Jump to content

2005.09.10 Middlesbrough B


Andain

Recommended Posts

Guest luckylars
Cygan har spilt meget bra (en pasningsfeil) mens Kolo har gjort flere småfeil og en STOR.

Nå må det bli slutt på å gi Cygan skylden for Kolos feil!!!!!!

Arsenal sliter IKKE pga Cygan/Senderos, men heller pga dårlig effektivitet i denne kampen.

Vi var veldig bra første 10 min. og utrolig uheldig at vi ikke scoret da.

 

Hvem skal du gi skylden for Cygans super gigantfeil? Viser nok en gang at han hører hjemme i albansk fjerdedivisjon, ikke på Arsenal.

20277[/snapback]

 

Cygan hadde denne ene markeringsfeilen i kampen. Det er var ikke bra, men han spilte en ellers prikkfri kamp. Synd at han blir straffet så mye for denne. Kolo Toure var mye dårligere og bør kun få spille på reservelaget når Sol er tilbake. Beste man i første omgang var Hleb. I andre omgang følte jeg ingen var gode. Frisk pust av van Persie....men som sagt tidligere, dette var for dårlig.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 153
  • Created
  • Last Reply

Vi vinner ikke ligagull i år! Det vi viser i og egentlig har vist så langt i år er rett og slett ikke godt nok. Kvaliteten er der, men vi må huske på at det laget vi skal slåss om ligagull med har en utrolig stor stall, samt milliarder på bok. Da har vi ikke råd til å rote bort poeng alt nå og vi har heller ikke råd til å spille så dårlig.

 

Chelsea har vunnet alle kampene så langt og fortsatt ikke sluppet inn mål. Kan vanskelig se for meg at Chelsea taper mer enn 2-3 kamper i år. Cesc og Flamini har ikke imponert meg i det hele tatt så langt i år, til neste kamp syns jeg Wenger skal sette inn Song på midtbanen ved siden av Gilberto. Gi han sjansen siden vi allikevel har hentet han, og sett innpå Campbell. Det er ikke noe poeng i å vente lenger, han må inn på laget!

 

Vi kan ikke forvente å vinne kamper enkelt lenger. Vi er nødt til å begynne å innse at vi må jobbe knallhardt mot alle lag og se på hver kamp som om vi møter Real Madrid. Jeg er fryktelig skuffet og skremt over hva vi viser i dag. Syns også de andre kampene så langt er et bevis på at vi har altfor masse å gå på.

 

Spillerstallen er sterk og vi er gode nok til å vinne ligaen, men da må vi innse alvoret og begynne å jobbe enda hardere! Vi må jobbe oss inn i rytmen som gjør at vi vinner, vinner og vinner. Som gir oss troen på å bli Englands beste lag igjen!

Link to comment
Share on other sites

Fælt å si det, men føler jeg ikke kjenner igjen spillet til Arsenal.

Skaper knapt sjanser lenger og vi takler ikke å spille bra uten Henry.

Drøssevis av småpasninger og five-a-side som pakkes inn i midten og renner ut i ingenting.

Kantspillet er ikke-eksisterende og vi får forsvarsfeiler som igjen blir avgjørende i negativ forstand.

Får 0-1 og IGJEN en kollektiv mental svikt, hvor ingen tar tak og gir litt innsats.

Man vinner ikke fotballkamper uten å løpe.

På 0-2 blir det enda verre. En grusom 2.omg. synes jeg.

 

Blir kvalm av å høre på Tjernås som tror han har så innmari peiling. Solheim skal være nøytral, men når man er en gooner senker man seg ikke ned på Tjernås' nivå.

Hjelper ikke at vi har en Spudz-supporter som kommenterer kampen.

 

Lehmann: Ikke noe skyld i målene. Grei kamp.

 

Lauren: Ikke dårlig, men heller ikke bra. Blir frustrert og lager som vanlig unødvendige frispark og gult kort igjen.

