Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Ingen som vil ha Djibril Cissé? Nå er han på vei ut fra Anfield, og han kan sikkert hentes for en veldig billig penge med tanke på skaden han har fått. Ingen vet hvor lenge Cissé kommer til å være ute med skaden, men når han kommer tilbake ville han kanskje vært en bra spissmakker for Henry på topp, hvis nå da Wenger ser sitt snitt til å hente ham?

Link to comment
Share on other sites

Cisse er jo tydeligvis benskjør... :)

Han har vel ikke slått til nevneverdig i Liverpool, selv om Rafa Benitez ikke kan eller vil bruke han.

 

Tror ikke Cisse er løsningen.

For meg er Torres eneste aktuelle spisser for Arsenal akkurat nå, men får vi ikke han kan Wenger heller droppe spiss-kjøp.

 

I tillegg syns jeg vi trenger en stopper.

Jeg har Lucio eller Anton Ferdinand på blokka. Tror de kunne blitt stor sammen med Toure.

 

Senderos holde bra nivå nå, men jeg sliter med å bli helt overbevist. Mest pga. at han er så treig og dårlig med ballen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ha YaYa Toure. Og kanskje en spiss...og Klose (vet det er VELDIG urealistisk men når andre vil ha torres så).

 

En spiss, og Klose? Har vi ikke nok hvis vi kjøper Klose, og i det hele tatt flust med spisser?

 

Kom heller med Mascherano...imponerte meg stooort i VM!!

Link to comment
Share on other sites

nå misforsto du litt... jeg mente en spiss som klose...

 

Det er jo ikke jeg som misforstår når det står "en spiss...og Klose", det står da ikke "en spiss...som Klose", så det er du som gjorde feilen her.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bestemt meg. Jeg vil ha Ribery og Toure til Arsenal. Dette vil være spillere som gir oss den nødvendige bredden i stallen. De er også så gode at de beste må være best for å få spille! :rolleyes:

 

Trodde Ribery har gått til Lyon, men...

 

Synd også, for han hadde vært fantastisk. En klar erstatter for når Freddie ryker.. veldig lik spillestil etter min mening: En taktikk på banen; Løp, løp og atter løp, og de bare springer og springer. kanskje Ribery kan bli bedre med ball enn det Ljungberg er/har vært også..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bestemt meg. Jeg vil ha Ribery og Toure til Arsenal. Dette vil være spillere som gir oss den nødvendige bredden i stallen. De er også så gode at de beste må være best for å få spille! :rolleyes:

 

Trodde Ribery har gått til Lyon, men...

 

Synd også, for han hadde vært fantastisk. En klar erstatter for når Freddie ryker.. veldig lik spillestil etter min mening: En taktikk på banen; Løp, løp og atter løp, og de bare springer og springer. kanskje Ribery kan bli bedre med ball enn det Ljungberg er/har vært også..

 

Er overgang til Lyon bekreftet?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bestemt meg. Jeg vil ha Ribery og Toure til Arsenal. Dette vil være spillere som gir oss den nødvendige bredden i stallen. De er også så gode at de beste må være best for å få spille! :rolleyes:

 

Trodde Ribery har gått til Lyon, men...

 

Synd også, for han hadde vært fantastisk. En klar erstatter for når Freddie ryker.. veldig lik spillestil etter min mening: En taktikk på banen; Løp, løp og atter løp, og de bare springer og springer. kanskje Ribery kan bli bedre med ball enn det Ljungberg er/har vært også..

 

Er overgang til Lyon bekreftet?

 

Nei.

 

Agenten hans sier at han kan komme til å ende opp i England, Lyon er hans førstevalg, men Marseille vil ikke selge til en annen fransk klubb, og Arsenal og Manure har allerede snakket med agenten hans, så en flyttetur til Nord-London er vel ikke så veldig usansynlig :-|

Link to comment
Share on other sites

hele storien:http://home.skysports.com/list.asp?hlid=401630&CPID=24&clid=3&lid=&title=Diarra+waiting+on+Real+call

 

Real could raise the capital to finance any deal for Diarra if Arsenal decide to reignite their interest in midfielder Julio Baptista.

