Jump to content

Jeg forstår meg ikke på Wenger


RuneC

Recommended Posts

Guest A. Hleb

det jeg mener er at vi trenger å kjøpe en midtbane til ( og kanskje keeper hvis vi finner en som er god )

Det trenger ikke å være en som er i verdensklasse som Gilberto, eller Vieira, men en som

kan komme komme innpå når Gilberto/Fabregas er skadet.. Vi hadde jo en bra sentral midtbane sist sesong.. Vieira, Gilberto, Edu, Fabregas, Flamini.. men nå er to av dem borte..

Skulle kanskje ha hentet en spiller til... det er min vurdering ( men Wenger vet jo mye mere om spillerstallen sin enn jeg gjør da )

Håper vi klarer å få tak i Baptista, selv om det ikke ser sånn ut..

Det er ikke verdens undergang om vi ikke får ny spiss..

Senderos imponerte meg kraftig slutten av sist sesong.. litt ung kanskje, men god!

Han var virkelig god da jeg var på Highbury og så arsenal's største seier gjennom tidene.

Arsenal - Everton= 7-0!!

Kunne godt tenkt meg en litt mere stabil keeper enn Lehmann..

Som sagt, Lehmann er en glimrende keeper nå han er på sitt beste, men ikke i nærheten når han ikke er det...

 

Almunia kan ingenting om å stå i mål.. Cygan håper jeg vi selger!! gjør alt for mange tabber..

 

vil neste sesongs lag se sånn ut tror dere??

 

Lehmann, Lauren, Toure/Senderos, Campbell, Cole, Ljungberg/Hleb, Gilberto, Fabregas/Flamini, Reyes, PIres, van Persie, Henry..

Noen av posisjonene har jeg satt to spillere, men det er vel også sånn det kommer til å være gjennom sesongen.. at noen bytter litt på..

 

Det jeg ville hatt i arsenal

En stabil keeper

kanskje høyre back..

en sentralt på midten..

en spiss med luftstyrke..

 

PS: Hvis du har gidde å lest hele denne kjedelige teksten.. TAKK!

Det er jo ikke akkurat så interessant det jeg skriver..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Cygan er absolutt ikke noe dårlig fjerdevalg. Kan jo ikke akkurat forvente å ha en super-stopper som fjerdevalg heller, tror neppe det ville vært så populært. Cygan har spilt i Champions League for Lille, og spilt mange kamper for oss. En av grunnene til at han kanskje gjør noen blemmer i blandt kan jo være pågrunn av mangel på stabilt spill på høyt plan. Jeg kan ikke tro at det er enkelt å gå inn i en kamp og spille helt perfekt, så jeg syns vi skal være fornøyd med Cygan og den jobben han gjør for oss når de andre spillerne er ute.

Link to comment
Share on other sites

Man skulle jo alltids ønsket seg bedre spillere på enkelte posisjoner. Strengt tatt så skulle det være mulig å finne bedre spillere enn:

Lehmann

Lauren

Toure/Senderos

+ en ny dirigent på midtbanen

+ en bedre venstrekant

+ en ny spiss

 

Da hadde Arsenal blitt verdens beste klubb.

 

15721[/snapback]

 

 

Er forsåvidt enig i at det er mulig å finne bedre spelarar enn dei fleste av dei du nevner. En ting reagerer eg på dog.

VENSTRE KANT? Pires? Reyes? Creme de la Creme spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

bra oppsummering, men jeg er uenig i din vurdering av lauren. jeg synes han er en veldig god høyreback. knalltøff, sikker, god med ball og posisjonerer seg riktig. han er ikke lynhurtig, men heller ikke treg. synes ikke det er mange høyrebacker som er klart bedre.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor havner Sendros der, kan ikek huske at han gjorde noen feil av betydning de kampene han spilte i fjor..

 

Og mener du at reyes og pires ikke holder mål?

Riktig nok ikke de mest defansive spillerne vi har, men dog veldig gode offansivt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Kaiza
Egentlig når man tenker over det, så er ikke Cygan så dårlig til å være FJERDEVALG i sin posisjon...

15729[/snapback]

 

Etter min mening er Cygan for dårlig til å være i Arsenal, burde heller la ungutta få prøve seg dersom det skulle oppstå skader på stopperplass....men det er jo bare min mening :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Dennis

Keepersituasjonen er ikke all verdens. Trodde ikke wenger skulle selge Taylor og la Stack gå på lån. Greit nok at Lehmann står en sesong til egentlig. Jeg håper på Andreas Isaksson.

