Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Vi trenger flere forsterkninger dersom vi skal være seriøse utfodrere til PL og CL.

 

Som mange andre har nevnt trenger vi en ny keeper. Trodde vi skulle få en stabil og god keeper da Jens L kom til klubben,men den gang ei. synes han har vært spesielt dårlig i CL kampene. Hadde en god sesongavsluttning,men totalt sett ikke en veldig god sesong. Almunia er en ok keeper,men ikke et første valg.

 

Kolo skuffet meg denne sesongen. Han var en sensasjon forrige sesong,men nådde ikke opp i år. Er han for avhengig av gode medspillere. Er også litt usikker på høyere back. Har tidligere vært veldig frusteret over Lauren posisjonsvurderinger, men han har gjort en veldig god sesong i år. Ellers mener jeg at vi har et godt forsvar.

 

Synes at savnet av Edu og Gilberto var ganske klart i perioder av sesongen. Unggutta var gode de,men kunne til tider være litt lette. Gilberto er tilbake og unggutta har fått et år til. Er enig med de som synes at Cesc har vært god på høyere midtbane,men håper ikke at han blir værende der. Det har vært en god tradisjon de siste åra med å ha gjennombrudshissige kanter og det må vi fortsette med. Fredrik er god,men vi trenger enda en god høyere kant. Jeg opplever at Cesc ikke får brukt sine sterke sider på kanten.

 

På topp er vi veldig avhengig av Henry,nesten som vi var avIan W. Hadde vært gøy å hatt en topp spiss som klarte å utfylle Henry

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger flere forsterkninger dersom vi skal være seriøse utfodrere til PL og CL.

 

Som mange andre har nevnt trenger vi en ny keeper. Trodde vi skulle få en stabil og god keeper da Jens L kom til klubben,men den gang ei. synes han har vært spesielt dårlig i CL kampene. Hadde en god sesongavsluttning,men totalt sett ikke en veldig god sesong. Almunia er en ok keeper,men ikke et første valg.

 

Kolo skuffet meg denne sesongen. Han var en sensasjon forrige sesong,men nådde ikke opp i år. Er han for avhengig av gode medspillere. Er også litt usikker på høyere back. Har tidligere vært veldig frusteret over Lauren posisjonsvurderinger, men han har gjort en veldig god sesong i år. Ellers mener jeg at vi har et godt forsvar.

 

Synes at savnet av Edu og Gilberto var ganske klart i perioder av sesongen. Unggutta var gode de,men kunne til tider være litt lette. Gilberto er tilbake og unggutta har fått et år til. Er enig med de som synes at Cesc har vært god på høyere midtbane,men håper ikke at han blir værende der. Det har vært en god tradisjon de siste åra med å ha gjennombrudshissige kanter og det må vi fortsette med. Fredrik er god,men vi trenger enda en god høyere kant. Jeg opplever at Cesc ikke får brukt sine sterke sider på kanten.

 

På topp er vi veldig avhengig av Henry,nesten som vi var avIan W. Hadde vært gøy å hatt en topp spiss som klarte å utfylle Henry

11684[/snapback]

Hvilke forsterkninger overlater jeg til Wenger ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Magnus
Vi trenger flere forsterkninger dersom vi skal være seriøse utfodrere til PL og CL.

 

Som mange andre har nevnt trenger vi en ny keeper. Trodde vi skulle få en stabil og god keeper da Jens L kom til klubben,men den gang ei. synes han har vært spesielt dårlig i CL kampene. Hadde en god sesongavsluttning,men totalt sett ikke en veldig god sesong. Almunia er en ok keeper,men ikke et første valg.

 

Kolo skuffet meg denne sesongen. Han var en sensasjon forrige sesong,men nådde ikke opp i år. Er han for avhengig av gode medspillere. Er også litt usikker på høyere back. Har tidligere vært veldig frusteret over Lauren posisjonsvurderinger, men han har gjort en veldig god sesong i år. Ellers mener jeg at vi har et godt forsvar.

 

Synes at savnet av Edu og Gilberto var ganske klart i perioder av sesongen. Unggutta var gode de,men kunne til tider være litt lette. Gilberto er tilbake og unggutta har fått et år til. Er enig med de som synes at Cesc har vært god på høyere midtbane,men håper ikke at han blir værende der. Det har vært en god tradisjon de siste åra med å ha gjennombrudshissige kanter og det må vi fortsette med. Fredrik er god,men vi trenger enda en god høyere kant. Jeg opplever at Cesc ikke får brukt sine sterke sider på kanten.