 

Toure: Spiller bra, men taper av og til viktige dueller som bl.a. på 0-1 målet. Blir litt for lett fintet ut.

 

Cygan: Starter bra, men får trekk for dårlige pasninger og at han ikke har begrep på å sette spissene i offside. Må ta mye av skylden for 0-2 målet. Er å blir en reserve. Få inn Sol!!

 

Cole: Ingen stor kamp. Mye feilpasninger, får til lite offensivt og sliter defensivt i dag.

 

Pires: Veldig anynom og blir et offer for et svakt Arsenal-lag som ikke får til noe særlig offensivt i dag.

 

Gilberto: Bra defensivt, men kan jo ikke annet... :blink:

 

Flamini: Mistet ballen mye, feilpasninger, lager frispark og grinete. Riktig byttet ut i 2.omg.

 

Hleb: Løper og sliter hele kampen, men blir sliten siste 20 min. Glimrende med ballen, men prøver litt ofte på det vanskelige. Blir også veldig sentrert med pasninger mot midten.

Likevel vår beste i dag synes jeg.

 

Bergkamp: Har vel til gode å spille bra denne sesongen. Mister ballen ofte og vi får ikke sett noe til han krempasninger fordi det ikke flyter offensivt.

 

Reyes: En av de få i dag som gir skikkelig innsats av våre i dag. Den beste sammen med Hleb. Sliter litt med avslutningene synes jeg, men får likevel et mål på overtid.

 

 

Vi tapte forsåvidt fortjent, ble kjempet ut av stilen og det viser bare enda en gang at vi ikke spiller bra uten våre viktigste spillere. Spesielt Henry.

Blir mye gule kort i dag også, hvor et par er helt unødvendige.

Synes det er betenkelig at Wenger starter med to sentrale midtbanespillere uten et offensivt fiber.

Van Persie burde fått startet i steden for Bergkamp.

 

Forventer ikke noe positiv uttalelse av Wenger etter dette. På tide å droppe snakket om "great spirit" og "we gave everything" når vi ikke ser noe til det på banen i dag!

 

Skuffende dette!

 

Wigan har like mye poeng som oss! Blææææ... :D

Link to comment
Share on other sites

Kolo klarer bare ikke å spille sammen med Cygan... Ikke at det er Cygans feil, men de klarer bare ikke å samarbeide..

Kanskje på tide å prøve Senderos-Cygan en kamp? hvis ikke Sol er klar til neste da. Da er Kolo-Sol bankers.

 

Dagen i dag var skuffende.. Alt skal gjennom midten(som vanlig) til og med når vi har sjansen til å gå utover og legge inn, kommer det enten en idiotisk støttepasning, eller man begynner å gå innover istedet.

Vi hadde bra spill i begynnelsen, de første minuttene var vi klart best. Hadde skudde til Reyes i stolpa gått inn, ville det nok blitt et helt annet kampbilde.

Cygan hadde et par blemmer hvor han opphevet offsiden, men det var bare en som førte til mål. Målet til Yakubu var egentlig ikke annet enn flaks fra hans side.. Fikk ballen på leggen, og Kolo var på vei den veien Yakubu egentlig hadde gått..

Flamini spilte en OK kamp, han jobba bakover og takla som besatt, men klarte ikke å sette sitt preg på kampen, i likhet med Gilberto..

Reyes var den eneste som virkelig klarte å utrette noe, Hleb hadde noen fine løp, men de ble ofte stoppet..

Jeg hadde virkelig håpt på at Wenger ville forsøkt å gjøre om taktikken da vi lå under 1-0.

En taktikk hvor vingene ble mer brukt, og vi ville fått flere innlegg. Kanskje vi ikke er så veldig gode på høye baller inn i feltet, men lave harde baller ville hjulpet oss til flere sjanser.