 

The former Sevilla man snubbed Arsene Wenger to join Los Merengues last summer, but after the Brazilian endured a mixed season at the Bernabeu reports indicate that The Gunners could return for the man nicknamed 'The Beast'

 

 

hadde hvert konge med "the beast"

Link to comment
Share on other sites

Drømmer om dette laget:

 

Spisser : Henry, v.Persie, Adebayor, Torres, Saviola, Asamoah Gyan

 

Winger: Hleb, Ljungberg, Reyes, Ribery, Theo Walcott

 

Sentral Midtbane: Rosicky, Gilberto, Fabgregas, Flamini, Yaya Toure, Appiah, Diaby(om han kommer tilbake fra den forferdelige skaden)

 

Backer: Eboue, Lauren, Clichy, Cole, Hoyte

 

Stoppere: Toure, Senderos, Djourou, Cannavaro, Curtis Davies

 

Keepere: Lehmann, Almunia, Poom

 

Ut av Arsenal: Cygan(sparket med ræva ut av døra), Aliadiere,

 

Saviola får vi på billig salg. Kanskje for rundt 2-3£m. Samme med Gyan. Torres blir dyr, men hvis vi får han inngår nok Arsenal en avtale om å betale alt ned over en lang periode.

 

Ribery blir nok desverre dyr, men det er lov å håpe på at han kommer. Er redd for at vi kanskje må selge Reyes for å få han.

 

Yaya Toure og Appiah kan kanskje koste rundt 10-12£m til sammen. Men Wenger velger nok en av dem, hvem det blir gleder jeg meg til å se. Kanskje han selger Gilberto til Lyon og henter begge to??!

 

Mens Cannavaro får vi nok på billgsalg, kanskje 3£m. Han har vært den beste stopperen i VM. Er litt gammel(32 år), men har rutine som ingen andre og er akkurat for tiden verdensbeste stopper. Curtis Davies får vi nok for 5£m og har et enormt stort potensial samtidig som han er Engelsk.

 

Tilsammen blir dette nok ca 50£m, men det er jo lov til å drømme. Wenger henter nok mest sannsynlig enten Appiah eller Yaya, Curtis Davies og Ribery. I kjent Wenger stil selger han ingen etablerte spillere.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen her som vet hvor stort transfer budsjett i år?

Jeg kunne godt tenke meg Apphia, saviola og torres. Tror vi kan få både saviola og Appiah til en rimelig pris. har jo vært sagt at vi kan få saviola for litt under 30 millioner kroner, mens Torres kan koste opp mot 500 millioner kroner.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg ønsker ingen nye spisser eller vinger, det vil bare gjøre noen spillere misfornøyde fordi de ikke får nok spilletid.

 

Videre holder Lehmann forløpig så lenge han ikke blir utsatt for en stygg skade - noe som heldigvis er sjelden for en keeper.

 

Dersom Cole drar har vi heldigvis god sikring med Clichy og Flamini, selv om Flamini helst vil spille på midten. Men han vil vel heller spille venstreback enn å bare sitte på benken? PÅ høyrebackene har vi Eboue og Lauren. Mer trenger vi ikke!