 

På topp er vi veldig avhengig av Henry,nesten som vi var avIan W. Hadde vært gøy å hatt en topp spiss som klarte å utfylle Henry

11684[/snapback]

 

Klart vi er avhengige av Henry, eit kvart lag ville ha vore avhengige av verdas beste spelar. Men eg trur ikkje vi er FULLT så avhengige av Henry som mange skal ha det til. Når han var ute på slutten av sesongen, såg alle korleis det gjekk. Vi vann nesten kvar kamp, og spelet var heller ikkje til å klage på. Verka som Reyes verkeleg blomstra når Henry var ute, det same gjorde van Persie. Når ein då legger til Bergkamp, Aliadiere og stortalentet Quincy, kan eg ikkje sjå at vi har så stort behov for å kjøpe ein ny spiss.....

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger en ny spiss, om vi ønsker å konkurere med chelski og de beste i Europa.

Greit nok, Van Persie, Quincy & co er særdeles talentfulle, men savnet av Henry var fryktelig tydelig i FA-Cup finalen. Vi trenger en god spiller ved siden av Henry, som kan putte jevnlig både i hans nærvær og fravær. En som har bevist at han duger på høyt nivå.

 

Ps: jeg har stor tro på JAR, men vi har jo ingen garanti for at han finner tilbake til sensommerens karrusel-takter.. :huh:

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger en ny spiss, om vi ønsker å konkurere med chelski og de beste i Europa.

Greit nok, Van Persie, Quincy & co er særdeles talentfulle, men savnet av Henry var fryktelig tydelig i FA-Cup finalen. Vi trenger en god spiller ved siden av Henry, som kan putte jevnlig både i hans nærvær og fravær. En som har bevist at han duger på høyt nivå.

 

Ps: jeg har stor tro på JAR, men vi har jo ingen garanti for at han finner tilbake til sensommerens karrusel-takter..  :huh:

11745[/snapback]

Vi har heller ingen garanti for at den spilleren vi isåfall henter putter jevnt og trutt.

Tror nå Reyes har vent seg til England og den tøffe spillestilen.

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger en ny spiss, om vi ønsker å konkurere med chelski og de beste i Europa.

Greit nok, Van Persie, Quincy & co er særdeles talentfulle, men savnet av Henry var fryktelig tydelig i FA-Cup finalen. Vi trenger en god spiller ved siden av Henry, som kan putte jevnlig både i hans nærvær og fravær. En som har bevist at han duger på høyt nivå.

 

Ps: jeg har stor tro på JAR, men vi har jo ingen garanti for at han finner tilbake til sensommerens karrusel-takter..  <_<

11745[/snapback]

 

Altså, grunnen til at vi ikke skapte så veldig mange sjanser tror ikke jeg er pga at vi savna Henry, selvfølgelig er det litt av grunnen, men jeg tror mest det var pga den litt uvanlige formasjonen til Wenger, med Bergkamp alene på topp. Han er jo ikke akkurat kjent for å være noen god midtspiss som scorer mange mål. Før den kampen hadde han likevel scort noen mål i sesongavslutninga, men jeg tror det hadde gått bedre med vP og Reyes på topp som tidligere har vist seg å gå bra. Likevel, jeg skal ikke klage, vi vant jo cupen, og det mot manu ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er vanskelig å si noen spillere som jeg har lyst på egentlig, fordi vi har store talenter på vei opp. Det kan hende vi bør hente inn en ny høyreving, eller sentral midtbanemann. Nå har vi jo bare Freddie på høyre, med Cesc som et alternativ der og/eller Pires på høyre og Reyes på venstre. Men Reyes bør heller satses på som spiss synes jeg. van Persie bør få lov til å spille flere kamper i år han også, hvis nå ikke anklagelsene er riktige. Vi vil ikke ha voldtektsmenn i klubben! Synd er det hvis han er skyldig, siden jeg ser på ham som en spiller som kan ta over for Bergkamp. Ellers så har vi jo Bentley bak der, som venter på å få førstelagsfotball snart. Får han ikke det tror jeg han forsvinner..

