Jump to content

Jeg forstår meg ikke på Wenger


RuneC

Recommended Posts

Vieira og Edu er solgt, og ingen sentrale midtbanespillere er kommet inn. Likevel sier Wenger at vi ikke har behov for å kjøpe inn flere spillere, da stallen er god nok. Enten prater han bare tull, dvs at han ikke er ærlig med tanke på behovet for nye spillere. Eller så er det bare meg som ikke blir klok på ham.

 

Jeg forundrer meg over at han i det hele tatt kan si at behovet ikke er der. I fjor slet vi på den sentrale midtbanen pga skader og suspensjoner. I år er vi svekket ved at 2 av de beste midtbanespillerne er borte. Greit nok at Fabregas og Flamini er blitt et år eldre og har utviklet seg. Men kan man legge så stor byrde på disse ungguttene at de skal være førstevalget og bærebjelken sentralt? Hva om de blir skadet? Da må vi kjøre nødløsninger som å omplassere spillere fra i utg punktet andre posisjoner.

 

Vi MÅ ha inn en klassespiller på sentral midtbane. BASTA! Derfor blir min konklusjon at jeg tror at Wenger velger å ikke være ærlig når han intervjues i forbindelse med eventuelle forsterkninger/ spillersalg. Han har jo tidligere sagt at ingen kommer til å forlate Arsenal, ingen skulle selges. Vel, vel...vi så jo åssen det ble. Derfor venter jeg i spenning på hvem som kommer inn.

 

Dersom vi mot formodning ikke får inn flere nå i høst, stiller jeg store spørsmålstegn ved Wengers vurderinger.... ihvertfall hvis ambisjonene er å vinne ligaen og CL. Det blir vel litt naivt å tro at vi skal vinne de store titler med juniorspillere i de sentrale posisjonene?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Enig med mye av det du sier. Jeg er selv skeptisk,men

håpet mitt er at Wenger trekker et par kaninen ut av sin

magiske hatt som han har gjort før.

Vi har en haug med spennende spillere, og slår Fab og

Senderos ennå mer ut i blomst enn de gjorde forrige sesong,

kan det bli bra.

Det som jeg er mest betenkt over er spissituasjonen.

Men i utgangspunktet kunne jeg ønsket en midtbane-

og en angrepsspiller.

Men vi får håpe at Wenger knows. :D

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Vieira og Edu er solgt, og ingen sentrale midtbanespillere er kommet inn. Likevel sier Wenger at vi ikke har behov for å kjøpe inn flere spillere, da stallen er god nok. Enten prater han bare tull, dvs at han ikke er ærlig med tanke på behovet for nye spillere. Eller så er det bare meg som ikke blir klok på ham.

 

Jeg forundrer meg over at han i det hele tatt kan si at behovet ikke er der. I fjor slet vi på den sentrale midtbanen pga skader og suspensjoner. I år er vi svekket ved at 2 av de beste midtbanespillerne er borte. Greit nok at Fabregas og Flamini er blitt et år eldre og har utviklet seg. Men kan man legge så stor byrde på disse ungguttene at de skal være førstevalget og bærebjelken sentralt? Hva om de blir skadet? Da må vi kjøre nødløsninger som å omplassere spillere fra i utg punktet andre posisjoner.

 

Vi MÅ ha inn en klassespiller på sentral midtbane. BASTA! Derfor blir min konklusjon at jeg tror at Wenger velger å ikke være ærlig når han intervjues i forbindelse med eventuelle forsterkninger/ spillersalg. Han har jo tidligere sagt at ingen kommer til å forlate Arsenal, ingen skulle selges. Vel, vel...vi så jo åssen det ble. Derfor venter jeg i spenning på hvem som kommer inn.

 

Dersom vi mot formodning ikke får inn flere nå i høst, stiller jeg store spørsmålstegn ved Wengers vurderinger.... ihvertfall hvis ambisjonene er å vinne ligaen og CL. Det blir vel litt naivt å tro at vi skal vinne de store titler med juniorspillere i de sentrale posisjonene?

15348[/snapback]

 

Du spør om det er Wenger som ikke er ærlig eller om det er du som ikke forstår.

Svaret er helt klart at du ikke forstår.

