295[/snapback]

 

Kan du nevne "alle de gode" spillerene som ble spart idag ? Nå ser jeg bort ifra Thierry Henry som er småskadet og ikke hviles, samt Sol Campbell som kun har 2 reservelagskamper bak seg etter skadeoppholdet sitt.

Link to comment
Share on other sites

Dette var fælt , mildt sagt.

Laget virker fullstendig uinspirert, men hvis vi skal havne midt på tabellen så er jo dette veien å gå....

Synes Reyes og Jens er de eneste som får godkjent. Nå må Wenger sette ut Pires og Bergkamp, og la Clichy og Van Persie starte istedet for. Ellers synes jeg Hleb var svak og , senker ofte spillet og virker ikke helt vant med arsenals spill, har til gode å bli imponert av han enda....

UFF

Link to comment
Share on other sites

Wenger burde lære seg at det faktisk er lov å bytte spillere før det er gått 70-80 min av en kamp uten at det er skader på spillere. Både Clichy og van Persie inn før det hadde gått 70 min ville løftet laget vårt positivt, det er jeg sikker på.

20304[/snapback]

 

Her er jeg faktisk enig med deg da jeg over flere år til tider har reagert på at Arsene drøyer det med det lengste før han setter igang byttene. Nå tenker jeg ikke generelt, men i kamper hvor laget sliter og vi ligger under. Nå skal det sies at det er flere ganger kampen har snudd seg uten at det har blitt gjort noen bytter.

Link to comment
Share on other sites

Wenger burde lære seg at det faktisk er lov å bytte spillere før det er gått 70-80 min av en kamp uten at det er skader på spillere. Både Clichy og van Persie inn før det hadde gått 70 min ville løftet laget vårt positivt, det er jeg sikker på.

20304[/snapback]

 

Her er jeg faktisk enig med deg da jeg over flere år til tider har reagert på at Arsene drøyer det med det lengste før han setter igang byttene. Nå tenker jeg ikke generelt, men i kamper hvor laget sliter og vi ligger under. Nå skal det sies at det er flere ganger kampen har snudd seg uten at det har blitt gjort noen bytter.

20322[/snapback]

 

Ja, det er sant det, men det er ofte ikke på grunn av andre ting enn at spillerne får blod på tann når de får et mål i mot. Men som i kamper som i dag, hvor vi ikke skaper en eneste ordentlig sjanse fra Boro scorer sitt første, til Reyes putter, da er det på tide å få bytta enten slitne eller umotiverte spillere så fort som mulig. Det hjelper ikke vente til det bare er 20-10 min igjen av kampen. Er sjelden de får gjort noe særlig mye positivt da.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Ser at mange er fornøyde med Hleb her inne, men jeg er ikke helt overbevist...

Han er utrolig ballsikker på små flater og samtidig driblesterk.

Når jeg allikevel ikke er helt overbevist skyldes det at jeg føler han gjør ting for vanskelig.

Det blir veldig smått og trangt for det meste, og da er jeg redd for at uttellingen ikke står i stil i det lange løp.

Vi mangler mye av det direkte spillet vi har vært så sterke på de siste årene.

Hleb er en tilrettelegger og dermed veldig sentral og toneangivende i ethvert lag han spiller, dette kan være noe av årsaken til at angrepsspillet vårt har blitt forutsigbart og langsomt i det siste.

Link to comment
Share on other sites

Kommentarer fra Arsene etter kampslutt :

 

"I wasn't dreaming that Chelsea would lose points against Sunderland today but what's more worrying is we go home with zero points and with the mistakes we made at the back," said Wenger.

 

"That's not acceptable.

 

"The problem facing us is that we have to find much more stability at the back."

 

I forbindelse med at Sol Campbell er snart tilbake sa han følgende :

 

"The solution is not just one player. If you look at the results we lost last year everyone was involved.

