Jump to content

Jeg forstår meg ikke på Wenger


RuneC

Recommended Posts

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply
Guest Arsenal Fan

Wenger er litt dum oxo ass, hva var vitsen å selge vieira og ikke kjøpe en erstatter for han.. det er dårlig av wenger.. Faen jeg som likte baptista så mye og han dro til real. helvete ass..

 

 

det er greit at vi har flamini, fabregas, gilberto pires ljungberg men vi må ha en som er lik type som vieira.. Vi bør kjøpe bolton spilleren DIOP!

 

 

MEN NÅ MÅ WENGER KJØPE!!!!!

 

dette er trenger vi nå:

 

 

KEEPER

 

 

SENTRAL MIDTBANE

 

 

SPISS. ( med henry)

Link to comment
Share on other sites

Men samma det...vi burde gå for Ballack..jeg ser ikke det som helt urealistisk... ;)

16029[/snapback]

 

Om vi skal håpe på Ballack, så håper jeg på at vi kjøper Ronaldinho også.. han er da mye bedre og like realistisk å få sett i Arsenaldrakt!

 

Dessuten tviler jeg på at Ballack vil dra fra Bayern..

16045[/snapback]

 

ja vel? ballack er langt eldre enn ronaldinho og har i tillegg kun ett(2?) år igjen av kontrakten. han har i tillegg sagt at han kunne tenke seg å spille utenfor tysklands grenser. ballack er kanskje ikke sannsynlig, men langt mer realistisk enn ronaldinho. ballack er tilgjengelig for £10-12 mill; ronaldinho verdsettes til nærmere en mrd kroner...

16059[/snapback]

Ok Ballack er nok litt billigere enn Ronaldinho. Men å si at Ballack er bedre enn Ronaldinho.. det...det er vel litt å ta i...

Dessuten var det jeg sa om Ronaldinho ironi.. Jeg ville ikke få fram at vi burde kjøpe han, men at han var like urealistisk å få som Ballack...

 

Så klart burde vi gå for Ballack han er en perfekt erstatter for vieira.

 

ballack og owen burde vi gå for.

 

 

får vi ikke ballack kan vi bare hente dacourt for å få mer rutine på midtbanen.

16007[/snapback]

er det mulig å tenke så urealistisk?

 

Jeg synes vi burde gå for Ronaldinho. Han hadde spilt seg rett inn på laget...

16012[/snapback]

 

"HALLO I LUKEN!", Ronaldinho sier nok ingen av oss her nei takk til...men RONALDINHO.....navnet snakker selv...og du sier at det er urealsitisk med Ballack...men du snakker om Ronaldinho forde??? ;)

 

Hmmmmm....!

16061[/snapback]

Å uff du må lære deg ironi :P

Link to comment
Share on other sites

Wenger er litt dum oxo ass, hva var vitsen å selge vieira og ikke kjøpe en erstatter for han.. det er dårlig av wenger.. Faen jeg som likte baptista så mye og han dro til real. helvete ass..

 

 

det er greit at vi har flamini, fabregas, gilberto pires ljungberg men vi må ha en som er lik type som vieira.. Vi bør kjøpe bolton spilleren DIOP!

 

 

MEN NÅ MÅ WENGER KJØPE!!!!!

 

dette er trenger vi nå:

 

 

KEEPER

 

 

SENTRAL MIDTBANE

 

 

SPISS. ( med henry)

16089[/snapback]

Kaller du Wenger dum??? ;)

Så foreslår du Diop? ;)

Keeper: Enig..

Sentral Midtbane enig!

Spiss: TOTALT UENIG! Hvorfor en ny spiss?

 

WENGER KNOWS!

Link to comment
Share on other sites

Wenger er litt dum oxo ass, hva var vitsen å selge vieira og ikke kjøpe en erstatter for han.. det er dårlig av wenger.. Faen jeg som likte baptista så mye og han dro til real. helvete ass..

 

 

det er greit at vi har flamini, fabregas, gilberto pires ljungberg men vi må ha en som er lik type som vieira..  Vi bør kjøpe bolton spilleren DIOP!

 

 

MEN NÅ MÅ WENGER KJØPE!!!!!

 

dette er trenger vi nå:

 

 

KEEPER

 

 

SENTRAL MIDTBANE

 

 

SPISS. ( med henry)

16089[/snapback]

 

Erstatter til Vieira:

Njaa..kanskje, men hvis "vi" i det hele tatt skal ha en sentral midtbanespiller så må det jo ikke være bortkasta penger...så BALLACK Wenger..hent ham NÅ!

 

Diop:

HAHAHA! ;) ;)

 

Keeper:

Ja, det er det vi trenger mest nå. En GOD keeper også..ikke en (for å overdrive) 15-åring!!