Vår midtbane med Reyes, Gilberto, Fabregas og Hleb matcher hvem som helst i Europa.

Da har vi Pires, Flamini, Ljungberg og forhåpentligvis Song i bakhånd.

Det jeg imidlertid er enig med deg i er at vi trenger en toppspiller som makker til Henry og det blir etter all sannsynlighet Baptista.

Da vil vi ha Bergkamp, van Persie, Bentley og Quincy i bakhånd der oppe.

Wenger knows!!

Link to comment
Share on other sites

Ser at jeg har skrevet om dette temaet under feil tråd men pytt, pytt...

Enig i at vi gjerne skulle hatt en god fysisk sentral midtbanespiller, men som andre har påpekt de spillerne vi har på midten holder mål. Eneste betenkelighet er hvis gilberto blir skadet igjen, da blir det tynt. Likevel er det vel andre posisjoner som må styrkes først. Min prioriterte rekkefølge blir:

1.spiss

2.keeper

3.midtstopper

4.sentral midtbanespiller.

Link to comment
Share on other sites

Ser at jeg har skrevet om dette temaet under feil tråd men pytt, pytt...

Enig i at vi gjerne skulle hatt en god fysisk sentral midtbanespiller, men som andre har påpekt de spillerne vi har på midten holder mål. Eneste betenkelighet er hvis gilberto blir skadet igjen, da blir det tynt. Likevel er det vel andre posisjoner som må styrkes først. Min prioriterte rekkefølge blir:

1.spiss

2.keeper

3.midtstopper

4.sentral midtbanespiller.

15355[/snapback]

 

Betenkeligheten din der skal ikke undervurderes. Er vi godt

nok dekket blir Gilberto skadet. Vi så hva som skjedde

forrige sesong. Er situasjonen noe forandret nå?

Nei, etter min mening.

Så setter du 4 valget ditt som nr. 2 er jeg enig. :D

Link to comment
Share on other sites

Ja, men hva skjer hvis Lehmann blir skadet??? Almunia? En 17åring? Synes det virker skremmende også. Blir Gilberto skadet KAN Toure ta plassen. Fab og Flam har også spilt kamper sammen.. Vet ikke helt jeg, kanskje jeg gir midtbanespiller en tredje plass foran midtstopper :D

Link to comment
Share on other sites

Vieira og Edu er solgt, og ingen sentrale midtbanespillere er kommet inn. Likevel sier Wenger at vi ikke har behov for å kjøpe inn flere spillere, da stallen er god nok. Enten prater han bare tull, dvs at han ikke er ærlig med tanke på behovet for nye spillere. Eller så er det bare meg som ikke blir klok på ham.

 

Jeg forundrer meg over at han i det hele tatt kan si at behovet ikke er der. I fjor slet vi på den sentrale midtbanen pga skader og suspensjoner. I år er vi svekket ved at 2 av de beste midtbanespillerne er borte. Greit nok at Fabregas og Flamini er blitt et år eldre og har utviklet seg. Men kan man legge så stor byrde på disse ungguttene at de skal være førstevalget og bærebjelken sentralt? Hva om de blir skadet? Da må vi kjøre nødløsninger som å omplassere spillere fra i utg punktet andre posisjoner.

 

Vi MÅ ha inn en klassespiller på sentral midtbane. BASTA! Derfor blir min konklusjon at jeg tror at Wenger velger å ikke være ærlig når han intervjues i forbindelse med eventuelle forsterkninger/ spillersalg. Han har jo tidligere sagt at ingen kommer til å forlate Arsenal, ingen skulle selges. Vel, vel...vi så jo åssen det ble. Derfor venter jeg i spenning på hvem som kommer inn.

 

Dersom vi mot formodning ikke får inn flere nå i høst, stiller jeg store spørsmålstegn ved Wengers vurderinger.... ihvertfall hvis ambisjonene er å vinne ligaen og CL. Det blir vel litt naivt å tro at vi skal vinne de store titler med juniorspillere i de sentrale posisjonene?

15348[/snapback]

 

Du spør om det er Wenger som ikke er ærlig eller om det er du som ikke forstår.

Svaret er helt klart at du ikke forstår.

