Jump to content

FIFA06 eller PES5


Guest Young Gun

FIFA06 eller PES5?  

37 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

vanskelig å velge. Har pro soccer 4 og fifa 05...

Nå har æ nettopp kjøpt fiffa 06 (dritbra spill anbefales)

no har æ 7 ecc seiere på rad i fifa 06 med arsenal!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply
Guest Thomaz1989
vanskelig å velge. Har pro soccer 4 og fifa 05...

Nå har æ nettopp kjøpt fiffa 06 (dritbra spill anbefales)

no har æ 7 ecc seiere på rad i fifa 06 med arsenal!!

25078[/snapback]

 

i helsiken. kor mange sesonger har du spillt?

Link to comment
Share on other sites

Guest Liverpool

Virkelig nå må alle høre på meg.. :D hehe. Fifa har klart best graffik og det er gøyere å spille sesonger og alene på det spillet. PES har en helt utrolig spillfølelse, og kan spilles bra både aleine og med venner. Klart best med venner.

 

Konklusjon: Jeg går for PES!

Link to comment
Share on other sites

Guest Jonko89
Virkelig nå må alle høre på meg.. :D hehe. Fifa har klart best graffik og det er gøyere å spille sesonger og alene på det spillet. PES har en helt utrolig spillfølelse, og kan spilles bra både aleine og med venner. Klart best med venner.

 

Konklusjon: Jeg går for PES!

25678[/snapback]

 

ikke domt... du vil ikke angre viss du skaffer dg PES5

Link to comment
Share on other sites

Guest Liverpool
Virkelig nå må alle høre på meg.. :D hehe. Fifa har klart best graffik og det er gøyere å spille sesonger og alene på det spillet. PES har en helt utrolig spillfølelse, og kan spilles bra både aleine og med venner. Klart best med venner.

 

Konklusjon: Jeg går for PES!

25678[/snapback]

 

ikke domt... du vil ikke angre viss du skaffer dg PES5

25681[/snapback]

 

Nei det tror jeg så absolutt ikke.. :D

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte meg PES5 nå, når jeg var i London! Der kostet det ca. 300,- hvis man regner det om i NOK! Halparten av det det koster i Norge! Det er et meget bra spill og man har en god spillefølelse, men hvis noen har lagt merke til Ashley Cole sitt ansikt der så er det jo helt forferdelig lagd! Han har en Michael Jackson nese og rynker i ansiktet! Helt elendig! Men ellers er det konge!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har pc-vesjonen av begge spillene og min konklusjon er at de bør slå sammen spillene! :D

 

Jeg finner en del svakheter og bra ting på begge to, men må nok innrømme at jeg liker FIFA 06 selv om det kanskje ikke er best spillemessig i år.

Det har litt med detaljer å gjøre, flest lisenser, menyer o.l.

 

Har notert en del punkter:

 

Meny, taktikk og kontrollinnstillinger:

Helt tullete på PES 5 synes jeg. Mye av menyopplegget rundt lagene er rotete og det er veldig teit å ha Playstation-innstillinger for kontrollere på PC-versjon.

Taktikkinnstillinger virket også rotete og merkelig.

Her er FIFA 06 særdeles bedre. Oversiktlige menyer og kontrollinnstillingene viser mye tydligere hvilke knapper som skal brukes til hva, samt sette opp formasjon og velge spillere.

Taktikkopplegget er kanskje litt spesielt på FIFA 06, men atskillig med forståelig enn PES 5.

Liker det In-game-tactics-opplegget.

 

Lisenser på spillere/klubber: Kan ikke kritisere PES 5 her, men jeg liker å ha riktige spillere når jeg spiller. PES 5 får nok mange de også etterhvert.

FIFA 06 sin spillerbase er ganske stor etterhvert, men er litt lite oppdatert på transfer + en del feil skills hvor gode spillere egentlig er.

Forsterker mitt forslag om å slå samme spillene! hehe..

 

Spillbarhet/bevegelser: PES 5 er nok best her. Føles litt mer ekte når man spiller og virker ikke så firkantet som FIFA 06. Mer logiske pasninger og bevegelser på spillerne.

Dog så synes jeg headinger, visse smådetaljer og skudd mot mål litt bedre på FIFA 06. Smak og behag sikkert.. B)

I PES 5 er spillerne litt treige i vendinger m/ball, men ellers mer ekte bevegelser.

Vanskelighetsgradene har litt for stor forskjell synes jeg. Ikke testet det like mye på PES 5, men på FIFA 06 er det veldig stor forskjell på Amateur og Semi-Pro.

Og spiller man mot computer der har tydeligvis motstander en enorm trang til å føre ballen i det uendelige. Fram og tilbake, men null framdrift. Ofte Possession 30-70% i mot selv om man vinner 4-0 :D

 

Når det gjelder taklinger er spillene ganske like synes jeg, Alt for mye frispark i mot når man prøver på sklitaklinger. Ser tydelig at man vinner ballen rent, men frispark blir det likevel??! B)

Ender ofte med gult/rødt kort..

 

Kommer ikke på mer nå, men sikkert noen her som har flere punkter?? :)

 

Nå skal jeg forøvrig ta en økt med FM 06! :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...