Jump to content

Gratulerer tor Hushovd!


Larsenal76

Recommended Posts

Heia Hushovd! Det var bra han vant den grønne trøya, siden vi snakker omtrøyer så må man si at lance armstrong har gjort en sinnsyk prestasjon, vinne den gule trøya 7 ganger!

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer Thor!

Men jeg må jo innrømme at jeg nesten ikke vet er liten dritt om Tour De France engang da!

Det eneste jeg vet er at det var Armstrong som vant og at Hushovd vant den grønne poeng-trøya(?). Også vet jeg forresten at de sykler!

haha...jeg kan mere enn dette asså, men jeg må jo innrømme at når jeg så sporten etterpå og så spurten så så jeg ikke engang hvor Thor var...hvis jeg burde ha sett han da... :lol:

 

Men han må jo gratuleres fordet! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest henryistheking

Gratulerer thor.......... Men jeg ville heller snakket mer om Lance Armstrong, som la opp!

Han er den beste syklisten jeg har sett i mitt liv!

Link to comment
Share on other sites

Guest Magnus
Tja, hadde Boonen ikke måttet bryte hadde han aldri vunnet den, men for all del, stor prestasjon.

15243[/snapback]

 

Heilt einig, Boonen var hakket betre enn Thor i kvar spurt så lenge han var med. McEwen blei jo også fratatt 45 poeng på grunn av juks, men det er jo hans eigen feil....

Gratulerer Thor, ekstremt imponerande :huh:

Link to comment
Share on other sites

En gratulasjon er så absolutt på sin plass. Man kan vri og vende på det så mye man vil. Uavhengig av hvem som måtte trekke seg, og hvem som mistet så og så mange poeng, så var det Hushovd som sto på podiet til slutt. Og det er det som teller.

 

Men det er absolutt på sin plass med en gratulasjon til Armstrong også. Å vinne Tour de France 7 ganger på rad, er intet mindre enn fantastisk. Man kan si hva man vil om at han har et lag som hele tiden jobber for han osv., men faktum er at hver gang han blir stående igjen alene uten lagkamerater, sammen med de argeste konkurrentene, så beviser han hvem som er kongen. At han nå legger opp, er trist, men samtidig vil det nok gjøre det mer spennende å følge med på Tour de France i årene som kommer. Det finnes ikke lenger noen absolutt favoritt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius

Under normale omstendigheter hadde Hushovd kommet på 4. plass i denne konkuransen.

 

Forøvrig virker det som om Hushovd er blitt en mye sterkere rytter siden i fjor, men dessverre en tilsvarende svakere spurter. Herrregud, han blir jo slått i spurten av hjelperytteren til McEwen.

 

Kommer det et samlet felt til mål under VM skal Hushovd være fornøyd med topp 20 plassering. Husk også at de to antatt beste spurterne i verden ikke var med i TDF.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Suksess med bismak spør du meg.

15206[/snapback]

 

Langt ifra. Du er kanskje en av dem som har misforstått betydningen av denne grønne trøya - det er ikke en spurttrøye, men en poengtrøye. Zabel for eksempel, har aldri vært en av de beste spurterne, men har allikevel vunnet den grønne trøye hele 6 ganger.

Link to comment
Share on other sites

Under normale omstendigheter hadde Hushovd kommet på 4. plass i denne konkuransen.

 

Forøvrig virker det som om Hushovd er blitt en mye sterkere rytter siden i fjor, men dessverre en tilsvarende svakere spurter. Herrregud, han blir jo slått i spurten av hjelperytteren til McEwen.

 

Kommer det et samlet felt til mål under VM skal Hushovd være fornøyd med topp 20 plassering. Husk også at de to antatt beste spurterne i verden ikke var med i TDF.

15668[/snapback]

 

Hvilke "normale" omstendigheter mener du her Marius?

Det heter jo ikke "spurttrøye" gjør det vel? Så er det vel poengtrøye. Hvorfor er ikke de antatt beste spurterne med i TDF? Fordi de aldri hadde kommet seg over fjellene

Link to comment
Share on other sites

Under normale omstendigheter hadde Hushovd kommet på 4. plass i denne konkuransen.

 

Forøvrig virker det som om Hushovd er blitt en mye sterkere rytter siden i fjor, men dessverre en tilsvarende svakere spurter. Herrregud, han blir jo slått i spurten av hjelperytteren til McEwen.

 

Kommer det et samlet felt til mål under VM skal Hushovd være fornøyd med topp 20 plassering. Husk også at de to antatt beste spurterne i verden ikke var med i TDF.

15668[/snapback]

 

Hvilke "normale" omstendigheter mener du her Marius?

Det heter jo ikke "spurttrøye" gjør det vel? Så er det vel poengtrøye. Hvorfor er ikke de antatt beste spurterne med i TDF? Fordi de aldri hadde kommet seg over fjellene

15706[/snapback]

Trur nok Oscar Freire hadde komt seg over fjella. Han var ute på grunn av skade, og er en Zabel-type. Hadde nok vert en bedre klatrar enn Thor.

 

Dog må du vere med for å vinne. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius
Hvilke "normale" omstendigheter mener du her Marius?

Det heter jo ikke "spurttrøye" gjør det vel? Så er det vel poengtrøye. Hvorfor er ikke de antatt beste spurterne med i TDF? Fordi de aldri hadde kommet seg over fjellene

15706[/snapback]

Klar over det . Men det plager meg litt når Hushovd jubler og kaller seg verdens beste spurter pga trøyen.

