mmaelan Posted August 14, 2005 Report Share Posted August 14, 2005 Om dette er dårligere enn det gamle kan så være, men det er tross alt vi som er goonersfans som sjøl må sørge for at det skal være et forum med høy takhøyde og gode innlegg. Da bør en delta, ikke holde seg vekke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bergkampboy Posted August 15, 2005 Report Share Posted August 15, 2005 Om dette er dårligere enn det gamle kan så være,men det er tross alt vi som er goonersfans som sjøl må sørge for at det skal være et forum med høy takhøyde og gode innlegg. Da bør en delta, ikke holde seg vekke. 17715[/snapback] Er enig med deg der Mmaelan! Av og til så har min skrivetrang her inne vært helt fraværende og jeg har hatt lange pauser mellom hvert innlegg i sommer, det fordi jeg føler at jeg skriver til en vegg, som en var inne på tidligere. Det er liksom aldri noen ordentlige svar eller motargumenter, det er bare "helt enig" eller "helt uenig". Det tyder bare på at de gode og erfarne debattantene lar være og skrive. Derfor er det som du sier et forbedringspotensiale i at gode debattanter begynner å ytre sine meninger her inne igjen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richardinho Posted August 20, 2005 Report Share Posted August 20, 2005 Men det viktigste av alt er at de mer rutinerte og gode debattantene ikke stikker av!! Da synker jo nivået enda mer, bli heller igjen for å få forumet tilbake på gamle spor.. Små unga i Smiley-alderen blir vi ikke kvitt uansett.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest eXilAz Posted August 30, 2005 Report Share Posted August 30, 2005 Først og fremst; en honnør til doktoren som både orker, og vil holde liv i dette forumet. Han styrer på, flytter på tråder og innlegg, og veileder nye brukere gang på gang hvordan forumet bør, og skal fungere. Uten at det hjelper så veldig mye. Så til noe mer alvorlig; forumet er dårligere enn noen gang. Jeg føler, og jeg vet jeg har mange gamle brukere med meg når jeg sier at innholdet og nivået på det gamle forumet var MYE bedre enn det som er i dag. Ja det er faktisk talt periodevis så ille at jeg savner Marco og kranglingen med ham! De skapte i det minste temperatur. Det går i drømmelag, og hvem skal vi kjøpe tråder; 13 på dusinet har jeg inntrykk av. Dette forumet var en gang i verden kanskje det beste forumet for engelsk fotball. Hvor har "alle" de gamle, kunnskapsrike debatantene forsvunnet hen? Jeg har mine mistanker; til nyere og bedre "jaktmarker", med andre ord til andre fora. Det finnes fremdeles dyktige Arsenal debatanter her inne, men de begynner å bli i et fåtall. Og de skriver mindre og mindre ser jeg. Og jeg forstår dem...... Lar det seg gjøre å få løftet dette forumet opp på et noenlunde nivå igjen, eller skal vi bare la humla suse? 16352[/snapback] Kan bare snakke på vegne av meg selv, men jeg valgte å forlate det forumet her når det ble startet opp igjen etter at siden var nede i noen uker. Syntes brukervennligheten og designet på Invision Boards er så utrolig laber. Må jo myse i 10 minutter før du ser hva brukerene faktisk har skrevet. Har kommet tilbake nå, i mangel av et bedre Arsenalforum. Legger merke til at nivået har stupt temmlig, ja - uten at jeg har noen god begrunnelse på hvorfor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmaelan Posted September 2, 2005 Report Share Posted September 2, 2005 En av årsakene til at forumet er blitt dårligere tror jeg at halvparten av det som ligger inne på hver tråd er ting som : enig med deg,Wenger knows osv. Det hadde vært bra om folk hadde egne meninger om saker og ting i stedet for aldri å argumentere for sine synspunkter. All honnør til Wenger, men skulle alle bare si Wenger