Link to comment
Share on other sites

Guest luckylars
Godt å se at det er så mange som har ulike lag, det må vel

bety at vi har temmelig bra med spillere som er gode nok  :D

 

Egentlig ville jeg bare nevne at det er håpløst å småstarte

sesongen med 3 kamper for så å sende oss ut i 17 dagers

venting... Jada, man kan se Norge. Men allikevel. Lengter

nesten verre etter denne enn jeg gjorde etter CS i sommer!

19897[/snapback]

 

Vi sliter med spiller troppen når 2-3 spillere gjør at vi ikke kan vinne en kamp mot Boro.

Huff huff.

Link to comment
Share on other sites

På papiret har vi et sterkt lag. Men dagens kamp viser oss nok en gang at laget er avhengig av spillere som Henry og Campbell, samt at spillerne virkelig må ha dagen for å vinne kamper. Tidligere klarte omtrent det samme mannskapet å avgjøre kamper på dager som spillet ikke fungerte, samt at vi skapte muligheter nærmest på løpende bånd.

 

Noe skurrer. Satser på at Wenger sitter med fasit.

 

Synes for øvrig at Frank hadde et fint innlegg. Mye bra der.

Link to comment
Share on other sites

Cygan hadde denne ene markeringsfeilen i kampen. Det er var ikke bra, men han spilte en ellers prikkfri kamp. Synd at han blir straffet så mye for denne.

 

Cygan hadde flere feil, og pasninger som gikk i hytt og pine, eller rettere sagt, på tribunen. Det var heller ikke en markeringsfeil, det var å rykke ut av forsvaret uten å ha den aller minste anelse om hva som befinner seg bak ryggen på ham. Om en spiller på småguttenivå viser så liten fotballforståelse at han gjør det ville han fått kjeft i massevis.

 

Når det er sagt, jeg hadde ikke sagt det samme om det var en ny spiller, eller en unggutt. Dette var Cygan som har gjort feil etter feil i år etter år, og da fortjener både han og Wenger som fortsetter å bruke ham, all den kritikk de får.

Link to comment
Share on other sites

Må si meg veldig enig med anabole!

Skjønner ikke at berkamp får spille,det er meg et mysterium!Han har vært en av di største,men den tiden er over!han holder ennå premierleague nivå,men ikke for et lag som Arsenal!Vi spiller faktisk uten en eneste spiss sånn som jeg ser det idag.berkamp har ikke 1 eneste skudd på mål,å knapt en go pasning.Reyes er god,men heller ikke noen spiss type.

Han burde heller spille på kanten istedet for en totalt umotivert pires som terger vettet av meg for tiden.Så har vi van persie som får 10 min på slutten av kampen,Hvorfor?er det for at han skal få delta i tapet?Han skulle kommet inn etter maks 60 min,tross alt er han den farligste vi har på topp når henry er borte.

At toure får skylden for mål nr 1 er bare piss,yakubu dribler seg selv ,er heldig å står rettvendt mens toure er påvei dit ballen egentlig skulle vært!

Mål nr 2 er Cygan,han gjør feil som man ikke gjør på juniornivå!hvorfor hedder han ikke bare ballen til lehmann eller ut,du ser ALDRIG ferdinand/terry gjøre noe lignende.

han blir rundlurt gang på gang,grusomt å se på.

Cygan er ikke bra nok for arsenal og nå er det på tide wenger klarer å se det!

Tilslutt så undres jeg veldig på hvordan wenger kan si at vi ikke mangler en spiss,vi har ikke en eneste mann i boksen når innleggene kommer..det er rett å slett for jævlig å se på.

Og når han sier at owen ikke hadde passet inn i arsenal så begynner jeg virkelig å lure,for det er akkurat en sånn liten snik i kassa detta laget trenger.!!!

Lykke til vidre:)

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun

Grunnen til at vi taper i dag er ganske enkel. Vi mangler en sjef! I dag hadde vi ingen.