 

"In this game we also made it difficult for ourselves because we missed the chances. We knew before the game it would be easier to win it in the first 20 minutes.

 

"I felt we lacked a bit of concentration and gave them two presents for the two goals.

 

"When we were 1-0 down we put them into a position they wanted to be in, defending very deep with nine players fighting for the ball.

 

"It was important for us not to make a second mistake but we did."

Link to comment
Share on other sites

... etterfulgt av Ray Parlour :

 

"The Charlton game affected us and we wanted to bounce back from it - now hopefully we can go on from this.

 

``Arsenal passed the ball around very well and their movement was very good - but I thought we defended well at the back and kept quite big.

 

``We all defended well, that was really important today.''

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie

Vi fikk nok en gang beviset på at midtstopperne våre ikke holder mål.

Hvis heller ikke Senderos innfrir, synes jeg ærlig talt at Ebouè, Djorou, eller noen av de andre juniormidtstopperne våre skal få sjansen.

 

Det er et spørsmål jeg stiller meg: Hvorfor har alle storlagene i Europa klassestoppere med selvtillit, men ikke Arsenal?

 

Den eneste med selvtillit i midtforsvaret, må være Campbell. Men han er jo så mye skadet.

Link to comment
Share on other sites

FY SØREN, dette er for dårlig!!! :angry:

Å klare å tape 2-1 mot Middlesbrough er nesten sterkt når du heter Arsenal og har denne 11'eren:

 

----------------Lehmann------------------

Lauren-----Toure-------Cygan-----Cole

Hleb------Gilberto-----Flamini------Pires

-----------Bergkamp------Reyes---------

 

Subs: Almunia-Senderos-Clichy-Fabregas-v.Persie -(sånn tror jeg iallefall at benken var...)

 

 

Men det som var positivt i dag var:

 

-Reyes var i kjempeform

-Lehmann var ikke dårlig

-Hleb storspiller, og viser at han er og blir et godt kjøp

-Fabregas gjorde et bra innhopp

-Vår kjære Cygan gjorde ingen kjente tabber ;)

 

Og det negative..........:

 

-Bergkamp er sløv

-Wenger må bruke byttene lenge før det som han gjør i dag

-Mister ballen ganske lett bort noen ganger, og misser ofte på mottakene

-Hleb blir usikker når hele "mobben" til Boro' begynner å bue på ham hver gang han har ballen

-At vi ikke klarer å få ballen inn i det forbaskede nettet!!!

-AT VI TAPER!!!

-osv.osv.osv.osv..........!!

 

 

Enkeltspillerers beskrivelse:

 

Jens Lehmann:

Spiller bra og slipper ikke inn mål som han ikke burde ha sluppet inn, og har noen deilige redninger! Jeg tror at Lehmann kommer til å ha en god sesong i målet til Arsenal jeg!

Poeng: 7,5

 

Lauren:

Han har ingen grove taklinger og spiller bra...han skulle kanskje vært litt mer offansiv også, men det får vel bli for denne gang når Hleb og Bergkamp også er med på å danne høyresiden. Alt i alt en grei kamp av Kameruneren!

Poeng: 5

 

Kolo Toure:

Han spiller som vanlig godt inne i 16-meteren til Arsenal, Kolo! Det eneste jeg har å si på tabber og sånt av han i dag er målet til Yakubu...der skal vel Toure ha en viss kontroll, Yakubu har da flaks, men Kolo henger ikke med i svingene! Ellers så spiller han greit og legger gode pasninger frem til spissene. God kamp av han også i dag!

Poeng: 6

 

Pascal Cygan:

Han stopper det han skal og gjør ingen betydelige feil...utenom at det kanskje er han som opphever offsiden på 2-0 målet... Men det er bare sånt som skjer. han spiller en god kamp og stopper mange angrep. God kamp i dag av deg Pascal, men jeg ville kanskje sett Senderos på din plass i stedet. men det er vel litt "stygt" av Wenger å ta Cygan ut av laget når han scorer 2 mål mot Fulham!