Vår midtbane med Reyes, Gilberto, Fabregas og Hleb matcher hvem som helst i Europa.

Da har vi Pires, Flamini, Ljungberg og forhåpentligvis Song i bakhånd.

Det jeg imidlertid er enig med deg i er at vi trenger en toppspiller som makker til Henry og det blir etter all sannsynlighet Baptista.

Da vil vi ha Bergkamp, van Persie, Bentley og Quincy i bakhånd der oppe.

Wenger knows!!

15352[/snapback]

 

Husk at fleste du ramser opp er kantspillere. Av sentrale midtbanespillere har vi kun Gilberto, Fabregas, Flamini. Hva om en eller to er ute med skade, kanskje over lengre tid? Og hva med slitasjen det er å ikke rokkere...noe man knapt kan med kun 3 spillere. Dvs at noen må spille alle kampene. Du nevner Song. Sikkert et stort talent - men foreløpig ikke mer. Vi kan ikke sette vår lit til 17-18 årige spillere dersom vi har ambisjoner om å vinne noe i Europa.

Link to comment
Share on other sites

RuneC skrev:

Vi MÅ ha inn en klassespiller på sentral midtbane. BASTA!

 

Hvorfor MÅ vi ha inn en klassespiller på sentral midtbane?

Wenger har i år hentet inn Hleb som absolutt liker seg på sentral midtbane og på kanten. En kreativ spiller som liker å sette fart mot mål både med og uten ball.

 

Greit nok at Fabregas og Flamini er begge unge spillere, men så er det vel fortsatt kun plass til to spillere på den sentrale delen av midtbanen. Når vi veit at Gilberto blir den spilleren som FORTSATT skal gjøre grovarbeidet, så er det IKKE plass til så mange andre spillere samtidig under hver kamp. Wenger har uttalt at Hleb, og Pires er alternativer som sentrale midtbanespillere, og om vi tar med Toure i bakhånd som en nødløsning får vi 3 spillere ekstra på denne plassen.

Vi veit jo heller ikke om Song blir nok et talent inn som sentral midtbanespiller, men det virker som om Wenger er fornøyd med hva han til nå har sett......tiden vil vise.

 

 

Hva kan et nytt kjøp på det sentrale leddet gi Arsenal? (pluss og minus)

 

*Bedre kvalitet? Er vel ingen tvil om at en klassespiller på sentral midtbane hadde gitt oss litt mere stabilitet og kvalitet i spillet, men er det et fornuftig trekk å hente inn en slik spiller på dette tidspunktet?

 

* Mere rutine, noe som vi kanskje kunne hatt nytte av....Dette blir et hypotetisk spørsmål hvor KUN trener-teamet og Wenger som ser balansen mellom talent og rutine i gruppa. Tror nok IKKE Wenger med sin erfaring ikke forstår at rutine kan påvirke lagets prestasjoner i løpet av sesongen, og ikke tar dette på alvor om han føler det er et svakt område.

 

- Stopper muligheten for våre store talenter for å spille jevnlig (Fabregas og Flamini)

Dette er to svært store talenter som utvikles stadig i RIKTIG retning, og disse har behov for spilletid også neste sesong. Det finnes et punkt hvor en ung spiller kanskje spiller for mye i en slik tøff liga, men som jeg skrev over: det finnes flere alternativer. (Pires, Hleb, Toure)

 

- Mindre penger til å bruke på andre ledd, og som KANSKJE har færre alternativer...

Hvorfor bruke £15-20mill på en spiller som ikke Wenger ser vil gi det klubben trenger? Keeper plassen og stopper-plassen har vel en dårligere bredde om man ser fremtidsrettet?

 

Keeper: Lehmann som blir 36år og Almunia på 28år. I bakhånd har vi to talenter som trenger noen år før de er gode nok til å stå i buret regelmessig (Mannone og Howard)

Skal ikke se bort fra at Wenger vil kjøpe en klassekeeper når tiden er inne, og om d ikke skjer nå så kan det skje i januar eller neste sommer.

