Jump to content

Let's all laugh at Moan Utd


Guest larsenal

Recommended Posts

Irriterer meg noe grønnjævelig (beklager uttrykket) at vi ikke slo Mourinho borte sist, og ellers på old traford under hans regime. Helt utrolig at vi ikke klarte det til tross for enorm dominans i enkelte av kampene... Nå får vi aldri sjansen til å se sutretrynet gå den lange veien til tunellen. Trist, rett og slett trist. 

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, Marius- said:

Irriterer meg noe grønnjævelig (beklager uttrykket) at vi ikke slo Mourinho borte sist, og ellers på old traford under hans regime. Helt utrolig at vi ikke klarte det til tross for enorm dominans i enkelte av kampene... Nå får vi aldri sjansen til å se sutretrynet gå den lange veien til tunellen. Trist, rett og slett trist. 

Joda. Han tar nok over Huddersfield eller noe sånt snart. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, piscator said:

om det ikke har vært mye usaklig og slitsomt ManU mas i norske media opp gjennom årene, blir det nok dessverre ikke noe mindre nå som Solskjær skal lede laget, i første omgang ut sesongen. Så gjenstår det å se hvordan det går...

Det blir nok mange og lange artikler i Uniteds Gang og Unitedbladet. 

Tilbake i tid da Solskjær var spiller for møkkalaget, så virket det som at terskelen var særdeles lav for ("faglig" uinteressante) Solskjærartikler og tilsvarende høy når det kom til det som for folk flest var mer interessant vedrørende resten av røkla i PL. 

Link to comment
Share on other sites

Nesten litt morsomt, for enten er det Liverpool eller så er det United. Nå har Liverpool fått usaklig mye oppmerksomhet senere år, det er nok de om kommer til å føle seg mest tråkka på. Særlig tv2 har nesten daglige rapporter fra Klopp og Liverpool. 

Link to comment
Share on other sites

On 12/18/2018 at 11:16 AM, Ben Elfen said:

Eller at de henger Wenger 😂😂😂

Du har rett i det, Marius, at oppmerksomheten går litt i runddans mellom Liverpool og United. 

Jeg liker ikke denne konsentrasjonen av oppmerksomhet rettet mot bare to klubber, men dessverre så er det vel en viss logikk i det siden det er de to klubbene med størst antall "fans" både blant leserne/seerne og blant journalistene/forståsegpåerne.

Link to comment
Share on other sites

https://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/TV-2-far-kritikk-Nordmenn-far-ikke-sett-Solskjars-forste-hjemmekamp-266329b.html

Norske Manure supportere i harnisk fordi deres kamp ikke blir prioritert. Solskjærs første kamp, men hvem bryr seg?

Syns forøvrig det er en festlig ansettelse. Det gikk jo voldsomt bra sist han jobbet i PL.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge Dagbladet så var TV2 i ferd med å hisse på seg "folket" da United ikke stod på sendeplanen når Solskjær får sin hjemmedebut 2. Juledag. 

I den anledning så lurer jeg egentlig på hvem folket er, sett fra Dagbladets synsvinkel? Jeg tviler på at "folket" er fansen fra de nitten andre PL-klubber (korreksjon: atten av de andre PL-klubbene, Huddersfield fansen vil nok også se kampen av andre årsaker). 

Jeg mistenker at folket kun består av den mest aktive United fansen, journalister i "Akersgata" og kanskje noen nøytrale Moldensere. 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Kan nesten garantere at Solskjær ikke gjør det dårligere enn Mourinho frem til sommeren. Laget får nå frihet igjen, og spillere som pogba og alexis vil plutselig tre frem. Sier seg selv, når surgubben har stikki, så vil det bli mer leken angrepsfotball. 

Så kan jeg også nesten garantere, at det kommer til å bli MYE i media fremover. Har store tvil om at Solskjær selv kommer til å plukke spillere, her tenker man nok frem i tid, mot neste sommer da de igjen skal bytte manager. Det er alle disse byttene man som rival måtte like, det er absolutt ikke heldig for Manchester laget. 

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

Kan nesten garantere at Solskjær ikke gjør det dårligere enn Mourinho frem til sommeren. Laget får nå frihet igjen, og spillere som pogba og alexis vil plutselig tre frem. Sier seg selv, når surgubben har stikki, så vil det bli mer leken angrepsfotball. 