Poeng: 5,9

 

Ashley Cole:

Gjør som vanlig en strålende jobb nede på venstresiden. Han lever seg opp til "(kanskje) verdens beste venstreback" diskusjonene! Den eneste er at en gang kom han der Xavier ned på kanten og rundlurte han og la et godt innlegg. Det skal ikke skje! Men ingen er prikkfrie... Han er også veldig god offansivt i dag synes jeg. Han burde også kanskje hatt et mål også, når Hleb (eller Bergkamp) spiller ham fri, men akkurat når han skal til å skyte så kommer det fykende en Middlesbrough-spiller!

Poeng: 7

 

Aleksander Hleb:

Viser at han passer godt inn i Arsenal. han spiller på små flater og liker kllikk-klakk fotball, og virker til å bli god kamerater med en del av spillerne på laget. han viser at han kan noen finter som det lukter svidd av, og at han også lever seg opp til noe...altså: "Den Hvite Ronaldinho", det ryktet passer for meg iallefall, selv om han ennå har lang tid til han når nivået til Ronaldinho da! Den eneste som var litt kjipt i forbindelse med Hleb i dag må vel være at allerede tidlig i første omgang så begynner fansen til Boro' å bue på Hleb på grunn av at han felte en spiller eller hva det var. Og det gjorde han visst ganske usikker, og han begynnte litt etter litt å misse på mottak og sånne ting som gjorde at han ikke fikk alt til like bra som han kanskje hadde gjort hvis det ikke hadde skjedd...

Poeng: 7

 

Gilberto:

Veldig usynlig i dag, men det er vel sån han spiller; dekker opp spillere som hadde blitt spilt til hvis han ikke hadde vært der... Men akkurat nå så husker jeg faktisk ikke noe av det som Gilberto gjorde i dag, så jeg må nok melde pass angående han.....!

Poeng: 5

 

Mathieu Flamini:

Spilte bra i dag, og han viste at han også er en mann for fremtiden! Han er uredd og hopper inn i dueller som om han skulle ha spilt helt fast på A-laget til AFC. Han gjorde en veldig bra jobb for Arsenal i dag, Franskmannen! Han er med offansivt og han springer på sånne løp som Arsenal elsker å spille til, men av en eller annen merkelig grunn så brukte de ikke Mathieu så mye fremme i dag Arsenal-spillerne! Men det var iallefall bra jobba Flamini!

Poeng: 6,8

 

Robert Pires:

Han jobber bra og han viser at han spiller godt i lag med Reyes, det var på en måte de som dominerte fremme for Arsenal i dag. Pires er god i dag. Han viser at han ikke er hlt avhengig av Henry, selv om egentlig hele laget er avhengig at ham så er det lit greit å se om det faksisk går an å spille bra uten ham også av og til! Og det overraska meg ganske mye det (positivt da...) at det gikk så fint for Pires som det gikk! jeg er også uenig i at han ble bytta ut! Det hadde hjulpet og hatt han fremme der i slutten når vi så sårt trengte et mål...!

Poeng: 7

 

Dennis Bergkamp:

Svak kamp i dag av Nederlenderen! Jeg trodde at det var han som liksom skulle dominere dette oppgjøret jeg. Han hadde jo kapteinsbindet og sånt, så det er synd at han viser så lite igjen! Men han begynner jo å bli gammel han, så vi får se hvordan det gå med ham utover sesongen!

Poeng: 4,5

 

Josè Antonio Reyes:

MAN OF THE MATCH! (Kanskje litt i krig med Yakubu om den prisen men....)

