Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

16 hours ago, Polljen said:

Homegrown:

Akpom
Bellerin
Chambers
Holding
Iwobi (var sist sesong U21 spiller, kommer nå under homegrown)
Jenkinson
Macey
Ramsey
Welbeck
 

Spillere som kommende sesong er i sitt siste år som U21 spiller:

Maitland-Niles

 

Så inkl AMN og Nelson har vi per definisjon 11  egenproduserte spillere i dagens tropp (med det mener jeg at de ikke behøver å registreres per i dag, men vil være egenproduserte så fort de må). 

Akpom og Jenkinson er vel ikke være veldig aktuelle uansett. Tipper de enten blir lånt ut på nytt, eller solgt. Dvs at man fremdeles kan selge Welbz  uten at det går utover registrering av troppen. Legger man til Nketiah kan man også sende Chambers eller Holding på lån, men da vil vi være på limit. Sånt sett ville det være lurt å selge Opsina og Cech og heller satse på Macey som reservekeeper. Da kan man heller burke deres "slots" på noen som vil forbedre troppen. Dette ble veldig teoretisk, men det har jo en viss verdi, så man slipper å ende opp i den situasjonen City er i idag. 

22 hours ago, ben elfen said:

@Stefanb  du som er nerd, har du oversikt over homegrown?

 

BE

Du må åpenbart spille mer FM, da får du oversikt ?

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Noname said:

Så inkl AMN og Nelson har vi per definisjon 11  egenproduserte spillere i dagens tropp (med det mener jeg at de ikke behøver å registreres per i dag, men vil være egenproduserte så fort de må). 

Akpom og Jenkinson er vel ikke være veldig aktuelle uansett. Tipper de enten blir lånt ut på nytt, eller solgt. Dvs at man fremdeles kan selge Welbz  uten at det går utover registrering av troppen. Legger man til Nketiah kan man også sende Chambers eller Holding på lån, men da vil vi være på limit. Sånt sett ville det være lurt å selge Opsina og Cech og heller satse på Macey som reservekeeper. Da kan man heller burke deres "slots" på noen som vil forbedre troppen. Dette ble veldig teoretisk, men det har jo en viss verdi, så man slipper å ende opp i den situasjonen City er i idag. 

Du må åpenbart spille mer FM, da får du oversikt ?

FM er for babyer. 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Takk for oversikt. Da slapp jeg å gjøre noe. ?

Når det gjelder hvem som skal registreres eller ikke, så er det et stort spørsmål ja. Personlig mener jeg at både Welbeck og Perez kan være verdifulle spillere for oss, særlig hvis planen er å spille Aubameyang og Lacazette sammen på topp. Tror faktisk også at Akpom kan være en brukbar spiller for oss på venstrekant, men da kan vi muligens gi slipp på Welbeck som tilbyr mye av det samme.

En spiller som det ikke burde være noen tvil om at vi burde gi slipp på er Jenkinson. Ja Arsenal "through and through", men ferdighetene er ikke der.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Noname said:

Så inkl AMN og Nelson har vi per definisjon 11  egenproduserte spillere i dagens tropp (med det mener jeg at de ikke behøver å registreres per i dag, men vil være egenproduserte så fort de må). 

Akpom og Jenkinson er vel ikke være veldig aktuelle uansett. Tipper de enten blir lånt ut på nytt, eller solgt. Dvs at man fremdeles kan selge Welbz  uten at det går utover registrering av troppen. Legger man til Nketiah kan man også sende Chambers eller Holding på lån, men da vil vi være på limit. Sånt sett ville det være lurt å selge Opsina og Cech og heller satse på Macey som reservekeeper. Da kan man heller burke deres "slots" på noen som vil forbedre troppen. Dette ble veldig teoretisk, men det har jo en viss verdi, så man slipper å ende opp i den situasjonen City er i idag. 

 

Tja, hvor mange vi har som ikke må registreres er egentlig et litt "flytende" tall.

Slik jeg tolker det så er enhver spiller som er under 21 år å regne som spillere som ikke må "registreres". Med å registrere en spiller så mener jeg at vedkommende spiller ikke trenger å navngis i 25-mannstroppene som skal spille i PL og EL. I utgangspunktet så vil alle spillere som er på u21lag, u18lag o.s.v. være spilleberettiget uten å være registrert, så dette antall spillere kan i teorien være stort.

