Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Før overgangsvinduet stengte var det mange, meg inkludert, som ønsket å hente inn Eden Hazard fra Lille og Yann M'Vila fra Rennes. Dette ble det ikke noe av, men jeg har likevell bestemt meg for å følge litt ekstra godt med på disse to, både i den Ligue 1 og i europacupene. Slik jeg ser det har forventningene mine vært litt større enn det de har klart å prestert så langt denne sesongen. Hazard er uten tvil en dyktig spiller med stort potensiale og et uromoment for enhver motstander, men faller litt igjennom når trykket rundt Lille blir for stort og han må bruke energien på å jobbe bakover på banen. Da tenker jeg på hvordan han vil klare overgangen til engelsk fotball hvor tempoet er høyere og taklingene tøffere. Han er best når han spiller sentralt i banen og får litt friere tøyler, og der har vi allerede to store talenter i Jack Wilshere og Aaron Ramsey, pluss Rosicky og Arteta fortsatt har endel år igjen på banen. Hvis Hazard skulle blitt satt på vingen vil jeg se på han som erstatter for en Arshavin som ikke blir sprekere med årene, og offensivt ville vi fått stor nytte av han, men med våre backproblemer de senere årene så må han ta løpene tilbake når Bale, Nani, Silva etc. kommer alene mot Sagna/Santos. Om Hazard har disse egenskapene har jeg fortsatt ikke sett noe tydelige tegn på, men mulig det kommer med erfaring fra spill på det høyeste nivået. 35 mill £ er mye for en spiller som enda ikke er etablert på "verdensklasse" nivå. Lille og fransk Ligue 1 er en svakere liga enn Premier League.

 

Når det kommer til Yann M'Vila ser jeg mange av de samme "problemene", selv om han spiller i en helt annen posisjon tror jeg han blir for veik i duellene med Rooney, Drogba, Jones etc. i mellomrommet. Posisjonen som jeg tror han passer best i er den offensive av de to ankrene i 4-2-3-1 formasjonen vår, men som allerede Wilshere, Arteta, Diaby, Frimpong, Coquelin og Ramsey kjemper om ved siden av Song. Det jeg vil ha inn er er en renere og et mer utpreget deffansivt anker som Makelele. Hadde det ikke vært for at han nylig signerte en 5 års kontrakt med Newcastle kunne jeg tenkt meg Cheik Tiote inn, som så langt i sesongen opptrer som en mye modnere spiller enn i forrige sesong hvor han pådro seg unødvendig mange kort. Han er en spiller som ikke er redd for å trykke til i taklingene og som sjelden tar de unødvendige løpene til Song fremover hvor den offensive spilleren blir nødt til å holde igjen for evt. kontringer. Men for 20-25 mill £ tror jeg vi kunne hentet han inn, samt sittet igjen med erfaring fra PL og noen penger til overs.

 

Ellers er jeg nysgjerrig på hvordan denne Park vi kjøpte egentlig er. Han putter hver gang for landslaget, men har sålangt ikke fått mange muligheter fra Wenger. Om han viser seg å være på Chamack nivå, ønsker jeg en topp etablert målgarantist av en midtspiss som kan gi van Persie en ekstra push på treningene og ikke klippekort følelsen som kan bli farlig. Jeg tror at hvis vi skal klare topp 4 denne sesongen, samt beholde RvP og de andre spillerne, må vi få inn minst to kvalitetssigneringer allerede i januar om ikke 3.

 

Cheik Tiote, Eden Hazard (om mulig tar jeg gjerne en Campbell i stedet og "stjeler" van der Vaart fra tottene, kvalitetene hans behøver jeg ikke å beskrive) og Benzema eller Higuain fra Real Madrid som kan være villige til å selge for å gjøre plass til Neymar.