Han spiller bra, og det er han spesiellt som dominerer kampen skikkelig. Han viser at han har teknikk, utholdenhet, skudd...ALT! Det eneste som manglet var bare målet som han desverre fikk alt for sent! Men i denne kampen så får han enda mer utfordring enn til vanlig, for til vanlig så har han bare en forsvarer på seg for da er det to som må holde Henry på plass, mens i dag var det han som hadde faktisk alle tre noen ganger, og noen ganger to av de. men det der tar på! Og Reyes viste i dag at han mestrer å være uten Thierry også!

Poeng: 9

 

Francesc Fabregas:

Han gjør et godt innhopp, og skaper ganske mye den korte stunda han er på banen! Han her kan bli stor en dag ass! Han kommer inn ganske sent og viser at han kommer rett inn i spillet og er helt med på det som skjer. Han finter greit, han legger noen perfekte langpasninger...men det som kanskje mangler litt av er skuddet. Det kan forbedre seg. Men kjære vene: Gutten er jo 18 år!!!

Poeng: 7

 

Robin van Persie:

Jobber bra, men spiller for kort til at jeg kan gi ham poeng og en skikkelig kommentar!

Poeng: ***

 

 

:( Men: DET ER RESULTATET SOM TELLER...og DET må forbedre seg!!! :(

 

 

------------------------------------

 

Jeg satt og sa til meg selv/TV'n mange ganger i løpet av de 94 minuttene der:

"Kan ikke du bare holde kjeft?!!!" = Jeg ble så drittlei av det pissepreiket til kommentatoren at jeg hadde lyst til å ta på "sound mute" på!! Og de to nerdene i studio også var jo helt på jordet...:

"Arsenal var gode i 4 minutt, men etterpå så tok Middlesbrough helt over." Fytti søren asså, det var jo akkurat det som ikke skjedde! I første-omgang så hadde Arsenal absolutt ALT av spill som fantes, utenom målet til Yakubu da.... :angry:

Link to comment
Share on other sites

Enkeltspillerers beskrivelse:

 

Robert Pires:

Han jobber bra og han viser at han spiller godt i lag med Reyes, det var på en måte de som dominerte fremme for Arsenal i dag. Pires er god i dag. Han viser at han ikke er hlt avhengig av Henry, selv om egentlig hele laget er avhengig at ham så er det lit greit å se om det faksisk går an å spille bra uten ham også av og til! Og det overraska meg ganske mye det (positivt da...) at det gikk så fint for Pires som det gikk! jeg er også uenig i at han ble bytta ut! Det hadde hjulpet og hatt han fremme der i slutten når vi så sårt trengte et mål...!

Poeng: 7

 

Kan (desverre) ikke si meg enig i vurderingen av Robert Pires i dagens kamp, han er i mine øyne et godt stykke unna toppformen og ble for anonym i dagens kamp. Biter i meg bl.a en situasjon hvor vi vinner tilbake ballen på egen banehalvdel og kontrer; Pires blir mer eller mindre bare stående igjen og jogger i sakte tempo fremover. Har helt klart sett Pires langt langt bedre enn hva han viste idag.

 

Mitt terningkast : 5

Link to comment
Share on other sites

....Chelsea har vunnet alle kampene så langt og fortsatt ikke sluppet inn mål. Kan vanskelig se for meg at Chelsea taper mer enn 2-3 kamper i år. Cesc og Flamini har ikke imponert meg i det hele tatt så langt i år, til neste kamp syns jeg Wenger skal sette inn Song på midtbanen ved siden av Gilberto. Gi han sjansen siden vi allikevel har hentet han, og sett innpå Campbell. Det er ikke noe poeng i å vente lenger, han må inn på laget!

 

Dersom du tror at Song blir vår "redningsmann" i år tror jeg du tar feil (håper jeg tar feil), men jeg tviler på han vil kunne tilbringe laget vårt noe mere enn hva Fabregas og Flamini kan. Å kaste inn Sol Campbell før han er matchfit er som om å be om at han blir skadet på nytt, men jeg tror nok at Sol blir å finne i troppen fremover nå.