I praksis så er vi nok i nærheten av det tallet du nevner, jeg tviler på at det blir så mange som elleve (u21spillere) som er reelle kandidater til å spille i noen av A-lagsturneringene, men vi har noen som er meget aktuelle.
AMN (selvsagt), Jeff, Guendouzi, Nelson, Nketiah, Willock, Sheaf, Smith Rowe, Zelalem, Bielik, Osei-Tutu er kanskje noen av de mest aktuelle (og det ble faktisk elleve stykker det ?)

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Det er prøvde å si er at en spiller som Guendouzi helt sikkert kommer til å spille en del på førstelaget, men ettersom han er 19 vil han bare ha to sesonger hos oss før han fyller 21 og vil således ikke kunne bli egenprodusert. Da kan man heller ikke regne han som det på litt lenger sikt. Helt overordnet behøver man vel 2x 11 spillere pluss 2-3 backups og av disse må 8 være under 21 eller egenproduserte og det vil gå fint med dagens spillermateriale.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sky melder at Roma er interessert i Nzonzi, hade virkelig likt å sett han i Arsenal. Vikitg at vi får løst situasjonen med Ramsey fort slik at vi evt. kan henge oss på.

 

"Roma are closing in on a move for Sevilla midfielder Steven Nzonzi, according to Gazzetta dello Sport. 

Previously linked with Arsenal, Nzonzi attracted the interest of a number of clubs and Roma have prioritised bringing him to Italy. 

Roma sporting director Monchi is confident about clinching a deal for the 29-year-old France international (Gazzetta Dello Sport)."

 

LikeReply
 
Link to comment
Share on other sites

Ryktes at Mateo Kovacic har bestemt seg for å stå over/streike treninger frem til han får enten lovnad om mer spilletid eller lov til å bytte klubb. Med Ramseys kontraktsituasjon og et par spillere i stallen som kun tar opp plass (Campbell og Perez), så kan man fort finansiere det kjøpet ved å selge unna. Ville gått inn ved siden av Torreira og Xhaka/Guendozi og forbedret midtbanen. Stor løpskraft og pasningssikker. Ikke samme målteft som Ramsey, men i stedet får vi bedre balanse til å slippe løs våre offensive styrker. 

Torreira

Xhaka - Kovacic

Özil - Lacazette - Aubameyang

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Det var nærmest "vedtatt" at Monchi skulle bli vår nye sportsdirektør, men han gikk til gamleklubben Sevilla. Det har også versert rykter om flere tidligere Arsenalspillere som var aktuelle til denne jobben. Overmars virker som et litt hett rykte, men han skrev under nu kontrakt med Ajax. Edu var et lunkent rykte, men han ville bli værende i jobben han har for det brasilianske landslaget. Til slutt så var det vel Steve Morrow som ble ryktet (en kort stund).

Nå er det Edu (Edu Gaspar), som var i Arsenal i perioden 2001-2005, som igjen er i ryktebørsens søkelys. I følge ryktene så er han nå selv interessert i jobben, men først etter at sommerens Copa America er ferdig (spilles i perioden 14. juni - 7. juli).

Om det blir Edu eller om såpeoperaen (rundt denne stillingen) forsetter får vi lese om i en senere "episode".

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
1 hour ago, Gunners68 said:

Knall - men hvor får vi pengene fra. ? Mange som vil ha han så det blir dyrt.

Det blir mange om benet ja. Om jeg ikke tar helt feil trer nye avtaler med Adidas og Emirates i kraft i sommer. Med det øker inntektene, og lønningene tillates å økes i takt. Cech og Ramseys lønninger frigjøres og muligens noen til. Plutselig har vi et helt annet lønnsbudsjett å rutte med. Da forholder vi oss også til FA sitt reglement om årlig økning i lønnsbudsjett. Vi har hatt penger, men vår voldsomme økning i lønnsbudsjett i 2018 begrenset vår handlekraft innen FA sitt lønnsregelement (for de to foregående vinduene).

Mistenker at vi går et godt overgangsvindu i møte, gitt at Emery får plukke spillere selv.

Edited by Verminator5
Link to comment
Share on other sites

Leser mye positiv omtale om Ajax i dag , Verminator5. Prates selvfølgelig om interesse fra flere store klubber når det gjelder noen av spillerne i laget. Det snakkes om relativt høye summer for disse. 

Vi må vel starte i de bakre rekker og rydde opp der. Får håpe du har rett når det gjelder et godt overgangs vindu. Vi fikk vel brukbare spillere sist sommer. Håper Emery og Arsenal er mer offensive i markedet denne gangen og finner de rette typene - noe som ikke var gitt under det forrige regimet.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Gunners68 said:

Leser mye positiv omtale om Ajax i dag , Verminator5. Prates selvfølgelig om interesse fra flere store klubber når det gjelder noen av spillerne i laget. Det snakkes om relativt høye summer for disse. 