knows på alt faller jo hele bakgrunnen for forumet vekk. Det hadde vært bra om folk tok seg tid til diskutere,argumentere uten å personangripe eller skrive Wenger knows midt i en diskusjon i mangel på egne meninger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gooner6 Posted September 2, 2005 Report Share Posted September 2, 2005 Herlig med diskusjon rundt kvaliteten på forumet! Selv er jeg en voksen mann, men relativt ny her, med mine egne meninger og det er de jeg prøver å poste. Stort sett. Besøkende på forumet, gjester og medlemmer, har nok flest egne meninger og et behov for å ytre disse. Om man er "eldre" og saklig i sine innlegg eller ung og usaklig synes jeg alle bør få ytret seg. Rekruttering er jo viktig! Grensen må jo trekkes et sted, men man kan selv velge om man vil "overse" enkelte innlegg som man finner usaklig, latterlig eller bare kort. I stedet for å henge seg opp i andres elendige innlegg synes jeg den enkelte bør konsentrere seg om seg selv. Slenger man tilbake på innlegg man ikke mener hører hjemme eller finner usaklige kan man jo bare vente å få dri** tilbake? Da har man det gående og kan skape en kløft mellom medlemmene som ikke gagner noen. Alle på dette forumet har EN felles interesse og det er jo vårt kjære Arsenal! Det må det taes vare på slik at enkelte ikke kvier seg for å poste og dermed få et forum som er forbeholdt en "kjerne" bedrevitere. Merk: Kaller ingen bedrevitere, men på enkelte forum har dette blitt en trend. Ellers synes jeg forumet er genialt i den hensikt at man får "luftet" seg med både glede og frustrasjon! Ser frem til flere heftige diskusjoner gjennom en lang og forhåpentligvis spennende sesong! Up the Gunners! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr. Phil Posted September 20, 2005 Report Share Posted September 20, 2005 Jeg har skjønt tilbakemelding på krangelen her har vært ønskelig. Vel, jeg har slettet munnhuggeriet denne gangen. Muligens bittert å se ivrig forfattede innlegg forsvinne ut i det store intet, men de bidro til no good. Personkrangler burde vært unngått, men det synes å være uungåelig. Det har ikke noe for seg at jeg prøver å irettesette voksne menn som burde vite bedre selv. Det må som kjent to til for å danse tango (i dette tilfellet både tre og fire), og jeg vet godt at flere av dere synes det er morsomt å holde på. Og jo, det er til tider underholdende for oss andre også. Dersom dere vil ha en egen tråd for å slå løs på hverandre, så skal dere gjerne få lov til det, men hold dere til den. Jeg synes det er synd å se ellers vettuge og interessante tråder bli spolert av slike krangler - som Dennis Bergkamp- og dels John Carew-tråden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gooner6 Posted September 21, 2005 Report Share Posted September 21, 2005 Bra, Dr. Phil. Respekterer den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ben lakris Posted October 13, 2005 Report Share Posted October 13, 2005 Jeg er glad for at vi har oppegående moderator som gjør dette forumet til et attraktivt og hyggelig sted å være. Dette er et forum for alle, unge som gamle. Og dette går ikke uten at den som sitter med ansvaret passer litt på. Synes forumet er meget bra på også dette området. Tror mange åpner forumet før de åpner avisen eller skrur på frokost tv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Van Persie Posted November 11, 2005 Report Share Posted November 11, 2005 Visste ikke helt hvor jeg skulle plassere dette, men men: Moderatorene gjør en kjempejobb med dette forumet! Det skal dere ha . Men en ting jeg begynner å bli lei av, er at spesielt de nyeste brukerne bare lager tråder i hytt og pine. Altså tråder som allerede noen har laget, og som finnes på