 

Cygan er deffinitivt for dårlig. Selv om han nå er et klart fjerdevalg så spiller han mange kamper i løpet av en sesong, for mange. Han er et faremoment. Dårlig timing og dårlig grunnteknikk. Synes Wenger burde satset på å hente en toppspiller bak. Da hadde vi hat flere valgmuligheter. Ofte vil vi ikke ha alle tilgjengelige. og når vi har det vil f.eks. Kolo kunne ta høyrebacken. Dersom wenger kunne brukt magien sin på christanval hadde dette vært glimrende.

 

Fremover er vi jo de beste. Chelski kan ikke måle seg i praksis, bare på papiret. Dette kommer ikke til å forandre seg uten Vieira. Han var ikke alfa omega i arsenals offensive spill. Vi har fått tilbake en forhåpentligvis bedre Bentley som kanskje kan spille en rolle i kommende sesong, og en fantastisk tilvekst i Hleb. Har tittet litt på treningskampene så langt, og han virker meget lovende. Håper imidlertid i det lengste på en Baptista eller en liknende spillertype som kan gi flere valgmuligheter fremme, som også kan bryte litt på defensiven. Finnes nok ikke mange slike spillere.

Link to comment
Share on other sites

Gjentar seg hver sommer at alle tror Bergkamp kun kommer til å få noen innhopp, og må stille langt bak i køen iår.

 

Merk mine ord!

 

Bergkamp kommer til å spille en viktig rolle i år også. Mannen er pur kvalitet og en viktig del av Arsenals offensive spill.

Link to comment
Share on other sites

Egentlig når man tenker over det, så er ikke Cygan så dårlig til å være FJERDEVALG i sin posisjon...

15729[/snapback]

 

Etter min mening er Cygan for dårlig til å være i Arsenal, burde heller la ungutta få prøve seg dersom det skulle oppstå skader på stopperplass....men det er jo bare min mening :D

15755[/snapback]

 

Unggutta? Senderos står jo foran han i køen.. I tillegg når han er fjerdevalg så skal det endel til for at han får spille også. I førsten av Sesongen i fjor var han 3valg fordi da hadde man ikke "merket" Senderos ennå. Og i tillegg var Sol skadet, så da fikk han endel spilletid. Egentlig gjorde han sine saker greit i førsten, helt til noen selvmål og lignende...

 

Så jeg mener at Cygan ikke er god nok til å være fast i start11ern til Arsenal, men han er god nok til å være ett fjerdevalg!

Link to comment
Share on other sites

Kjøp Wenger, KJØP!!

 

Det er sjeldan eg har følt at Arsenal måtte kjøpe for å henge med i toppen av Premier Leauge. Det er sjeldan eg har følt at no er det eit vere eller ikkje vere for Arsenals tittelsjanser. I år er det annleis.

 

Tidene har forandra seg. Det har nok med dette å gjere. For ikkje lenge sida aksepterte eg i stor grad at vi var nummer to i England. Bak Manchester United. Dei tre åra etter double-triumfen i 97/98 var meir eller mindre ein slik periode. Vi var håplaust langt bak, både økonomisk og diverre fotballmessig. Den neste double-triumfen snudde på mange måter instillinga til ein ny sesong. No FORVENTA eg pokalen heim der den høyrer heime. Det har eg gjort heilt sida vi tok heim ligatittelen på Old Trafford.

 

Høgare forventningar fører til større krav. Større krav til stjernene, større krav til Wenger og større krav til stallen. Det er det siste det skorter på no. Stallen. Vi har solgt Vieira og vi har gitt slipp på Edu. På sentral midtbane hadde vi sågar store skadeproblem forrige sesong. Patrick Vieira var ein kultfigur på Highbury og når 9 års regjeringstid på Highbury gikk mot slutten, mista vi ikkje berre ei drivande kraft, vi mista kapteinen.

 

Inn har komt Aliaksandr (,eller Aleksander om du vil,) Hleb. Han er en fantastisk spelar. Den kvite Ronaldinho kan vi vente oss mykje frå. Han er dog i Wenger's Arsenal meir ein vingtype. Wenger bygger som kjent spelet rundt to meir eller mindre defensive sentrale midtbanemenn og offensive vingar. Sjølv om han i dag er ute og seier han ikkje leitar etter ein Vieira-type og at stilen til laget vil endrast noko.