 

Sentral Midtbane:

Ballack!

 

Spiss:

Hva??? :D VI TRENGER INGEN SPISS!! Vi har jo for all del Henry, Reyes, Van Persie, Bergkamp, Lupoli, Quincy - og Owen..neida :P

Link to comment
Share on other sites

At vi har en god førsteellver, er eg sikker på. Men for å kunne komme gjennom el hel sesong i PL og CL, så er kanskje ikke det nok.

 

På noen lagdeler er vi kanskje mer sårbare enn på andre lagdeler. Vi har mange svært lovende unge spillere, men er det nok?? Vi har kanskje behov for litt rutine også.

 

Jeg har ikke tenkt å hoppe på "kjøp alt som kommer på markedet"-karusellen, men noen få forsterkninger kan kanskje trenges.

 

Keeperplassen: Jens er ikke så dårlig som mange vil ha det til, men har vi gode nok reserver?

 

Forsvar: på venstresida har vi god dekning. Midtforsvar, har god tro på Senderos og med Sol/Kolo så har vi brukbar dekning her. Høgresida med Lauren og Eboue som backup er også godkjent.

 

Midtbane: På begge sidene har vi svært god dekning. I midten har vi et fantastisk par i Gilberto/Fabregas. Noe av den beste spillet i fjor var med denne duoen før Viera kom tilbake og Gilberto vart skadd. MEN hvem har vi som kan gå inn i rolla til Gilberto hvis han blir skadd i år også??

 

Angrep: Jovisst har vi Henry, pluss mange talent også, men personlig så skulle jeg gjerne sett en litt "tyngre" angriper som makker til Henry. En som er konge i lufta og et hardt skudd, og som er mer "kjemper" enn de fantastiske teknikerne vi har i dag. Jeg synes vi er altfor avhengig av småspillet i angrep. Mot noen lag så stopper det når vi kommer fremover og småspillet ikke fungerer.

 

Konklusjon: Hvis vi hadde hatt Chelskis milliarder, så skulle jeg gjerne sett at vi hadde skaffet oss en keeper, en sentral midtbane og en "tung" angriper. Men jeg er klar over at midlene er noe mer begrenset, så jeg er fremdeles sikker på at Wenger har kontrollen og klarer å sette sammen et vinnerlag.

 

 

PS!! når det gjelder de ryktene som nå svirrer.

 

Owen, tror ikke han er den riktige spissen for oss. Han går vel til Manure uansett.

Ballach, skulle gjerne sett han på laget, men det ser ut som at han kanskje går til Manure også.

Link to comment
Share on other sites

Dersom dette viser seg å bli årets innkjøp er jeg særdeles misfornøyd. Laget bør styrkes i løpet av sommeren, og ved å selge kapteinen og å kjøpe inn Hleb mener jeg ikke laget har blitt styrket, heller omvendt. Dersom Vieira fortsatt hadde vært i laget, hadde jeg sett lyst på framtiden..

 

La oss håpe Wenger vet hva han driver med, og at han henter inn noen gode spiller som styrker laget/stallen. Hvis Wenger vil ha de, vil jeg og ha de, være det seg Jenas, Owen eller Robinho. Jeg stiller meg foreløbig bak Arsene, men jeg har fått mine tvil nylig. Helt ærlig har jeg bare lyst på noen flere signeringer...

Link to comment
Share on other sites

Endelig tilbake etter en lang ferie hvor det har vært dårlig tilgang på PC og arsenalinfo.

 

Vel, trådstarter roper kjøp kjøp kjøp, eller?. Jeg sier vent vent vent. Vi har kvalitet så det holder i alle ledd selv om ikke alle spillerne er verdensklasse. Hvem i den berømte backrekken til Arsenal var det? Adams på sitt beste kanskje i nærheten, de andre langt derifra. Men, det er ikke slik at de største navnene tilfører så enormt mye. Samhandling, spillestil og tillit er langt viktigere. Tenk på alle de tilfellene hvor store navn har skuffet- det er en dyr erfaring for en klubb. Wenger sin tanke har tidligere vært enten en som kan forsterke laget direkte, ellers en unggutt som kan formes i hans ånd. Ikke kjøpe velbrukt, semigod 30 åring som skal ha høy lønn og krever spill. Vanskelig å forme, vanskelig å håndtere hvis han ikke er fornøyd.

 

Dacour, Davids og andre som har vært nevnt har ingenting i et fremtidig Arsenallag å gjøre. Man bør holde seg langt unna disse enkle, raske og dyre løsningen.

 

Jeg har ingen tanker om hvem som eventuelt kan komme direkte inn i laget til en overkommelig pris. Min personlige favoritt er Ballack, men har ingen reelle forhåpninger til en slik overgang. Han er nok mer Spania evnt Italia nær enn en overgang til PL.