Så kan jeg også nesten garantere, at det kommer til å bli MYE i media fremover. Har store tvil om at Solskjær selv kommer til å plukke spillere, her tenker man nok frem i tid, mot neste sommer da de igjen skal bytte manager. Det er alle disse byttene man som rival måtte like, det er absolutt ikke heldig for Manchester laget. 

Du har helt rett Marius i at Solskjæreffekten kan slå positivt ut for United, i alle fall på kort sikt.

Det å gå fra en totalitær og "negativ" manager som ikke har noe problem med å "henge ut" spillere som han ikke er fornøyd med (eller liker), til en smilende og muligens litt naiv Romsdaling som er "oppvokst" som spiller i Unitedfamilien, kan gi laget et kraftig oppsving.

Jeg "hater" United, men jeg ser likevel at det spillermateriellet som er i laget burde gitt bedre resultater enn det har gitt. Ja vi kan frykte hva United kan levere under Solskjær på kort sikt (d.v.s. julen og utover i januar), men jeg er ikke like overbevist over Solskjæreffekten når hverdagen kommer utover senvinteren og våren.

United har fire overkommelige kamper før de møter Tottene midt i januar, deretter har de fire nye overkommelige kamper før de møter Pool mot slutten av februar og så oss og City første halvdel av mars.

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Polljen said:

United har fire overkommelige kamper før de møter Tottene midt i januar, deretter har de fire nye overkommelige kamper før de møter Pool mot slutten av februar og så oss og City første halvdel av mars.

Satser på at de taper alle. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

De fleste har vel alltid likt Solskjær.

Men nå håper vel alle utenom United supportere at han driter seg loddrett ut(som han gjorde sist han var i PL. :D

 

Håper forsåvidt ikke at de taper alle Ben Elfen, håper United knuser Tottenham, men taper de resterende:D

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

Den måten VG og likesinnede norske medier "hyller" Solskjær etter at de banket ett av bunnlagene i ligaen er i ferd med å innta syklige proporsjoner.
 

Ja sett fra en objektiv synsvinkel så er det grunn for Unitedfansen å glede seg over denne seieren, etter de laget har vist under det portugisiske suretrynet. Men å fremstille dette som helt og holdent Solskjærs fortjeneste er som nevnt, etter min mening, rett og slett sykt. Det romsdalske "babyfjeset" har vært i Manchester et par dager og det er begrenset hva han kan gjøre på den tiden. Selvsagt har managerbyttet en klart merkbar positiv innvirkning på laget, men uavhengig av hvem som tok over laget, så ville gleden over å ha blitt kvitt suretrynet ha gitt en positiv virkning i forkant av denne kampen.

Jeg ser ikke bort fra at det knapt nok blir plass til "ekte" nyheter på forsidene til VG & Co, de neste dagene. Unitedfansen rundt om i redaksjonene har sikker masse uinteressant Unitedstoff  å fylle både nettutgaver og papirutgaver med.

Link to comment
Share on other sites

Dette visste iallefall jeg at kom. Bare vent til hjemmekampen, kommer til å være oppbygging i dagesvis frem til den. Det er til å spy av, men lille medie Norge klarer ikke la være. Tv2 har vel allerede ansatt fler i Manchester. Stålsett dere, jeg frykter det blir værre. 

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
17 hours ago, Verminator5 said:

Så klart trekker vi Manure på lykkerus i neste runde av FA-cupen. 

En kan jo se for seg at den lykkerusen har fått seg en nesestyver etter møtet med fuglene i helgen. Tipper de blir knust 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Marius- said:

En kan jo se for seg at den lykkerusen har fått seg en nesestyver etter møtet med fuglene i helgen. Tipper de blir knust 

Du skal ikke se bort i fra det. En av Manures beste kamper før OGS var i 0-3 tapet mot spurvene. Håper på uavgjort, men tror lillebror blir for sterke.

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Verminator5 said:

Du skal ikke se bort i fra det. En av Manures beste kamper før OGS var i 0-3 tapet mot spurvene. Håper på uavgjort, men tror lillebror blir for sterke.

La oss håpe de blir rundspilt, men karrer med seg U ja. Ikke ulikt hvordan vi har spilt mot dem. Vinn vinn, de vet de ikke er gode nok men begge taper terreng.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...