 

I tillegg synes jeg det er trist at trøyen blir avgjort når Hushovd som eneste spurter tar poeng på etappen der alle falt, eller ble hindret grunnet massevelten. McEwen skulle vunnet trøyen, men ble veldig hardt straffet for hendelsen med O`Grady.

 

Ikke misforstå meg. Jeg nyter sykkelsendingene på Eurosport, og jeg liker når nordmenn hevder seg. Hadde veldig sansen for Hushovd i fjor. Han vant flere og var god på de fleste spurtene han var med på i hovedfeltet. I år er det en helt annen rytter, total mangel på teknikk og taktikk i spurten.

 

Som sagt tidligere; en sterkere rytter, men mye svakere spurter enn tidligere.

Normale omstendigheter:

*Tom Boonen fullført

*McEwen ikke så hardt straffet

*O`Grady uten sykdom.

*Freire

*Hushovd ikke hadde vært eneste i kampen om den grønne som fikk poeng på den ene etappen.(Klart det er en del av gamet.)

 

Det gir 5. plass til Hushovd

 

At Petacchi ikke var i nærheten av å fullføre TDF sist han var med, betyr ikke at han ikke klarer fjellene. Fjelletappene i Giroen er hakket nifsere enn i Touren. Giroen er en klatrefest uten like!

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius
Zabel for eksempel, har aldri vært en av de beste spurterne, men har allikevel vunnet den grønne trøye hele 6 ganger.

15702[/snapback]

Joda, Zabel har faktisk tatt trøyen han uten å vinne en etappe. Zabel har vært en sinnsikt stor rytter, og stor spurter! Selv om han ikke har vært en av de største i de siste årene du har sett TDF.

 

Tror Zabel har 10-12 etappesiere i TDF? Han har vanvittig mange seire i andre ritt, og har noen klassikerseire på samvittigheten. VM-sølv i fjor bak Freire.

 

Zabel er ikke en stor spurter i dag, men har vært det.

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius

AlexanderS:

 

Ta f.eks 2001:Zabel

 

3 etappeseire i TDF-grønn trøye

3 etappesiere i Vueltaen

Vant klassikeren Milan-San Remo

 

Hadde i tillegg mangfoldig andre ritt og etappseire i mindre viktige/oppkjøringsritt.

 

Nummer 1 på UCI-rankingen ved sesongslutt.

Link to comment
Share on other sites

Det er nå engang slik Marius at det lønner seg å holde seg på sykkelen. Det er en del av gamet. Når du nevner opp alt og alle som tilsier at Thor ikke fortjener ditt, og ikke datt så sier jeg bare Julian Dean. Thors viktigste hjelperytter ble dessverre skadet. Kirsipuu klarte ikke å gi Thor en brøkdel av den hjelpen Dean ville gitt.

 

Og hvorfor fortjener o`Grady den spurttrøya så mye mere enn Thor? Hvor mange ganger kom Stuart foran Thor i rene spurtoppgjør i årets Tdf?

 

At Thor lot konkurrentene ta litt innpå de siste etappene er helt naturlig, da handlet det of å safe inn seieren. Hadde vært veldig dumt å deise i bakken 100 meter fra mål da.

 

Thor slet også med forkjølelse, og o`Grady misset ingen poeng de dagene han slet med sykdom. Da måtte han ha vært med i ett av de avgjørende bruddene, og da hadde nok Grimstad gutten fulgt på også.

 

Thor fortjente den grønne trøya i år, på samme måte som McEwen fortjente den i fjor.

 

Og hvorfor plager det deg at Thor jubler over den grønne trøya. Det er så typisk norsk det du sier her. Den grønne trøya er en av de mest prestisjefulle man kan få, da kan man jaggu få lov til å juble så mye man vil også! Har ikke på ett intervju sett at Thor kaller seg verdens beste spurter. Kanskje norske aviser, men ikke Thor selv. Verdens beste poengplukker kan han derimot kalle seg for øyeblikket.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke på ett intervju sett at Thor kaller seg verdens beste spurter. Kanskje norske aviser, men ikke Thor selv. Verdens beste poengplukker kan han derimot kalle seg for øyeblikket.

15948[/snapback]

Det stod i VG, som direkte sitat at han kalte seg sjølv verdens beste spurter. Det blir for lettvint å sei at VG dikta dette opp. Då kan man jo ikkje ta noko som står i avisene for god fisk. Det er ikkje alt som blir tatt opp på kamera.

 

Ellers er eg heilt enig i at han fortjente den grønne trøya, og at det var artig at han tok den.

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius

Klart det var artig at Hushovd vant. Jeg jublet jeg.

 

Men det var ikke fortjent, og det var en litt kjip måte å vinne på.

Har ikke problemer med at han jubler over å vinne, det skulle bare mangle. Men sliter litt mer med at han hyller seg selv som verdens beste sprinter

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper dem av dere som synes dette er 100% fortjent uansett omstendigheter heller ikke var i mot poengtrekk for Chelsea da disiplinærsakene kom opp.

 

Jeg mener å ha lest argumentasjon om at et seriegull til Arsenal ville vært med bismak dersom det hadde vært pga. poengtrekk for russerne.

Link to comment
Share on other sites

Det burde vel egentlig være ganske åpenlyst.

 

Jeg ser ingen nevneverdige forskjeller mellom poengtrekk for Robbie McEwen og Chelsea i så måte.

 

Jeg ser mer enn gjerne at Thor Hushovd såvel som Arsenal vinner titler, men er den første til å innrømme at det ville smakt bedre dersom alt ble avgjort uavhengig av skader, jurymøter eller annet som påvirker utfallet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...