 

Eg klarer ikkje å kome vekk frå tanken om at vi treng fleire spelarar. I nesten alle ledd. Då er det fælt at det ikkje kjem nokon. Akkurat no ville eg nesten tatt til takke med Dacourt. Berre for å få kjøpt nokon. Kjøp Wenger, KJØP!

 

Lenge såg det ut som om Julio Baptista skulle bli sommarens andre signing. Han ønsker visstnok å bli i Spania. Det såg ut som om det var HAN Wenger ville ha, og ingen andre. I byrjinga var eg usikker på han sjølv. Etter kvart som rapportane steig og panikken min økte, og Vieira blei solgt blei eg med i hylekoret om å få han til Highbury. De facto er at eg nok ikkje veit nok om denne karen til eigentlig å alltid hatt dekning for kva eg har snakka om.

 

Poenget er at eg trur stallen er for svak. Tankane rundt det har vokst i meg (og fleire med meg?) lenge. Keeperen er for dårlig. Lehmann har hatt mange tabber, og har vert usikker ved fleire høve i dei foregåande sesongane. Almunia? Manuel Fawlty passer nok. Fleire er der vel ikkje å snakke om..

 

Forsvaret er tynt besatt. Lauren er nok bedre enn ryktet skulle tilsei men sentralt bak der har vi i alle fall to skadeutsette spelarar. Senderos og Sulzeer (Sol) har vel dei seinare sesongane tilbrakt meir tid på tribuna enn på bana. Då står vi igjen med Toure og Cygan og vi veit jo alle korleis det går. Korleis er det bak Lauren forresten? Den einaste plassen bak der eg er trygg på er venstrebacken.

 

På midtbana har vi mista to framtredande og erfarne figurar. Det er nevnt over. Hleb er komt inn, og på begge vingane er eg no tilfredsstilt. Så sant Hleb er tiltenkt en plass der.. Sentralt har vi en (j*vla god) 18-åring, en (lovande) 21 åring og en verdensmester. Verdensmesteren er viktig, men enkel hauderekning viser vel at det ikkje er mange skadene som skal til før vi er tynt besatt? En heil sesong med to unggutar sentralt kan vel bli tynt? YOU CANT WIN THE LEAGUE WITH KIDS! Trur det er meir sanning idet uttrykket enn vi trur.

 

På topp. Henry, van Persie og Bergkamp er dei eg reknar som spissar. Reyes kan jo såklart bli brukt der, men er klart best på vingen, spør du meg. Bergkamp er over toppen. van Persie kan jo fort bli sendt bak lås og slå. Lupoli og Quincy er jo spennande, men over en heil sesong er dei neppe stabile eller gode nok.

 

Vi treng en større stall, vi treng en meir erfaren stall, vi treng kjøp! Slik har i alle fall eg tenkt i det siste. Eg kan ikkje sei anna enn at eg går inn i sesongen med ein viss skepsis og ikkje med den samme optimismen som i fjor. Det er ikkje store forskjellen mellom det laget vi byrja med i fjor og det vi byrjar med i år, kanskje er det sågar bedre. Det eg er redd for er over ein heil sesong. Korleis vil skadene slå ut? Vil Fabregas klare å følge opp? Vi har mista kapteinen, vil Henry løyse den oppgava uten at det går ut over spelet? Spørsmåla er mange og skepsisen proporsjonal med dei.

 

Dette er spørsmål som eg ville ha vert langt meir innbefunne med og forsona med om vi hadde kjøpt en spelar til, nesten samme kva posisjon, og nesten, ikkje heilt, kven. Henry kunne trengt en makker, Gilberto en rutinert en likeså.

 

Det er ikkje det at eg trur sesongen går i dass. Den kan gå veldig bra den. Men vi skal ha marginane på vår side med tanke på skader og motgang. Vi har et ungt lag - med en nybakt kaptein. Det er høgst usikkert korleis laget vil takle motgang, og i alle fall om nokre av nøkkelspelarane blir slått ut over lang tid.

 

Spanande blir det, kanskje meir spanande enn vanlig. Tåler alle hjerter der ute det? eg håper då det, men oi kor mykje roligare eg hadde vert med berre ei signing av ein rutinert herremann som har vert med på litt av kvart...