 

Vi kan ikke forvente å vinne kamper enkelt lenger. Vi er nødt til å begynne å innse at vi må jobbe knallhardt mot alle lag og se på hver kamp som om vi møter Real Madrid. Jeg er fryktelig skuffet og skremt over hva vi viser i dag. Syns også de andre kampene så langt er et bevis på at vi har altfor masse å gå på.

 

Spillerstallen er sterk og vi er gode nok til å vinne ligaen, men da må vi innse alvoret og begynne å jobbe enda hardere! Vi må jobbe oss inn i rytmen som gjør at vi vinner, vinner og vinner. Som gir oss troen på å bli Englands beste lag igjen!

20283[/snapback]

 

Løsningen per dags dato i mine øyne er at Arsene må innse at Dennis Bergkamp og Robert Pires ikke akkurat er inne i sine beste øyeblikk på fotballbanen, langt unna topp formen begge to i mine øyne.

20319[/snapback]

 

Har jeg sagt at Song skal være redningsmannen? Nope. Når Flamini og Cesc ikke har imponert så langt i år, så mener jeg at Song som etter hva jeg har forstått er ganske sterk i duell spillet kan være god å få inn på midtbanen. Vi har jo hentet han inn, så da syns jeg også at han bør få sjansen, spesielt når de to andre ikke viser så veldig man kan skryte av.

 

Campbell har fått to kamper på reservelaget og er klar igjen. Han har massevis av erfaring, som kan hjelpe oss å komme inn på riktig spor igjen! Merker han ikke noe av skaden sin, så er det bare å slenge han innpå. Satser på at han får spille mot Thun, en kamp som kommer til å bli en grei gjennomkjøring for han.

 

Verken Pires eller Bergkamp er i storform, men det er egentlig ingen av spillerne for tiden.

Vi er nødt til å heve oss mange hakk, og vi kan starte med det mot Thun. Thun som forøvrig spilte 0-0 borte mot Young Boys i dag.

Link to comment
Share on other sites

....Chelsea har vunnet alle kampene så langt og fortsatt ikke sluppet inn mål. Kan vanskelig se for meg at Chelsea taper mer enn 2-3 kamper i år. Cesc og Flamini har ikke imponert meg i det hele tatt så langt i år, til neste kamp syns jeg Wenger skal sette inn Song på midtbanen ved siden av Gilberto. Gi han sjansen siden vi allikevel har hentet han, og sett innpå Campbell. Det er ikke noe poeng i å vente lenger, han må inn på laget!

 

Dersom du tror at Song blir vår "redningsmann" i år tror jeg du tar feil (håper jeg tar feil), men jeg tviler på han vil kunne tilbringe laget vårt noe mere enn hva Fabregas og Flamini kan. Å kaste inn Sol Campbell før han er matchfit er som om å be om at han blir skadet på nytt, men jeg tror nok at Sol blir å finne i troppen fremover nå.

 

Vi kan ikke forvente å vinne kamper enkelt lenger. Vi er nødt til å begynne å innse at vi må jobbe knallhardt mot alle lag og se på hver kamp som om vi møter Real Madrid. Jeg er fryktelig skuffet og skremt over hva vi viser i dag. Syns også de andre kampene så langt er et bevis på at vi har altfor masse å gå på.

 

Spillerstallen er sterk og vi er gode nok til å vinne ligaen, men da må vi innse alvoret og begynne å jobbe enda hardere! Vi må jobbe oss inn i rytmen som gjør at vi vinner, vinner og vinner. Som gir oss troen på å bli Englands beste lag igjen!

20283[/snapback]

 

Løsningen per dags dato i mine øyne er at Arsene må innse at Dennis Bergkamp og Robert Pires ikke akkurat er inne i sine beste øyeblikk på fotballbanen, langt unna topp formen begge to i mine øyne.