 

På sentral midtbane har vi Gilberto som uansett kommer til å spille så å si alle kamper der han er skadefri. Fabregas vet vi alle hvor pasningssikker, men han sliter med det defensive, og det merkes i slitekampene mot lag som Bolton, Blackburn o.s.v. I slike kamper trenger vi en "powerhouse" som Diaby er et godt eksempel på. Uheldigvis er denne kjempen skada og vi har dermed Flamini som står igjen. Den hypre franskmannen takler så det suser og løper mer enn de meste, men han er ikke god til å vinne hodedueller og er ikke stor nok til å vinne skulderdueller. Dette gjør at vi får mange ballmiss og isteden for at vi får startet, får vi et imot oss. Feilpasningene på midten som det var mange av i fjor var også en grunn til at vi sleit i mange kamper. Mine ønsker på midten (en av spillerne):

- Min største ønske var å få Joey Barton siden han er sterk, jobber mye og har en god fot. Men nå signa han nettopp en ny kontrakt med City - og kampen etter putta han hatrick :unsure:.

- Udyret Baptista er et godt alternativ, men Real kommer nok bare til å selge han til oss hvis Fabregas går den andre veien. Baptista er i likhet med Barton veldig målfarlig og sterk, noe som er viktig for oss i slitekampene. Han er også god på hodet - det er trenger vi sårt!

- Reo Cocker. Nok en god ung spiller fra talentfabrikken West Ham. Han jobber mye, er god pasningslegger, er sterk og ganske målfarlig. I tilegg: Han er engelsk :unsure:. Var utrolig nok bare på vente lista til Erikkson før VM.

- Yaya Toure er nok en spiller fra Elfenbenkysten og står for mange av de kvalitetene dette landet står for: Styrke, løpskapsitet og engasjement.

- Frings. Vi så alle hvor god han var i VM. hadde det ikke vært for karantenen i Semien er jeg sikker på at Tyskland ville vunnet VM. Han var drivjernet som stroppet overgangene til motstanderne og startet farlig kontringer. Han scoret et av de peneste målene i VM og viser at han har en fantastisk fot. I tilegg er han svært pasningssterk.

- Appiah. Vi har vært linka til spilleren før og etter VM som viste i mesterskapet hvor god han var. Var ikke så god i Juventus, men vi vet jo også hvilken viss nr. 14 som heller ikke var det ;)

 

Midtstopperplassen vår er veldig utsatt nå som våre to sveitsiske stoppere er skada og Campbell drar.

Leit at vi ikke fikk Thuram fordi han ville gitt rutine og kunne lært de unge i forsvaret mye. Nå veit jeg ikke så mange tilgjengelige midtstoppere, men Curtis Davis som vi er blitt så mye linket til hadde vært noe. Wenger vil ikke gå så høyt som den ønskete prisen, men vi kan da fortsatt håpe. Ung og god. En drøm hadde vært å få Mexes, Lucio eller Ayala, men det er like sannsynlig som at det skal snø i morra. Anton Ferdinand hadde også vært en drøm, men han kommer til å være så overprisa som engelske talenter ofte er. Det beste hadde vært om King hadde dratt en Campbell :P

Link to comment
Share on other sites

Følgande trur/håpar eg skjer i transfer vinduet framover:

- Cole blir solgt til Chelsea for 15 mill + SWP.

- Reyes går til Real Madrid mens Baptista går andre veien.

- Det gir Wenger 15 mill som helst blir brukt på ein midtstoppar som også kan spela venstreback til nøds.

 

Eg er klar over at slike spelar + cash avtalar sjeldan blir realitet, men håpar på dette.

Link to comment
Share on other sites

Dette er ikke en ønskeliste men en liste over hva jeg håper skjer innen sesongstart.

 

Vi trenger helt klart en ny stopper. Vet ikke helt hvem ennå, men det burde være en med litt rutine i leggene. I tillegg håper jeg Cole tusler ut døren for en god del cash, kanskje i bytte med en annen spiller f. eks SWP, hvis det er Chelski som skal ha han. Noe annet jeg håper skjer er at Reyes går til Real i bytte mot Baptista. Reyes har jo problemer i England, i tillegg til at vi trenger å forsterke stallen med litt muskler...Ikke unggutter fra ukjente klubber med puselanker som Wenger er kjent for å handle inn.

 

Dette kunne kanskje også vært lagt inn i klagemuren...

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...