Både Sol campbell, Henry og Vieira var borte i dag. Det er de som hele laget stoler mest på.

Vieira er jo i et annet land nå så det er greit, men Wenger har ikke gjort en shit for å finne en ny en.

Spillere som unge fabregas, flamini, reyes, pires og hleb har ikke den egenskapen som de tre nevnte. De blir for unge og puslete. Hvis vi hadde hatt sol eller thierry på banen hadde denne kampen blitt en ganske annen.

 

Neste kamp kan vi møtes på chatrommet mitt. flere var innom der idag, så bare ta turen innom du og.www.love2arsenal.com

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Cygan har spilt meget bra (en pasningsfeil) mens Kolo har gjort flere småfeil og en STOR.

Nå må det bli slutt på å gi Cygan skylden for Kolos feil!!!!!!

Arsenal sliter IKKE pga Cygan/Senderos, men heller pga dårlig effektivitet i denne kampen.

Vi var veldig bra første 10 min. og utrolig uheldig at vi ikke scoret da.

 

Hvem skal du gi skylden for Cygans super gigantfeil? Viser nok en gang at han hører hjemme i albansk fjerdedivisjon, ikke på Arsenal.

20277[/snapback]

 

Cygan hadde denne ene markeringsfeilen i kampen. Det er var ikke bra, men han spilte en ellers prikkfri kamp. Synd at han blir straffet så mye for denne. Kolo Toure var mye dårligere og bør kun få spille på reservelaget når Sol er tilbake. Beste man i første omgang var Hleb. I andre omgang følte jeg ingen var gode. Frisk pust av van Persie....men som sagt tidligere, dette var for dårlig.

20282[/snapback]

 

 

Cygan spiller en meget god førsteomgang og en svak andre.

Vær så god, her kan dere fråtse dere som elsker å slakte våre spillere.

Bare å velge og vrake i elendige prestasjoner....

Vårt angrepsspill går helt i stå utover i kampen og vi spiller ballen konsekvent inn i midten på markerte spillere og på den måten lager masse kontringsmuligheter for boro.

Statisk og uten samhandling i gjennombruddsøyeblikket.

Selvfølgelig burde vi hatt straffe og 1-1 rett før 0-2-målet, men problemet er at vi ikke hadde noen som helst marginer på vår side.

Vi burde jo ledet 2-0 etter 3 min., men boro spilte fysisk, fikk lov til det og fikk oss ut av stilen etterhvert.

Jeg har i utgangspunktet en meget dårlig følelse når Mike Riley dømmer kamper med Arsenal.

Baklengsmålene bidrar også selvfølgelig.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke noe rart arsenal taper sånn som de spilte i dag :D De spilte som et stjerne lag i 8 min. og resten var så elendig. jeg synes personlig ad Wenger ikke skulle spart alle de gode til champions league, det er greit de trenger hvile, men premier league er viktig også. Hvis Wenger fortsetter å hvile spillere vinner vi aldri premier league. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Egentlig var det nesten litt komisk å se wenger sitte å tygge på jakken sin i andre omgang.

Istedet for å sutre så hadde det kansje vært en ide å sette inn Van Persie litt før, og kansje clichy? Han ville sannsynligvis rukket å løpe dobbelt så mye som Pires gjorde i løpet av hele kampen.

Van Persie burde forøvrig ha startet kampen. Han er en klassespiller, det samme kan desverre ikke lenger sies om Bergkamp.

Sol Campbell må inn på laget snarest. Cygan er og blir en tabbemann, uansett hvor mye man vrir og vender på det. Idag gikk det som så mange ganger før, han spiller en relativt god kamp, men kroner det hele med en hel utrolig feil som man ikke bør se av en Arsenal-spiller.

Det er nesten utrolig å se hvordan han er 100 prosent fokusert på ballfører, og fullstendig uoppmerksom på maccarone som kommer stormende til venstre.