20319[/snapback]

 

Har jeg sagt at Song skal være redningsmannen? Nope. Når Flamini og Cesc ikke har imponert så langt i år, så mener jeg at Song som etter hva jeg har forstått er ganske sterk i duell spillet kan være god å få inn på midtbanen. Vi har jo hentet han inn, så da syns jeg også at han bør få sjansen, spesielt når de to andre ikke viser så veldig man kan skryte av.

 

Verken Pires eller Bergkamp er i storform, men det er egentlig ingen av spillerne for tiden.

Vi er nødt til å heve oss mange hakk, og vi kan starte med det mot Thun. Thun som forøvrig spilte 0-0 borte mot Young Boys i dag.

20347[/snapback]

 

Jeg er fullstendig uenig i at Cesc og Flamini ikke har imponert i år! Hvor mye skal det til for å imponere Frank da tro? :(

Men jeg synes at de har vært en styrke for Arsenal så langt, og iallefall absolutt ingen byrde, og da mener jeg at de imponerer når Cesc er bare 18 og Flamini er bare 21.(?) For Arsenal er jo ikke akkurat et bunnlag, og når de har med så unge spillere så må nesten det bety at de imponerer, fordi Wenger knows, og da tar han ikke med unge spillere for at de bare skal være med...men fordet at de er gode! :angry:

Men smaken er som baken: Den er delt! :(

 

Det virker jo positivt det da, at Thun spiller uavgjort...! Men nå sitter det vel noen supportere at Thun og godgjør seg over at vi tapte i dag vetdu! :angry:

Men Young Boys.....det er i Brasil/Argentina det vel?

Link to comment
Share on other sites

Har jeg sagt at Song skal være redningsmannen? Nope. Når Flamini og Cesc ikke har imponert så langt i år, så mener jeg at Song som etter hva jeg har forstått er ganske sterk i duell spillet kan være god å få inn på midtbanen. Vi har jo hentet han inn, så da syns jeg også at han bør få sjansen, spesielt når de to andre ikke viser så veldig man kan skryte av.

 

Campbell har fått to kamper på reservelaget og er klar igjen. Han har massevis av erfaring, som kan hjelpe oss å komme inn på riktig spor igjen! Merker han ikke noe av skaden sin, så er det bare å slenge han innpå. Satser på at han får spille mot Thun, en kamp som kommer til å bli en grei gjennomkjøring for han.

 

Verken Pires eller Bergkamp er i storform, men det er egentlig ingen av spillerne for tiden.

Vi er nødt til å heve oss mange hakk, og vi kan starte med det mot Thun. Thun som forøvrig spilte 0-0 borte mot Young Boys i dag.

20347[/snapback]

 

Beklager at jeg tolket innlegget ditt litt feil. Er forøvrig enig i at Bergkamp og Pires virker å være langt unna toppform for tiden. Normalt sett er dem begge to spillere som kan avgjøre kamper til vår fordel, dette har vi desverre ikke sett noe til så langt i sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Det virker jo positivt det da, at Thun spiller uavgjort...! Men nå sitter det vel noen supportere at Thun og godgjør seg over at vi tapte i dag vetdu! :angry:

Men Young Boys.....det er i Brasil/Argentina det vel?

20350[/snapback]

 

Young Boys er gamle klubben til Mini i Sveits.

Link to comment
Share on other sites

Det er greit at det kunne blitt en helt annen kamp hvis Reyes hadde scora på en av sjansene i begynnelsen av kampen. Men det kollektive angrepsspillet er mer bekymringsfullt enn å henge ut forsvarsspillere(selv om Cygan aldri skulle vært i startoppstillingen). Når motstanderen legger seg lavt har Arsenal altfor lite variasjon i angrepspillet. Og det er dette vi har sett i de siste kampene. Mot United i cupfinalen, Chelsea og idag mot Borough så la motstandern seg lavt og nekta Arsenal rom. Arsenal de siste åra har vært best på kjappe overganger. Når motstanderns forsvar er etablert sliter de med å skape målsjanser. Jeg skal vel ikke fortelle Wenger "What to do", men den spillestilen som vi har nå holder ikke lenger!!!!! Motstanderne har begynt å finne ut hvordan de skal stoppe oss. Vi må ha større register å spille på! Vi slår nesten aldri innlegg. Det er jo fordi vi ikke har noen hodespillere fremover på banen. Kansje Wenger må skaffe seg en hodesterk spiss! Da hadde vi hatt et alternativ i angrepspillet. Det går ikke ann "å gå" ballen i mål hver gang!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking

