Jump to content

Draktnummer


Sindre

Recommended Posts

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply
Syns Tony sin nr.6 er fredet lenge nok nå.

På tide noen overtar den.

Tony sin nr 6 og DB 10 er litt spesielle , men

1 års 'freding' bør være nok. :huh:

19549[/snapback]

 

Den har vært fredet lenge nok nå ja...så nå må det snart være noen som tar over den!!

Men HVEM? -Senderos? Campbell? ;)

Link to comment
Share on other sites

Håper vi kjøper King og gir han nr 4, hvist ikke burde Campbell få den!

19779[/snapback]

 

 

King? Hvorfor? Vi har fantastiske midtstoppere fra før! La Tottenham beholde han(hadde blitt så utrolig mye sutring fra spurs). Er enig i noen her på forumet at det hadde vært kult å gitt Toure, Sederos og Sol lavere nr. Ser for meg Toure som nr 2 eller 4. Senderos som nr 5 og Campbell som nr 6. Men så er det jo det med salg av drakter som allerede har gått da.. Men neste sesong, ny stadio, ny sponsor, kanskje ny look og da kunne det jo vært en ide å friske opp med nye draktnr.

 

Ps: Alle som har spillt fotball vet at draktnummer betyr noe, og noen arsenal spillere ville sikkert følt seg bedre med mer "betydningsfulle nr" på ryggen, spesielt hvis legender har båret samme nummeret på ryggen før!

Link to comment
Share on other sites

Problemet er jo at det er ingen av spillerne i stallen pr. dags dato som ønsker å bruke disse nummerne. Derfor må man vente til eventuelle innkjøp før man kan få delt ut disse nummerne.

 

Og det er heller ikke bare å dele ut nummerne i vilden sky. Drakt nr. 2 skal bæres av en høyre back. Drakt nr. 5 og 6 skal bæres av midtstoppere. Drakt nr. 4 skal bæres av en sentral midtbanegeneral.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er jo at det er ingen av spillerne i stallen pr. dags dato som ønsker å bruke disse nummerne. Derfor må man vente til eventuelle innkjøp før man kan få delt ut disse nummerne.

 

Og det er heller ikke bare å dele ut nummerne i vilden sky. Drakt nr. 2 skal bæres av en høyre back. Drakt nr. 5 og 6 skal bæres av midtstoppere. Drakt nr. 4 skal bæres av en sentral midtbanegeneral.

19849[/snapback]

Det er jo nok kandidater:

2: Lauren, Eboue

4: Gilberto, Fabregas, (Flamini, Hleb)

5,6: Senderos, Campbell, Toure

 

Kall meg gammeldags, men jeg syns ikke det

hadde gjort noe om 1-11 startet en kamp igjen.

Eller i det minste fantes i klubben!

Link to comment
Share on other sites

Problemet er jo at det er ingen av spillerne i stallen pr. dags dato som ønsker å bruke disse nummerne. Derfor må man vente til eventuelle innkjøp før man kan få delt ut disse nummerne.

 

Og det er heller ikke bare å dele ut nummerne i vilden sky. Drakt nr. 2 skal bæres av en høyre back. Drakt nr. 5 og 6 skal bæres av midtstoppere. Drakt nr. 4 skal bæres av en sentral midtbanegeneral.

19849[/snapback]

Det er jo nok kandidater:

2: Lauren, Eboue

4: Gilberto, Fabregas, (Flamini, Hleb)

5,6: Senderos, Campbell, Toure

 

Kall meg gammeldags, men jeg syns ikke det

hadde gjort noe om 1-11 startet en kamp igjen.

Eller i det minste fantes i klubben!

19895[/snapback]

 

Som jeg skrev i starten av mitt forrige innlegg, så er det flere av spillerne du nevner som har blitt tilbudt de draktnummerne, men det er ingen som har villet ta ibruk nummerne.

Link to comment
Share on other sites

Ingen eller flere?

Det er helt sikkert noen som vil ha dem.

Gi dem til smågutta da. Smith, Quincy, Lupoli...