 

Stopper: Campbell som blir 32år i år, har vært en kjempe i forsvarsrekka siden han ankom fra scum. Dessverre sliter Sol endel med skader, og dette er 2.sommeren på rad han IKKE får trent slik som man hadde håpet på før sesongstart. Det finnes nok av eksempler på at spillere som hele tiden må slite med skader o.l, ikke kommer tilbake til det nivået de har spilt under tidligere. Vi får vi håpe at Sol ikke ligger under den statistikken.

 

Duoen som starter sesongen om ikke ting skulle skje blir da: Toure og Senderos. En spennende duo som spilte meget bra på slutten av forrige sesong, men når vi har Cygan i bakhånd så kan det bli tynt med kvalitet om vi får skader på noen av de to.

 

En spiller som kanskje kan være et alternativ for å øke bredden er Christanval, som har holdt et meget høyt nivå før skader for alvor holdt på å ødelegge karrieren.... Uansett, dette er et ledd som jeg føler er dårligere besatt enn den sentrale midtbanedelen.

 

Nei, jeg var også bekymret over bredden når Edu og Vieira forsvant, men dette har etterhvert gått over til spenning og opptimisme. Vi har mange alternativer på dette leddet, selv om rutinen er mindre enn det vi hadde ifjor. "Er de gode nok, så er de gamle nok" sier vår kjære manager. Hvem kan si han imot??

 

Eneste jeg ønsker meg før seriestarten er at Baptista vil spille for Arsenal (noe jeg også tror vil skje, er opptimist), siden dette er en spiller som kan utfylle Henry og Arsenal med x-antall mål. (luftstyrke, fysikk, fart og avslutninger)

Når Wenger er så ivrig etter å få tak i Baptista, ja da er det nok en spiller som VIRKELIG kan sette sitt navn på kartet og et ledd som blir forsterket.

 

 

Nei, jeg har aldri gledet meg så mye til seriestart :D

Link to comment
Share on other sites

Veldig bra innlegg Viera04.

 

Personlig er jeg lite begeistret for å bruke en spiller på flere plasser. Selv om dette er gode spillere må de på dette nivået må hver spiller spesialesere seg på sin rolle.

Som en nødløsning går dette mot "dårlig" PL-motstand,men ikke i toppkamper og CL.

Et unntak i fra dette er at jeg gjerne skulle ha sette hva Kolo kunne ha fått til sentralt på midtbanen. Han har mange kvaliteter som en god MC og vi hadde sluppet å se klønete "hodedueller" som bakerste mann.

 

Er enig med dem som mener at keeper og DC er to mer sårbare posisjoner enn MC.

 

Håper også på Baptista!

Link to comment
Share on other sites

Veldig bra innlegg Viera04.

 

Personlig er jeg lite begeistret for å bruke en spiller på flere plasser. Selv om dette er gode spillere må de på dette nivået må hver spiller spesialesere seg på sin rolle.

Som en nødløsning går dette mot "dårlig" PL-motstand,men ikke i toppkamper og CL.

Et unntak i fra dette er at jeg gjerne skulle ha sette hva Kolo kunne ha fått til sentralt på midtbanen. Han har mange kvaliteter som en god MC og vi hadde sluppet å se klønete "hodedueller" som bakerste mann.

 

Er enig med dem som mener at keeper og DC er to mer sårbare posisjoner enn MC.

 

Håper også på Baptista!

15365[/snapback]

 

Helt enig at å få inn en DC er like viktig. Spesielt nå som Sol igjen er skadet og ikke får med seg grunntreningen. Dvs at han må ha et par mnd på å komme i matchform etter at han er skadefri. Med Kolo, Senderos, Cygan er det for tynt.

Så konklusjonen må være at vi egentlig trenger å styrke hele sentrallinjen. Hadde vi fått inn Baptista, kan mye være gjort med tanke på både MC og spissforsterkning.

Link to comment
Share on other sites

Jens skrev:

Personlig er jeg lite begeistret for å bruke en spiller på flere plasser. Selv om dette er gode spillere må de på dette nivået må hver spiller spesialesere seg på sin rolle.

 

Det kan være en fordel om man i en tropp har flere spillere som presterer på mer enn en plass i laget, siden dette gir laget større muligheter avhengig av situasjon.

F.eks:

Reyes: venstre kant og spiss.

Cole og Glichy: venstre back og venstre midtbane

Hleb: kant og sentral midtbane

Flamini og Fabregas: sentral og høyre midtbane.