 

Vi trenger en ny midtstopper også, kanskje vi skulle satse på en defensiv midtbanespiller som også kan spille stopper? da slår vi jo nesten to fluer i en smekk. Men det må være en som kan gå inn på laget med rutine og ferdigheter som er gode nok til å kunne hjelpe laget i Champions League-sammenheng. Selv har jeg ikke sett noe til Hleb, som det ryktes om i en annen tråd, men hvis han er god nok til å gi feks Freddie eller Pires litt konkurranse pluss at han er god nok for spill i CL er han hjertelig velkommen.

Link to comment
Share on other sites

håper vi henter Julio baptista, da har vi en en spiller som kan spille angriper, og som bøtter inn mål, dessuten er han ung. Hleb er også en bra spiller. ellers er jeg ikke helt overbevisst av den kjære jens, og det ser ut til at wenger er enig. håper vi henter Reina.

disse spillerene vil kansje koste rundt 300 millioner. jeg vet ikke nøyaktig hvor stort transferbudsjett AW har, men jeg håper han har såpass at han har råd til å hente en ny forsvarer.. Hadde vi fått Hleb, Baptista, Reina/Isaksson og en ny forvarer (en god en), ville det sett lyst ut med tanke på neste sesong.

Torres ville vært som en drøm, men det er vel nettopp det den tanken er.. ;)

PS: Hleb er mer enn god nok til å gi freddie og Pires, konkurranse, og kan styrke laget til CL kampanjen vår..

Link to comment
Share on other sites

Pablo Aimar hadde vært artig! med tanke på at han har slitt litt de senere sesongene, det har også valencia gjort, så kunne han kansje vært ''billig''?

Han er en av mine personlige favoritter, og en erstattter for bergkamp..

Dem av dere som så argentina mot australia, og så innhoppet hans, så vel noen av hans kvaliteter! god teknisk, kreativ og god til å spille fram andre, samt at han skaper mye på egenhånd med fart og finter.

Link to comment
Share on other sites

Hvor blir det av silly season, sjelden har det vel vært linket færre spillere, dette er jo rett og slett kjedelig. Robinho ryktet er jo det eneste som det er litt artig å drømme om .... kom igjen the Sun og lignende start noen drømmer for oss
Link to comment
Share on other sites

Utifra ryktene som har versert de siste ukene, så må jeg innrømme at det er mange av dem jeg kunne tenke meg å se i Arsenal. Men hvis jeg skal fremheve noen jeg ønsker meg spesielt, så må jeg også prøve å være realistisk. Så disse spillerne kunne jeg tenke meg at Wenger åpner lommeboken for.

 

Andreas Isaksson - I mine øyne en keeper som absolutt kan styrke Arsenal, og gi oss mere trygghet på en posisjon som har vært sårbar denne sesongen. United som også har vært ute etter han, har kjøpt van der Saar, så da burde det absolutt være mulig for Arsenal å kunne hente han, uten at man må gjennom en budrunde som gir en urealistisk pris på spilleren. Spørsmålet er bare om Wenger virkelig har innsett at vi behøver en ny keeper.

 

Shaun Wright-Phillips - Han er ennå ung, men samtidig har han opparbeidet seg bra med rutine i City. Han har også vært tatt ut på det engelske landslaget. Som jeg har nevnt tidligere, så har han fart og teknikk, samt at han vet hvor målet står. Han vil kunne gi bedre dekning på vår høyre kant. Og ettersom han og Ljungberg er veldig forskjellige i spillestilen, så får vi flere strenger å spille på. Vi vil nok ikke få han uten kamp, da jeg regner med at både Chelsea og United kommer til å kaste seg inn i kampen om signaturen hans, hvis de finner ut at han er til salgs.

 

Fernando Torres - I likhet med SWP, så er han ennå ung, men også han har opparbeidet seg greit med rutine etter spill i Athletico Madrid og på det spanske landslaget. Han har de kvalitetene som Wenger ser etter i spillere, med god fart og teknikk, og han har vist at han kan score mål. Tror heller ikke han vil få store problemer med å finne seg til rette i London, med tanke på at Reyes er en av hans bestekompiser. Det ville også kunne sørget for at Reyes hadde fått etablert seg en gang for alle. Hvis ryktene om at Wenger har tilbudt Pires som en del av en byttehandel, så mener jeg at vi bør slå til, etter som Pires virker å stå på kravet sitt, og nekter å signere ny kontrakt. Det er på tide at vi får litt igjen for spillerne våre. Også her frykter jeg hard konkurranse fra Chelsea og United. Men i dette tilfellet føler jeg meg mere sikker enn med SWP, etter som vi har Reyes i klubben.