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Santos

Tiote - Wilshere

Gervinho - VDV - Hazard

RvP

Tidenes benk(?):Fabianski, Gibbs, Mertesacker, Song, Arteta, Diaby, Benzema/Higuain

 

Oxlade-Chamberlaine, Frimpong og Coquelin kan sendes ut på lån til Premier League klubber for å spille på seg erfaring, gjerne til et spillende lag med Wenger-light filosofi ;)

Link to comment
Share on other sites

Smått interessant det du sier om Hazard. For noen uker siden hadde vi en fransk lærling på jobb, og han fulgte mye med på fotball, og han hadde, naturligvis, ganske god kontroll på Ligue 1. Det ble mye Arsenal prat og prat rundt fransk fotball, og han var aldri i tvil om at Gervinho var et kupp for Arsenal. Da jeg spurte han om Eden Hazard ble han mer skeptisk. Han mente at Gervinho var mye viktigere for Lille i fjor enn det Hazard var. 'Overrated' var ordet han brukte om Hazard. Andre ord han brukte var lat og arrogant. Han poengterte at Hazard aldri/sjeldent presterte når Lille var i motbakke. En humørspiller, men som er utrolig god på sitt beste. Den nye Arshavin var hans ord. Ikke mer enn det altså.

Link to comment
Share on other sites

Så "bra" da at jeg ikke var alene om å se dette. Jeg personlig tror vi kan få like stor nytte og glede av å rotere litt med Oxlade-Chamberlaine og Ryo Miyaichi som har litt dårligere teknikk enn Hazard, men mye større fart. Førstnevnte har i tillegg en fysikk som Hazard aldri kan oppnå selv om han får et treningsopplegg av Tony Pulis!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det vil være viktig for laget med en skikkelig midtbanesignering i Januar, en spiller med et ekstrem kreativitet. Arteta gjør en god jobb for oss, men han er ingen Cesc, Ramsey er enda uferdig, og Wilshere og Diaby vil trenge tid til å finne storformen. En annen ting laget kunne hatt godt av er en spiss som kan avlaste RvP med målscoring. Gervinho gjør det bra men skulle gjerne hatt en spydspiss med nese for mål. Hva med Park? Jeg har troen, men da må han jo få spille!

Link to comment
Share on other sites

jeg for min del kunne tenkt meg walcott som renere spiss,synes ikke han utretter stort på høyrekanten. han er ikke god nok på innlegg,og er altfor avhengig av farten sin,da teknikken ikke er "avansert" nok.. men som ren spiss skulle han kanskje spilt med makker. konklusjonen er at jeg vil se en ving på høyresida,en av samme klasse som Gervinho-som nå begynner og bli varm i trøya. Ryo eller AOC er vel egentlig ikke helt der enda.. Noen med forslag?

Edited by yelf1
Link to comment
Share on other sites

jeg for min del kunne tenkt meg walcott som renere spiss,synes ikke han utretter stort på høyrekanten. han er ikke god nok på innlegg,og er altfor avhengig av farten sin,da teknikken ikke er "avansert" nok.. men som ren spiss skulle han kanskje spilt med makker. konklusjonen er at jeg vil se en ving på høyresida,en av samme klasse som Gervinho-som nå begynner og bli varm i trøya. Ryo eller AOC er vel egentlig ikke helt der enda.. Noen med forslag?

 

For da mener du han er god som oppspillspunkt, flink til å ta i mot ball med mann i rygg og vente inn medspillere? At han klarer å stå i mot at store stoppere går hardt inn i kroppen på ham? At han klarer å vinne hodedueller etter innlegg fra kantene og ikke minst at han er kald og klinisk foran mål? Eller tenker du at han bare skal løpe fra alt og alle så fikses resten av seg selv?

Edited by Tapapa
Link to comment
Share on other sites

Keeperplass: På keeperplassen har vi Szczesny og Fabianski - blant ligaens beste 1. og 2. keepere. Her er det ikke behov for noe forsterkning. Fabianski tror jeg finner seg en annen klubb i januar, men vi har jo Mannone og kanskje Almunia? :) +

 

Høyreback: Består av Sagna og Jenkinson og her mener jeg det blir for tynt med Jenkinson som 2. valg. Fortsatt ung og uerfaren og jeg skjønner ikke hvorfor vi solgte Eboue. Savner han! -

 

Midtstopperne: I midten har vi Vermaelen, Koscielny, Mertesacker, Djourou, Squillaci, Miquel og Bartley. Her mener jeg Squillaci burde selges slik at Miquel og Bartley får ta steget opp. Ellers har vi god dekning her! +