En spiller på toppnivå skal rett og slett ikke gjøre sånne feil.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Tjærnås, som har hatt fotball som levebrød, sitter i studioet til canal+ og analyserer kampens hendelser.

I pausen i dagens kamp presterer han å si at Arsenals midtstoppere gjør en generalfeil pga at de ikke holdt 1 meters avstand i ballpresset på boros første mål, slik at de kunne hatt øyekontakt med ballen.

Etter min mening gjør Tjærnås en generalfeil her.

Når du som midtstopper havner inni egen 16-meter med en motstander rett foran deg som mottar ballen, er det din fordømte plikt å presse helt oppi kroppen på vedkommende.

Alt annet er SELVMORD.

Hvis man skal holde 1 meter avstand der, inviterer man altså motstanderen til å vende opp i vår 16-meter.

At Yakubu har så jævlig flaks at ballen treffer ham på leggen og spretter motsatt vei av det han ønsker, er rett og slett uflaks.

Derimot er han veldig rask og god i vendingen når han først er så heldig, men at det var en generalfeil av Kolo, er jeg sterkt uenig i.

Link to comment
Share on other sites

Godt å se at det er så mange som har ulike lag, det må vel

bety at vi har temmelig bra med spillere som er gode nok  :blink:

 

Egentlig ville jeg bare nevne at det er håpløst å småstarte

sesongen med 3 kamper for så å sende oss ut i 17 dagers

venting... Jada, man kan se Norge. Men allikevel. Lengter

nesten verre etter denne enn jeg gjorde etter CS i sommer!

19897[/snapback]

 

Vi sliter med spiller troppen når 2-3 spillere gjør at vi ikke kan vinne en kamp mot Boro.

Huff huff.

20288[/snapback]

 

Det var jo litt felles kollaps i dag. Ikke mange som spilte opp

mot det de kan (les: burde kunne). Litt uheldige også. Reyes

var jo god, men Pires var _veldig_ anonym. Cygan gjorde ikke

mange feil, men det holder med én på toppnivå :D Hleb var god.

Boro hadde ikke mange sjanser, men de satte dem de hadde -

i motsetning til oss. Man kan si "vi hadde vunnet med Henry",

men vi hadde vunnet om Reyes' stangskudd hadde gått inn også.

Litt tilfeldigheter og en (for) dårlig dag på jobben av Arsenal.

Det som plager meg mest er hvorfor i all verden skal vi på død

og liv tre alt gjennom sentralt? Vi løper jo inn der hver gang selv

om motstanderen har 7-8 mann i halvsirkelen utenfor 16... WHY?

Link to comment
Share on other sites

Wenger burde lære seg at det faktisk er lov å bytte spillere før det er gått 70-80 min av en kamp uten at det er skader på spillere.

Både Clichy og van Persie inn før det hadde gått 70 min ville løftet laget vårt positivt, det er jeg sikker på.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er lov å bytte. Og det er ikke en "innrømmelse" om at man

har tatt ut feil lag eller noe... Kampbildet endrer seg og det er noe

annet å ta ut et lag som skal slå Boro (eller hvem som helst) fra

0-0 og fra 0-1. Syns Arsenal alt for ofte bytter etter en "forhåndsplan"

både når det gjelder hvem for hvem og når i kampen. Byttene burde

brukes mer aktivt og i forhold til situasjonen (ikke sette inn Cygan når

vi leder, nei!!)

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie
Wenger burde lære seg at det faktisk er lov å bytte spillere før det er gått 70-80 min av en kamp uten at det er skader på spillere.

Både Clichy og van Persie inn før det hadde gått 70 min ville løftet laget vårt positivt, det er jeg sikker på.

20304[/snapback]

Jeg er helt enig.

Ofte skjønner jeg ikke Wenger når det gjelder bytter. Altfor ofte kommer byttene for sent.