 

Så hvis Wenger hadde åpnet lommeboken og hentet disse 3, samt fått inn en godt etablert midtstopper, så tror jeg vi kunne tatt steget videre i Europa.

 

Men det spørs nok om ikke dette blir vel mye ønsketenkning.

Link to comment
Share on other sites

Ser mange klager på at det ikke skjer så mye på overgangsfronten. Er vel flere grunner til dette. Overgangsvinduet åpner jo ikke offisielt før 1 Juli, prøve vm er i full gang, Wenger er på jobb der. Ellers har vel stort sett alle andre ferie.

 

Når det gjelder spillere jeg vil ha til Arsenal er S.W.P en helt klar favoritt hos meg. Synes det hadde vært en kjempe signing. Tror han kan gi oss litt nye muligheter på høyrekanten. Kan dette forresten være ett tegn på at Pires er på vei ut? Håper ikke det!!!

 

Robinho er også en spiller som har imponert meg, har ikke sett noe mer av han enn det han har vist i prøve vm, men det holder for meg. Ingen tvil om at dette er og blir en kanonspiller. Eneste jeg er litt usikker på er hvorvidt han passer sammen med Henry.

 

Carragher hadde vært en drømme signing. Men det er helt urealistisk, kun en drøm.

 

King kunne vel også vært morro, men havner vel fort i samme kategori som Carragher.

 

Når det gjelder spanske spillere, Torres etc, har jeg mindre tro på disse. Er ett eller annet med spanske spillere som ikke tiltaler meg alt for mye. Vannskelig å sette fingeren på, men er noe med hele holdningen og væremåten. Faller for lett, klaging, primadonnaer mange av de osv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke sett eller fulgt noe særlig med på Steven Sidwells karriere i The Championship, men noen her har vel det? Kanskje han kunne bli henta hjem igjen? Wenger sa jo det til ham, at han kanskje kom til å hente ham tilbake :unsure:

Kanskje det er nettopp det vi bør gjøre? hvis han da har vokst som spiller og blitt god nok da selvfølgelig..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke sett eller fulgt noe særlig med på Steven Sidwells karriere i The Championship, men noen her har vel det? Kanskje han kunne bli henta hjem igjen? Wenger sa jo det til ham, at han kanskje kom til å hente ham tilbake :unsure:

Kanskje det er nettopp det vi bør gjøre? hvis han da har vokst som spiller og blitt god nok da selvfølgelig..

12435[/snapback]

 

 

Han ble kåra til Englands beste spiller utenfor PL....Tror han kunne hatt godt av et år i PL for en annen klubb, da ser man hvordan han takler det nivået.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå som vi har fått Hleb og forhåpentligvis snart Baptista, synes jeg Wenger bør hente inn en midtstopper og kanskje en keeper til (som ikke er 16 år! :P )

 

Er veldig fornøyd med at vi nå har ekstrem styrke og bredde offensivt, men synes Wenger på en måte "overser" at det var slett spill og skader i forsvaret + ujevne keepere som ødela for oss forrige sesong.

 

Jeg har tro på at Toure, Campbell og Senderos vil bli bedre kommende sesong, men skulle spesielt disse 3 tilfeldigvis bli skadet eller suspendert, sitter vi igjen med Cygan, som jeg aldri har blitt imponert over, og da en gjettekonkurranse på hvem som blir hans makker i disse kampene.

Blir det Hoyte? Eboue? eller Gilberto??

 

Scenario:

Barcelona-Arsenal i kvart'n i CL. Toure og Campbell skadet, Senderos suspendert.

Cygan og Hoyte/Eboue som erstattere.

Ronaldinho og E'to mot Cygan.. Grøss! :ph34r:

Jeg føler meg ikke trygg på at DET vil gå bra liksom..

Ser for meg 0-3 og tabbekvote vi igjen ikke har råd til.

 

Høres kanskje pessimistisk ut, men noe lignende har jo skjedd før, am I right?

;)

 

Synes det må ihvertfall hentes inn 1 forsterkning defensivt.

Skal innrømme at jeg ikke har noen klare navn på lista for tiden, men det burde da være mulig å finne en solid stopper til en grei pris?

Tipper det fortsatt er litt penger igjen i kassa. ;)

 

Ang. keeper tror jeg Isaksson bør være en å satse på.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...