forumet. Jeg synes brukerne kan lære seg å bruke søketråden. Det er greit nok at Mod stenger trådene, men tror det må en advarsel til for at de skal skjønne alvoret. Men ellers så er forumet knallbra. Dr. Phil og dere andre, dere mestrer dette! Til de nye brukerne: Bruk søketråden før dere lager tråder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vieira04 Posted November 12, 2005 Report Share Posted November 12, 2005 Van Persie skrev: Men en ting jeg begynner å bli lei av, er at spesielt de nyeste brukerne bare lager tråder i hytt og pine. Altså tråder som allerede noen har laget, og som finnes på forumet. Jeg synes brukerne kan lære seg å bruke søketråden. Det er greit nok at Mod stenger trådene, men tror det må en advarsel til for at de skal skjønne alvoret. Er helt enig i deg på dette feltet, og det er jo ganske utrolig at enkelte kan ha 15-20 innlegg på en dag, men likevel skrevet kun 25 linjer. Minner mer og mer om chatting, enn et debattforum. Er nok ikke lett for mod med slike kvantitet av innlegg, og der er vi igjen på hvordan skal vi bli kvitt slike "enkle" og "ubegrunnede" innlegg. Altså: hvordan få et bedre forum. Jeg tror det er mange som ikke gidder å poste for mye her inne pga det som til tider skjer på forumet. Man kan logge seg inn, og da ser man at en person kan ha 6-7meninger i forskjellige poster og alle er skrevet iløpet av 10-15min. Da føler man at det er lite gjennomtenkt, og som ødelegger mye av evt den tråden som allerede var der. (både seriøse og mindre seriøse tråder) Har sagt min mening tidligere, men sier det igjen. Jeg støtter opp for et forum hvor kun medlemmer kan skrive, noe som gjør at det er lettere for mod å utestenge debatanter/chattere eller rett og slett idioter ute i en periode. Da vil antall innlegg gå ned, men vi vil nok få et mere gjennomtenkt og kvalitetsmessig forum, noe som jeg tror mange setter pris på. Sette det litt på kanten: vil heller ha 25stk som skriver gode innlegg, enn 50stk(hvor25stk som ikke tilfører debatten noe annet enn et ekstra innlegg eller en linje hvert 5min) Måtte bare få ut litt frustrasjon...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Van Persie Posted November 12, 2005 Report Share Posted November 12, 2005 Dessuten må det gå an å bruke komma, stor bokstav etter punktum, og slike ting når man skriver innlegg. det er vanskeligå forstå nårdet står slik somdette synes ikke dere også det? Dette gjelder spesielt de nye brukerne. Jeg er selv ikke feilfri når det gjelder dette, men jeg prøver i hvert fall. De fleste som skriver uforståelige innlegg prøver ikke engang. Skjønner hvis noen oppfatter meg som en fjortis-dritt, men jeg ber enkelte av brukerne om å skjerpe seg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jensegutt Posted November 13, 2005 Report Share Posted November 13, 2005 Dessuten må det gå an å bruke komma, stor bokstav etter punktum, og slike ting når man skriver innlegg. det er vanskeligå forstå nårdet står slik somdette synes ikke dere også det? Dette gjelder spesielt de nye brukerne. Jeg er selv ikke feilfri når det gjelder dette, men jeg prøver i hvert fall. De fleste som skriver uforståelige innlegg prøver ikke engang. Skjønner hvis noen oppfatter meg som en fjortis-dritt, men jeg ber enkelte av brukerne om å skjerpe seg. 27139[/snapback] Jeg er helt enig.. Er langt fra perfekt selv heller men igjen, jeg prøver i det minste å skrive noe fornuftig når jeg poster innlegg. Den siste tiden har det vært veldig mange tulleinnlegg fra enkelte brukere. Senest igår, da jeg besøkte Arsenal-delen av forumet, hadde én enkelt bruker siste innlegg i rundt 60% av trådene, og de fleste av disse var mindre fornuftige one-liners. Det må kunne gå ann å tenke seg om litt, og har man ikke noe fornuftig å si, så er det faktisk bedre å ikke si noe enn å hoste opp masse tull! Mener jeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TGL Posted November 15, 2005 Report Share Posted November 15, 2005 Jeg setter veldig pris på tilbakemelding, og kan i grunn bare svare på det jeg føler gjelder meg, nemlig modereringen. 