 

Men er enig at det er bra å ha klare spilletyper på enkelte plasser, og ikke KUN spillere med fleksibilitet.

 

Hva skal man velge?

Er litt avhengig av HVILKEN type kamp man skal spille, og HVORDAN Wenger ønsker at laget skal spille/opptre. Satser man mye på kantspillet, eller skal man la f.eks Hleb være sentralt i leddet mellom midtbanen og forsvaret til motstanderen...og sette Glichy/Cole på venstre midtbane slik at de evt stenger av den giftige høyresiden til motstanderen, siden Reyes kanskje blir for markeringsvak, taklingsvak og blir for offensiv i sin spillestil.

 

Alle motstandere har styrker og svakheter i sitt spill, og dette er noe Wenger må tenke over når han setter opp sitt lag/taktikk før hver kamp.

 

Fotball er et spill, hvor det aldri finnes et svar på hvordan man kan oppnå suksess. Et spill som kan vinnes på utallige måter, men uten gode spillere og en god taktikk (god manager, godt støttapperat) vil det aldri ende på toppen over lang sikt....?

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Mange fornuftige og gjennomtenkte innlegg her nå.

Jeg tror faktisk at Song kan være svaret hvis Gilberto blir skadet.

Som spillertype er de to veldig like, og kanskje har Song vel så god teknikk som Gilberto.

Selvfølgelig blir det tøft å spille med en 17-åring hele sesongen, men som back-up for vår brasilianer kan han vokse seg riktig stor utover i sesongen.

Vi så jo i fjor hva en 17-åring kan utrette på vår sentrale midtbane.

Song er faktisk utrolig fysisk sterk i tillegg til at han har evnen til å balansere midtbanen på samme måte som Gilberto gjør det.

Han ligger hele tiden på riktig side av ballen og er samtidig spillbar i støtteposisjon.

Er veldig aggressiv når vi mister ballen og inntar rydderollen bakerst på midtbanen.

Derimot har jeg ikke særlig tro på at Kolo har den plasseringsevnen og overblikket som skal til for å spille sentralt på midtbanen.

Han trives nok best uten å få en mann i ryggen hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

Guest Pønk

Song er for ung, og ingen reell erstatning for Gilberto.

Men en mann dere har glemt her er Toure.

Har alltid ment at førstevalg på stopperplass i år vil bli Senderos og Campbell.

Det gir rom for å flytte Kolo opp på sentral midtbane som cover for Gilberto, hvis det skulle trenges.

Ellers kommer vel Fabregas til å bli et førstevalg vedsiden av Gilberto. Hvis ikke vi kjøper flere før sommeren er over, noe som ikke vil overraske meg.

 

EDIT: Wenger knows :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Thierry Henry

Er det så vanskelig å bare hente Edgar Davids.

 

Det er jo bra å ha en spiller som Davids han har masse rutine i Champions-League osv + at han kan lære opp unguttene våre.

Link to comment
Share on other sites

Vi har nok tenkt på Toure. Flere av oss har nettopp nevnt han som et alternativ. Problemet er bare at da må Campbell, Senderos og Toure være skadefrie samtidig. Campbell og Senderos kjenner vi jo skadefortiden til......

Nei, vi trenger en ny DC og så KAN vi snakke om å flytte Toure opp på midten hvis nødvendig(at Gilberto blir skadet f.eks.)

Link to comment
Share on other sites

Er det så vanskelig å bare hente Edgar Davids.

 

Det er jo bra å ha en spiller som Davids han har masse rutine i Champions-League osv + at han kan lære opp unguttene våre.

15383[/snapback]

JUKSEMAKER! Nei takk.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Song er for ung, og ingen reell erstatning for Gilberto.

Men en mann dere har glemt her er Toure.

Har alltid ment at førstevalg på stopperplass i år vil bli Senderos og Campbell.

Det gir rom for å flytte Kolo opp på sentral midtbane som cover for Gilberto, hvis det skulle trenges.

Ellers kommer vel  Fabregas til å bli et førstevalg vedsiden av Gilberto. Hvis ikke vi kjøper flere før sommeren er over, noe som ikke vil overraske meg.