Vi må vel starte i de bakre rekker og rydde opp der. Får håpe du har rett når det gjelder et godt overgangs vindu. Vi fikk vel brukbare spillere sist sommer. Håper Emery og Arsenal er mer offensive i markedet denne gangen og finner de rette typene - noe som ikke var gitt under det forrige regimet.

Det er jo ganske normalt at mindre klubber som hevder seg i CL blir raidet for spillere. Se på Monaco for et par år siden og Porto i 04. Hvor de rette spillertypene kommer fra spiller liten rolle for meg. Jeg håper klubben fortsetter i samme spor som de gjorde i sommer. Leno, Sokratis og Torreira har alle blitt nominert til årets spiller. Matteo er et rått talent. Emery gjorde mye riktig i sitt første overgangsvindu. Måtte han fortsette i samme spor! Personlig ønsker jeg meg en ny stopper (Mustafi ut), ny venstre back (Monreals kontrakt løper snart ut), en erstatter til Ramsey og en rask ving med sluttprodukt (HM7 ut).

Link to comment
Share on other sites

Dette blir dyrt Verminator5 🙂 Jeg var også fornøyd med de som kom inn sist sommer. Er spent på hva som skjer med Holding. Kommer han sterkt tilbake ? Mustafi må ut - han er livsfarlig   bak der. Mikki har vært en gedigen skuffelse - ja , ut med han også. Det må være mulig å få det defensive til å bli bedre.De bakre rekker har kostet oss mye de senere årene. 

Var nå over sist og så kampen hjemme mot Newcastle. Fikk tatt Mustafi i nærmere øyesyn og det var forferdelig å se på. Syntes nesten synd på ham. Folk på tribunene gispet hver gang han fikk ballen og ble satt litt under press.

Vi får håpe på et godt overgangs vindu denne sommeren også - men det blir neppe noen av Ajax sine beste 🙂

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Dette blir dyrt Verminator5 🙂 Jeg var også fornøyd med de som kom inn sist sommer. Er spent på hva som skjer med Holding. Kommer han sterkt tilbake ? Mustafi må ut - han er livsfarlig   bak der. Mikki har vært en gedigen skuffelse - ja , ut med han også. Det må være mulig å få det defensive til å bli bedre.De bakre rekker har kostet oss mye de senere årene. 

Var nå over sist og så kampen hjemme mot Newcastle. Fikk tatt Mustafi i nærmere øyesyn og det var forferdelig å se på. Syntes nesten synd på ham. Folk på tribunene gispet hver gang han fikk ballen og ble satt litt under press.

Vi får håpe på et godt overgangs vindu denne sommeren også - men det blir neppe noen av Ajax sine beste 🙂

Leno, Sokratis og Torreira var tre spillere som ble hentet inn for å adressere tre spesifikke mangler i laget. Til sammen kostet de ca 65 mill pund. Jeg håper vi klarer å handle i samme prisklasse. Men ja, det blir dyrt å gjøre dette laget konkurransedyktig. Jeg tror nok også de tre nederlandske ungguttene til Ajax blir utenfor vår økonomiske rekkevidde. 

Link to comment
Share on other sites

Det store spørsmålet er selvsagt hvor mye Emery & co har tilgjengelig når det gjelder midler å handle for.

Hvis vi tar utgangspunkt i ryktene som tilsier £40mill  (utenfor CL) og £70mill (hvis vi kommer til CL), i tillegg så skal lønnstaket ha vært et problem i de foregående vinduene.
Som Verminator nevner i en post ovenfor så bør ikke lønnstaket være et problem i det kommende vinduet, da avgående spillere vil frigjøre en del midler i forhånd til dette lønnstaket.
 

Ramsey (£110K), Cech (£100K), Welbeck (£100K), Lichtsteiner (£90K), Jenkinson (£45K) og Suarez (på lån-£105K) (alle tall er lønn pr uke og uoffisielle). Dette er spillere som er bekreftet at de forlater Arsenal eller spillere som pr dato ikke har fått fornyet sine kontrakter. I tillegg kommer eventuelt også Monreal (£70K) som også er ute av kontrakt til sommeren, men der Arsenal kanskje (ikke bekreftet) har benyttet seg av en opsjon på å forlenge kontrakten med ett år.
Total besparelse i avgående spillere (lønn til potensielle salgsobjekter ikke iberegnet) antas da å være over £500K i uken.