Link to comment
Share on other sites

I tillegg når han er fjerdevalg så skal det endel til for at han får spille også.

 

Nei, det skal ingenting til for at han får spille. Campbell har de siste sesongene mistet lange perioder med skade, og han starter sesongen i år skadet også. Senderos har heller ikke vært noe dydsmønster når det gjelder å holde seg skadefri.

 

Når en legger til suspensjoner etc, så vil et fjerdevalg sannsynligvis spille en 10-15 kamper i løpet av sesongen. Jeg vet ihvertfall at jeg ikke ønsker å se Cygans skallede hode på banen i det hele tatt, langt mindre i nok kamper til å ødelegge sesongen (igjen).

Link to comment
Share on other sites

KJØP!

 

Vi har en veldig god første 11'r, men vi trenger definitivt noen spillere for å gjøre stallen bredere og mer komplett.

 

På keeperplassen har vi Jens som jeg mener holder et bra nivå (dersom han fortsetter slik han avsluttet forrige sesong), og Almunia er ikke bedre en en tvilsom back-up. Det er andre plasser som trenger flere forsterkninger en denne, så her mener jeg at vi ikke trenger å kjøpe noe, selv om jeg ikke hadde sagt nei takk til en noe yngre keeper som kunne ha tatt over for Lehmann etter neste sesong.

 

På back-plassene mener jeg vi er godt nok forskodd, men en ny stopper må inn!

 

Campell og Toure holder mål, det samme gjør Senderos dersom han spiller slik at han har gjort men så ung som han er er egentli ikke det en selvfølge. Cygan er etter for ustabil og derfor bør en ny stopper som kan fungere som back-up inn, også siden Toure kan bli brukt som back.

 

På kantene vil jeg si at vi har den beste dekningen, så her trenger vi ikke ytterlige forsterkninger.

 

På sentral midtbane er vi derimot ikke like godt forberedt på skader.

Vi har Gilberto som et soleklart førstevalg, med Fabregas og Flamini som alternativer ved hans side. Dette er ALT for tynt, og her må det definitivt kjøpes, spesielt fordi vi ikke har noen garanti for at Fabregas følger opp den flotte fjordårssesongen.

Jeg ser ikke på Pires som et godt alternativ på sentral midtbane, da han er en alt for dårlig duell-/ball-vinner.

 

På topp har vi Henry som vil spille hele tiden så lenge han ikke er skadet og ved siden av han tror jeg Reyes vil spille mest, så lenge Pires er skadefri på venstrekanten. Van Persie har vist tegn på storhet men han er uferdig enda og så vet vi jo ikke hvordan det vil gå med voldtektssaken. Vi har også Bergkamp, men han får nok ihvertfall ikke mere spilletid enn i fjor.

Dersom ikke Van Persie ikke blir dømt mener jeg at vi ikke burde prioritere å kjøpe en spiss, selv om det også her kunne tregs forsterkninger.

 

Konklusjon: En sentral midtbanespiller MÅ inn, vi bør ha en stopper til og kanskje også en spiss.

Link to comment
Share on other sites

Blir det slik at Song er klar for Arsenal, så blir det litt mer svong over midtbanen vår! :D Dermed ser vel den plassen litt bedre ut, men stallen er litt tynn og blir fort utsatt når vi får skader. Håper Wenger gjør noen flere kjøp, men det er vel heller tvilsomt.

Link to comment
Share on other sites

Guest A. Hleb
Egentlig når man tenker over det, så er ikke Cygan så dårlig til å være FJERDEVALG i sin posisjon...

15729[/snapback]

 

Jeg mener ikke at Cygan er et dårlig fjerdevalg!!

Tenk dere om...

Har Cygan alltid vært fjerdevalg?? svaret er NEI!!!

Han har tidligere spilt kamper for arsenal uten skader på laget!!