 

EDIT: Wenger knows  :D

15378[/snapback]

 

 

Song for ung men Fabregas gammel nok???

Hmmmm

Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg kan skjønne, er at Wenger sier han er fornøyd med stallen og at vi ikke trenger noen, for å presse ned prisene i markedet. Hvis Wenger går ut og medgir at vi er avhengige av forsterkninger, vil dette medføre at prisene på spillere han ønsker å kjøpe stiger.

 

Hvis Wenger oppriktig mener at vi ikke trenger noen forsterkninger, så bør man begynne å lure. Vi fikk klare signaler forrige sesong om at bredden i troppen var alt for tynn. 2 spillere har forlatt klubben, mens bare 1 spiller verdt å nevne har kommet inn. Enkel matte tilsier at stallen da er enda tynnere enn forrige sesong. Og hvis han da fremdeles mener at troppen er bred nok, mener jeg det grenser mot naivitet.

Link to comment
Share on other sites

Guest Magnus
RuneC skrev:
Vi MÅ ha inn en klassespiller på sentral midtbane. BASTA!

 

Hvorfor MÅ vi ha inn en klassespiller på sentral midtbane?

Wenger har i år hentet inn Hleb som absolutt liker seg på sentral midtbane og på kanten. En kreativ spiller som liker å sette fart mot mål både med og uten ball.

 

Greit nok at Fabregas og Flamini er begge unge spillere, men så er det vel fortsatt kun plass til to spillere på den sentrale delen av midtbanen. Når vi veit at Gilberto blir den spilleren som FORTSATT skal gjøre grovarbeidet, så er det IKKE plass til så mange andre spillere samtidig under hver kamp. Wenger har uttalt at Hleb, og Pires er alternativer som sentrale midtbanespillere, og om vi tar med Toure i bakhånd som en nødløsning får vi 3 spillere ekstra på denne plassen.

Vi veit jo heller ikke om Song blir nok et talent inn som sentral midtbanespiller, men det virker som om Wenger er fornøyd med hva han til nå har sett......tiden vil vise.

 

 

Hva kan et nytt kjøp på det sentrale leddet gi Arsenal? (pluss og minus)

 

*Bedre kvalitet? Er vel ingen tvil om at en klassespiller på sentral midtbane hadde gitt oss litt mere stabilitet og kvalitet i spillet, men er det et fornuftig trekk å hente inn en slik spiller på dette tidspunktet?

 

* Mere rutine, noe som vi kanskje kunne hatt nytte av....Dette blir et hypotetisk spørsmål hvor KUN trener-teamet og Wenger som ser balansen mellom talent og rutine i gruppa. Tror nok IKKE Wenger med sin erfaring ikke forstår at rutine kan påvirke lagets prestasjoner i løpet av sesongen, og ikke tar dette på alvor om han føler det er et svakt område.

 

- Stopper muligheten for våre store talenter for å spille jevnlig (Fabregas og Flamini)

Dette er to svært store talenter som utvikles stadig i RIKTIG retning, og disse har behov for spilletid også neste sesong. Det finnes et punkt hvor en ung spiller kanskje spiller for mye i en slik tøff liga, men som jeg skrev over: det finnes flere alternativer. (Pires, Hleb, Toure)

 

- Mindre penger til å bruke på andre ledd, og som KANSKJE har færre alternativer...

Hvorfor bruke £15-20mill på en spiller som ikke Wenger ser vil gi det klubben trenger? Keeper plassen og stopper-plassen har vel en dårligere bredde om man ser fremtidsrettet?

 

Keeper: Lehmann som blir 36år og Almunia på 28år. I bakhånd har vi to talenter som trenger noen år før de er gode nok til å stå i buret regelmessig (Mannone og Howard)

Skal ikke se bort fra at Wenger vil kjøpe en klassekeeper når tiden er inne, og om d ikke skjer nå så kan det skje i januar eller neste sommer.

 

Stopper: Campbell som blir 32år i år, har vært en kjempe i forsvarsrekka siden han ankom fra scum. Dessverre sliter Sol endel med skader, og dette er 2.sommeren på rad han IKKE får trent slik som man hadde håpet på før sesongstart. Det finnes nok av eksempler på at spillere som hele tiden må slite med skader o.l, ikke kommer tilbake til det nivået de har spilt under tidligere. Vi får vi håpe at Sol ikke ligger under den statistikken.