Når det gjelder hvor mye Emery kan spe på kjøpspotten ved å selge spillere, så blir dette spekulative tall fra min side, men jeg bruker her den markedsverdien som transfermarkt opererer med (verdiene antar jeg er beregnet ved sesongstart august 2018 og den reelle verdien vil kunne være lavere eller kanskje høyere på enkelte spillere):
Potensielle salgsobjekt (jeg har valgt de jeg ser som mest sannsynlige salgsobjekt, men kanskje er det andre som Emery har på blokken sin som det er aktuelle å selge):
Mustafi £30mill (lønn £90K) , Elneny £10mill (lønn £55K), Mkhitayran £30mill (lønn £180K), Chambers £14mill (lønn £25K), Martinez £1mill (lønn ?) og Ospina £5mill (lønn £40K).

Med litt flaks (på salgsdelen) så vil jeg vel tippe at Emery kan få opp i mot £100mill tilgjengelig (ute CL-deltakelse) og noe mer med CL-deltakelse. Med det jeg tidligere har kalt "smarte kjøp" så kan dette så absolutt skape et forsterket Arsenal, men om det er nok til å skape en tittelfavoritt er jeg mer usikker på.

Hvis mine "salgsobjekter" slår til så frigjør det også nesten £400K til i uka i lønnsutgifter, og det sammen med de overnevnte beløpet på spillere som er ute av kontrakt i sommer så bør vi så absolutt har råd til både nye spillere samt å beholde Özil (£350K pr uke). Sistnevnte sin salgsverdi er/var i følge transfermarkt £35mill.

I min oversikt over utgående spillere så er det selvsagt enkelte posisjoner der klubben må kjøpe erstattere for de utgående spillerne, men det gjelder ikke for alle de som måtte forlate oss.
Dette antar jeg er det grunnleggende nødvendige (da er det kun snakk om rene erstattere, ikke "forsterkninger". En stopper for å erstatte Mustafi. En målvakt, hvis Ospina og Martinez forlater klubben sammen med Cech. En erstatter for Ramsey og også en venstreback hvis Monreal drar. 

Link to comment
Share on other sites

Håper du får rett ifht tilgjengelige midler Polljen! 

En som ikke trenger å koste noen verdens ting er Ryan Babel(!). Trodde aldri jeg skulle lansere dèt navnet her inne, men vi trenger vinger og han tror jeg kunne vært en brukbar squadplayer. 

Selg Mikky og eventuelt send Iwobi på lån for å se om det kan "bli" noe av han. Det høres kanskje strengt ut, for Alex har tatt steg under Emery og fremstår tidvis positiv, men jeg synes det dessverre er altfor dårlig end-product. De siste tre sesongene har han 9 mål, til sammen.... (Jada, jeg vet han er ung, men man er nødt til å forvente mer fra en ving på Arsenal) Kanskje han på et 6/12 mnd utlån, ved å spille week in week out, ville fått selvtilliten til å forbedre seg i de avgjørende øyeblikkene. 

Babel er selvsagt ikke et førstevalg på kanten, bare så det er sagt. Vi trenger en skikkelig klasseving, med fremtiden foran seg, men jeg tror Babel fort kunne vært en lur one-season-signering. Imponerer på et vaklende Fulham og banker stadig inn fine mål både i PL og for Oranje. 

Link to comment
Share on other sites

Ryktes i dag at Emery har sine øyne på Zaha .400 millioner ryktes overgangs summen til å kunne bli. Til de av dere som følger spansk fotball så har vi etter ryktene også en forsvars spiller i kikkerten fra Getafe ved navn Dakonam. Overlater til ekspertene om å vurdere han 🙂

Barca har sine øyne på Griezmann , får de ikke han vil de prøve seg på Lacazette. Piss off Barca 🙂

Når det gjelder thomashollands forslag om Babel over her så er det en spiller jeg ikke følger mye med på. Han kan være en mulig squadplayer iflg thomasholland. Da må han iallefall være bedre enn Elneny som enkelte også mener er en bra squadplayer.

Link to comment
Share on other sites

Mitt ønske for overgangsvinduet denne sommeren.

Selg Zhaka, Mustafi, Chambers, Mikhi, Elneny, Iwobi.

Kanskje selg Øzil (for høy lønn) og Maitland-Niles (minner meg om Gibbs).

Ut med Jenkinson, Lichtsteiner, Monreal (høy alder, skadeplaget), Cech, Ramsey, Suarez, welbeck.

Inn med Tierney, Wan-Bissaka, Maguire i forsvar. Barella og Havertz på midten. Zaha på kant. I tillegg et par talenter. La våre akademispillere få tillit. 

Må være lov å drømme😉️.

 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...