Link to comment
Share on other sites

Bra innlegg Tusmo!! :D

 

Jeg synes at vi burde kjøpe noen "bedre" sentral-midtbane spillere nå som Vieira er borte..jeg har jo ikke sett Song i aksjon da, men etter som jeg har forstått så er han ennå ganske ung da så...men hvis Wenger har mer penger ennå, så burde han ha lagt litt mer arbeid ned i å fått tak i noen mer rutinerte og "gamle" spillere sånn som f.eks Davids da..han går jo nok til Spudz nå da, men hvis vi hadde fåt ham gratis sånn som Spudz gjør nå så fatter jeg ikke hvorfor ikke Wenger ikke er interessert i ham da. Men det er sikkert for sent. Men hvis vi hadde fått en sånn type som Ballack er: Ikke redd for å finte litt, legger bra pasninger, har et volsomt temperamang = sånn en som jeg tror at Wenger liker! Så gå for Ballack eller en annen som minner litt om han...! Vi trenger også ny keeper synes jeg.Lehmann må vel snart være klar for å legge opp i en alder av 35/36 eller hva det nå er..Bergkamp og han er vel ganske like i alder vel?? Og han legger jo opp, så Lehmann må vel snart tenke på det samme. Så jeg synes vi burde skaffe oss en bedre keeper som kan ta over etter Lehmann...men jeg vet ikke akkurat hvem som kunne være en passende keeper da, men det bør være en som er god både på strek og ute i feltet i motsetning til Lehmann som ikke er god ute i feltet i det hele tatt, men ganske bra på strek. Et lag som Arsenal bør ha en keeper som kan begge deler synes jag da. men så trenger vi kanskje en ny ung spiss som kan konkurrere med Quincy og Lupoli lenger nede i rekka liksom, som kommer som et ungt talent som får spille et par kamper i sesongen, helt til han vokser til da...da kan han ha blitt en verdensklasse-spiller..jeg vet ikke om dere forstår hvordan jeg tenker, men jeg prøver å formulere det sånn at dere forstår det iallefall. men en sånn spiss som kan passe til det er f.eks han der unge fyren som spiller på det tyske landslaget...han heter noe på P, men jeg husker ikke akkurat hva det er nå da men...! Det vi også trenger er nok en bedre høyreback, fordi jeg har aldri likt Lauren noe særlig. han blir for stor og tung liksom, han hadde kanskje blitt en grei midtstopper faktisk...men en bedre spiller som kan ta over for ham trenger vi sårt synes jeg! jeg har ikke eksempler på hvem det kunne være da, men jeg synes at en sånn som A.Cole som kommer opp når det trengs, og er knall bakover også hadde vært bra!

Link to comment
Share on other sites

 

 

Cygan er deffinitivt for dårlig. Selv om han nå er et klart fjerdevalg så spiller han mange kamper i løpet av en sesong, for mange. Han er et faremoment. Dårlig timing og dårlig grunnteknikk.

 

Jeg er enig med deg at Cygan ikke er så veldig god,men teknikken opplever jeg som en av hans klare styrker. Han er absolutt den mest spillende midtstopperen vi har. God med ballen i beina og gode pasninger. Timingen hans er så som så,men den store svakheten han er farten. Vi spiller veldig ofte mann mot mann i forsvar noe som er risikabelt og krever derfor forsvarere med en viss fart,noe Cygan ikke har

Link to comment
Share on other sites

 

 

Cygan er deffinitivt for dårlig. Selv om han nå er et klart fjerdevalg så spiller han mange kamper i løpet av en sesong, for mange. Han er et faremoment. Dårlig timing og dårlig grunnteknikk.

 

Jeg er enig med deg at Cygan ikke er så veldig god,men teknikken opplever jeg som en av hans klare styrker. Han er absolutt den mest spillende midtstopperen vi har. God med ballen i beina og gode pasninger. Timingen hans er så som så,men den store svakheten han er farten. Vi spiller veldig ofte mann mot mann i forsvar noe som er risikabelt og krever derfor forsvarere med en viss fart,noe Cygan ikke har

15913[/snapback]

 

Jeg klarte tydyligvis ikke å trekke ut noen linjer i fra et tidligere innlegg som dere ser,noe som er en av mine svakheter :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

ingen nye kjøp. bensin på bålet...?

 

"I'm an optimist. For every player you miss it's an opportunity for a young player," said Wenger to Sky Sports.

 

"The good side is it will give a chance to the young players. He [baptista] was, if not, our main target, but you have to accept that.

 

"We're not desperate. We wanted one player who could be a plus, a real plus, not just a good player.

 

"We wanted someone who could really give us more - or nobody."

Link to comment
Share on other sites

Vi fikk altså ikke Baptista noe som er veldig dumt i tilleg sier Wenger at han ikke kommer til å kjøpe hvordan skal det da gå.

 

Jeg mener Wenger burde kjøpe en go erstatter for Vieira en klasse Keeper og en spiss som er god i luften.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...