 

Når dette er sagt vil jeg si at forhåpningene til denne sesongen er litt mindre enn for sesongen i fjor. Vi skal være i toppen, vi skal kjempe om sølvtøy og ære nok en gang. Marginene er så små at skader hos nøkkelspillere i alle topplagene vil være direkte avgjørende. Vi hadde tunge tap i fjor, det samme hadde Liverpool. Man U slet med RvN, mens CFC hadde lite skader gjennom sesongen. Tror det blir jevnere denne sesongen og har tro på at gutta vil vise at tittelen hører hjemme i nord-London på THOF.

 

God sesong alle sammen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Willer

Bare to uker til seriestart og Hleb er eneste nye ansikt på Highbury. Selv om pre-season har gitt bare "3-poengere", må jeg si jeg er litt usikker foran årets sesong. Jeg føler meg ganske trygg på at Arsenal har en av de beste 11'erene i England, men jeg er litt bekymret for bredden i stallen... Synes innbytterbenken i litt for stor grad består av ubeskrevne blad. Slik jeg tolker Wengers disponeringer i transfermarkedet denne sommeren, så må han ha en joker i ermet. Noen av ungguttene må få muligheten og det er utvilsomt at Wenger har stor tro på at flere av disse vil slå gjennom dennen sesongen. Lykkes Wenger med denne strategien...er jo det supert og det aller beste for klubben.

 

Umiddelbart synes jeg sentral midtbane virker tynn. Fysisk sterke spillere som Vieira og Edu er ikke erstattet. Uten skader på denne plassen tror jeg vi klarer oss bra, men jeg er litt bekymret om skader skulle dukke opp som i fjor...Gilberto ute store deler av sesongen etc...

 

På spissplass er vi ikke svekket fra i fjor, men jeg savner et makker for Henry. RvP er utvilsomt en spiller som få sitt definitive gjennombrudd denne sesongen, selv om pre-season for hans del ikke har dreid seg om fotball... Bentley er vel også en spiller som Wenger har stor tro på... Jeg er litt mer tvilende til at 2005/2006 blir hans gjennombruddssesong.

 

Men Wenger har det med å overraske...spesielt i transfermarkedet. Jeg blir ikke overrasket om det dukker opp ett navn eller to fra intet før denne sesongen også...

Link to comment
Share on other sites

Jokeren som Wenger eventuellt måtte ha i ermet befinner seg nok allerede i klubben, dersom man skal tolke Wenger uttalese etter det ble klart at Baptista ikke kom til klubben; "We wanted someone who could really give us more - or nobody."

 

Samtidig som han indikerte at dette åpnet opp mulighetene for våre yngre spillere til å få sjansen. Jeg er forsåvidt enig i deg at den sentrale midtbaneplassen kan vise seg å bli vårt svakeste ledd i årets sesong, men kun dersom vi får skader her som du sier.

 

I skrivende stund må jeg innrømme at jeg enda ikke helt vet hvor Arsene Wenger har tiltenkt Hleb plassen. Men utifra det jeg har sett har han under pre-season vært sentral på midten under noen av kampene, mens andre sier han er kantspiller. (Noen som kan bekrefte/avbekrefte?)

 

Lyons chairman Jean-Michel Aulas hinter idag frem om at Manchester United og Arsenal har tatt opp kampen med Chelsea for å kjøpe Michael Essien. Kanskje han er jokeren ? Tvilsomt i mine øyner utifra prislappen han har, samt at dette nok er et forsøk fra Lyon til å presse prisen et steg videre.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Essien, så er det dessverre ingen som kan konkurrere mot Chelsea's pengepung. Har dei bestemt seg for å kjøpe han, så kan vi nok dessverre ikke stille opp mot dei der. Og det kan ikke Manure heller.

Link to comment
Share on other sites

Essien eller andre som blir nevnt i den priskategorien er ren galskap. Man har ingen garantier for suksess og skader eller andre hendelser kan påføre klubben så store økonomiske problemer at kun klubber som aldri trenger å frykte for sin fremtid kan betale en slik sum.

Jeg både håper og tror at Arsenal fortsetter sin edruelige økonomiske linje og aldri tar slike sjanser.

Det er mange talenter som enda ikke er oppdaget av CFC, RM, Milan eller Juventus. Med få unntak kjøper disse klubbene allerede etablerte spillere til ufattelige priser. Arsenal har under Wenger vist at man kan hevde seg uten disse pengene. Vi får sette vår lit til styret og Wenger nok en gang. Jeg tror vi pånytt vil bli overrasket over denne geniale manageren vår og hvordan han kan skape gull av 17 åringer.