 

Poenget jeg lagde over (iofs. oppfølging av et tidligere innlegg)

var at kulturen med å "frede" nummer bør opphøre. Ett år per

10 år i klubben burde være max. Jeg hadde ikke fått en rynke

av å se Cesc i trøye nr. 4 i år. Ære være Song for å iaf ta "Edus" 17.

Link to comment
Share on other sites

Ingen eller flere?

Det er helt sikkert noen som vil ha dem.

Gi dem til smågutta da. Smith, Quincy, Lupoli...

 

Poenget jeg lagde over (iofs. oppfølging av et tidligere innlegg)

var at kulturen med å "frede" nummer bør opphøre. Ett år per

10 år i klubben burde være max. Jeg hadde ikke fått en rynke

av å se Cesc i trøye nr. 4 i år. Ære være Song for å iaf ta "Edus" 17.

20045[/snapback]

 

Poenget mitt Didrik, er at draktnummerne ikke fredes med vilje. Det er spillere som har blitt tilbudt disse nummerne, men har takket nei til det. Og det kan jo være forståelig at de er litt "skeptiske" til å iføre seg draktene til legender som Adams, Dixon, Keown og Vieira.

 

En annen sak, har med salg av drakter å gjøre. Hvis fans kjøper drakt med nummer og navn på, og denne spilleren skifter nummer rett etterpå, så vil man føle seg ganske snytt.

 

De unggutta du nevner ovenfor, har ingenting i de draktene å gjøre, da de er utelukkende offensive spillere, mens de ledige nummerne er ment for deffensive spillere. Husker selv hvor teit det var å se Belsvik løpe rundt i trøye nr. 2 i Rosenborg, når han var en spiss.

 

Hadde Wenger handlet inn en skikkelig midtbanegeneral, eller noen midtstoppere med høy status i sommer, så er jeg sikker på at disse draktnummerne ville blitt tatt i bruk.

Link to comment
Share on other sites

Det må ha vært no lignende dette:

 

1. Seaman

 

2. Dixon - 6. Adams - 5. Keown - 3. Winterburn

 

8. Ljungberg - 7. Pires - 4. Vieira - 11. Overmars

 

10. Bergkamp - 9. Anelka

 

 

Var vel ikke et svar på spørsmålet ditt Didrik, men det må ha vært det laget der som skulle ha stilt i såfall..

19511[/snapback]

 

Det laget der har vel aldri spilt sammen så vidt jeg vet. Overmars og Anelka har vel aldri spilt sammen med Pires i Arsenal drakten

Link to comment
Share on other sites

Det må ha vært no lignende dette:

 

1. Seaman

 

2. Dixon - 6. Adams - 5. Keown - 3. Winterburn

 

8. Ljungberg - 7. Pires - 4. Vieira - 11. Overmars

 

10. Bergkamp - 9. Anelka

 

 

Var vel ikke et svar på spørsmålet ditt Didrik, men det må ha vært det laget der som skulle ha stilt i såfall..

19511[/snapback]

 

Det laget der har vel aldri spilt sammen så vidt jeg vet. Overmars og Anelka har vel aldri spilt sammen med Pires i Arsenal drakten

20055[/snapback]

 

 

Han mente nok at skulle man hatt en lag oppstilling med spillere med nr 1 til 11 så hadde det blitt slik, ikke at de har spilt sammen..

Link to comment
Share on other sites

Ja, også mener jeg at Fabregas ser ut som han hadde kledd nr 5. Hleb får kanskje nr 7 fra Pires og nummer 10 kan få bli fredet litt, kanskje Quincy får det :wacko:

19846[/snapback]

 

Eh, hvorfor skal Hleb stjele draktnummeret til en som allerede er her???? :huh: :o ;)

Er han solgt eller hva er det du tror.....??? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ja, også mener jeg at Fabregas ser ut som han hadde kledd nr 5. Hleb får kanskje nr 7 fra Pires og nummer 10 kan få bli fredet litt, kanskje Quincy får det :lol:

19846[/snapback]

 

Eh, hvorfor skal Hleb stjele draktnummeret til en som allerede er her???? :huh: :o :ph34r:

Er han solgt eller hva er det du tror.....??? :blink:

20106[/snapback]

 