 

Venstreback: Santos og Gibbs. Begge er gode og Santos har vist lovende takter så langt. +

 

Midtbanen: 1. valg: Arteta - Song - Wilshere, 2. valg: Ramsey - Coquelin - Diaby, 3. valg: Rosicky - Frimpong - Benayoun. Mer enn bra nok så lenge det viser seg at Wilshere og Diaby holder seg skadefrie resten av sesongen! +

 

Venstre- og høyrevinger: Gervinho, Arshavin, Walcott, Oxen. Jeg anser Gervinho som den eneste vingen her og som trives som ving. Arshavin begynner å dra på årene og klarer ikke 90 minutter mens Walcott har skuffet meg så langt og har ikke egenskapene til å spille på kanten. -

 

Spiss: RvP, Chamakh og Park. Førstnevnte er verdensklasse mens de to andre holder ikke mål (vet ikke så mye om Park, men det er vel kanskje en grunn til at han ikke får spille). Uten RvP sliter vi og vi trenger sårt en klassespiss! -

 

Ut: Squillaci, Chamakh

Inn: Høyreback, ving og spiss.

Link to comment
Share on other sites

Enig i en del av det Hulken skriver, om Park ikke får sjansen snart bør vi se oss om etter en ny god midtspiss, VP sliter allerede med belastningen og historisk sett er det bare et tidsspørsmål før han går på en langtidsskade. Er også en av de som savner Eboue, sto å tenkte på det når jeg lagde meg frokost i morges, vi mangler en Eboue i troppen, en utility-man som kan gå inn i alle posisjoner på sidene samt på midtbanen, gjør at vi kan ha en mer "spesialisert" benk for da trenger vi ikke ha en av hver posisjon på benken. Ving er det ikke så farlig med, mener at vingene våre supplementerer hverandre

 

Til deg litt lenger opp som ville se Walcott som spiss; har lekt med tanken lenge, men med tanke på hvor mye han sliter en mot en så er det mye bedre å beholde han ute på vingen, han er vel den etter Vp som får flest av våre målpoeng uansett, så vi bør ikke klage.

Link to comment
Share on other sites

 

For da mener du han er god som oppspillspunkt, flink til å ta i mot ball med mann i rygg og vente inn medspillere? At han klarer å stå i mot at store stoppere går hardt inn i kroppen på ham? At han klarer å God på hodet slik at han kan ta i mot innlegg fra kantene og ikke minst at han er kald og klinisk foran mål? Eller tenker du at han bare skal løpe fra alt og alle så fikses resten av seg selv?

hehe,der ble jeg svar skyldig..! nei,er derfor jeg skrev at han sannsynligvis skulle vært del av 4-4-2 sånn sett. jeg syns egentlig at Theo er grei til å få ballen i mål serru,men syns veien blir litt vel lang dit når han er på vingen.. veit ikke,men vil at han skal skinne mer enn han gjør. =)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hvis det er en spiller utenfor arsenal som jeg absolutt kunne tenkt meg så er det uten tvil Mario Götze! Når man ser på den type fotball som arsenal ønsker og spille samt den formasjonen vi stiller ved, så ville en spiller som Götze være et fabelaktig kjøp. Jeg har laget en Götze! tråd før men den finner jeg ikke igjen. Men her er nå noen ferske rykter, og det høres isåfall ganske lovende ut at Steve Rowley skal ha vært på Dortmunds sine kamp(er)

 

Hvis Götze kommer så vil nå det bli den første signeringen på mang en år siden arsenal signerer en spiller jeg har vært stor tilhenger av fra før av!

 

- http://www.metro.co.uk/sport/football/880790-mario-goetze-braced-for-arsenal-bid-in-january-as-scouts-watch-20m-star

 

- http://www.arsenalinsider.com/wenger-bids-to-bring-dortmunds-goetze-to-arsenal/

 

En midtbane trio bestående av Song, Wilshere og Götze med Ramsey og Arteta på benken så tror jeg vi nå snakker om å kunne være i en bedre posisjon til å faktisk utfordre på liga tittelen enn å slåss med nebb og klør for en potensiell 4 plass..