 

BTW: hvor mange her kan med hånden på hjertet si at de hadde kjenskap til Essien eller Diarra før 2004 sesongen? De har begge spilt mange sesonger i Frankrike før hysteriet staret for mindre enn et år siden. Det finnes flere fisk i havet og Arsene kjenner de fleste..

Link to comment
Share on other sites

£30 mill. for essien er galskap!

16210[/snapback]

 

Og der ligger kjernen til at Arsenal ikke makter å fornye laget med stjernespillere. Chelsea har ødelagt hele markedet.

16212[/snapback]

 

Som Wenger har sagt det: "Det finnes en pris for Chelsea, og det finnes en pris for alle oss andre."

Link to comment
Share on other sites

£30 mill. for essien er galskap!

16210[/snapback]

Heller det enn £20 mill. for Jenas.

 

Enn så lenge Chelsea er med i kampen om en spelar er det umulig for andre å matche prisen. Det er kun for Chelsea det er realistisk og "forsvarlig".

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner at Wenger er forsiktig med cashen, og moderat på overgangsmarkedet.

Mye av grunnen til det, wer vel at arsenal, under hele hans regjeringstid har vært et lag i middelklassen, når det gjelder midler til overganger.

Det jeg ikke skjønner er:

Hittil denne sommeren har vi solgt Vieira og hentet Hleb, vi har faktisk gått i pluss.

Og en gang utpå våren snakket jo Dein(Hill-Wood?) om at Wenger hadde 30£ å bruke på spillere. Dvs at wenger burde ha en anseelig sum å kjøpe for per nå. Så sånn sett synes jeg kansje det er en tanke naivt å legge så stort ansvar på et lag i stor grad bestående av ungutter, nå man ser hvordan de ruster opp på stamford bridge(de vant jo tross alt ifjor).

Greit nok at Arsene har tro på unguttene, det har jeg og, men jeg synes han bør dedikere en sum til ihvertfall en skikkelig forsterkning ala ballack(bare et eksempel), for det har han faktisk råd til.

Link to comment
Share on other sites

Guest Willer

Det Wenger er flinkest til er å kjøpe spillere som passer inn i systemet. Å kjøpe inn stjernespillere er jo ofte å kjøpe spillere som er "over the top" og som gjerne har litt primadonna-nykker.

 

Jeg stoler fult og helt på Wenger. Sitter med en følelse av at det vil dukke opp et ukjent navn fra intet...og som blir den neste stjernen på samlebåndet.

Link to comment
Share on other sites

Nå må Wenger lære seg å kjøpe!.

 

 

Hvist ikke Wenger kjøper i år går alt til helvete.

 

vi har en bra startoppstilling men hva med stallen den er for dårlig.

15972[/snapback]

 

Så Wenger kan altså ikke kjøpe? Den var ny.....

 

Av og til lurer jeg litt på våre egne debatanter.

Link to comment
Share on other sites

Chaz

Posted Today, 07:15 PM QUOTE(TITI @ Jul 30 2005, 12:47 PM)

Nå må Wenger lære seg å kjøpe!.

 

 

Hvist ikke Wenger kjøper i år går alt til helvete.

 

vi har en bra startoppstilling men hva med stallen den er for dårlig.

 

 

 

 

 

 

Så Wenger kan altså ikke kjøpe? Den var ny.....

 

Av og til lurer jeg litt på våre egne debatanter.

 

Hehe... Godt poeng det der! ;)

 

Det virker som mange her på forumet tenker at kjøp, kjøp og flere kjøp er det eneste som vil fungere for å vinne noe. Jeg har fulgt Arsenal noen år nå og sett med beundring i øyekroken hvordan den godeste Arsene kjøper lurt. Selvfølgelig rykker det litt i dansefoten når vi blir linket til "stjerner", men vi har ingen garantier for at høy pris betyr suksess. Se på Wiltord, Ratface og Reyes. Dyre penger og ikke blendende grad av suksess. Det skal dog sies at Reyes skal få litt mer tid, men poenget mitt her er altså at dyre kjøp ikke er garantier for UMIDDELBAR suksess!!

 

Jeg tror at Wenger solgte Edu og Vieira uten panikk fordi han allerede har de spillerene han tror kan fylle tomrommet.

Link to comment
Share on other sites

Nå må Wenger lære seg å kjøpe!.

 

 

Hvist ikke Wenger kjøper i år går alt til helvete.

 

vi har en bra startoppstilling men hva med stallen den er for dårlig.

15972[/snapback]

 

Så Wenger kan altså ikke kjøpe? Den var ny.....

 

Av og til lurer jeg litt på våre egne debatanter.

16276[/snapback]

Vel.. nå mener jo også TITI at owen er englans beste spiss og da :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...