Det jeg mener er at Hleb kanskje tar over drakt nummeret til Pires hvis han evt går neste sesong, noe jeg tror skjer. Grunnen til at jeg nevner Hleb er at det var meningen at han skulle få nr 7 i sommer hvis Pires gikk.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Cesc om noen år tar over rollen som tilbaketrukken spiss, altså playmaker-rollen, så kan han få trøye nr. 10. Inntil da, så har ikke Cesc noe i trøye nr. 10 å gjøre, da han er en sentral midtbanespiller.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Guest el klikko

Tidligere hadde jo spillerne ikke noe faste nr, men de som skulle starte fikk fra 1-11. Fint at det ble tildelt faste nr. Men. jeg synes at nr skulle stå til posisjon i laget. Spillerne kunne fått nr etter psisjon på banen, og ut fra hvilket valg de vill være i den posisjonen. Keeperne hadde fått 1,12 og 23, høre back 2 og 13 osv. Mulig at mange syns dette er tåpelig, men jeg synes at draktnr har mye å si for status i en klubb. Måtte vært en ære for Cesc,Hleb og Henry som er faste spillere å få et nr under 12. Mener ikke at dette skulle forandres hver sesong, men feks hvert tredje år. Når Dennis legger opp, håper jeg at Cesc, Hleb eller Henry tar over nr 10. Håper og tror at det er flere som har synspunkt og meninger om dette...

Link to comment
Share on other sites

Guest TorkAFC

Du har vel et poeng. MEn føler kanskje at dette var mer "viktig" før. Når spillere nå blir kjøpt inn, får de velge blant de numrene som er ledig. Superspissen velger nummer 9, men det står jo sjelden ledig. Den offensive playmakeren nr 10. Mye av grunnen til at draktnummer sjelden eller aldri endres nå for tiden, tror jeg har med salget av drakter å gjøre.

 

Men: Steven gerrard endret for 2 (?) år siden fra nummer 17 til 8. Dette er svært sjelden, og mange som hadde Gerrard#17 ble nok skuffet. Ellers er det som regel oftest unggutter som "stiger" fra å ha nummer 30-50 det året de debuterer, mens stiger til nummer nærmere front-11 etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Guest el klikko

Du har vel et poeng. MEn føler kanskje at dette var mer "viktig" før. Når spillere nå blir kjøpt inn, får de velge blant de numrene som er ledig. Superspissen velger nummer 9, men det står jo sjelden ledig. Den offensive playmakeren nr 10. Mye av grunnen til at draktnummer sjelden eller aldri endres nå for tiden, tror jeg har med salget av drakter å gjøre.

 

Men: Steven gerrard endret for 2 (?) år siden fra nummer 17 til 8. Dette er svært sjelden, og mange som hadde Gerrard#17 ble nok skuffet. Ellers er det som regel oftest unggutter som "stiger" fra å ha nummer 30-50 det året de debuterer, mens stiger til nummer nærmere front-11 etterhvert.

hei torkel. klart eg har et poeng!

Link to comment
Share on other sites

Guest TorkAFC

Du har vel et poeng. MEn føler kanskje at dette var mer "viktig" før. Når spillere nå blir kjøpt inn, får de velge blant de numrene som er ledig. Superspissen velger nummer 9, men det står jo sjelden ledig. Den offensive playmakeren nr 10. Mye av grunnen til at draktnummer sjelden eller aldri endres nå for tiden, tror jeg har med salget av drakter å gjøre.

 

Men: Steven gerrard endret for 2 (?) år siden fra nummer 17 til 8. Dette er svært sjelden, og mange som hadde Gerrard#17 ble nok skuffet. Ellers er det som regel oftest unggutter som "stiger" fra å ha nummer 30-50 det året de debuterer, mens stiger til nummer nærmere front-11 etterhvert.

hei torkel. klart eg har et poeng!

 

 

Godag Ståle! Nei, det er langt fra klart at du har et poeng :P :D

 

Men nå får vi vel kjapt på pukkelen, pga spamming.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil at Henry skal fortsette å spille i draktnr. 14. Håper at Hleb tar over 10 etter bergkamp.

PS: Jeg hater at kommentatorene sier Gleb. det høres helt latterlig ut. jeg sier det uten h-en. altså leb.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...