1) Første punkt. "Nazi"-styringen. Ja, jeg er fullstendig klar over at det til tider kan virke noe firkantet, og ja, jeg har spurt meg selv om dette er til det beste eller ikke. For å prøve å forklare: Dette må sees i sammenheng med det første "problemet" du tar opp. Antall one-linere og ubrukelige tråder/innlegg. Det er vanskeligere å la et "selvstyre" råde når det er såpass mange "fjortiser" her som du sier. No offence. Selv om de fleste etterhvert har blitt dyktige. Det du nemlig ikke ser er det som ryddes opp i veldig fort, nemlig alle trådene det fra tid til annen opprettes tretten på dusinet av. (Du sier selv du bladde deg noe sider tilbake for å lete. Vel, tro meg, hadde jeg latt alt passere fra dag én, ville du ha lett deg enda lenger tilbake gjennom et totalt kaos av tråder for å finne noe som helst). Det er vanskelig å vite nøyaktig hvor man skal sette grensen. Hvilke tråder skal passere? Hvilke tråder skal jeg la stå? Spør du hver enkelt bruker her inne, så får du sannsynligvis også like mange svar. Jeg har kanskje vært litt for "tøff" i min vurdering av dette. 27417[/snapback] -Du sier mye fornuftig her og ikke misforstå meg, jeg kritiserer ikke din rolle som aktiv moderator, det jeg egentlig kritiserer er den statiske/lite dynamiske formen forumet har vokst seg inn i, med en enkelt tråd per spiller, og en enkelt altoppslukende kamptråd med få muligheter til å plukke ut enkelthendelser/konsekvenser for debatt. Slik det virker nå føler jeg det er litt "grodd fast". Believe you me, jeg er for aktive og tilstedeværende moderatorer, men her kommer man som du sier over på personlige synspunkter på hvordan hver enkelt vil ha "sitt" forum. 2) Mangel på gnist. Det gamle forumet var i langt større grad preget av good ol' fashion krangler, også av det personlige slaget. Det du kaller gnist er langt på vei disse kranglene. Krangler av personlig karakter, saklige eller ikke. Det er disse som blir kontroversielle. Ofte pokker så underholdende å lese og delta i, men like politisk korrekt å fordømme. Og som moderator er det min jobb å [prøve å] være politisk korrekt, i allefall så lenge jeg blir rent med med PM'er hver gang det skjer. Dersom alle synes vi skal heve høyden under taket og la en spade kalles for en spade og en idiot for en idiot når vi synes vel - well, fine by me. Da skal jeg gjerne gjøre heven den. For jeg skal gladelig innrømme at jeg har slettet og stengt mye jeg synes er morsomt. Men ikke kom klagende etterpå.. Det eneste jeg uansett vil være konsekvent på er at jeg ikke vil la gode, seriøse tråder på hoveddelen av forumet (Arsenal) bli "spist opp" av krangler. Utover dette er det lite jeg kan få gjort med kunnskapsnivå, tone og engasjement her inne. 27417[/snapback] -Nja, personsvendettaen var nok morsomme for tilskuerne, da de på en måte blottla de som deltok, men særlig konstruktive var de nok ikke nei. Det var heller ikke det jeg mente når jeg sa kontroversielle debatter. Det jeg mente var noen skikkelig sterke og uvanlige meninger, eller såkalte brannfakler, som virkelig kan fyre opp en god debatt. -Ellers må du ikke føle at jeg mener det er moderatorene sin "feil", at jeg ikke syns forumet holder gammel standard. Det er nok en konsekvens av at folk går lei, samtidig som at Arsenal skal være så forbanna gode, og da kommer det nye til. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.