På tross av to billige baklengsmål, som begge (i varierende grad) ligger i grenselandet mellom udyktighet, tabber og uflaks, vil jeg prøver meg med en kontroversiell (?) påstand:

 

Arsenals hovedproblem i denne kampen lå i det offensive spillet.

 

Det slo meg flere ganger i løpet av kampen at Arsenal ikke hadde evne til å starte overgangspillet, men ofte spilte på tvers der det tidligere har blitt satt fart både på på bein og ball.

 

Når så overgangene en gang kom så hadde laget heller ikke evne til å avslutte overgangene på en ordentlig måte.

 

Laget fikk vel bare glimtvis helt i begynnelsen av første og slutten av andre omgang vist hva som bor i det.

 

Jeg er ikke helt sikker på om Arsenal "bare" hadde en dårlig dag, eller om sammensetningen på midtbanen (sentralt +flanker) ikke er optimal. For meg kan det se ut som vi har for mange spillere som konsekvent kun spiller "på fot" og gjerne på tvers.

 

Hvis en skal se nærmere på baklengsmålene så har Toure full kontroll på Yakubu helt til ballen treffer Middlesborospilleren og spretter motsatt vei av det både han og Toure forventer. Selv om Toure muligens ligger litt for tett i kroppen på Yakubu, kan 1-0 målet vanskelig karakteriseres som tabbe.

 

2-0 er derimot et godt eksempel på at Toure og Cygan verken kommuniserer eller spiller godt sammen. Selv om de er to forsvarsspillere mot en enslig boro-angriper klarer begge, men i hovedsak Cygan å gjøre "skjebnesvangre" feilvurderinger:

 

- Toure velger å gi Cygan sikring fremfor å ta ut boro-angriperen.

 

- Cygan på sin side klarer å heade ballen i den eneste retning der det befant seg en borospiller. I tillegg velger han å "hestesove" etter at headingen er foretatt. I stedet for enten å legge press på den borospilleren som mottar ballen eller prøve å plukke opp den spilleren som kommer på løp bakfra, velger han å stille seg i "ingenmannsland" der han ikke under noen omstendighet er til nytte. Når han så i attpåtil fortsetter sin komatøse tilstand ved å løpe ut i det øyeblikk gjennombruddspasningen kommer....

 

... nytter det lite med en ellers tilnærmet feilfri kamp.

Link to comment
Share on other sites

Er det flere som har merket seg det at ca 90%av alle innlegg fra vingene til arsenal stopper i førsteforsvarer?Det samme gjelder cornere,pires slår nesten konsekvent ræva cornere!!det gjør ofte henry,og reyes også!Er det fordi di har like stor tru på mål som meg når di legger inn? :angry: Blir regelrett forbanna når det kommer høye baller innenfor 16m til motstanderen,for da står det maks en ensom gunner dær å venter,vist det i hele tatt står noen dær!Å idag spiller vi uten spisser,bergkamp trekker helt ned på midten å har ikke 1 skudd på mål,mens reyes er samme typen spiller..bare litt kvikkere!da er det plutselig tomt på topp,med andre ord vi mangler en go gammel måltyv!!en som ikke kan skåre mål utenfor 16meteren,men som bare ligger å snuser inne i feltet..er vel en ønsketenkning,men men!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...