Link to comment
Share on other sites

Mye negativt i dag.. Men også noen få positive punkter.. Er litt redd denne sesongen blir en "hvile"sesong.. For å utvikle laget et hakk til.. Håper ikke det blir sånn..

 

Positivt i dag:

-Vi har flere gode angrep i starten.

-Reyes virker veldig pigg i dag.

-Hleb viser klasse ved enkelte tilfeller.

-Lehmann er knallgod, sjanseløs på målene.

 

 

Negativt:

-Bergkamp, Cygan og Pires henger ikke med lenger.

-Kolo Toure og Lauren gjør stygge småfeil.

-At vi er såpass innefektive.

-Hleb gir fra seg ballen alt for sent og upresist.

-Vi blir overkjørt fra midtbanen og bakover.

-At laget blir såpass svekket på grunn av noen få skader.

-At Wenger ikke gir Van Persie mer spilletid.

 

 

Også må jo dommeren nevnes!!! Mike Riley må ha noe imot Arsenal, se da han overser albuen til Rochemback og ikke minst straffen som Hleb skulle hatt. Holdte på å ødelegge TVen på grunn av stygge Riley!! Men jeg tror alt ordner seg bare Freddie, Sol og Thierry er tilbake. Tror det blir utrolig viktig å unngå fler skader på de i år. Er veldig skuffa nå... Et lite plaster på såret at City tok poeng fra Manure i dag..

Link to comment
Share on other sites

Mye negativt i dag.. Men også noen få positive punkter.. Er litt redd denne sesongen blir en "hvile"sesong.. For å utvikle laget et hakk til.. Håper ikke det blir sånn..

 

Positivt i dag:

-Vi har flere gode angrep i starten.

-Reyes virker veldig pigg i dag.

-Hleb viser klasse ved enkelte tilfeller.

-Lehmann er knallgod, sjanseløs på målene.

 

 

Negativt:

-Bergkamp, Cygan og Pires henger ikke med lenger.

-Kolo Toure og Lauren gjør stygge småfeil.

-At vi er såpass innefektive.

-Hleb gir fra seg ballen alt for sent og upresist.

-Vi blir overkjørt fra midtbanen og bakover.

-At laget blir såpass svekket på grunn av noen få skader.

-At Wenger ikke gir Van Persie mer spilletid.

 

 

Også må jo dommeren nevnes!!! Mike Riley må ha noe imot Arsenal, se da han overser albuen til Rochemback og ikke minst straffen som Hleb skulle hatt. Holdte på å ødelegge TVen på grunn av stygge Riley!! Men jeg tror alt ordner seg bare Freddie, Sol og Thierry er tilbake. Tror det blir utrolig viktig å unngå fler skader på de i år. Er veldig skuffa nå... Et lite plaster på såret at City tok poeng fra Manure i dag..

20308[/snapback]

 

Helt enig i det du sier. Men jeg har sett i flere tilfeller at dommere ikke gir straffe på situasjoner som den Hleb var i. For det første hadde han nok aldri i verden nådd ballen, og for det andre brukte ikke Xavier armer eller bein for å dytte Hleb overende..

Link to comment
Share on other sites

Også må jo dommeren nevnes!!! Mike Riley må ha noe imot Arsenal, se da han overser albuen til Rochemback og ikke minst straffen som Hleb skulle hatt. Holdte på å ødelegge TVen på grunn av stygge Riley!! Men jeg tror alt ordner seg bare Freddie, Sol og Thierry er tilbake. Tror det blir utrolig viktig å unngå fler skader på de i år. Er veldig skuffa nå... Et lite plaster på såret at City tok poeng fra Manure i dag..

20308[/snapback]

 

Riley er en tulling, ja. Glad i kortstokken sin. Har vel delt ut

18 gule og 3 røde på 4 kamper nå - tror jeg. Men det må sies

at vi får en del helt idiotiske kort i dag. Cole for eksempel...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...