 

En annen spiller jeg ville likt å se i arsenal hvis evt Chamack og Arshavin forlater oss neste sommer, er Marseille's Loïc Rémy.

 

Ellers så får man se hvordan det blir å fungere på beck plassene utover sesongen før man evt må vurdere en signering der.

Edited by kellman
Link to comment
Share on other sites

Hva med De Jong som reserve for Song eller en spiller som kan gi ned nødvendige konkurransen til deffensiv midtbane? En spiller som ingen spisser liker å møte og sjelden kommer unna uten blåflekker, har en fantastisk egenskap i å dekke det riktige rommet til rett tid og beveger seg sjelden bort fra rommet foran egne midtstoppere. Om City nå nøler med å forlenge kontrakten kan vi ta en liten "hevn" og friste han til London. Hadde vært en flott forsterkning som jeg personlig hadde elsket å ha i klubben, men hater å møte ;)

Link to comment
Share on other sites

Hva med De Jong som reserve for Song eller en spiller som kan gi ned nødvendige konkurransen til deffensiv midtbane? En spiller som ingen spisser liker å møte og sjelden kommer unna uten blåflekker, har en fantastisk egenskap i å dekke det riktige rommet til rett tid og beveger seg sjelden bort fra rommet foran egne midtstoppere. Om City nå nøler med å forlenge kontrakten kan vi ta en liten "hevn" og friste han til London. Hadde vært en flott forsterkning som jeg personlig hadde elsket å ha i klubben, men hater å møte ;)

De Jong er til de grader en kvalitetsspiller, og det hadde varmet mitt hjerte å se en slik tøffing med kanon på brystet. Problemet er vel at han sannsynligvis ikke vil være back up. Det har han nok fått nok av i City vil jeg tro.

Link to comment
Share on other sites

Vi har bruk for litt stygge spillere også og ikke bare engler utpå banen.

Ikke enig. Er enig at vi har brukt på spillere som kan spille tøft og også med harde taklinger. De har vi også et par av på laget faktisk. Men spillere som spiller stygt mener jeg at verken vi eller noen andre lag har behov for. De er kun ødeleggende for fotballen. De Jong er ikke av de aller værste, men jeg mener at han ikke er en spillertype som vi trenger

Link to comment
Share on other sites

De Jong? Mer enn gjerne, men da måtte han tatt til takke benken. Hadde vært ypperlig backup til Song og i tillegg meget nyttig

i tøffe oppgjør hvor vi med fordel kunne startet med to bikkjer på midten.

 

Har alltid hatt stor sans for De Jong. Et fantastisk rivjern som leser spillet utrolig bra og som alltid er disiplinert. Don`t get me wrong, jeg foretrekker vårt eget rivjern, men han innehar noen egenskaper som ikke Song har og det hadde slettes ikke gjort noe å få hollenderen inn i stallen. Grisespiller? Ja, han har hatt noen virkelig fæle, men synes ikke han er noen utpreget grisespiller.

 

Uansett, jeg tror vi kan glemme å se han på Emirates. Og det er kanskje like greit. Hvis vi skal innvestere burde det heller bli på andre posisjoner

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med Geiraldo. En tøff spiller kunne jeg godt ha tenkt meg, men De Jong er en grisestygg spiller. Song er en tøff spiller han også, uten å være stygg i spillestilen.

Song er "grisete" han og, de gjør det som kreves for at laget ikke skal få overganger i mot også videre. Song gjør mye som er imot reglene, digger han for det, han har et større ferdighetsregister enn Song, men ville vært en drøm å ha de to og Diaby i kampene mot de store lagene.

Link to comment
Share on other sites

Song er "grisete" han og, de gjør det som kreves for at laget ikke skal få overganger i mot også videre. Song gjør mye som er imot reglene, digger han for det, han har et større ferdighetsregister enn Song, men ville vært en drøm å ha de to og Diaby i kampene mot de store lagene.

song er ikke grisete. det er står forskjell på å karatesparke folk i brystet med knottene kontra å holde igjen en kar for å hindre kontring i mot.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...