 

Duoen som starter sesongen om ikke ting skulle skje blir da: Toure og Senderos. En spennende duo som spilte meget bra på slutten av forrige sesong, men når vi har Cygan i bakhånd så kan det bli tynt med kvalitet om vi får skader på noen av de to.

 

En spiller som kanskje kan være et alternativ for å øke bredden er Christanval, som har holdt et meget høyt nivå før skader for alvor holdt på å ødelegge karrieren.... Uansett, dette er et ledd som jeg føler er dårligere besatt enn den sentrale midtbanedelen.

 

Nei, jeg var også bekymret over bredden når Edu og Vieira forsvant, men dette har etterhvert gått over til spenning og opptimisme. Vi har mange alternativer på dette leddet, selv om rutinen er mindre enn det vi hadde ifjor. "Er de gode nok, så er de gamle nok" sier vår kjære manager. Hvem kan si han imot??

 

Eneste jeg ønsker meg før seriestarten er at Baptista vil spille for Arsenal (noe jeg også tror vil skje, er opptimist), siden dette er en spiller som kan utfylle Henry og Arsenal med x-antall mål. (luftstyrke, fysikk, fart og avslutninger)

Når Wenger er så ivrig etter å få tak i Baptista, ja da er det nok en spiller som VIRKELIG kan sette sitt navn på kartet og et ledd som blir forsterket.

 

 

Nei, jeg har aldri gledet meg så mye til seriestart :D

15360[/snapback]

 

Godt skreve, verkar absolutt som om du har peiling. Kunne ikkje ha sagt det betre sjølv ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Dennis

Jeg tror vi kommer til å spille med Gilberto og Hleb sentralt i år. Wenger foretrekker også og kjøpe allsidige spillere som kan dekke forskjellige plasser. Vi har sett at Hleb kan benyttes på kanten også. Jeg tror det er nettop dette som gjør at de er så oppsatte på å få Baptista til klubben. Han er en glimmrende spiss som gir oss mye flere valgmuligheter i angrepsspillet, fordi han besitter en del andre kvaliteter en Henry. Men ikke glem at han har spillt sentral mitbane nesten hele karrieren(kun de siste to sesongene han er benyttet som spiss). Slik at jeg ser for meg at han kan bli flyttet ned på sentralen i kamper hvor vi kan trenge litt mer "trøkk". Om vi får han tror jeg wenger har forsterket laget betraktelig siden sist sesong.

 

Det var utvilsomt et riktig tidspunkt å selge Vieira både for han og klubben, dersom det kan være et riktig tidspunkt å selge en slik spiller. Han hadde en svak sesong i fjor, og jeg kan huske med gru og forbannelse en rekke kamper hvor vi tapte poeng etter at han hadde mistet ballen i farlig posisjon. Så et intervju med Mouriho her om dagen hvor han fremhevet at han bare kjøpte spillere i år som ikke hadde vunnet noe "silverware", på denne måten ville han hele tiden få inn "sultne" spillere. Føler det noen ganger er mangelvare hos oss. Da kan det være godt å gjøre noen slike fundamentale utskiftninger.

 

Dessuten flott om Wenger henter Christanval som er en betydelig sikrere stopper en cygan.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
Det eneste jeg kan skjønne, er at Wenger sier han er fornøyd med stallen og at vi ikke trenger noen, for å presse ned prisene i markedet. Hvis Wenger går ut og medgir at vi er avhengige av forsterkninger, vil dette medføre at prisene på spillere han ønsker å kjøpe stiger.

 

Hvis Wenger oppriktig mener at vi ikke trenger noen forsterkninger, så bør man begynne å lure. Vi fikk klare signaler forrige sesong om at bredden i troppen var alt for tynn. 2 spillere har forlatt klubben, mens bare 1 spiller verdt å nevne har kommet inn. Enkel matte tilsier at stallen da er enda tynnere enn forrige sesong. Og hvis han da fremdeles mener at troppen er bred nok, mener jeg det grenser mot naivitet.

15395[/snapback]

 

bra at fotball ikke er enkel matte da... ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...