Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Kjøp Costa fra Chelsea

Han er den mest udregelige spilleren jeg vet om. Han bruker skitne småtriks hele tiden og gjør alt for å vinne.

 

Ergo, han er akkurat hva vi trenger! Laget vårt består av alt for mange snille gutter.

Link to comment
Share on other sites

Man kan være en tøffing uten å være en jævla psykopat som Costa. Vil ikke ha den spilleren i nærheten av Arsenal. Mannen burde ikke engang vært fotballspiller mtp. alt det drittet han driver med.

Link to comment
Share on other sites

Costa er verdens mest ufyselige og stygtspillende spiller... vedder på han hadde blitt mye mer straffet på Arsenal enn Chelsea for sin oppførsel på banen. Håper han reiser ut av landet, vil verken ha han som Arsenal spiller eller hos rival.

Link to comment
Share on other sites

Costa er verdens mest ufyselige og stygtspillende spiller... vedder på han hadde blitt mye mer straffet på Arsenal enn Chelsea for sin oppførsel på banen. Håper han reiser ut av landet, vil verken ha han som Arsenal spiller eller hos rival.

 

Håper for min del han reiser til Kina og råtner...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så kan en spørre seg hvorfor vi ikke gjorde dette noen år tidligere (hvis han nå kommer)...

Svaret er veldig enkelt. Wenger så ikke behovet, men troppen var jo god nok.

 

At noen av oss ikke er/var enige i akkurat det, er en annen sak.

Link to comment
Share on other sites

Ryktes om at Lemar kan komme inn i tillegg til Lacazette.

Laca, Lemar og Kolasinac + nye kontrakter på Ox, Alexis og Özil ville gjort dette til et fantastisk vindu ;)

 

Cech/Woj

Gabriel/Mustafi-Koscielny/Chambers/Mertesacker-Holding/Monreal

Bellerin/Oxlade-------------------------------------------Kolasinac/Bramall

Xhaka/Coquelin/Elneny-----Lemar/Ramsey/Cazorla

Özil/Walcott---Lacazette/Giroud/Welbeck----Alexis/Iwobi

Cech/Woj

Bellerin(Chambers)--Mustafi(Holding)-Koscielny(Mertesacker)-Kolasinac(Monreal)

Xhaka(Coquelin/Elneny)---(Cazorla/Ramsey)

Walcott(Ox)----------------Özil(Iwobi)-----------Alexis(Welbeck)

Lacazette(Giroud)

Ser ganske bra ut uavhengig av stallen rundt. Typisk om Lemar kommer inn som erstatter for Özil eller Alexis dog. Franskmannen er jo opprinnelig en ving som liker å gå innover for å styre spillet, men jeg tror han hadde vært god sentralt på midten også.

Link to comment
Share on other sites

Det ryktes om bytte av Sanchez og Aguero. Det stiller jeg positiv til. Jeg vil egentlig ikke ga en spiller i stallen som ikke vil være hos oss.

 

Så vel strengt tatt ikke ut som han ikke ville være her de siste kampene dog... Pekte jo ned på gresset(Når vi spilte hjemme) Og viste tydelig at han "hørte hjemme her"

Link to comment
Share on other sites

Det ryktes om bytte av Sanchez og Aguero. Det stiller jeg positiv til. Jeg vil egentlig ikke ga en spiller i stallen som ikke vil være hos oss.

Aguero er altfor skadeutsatt til at vi bør ta sjansen på dette. Alexis bør være her neste sesong også uavhengig om vi får fornyet kontrakten i sommer eller ikke.

 

For øyeblikket drømmer jeg om at vi henter inn de tre gutta som er linket til klubben om dagen: Lemar, Lacazette og Goretzka.

Alle disse spillerne hadde vært akkurat det vi trenger inn i laget.

 

Goretzka med sin mobilitet, høyde, kreativitet og allsidighet ville nok komplimentert Xhaka bra. (Har 1 år igjen på kontrakten)

 

Laca sine scoringstall lyver litt, hadde vel rundt samme antallet mål som Gomis i Ligue 1 i fjor om man tar bort straffer. Men når det kommer til spillertypen; en rask spiss som er god på små overflater og avslutter bra er det liten tvil om at vi har savnet dette. Mtp. at han også har spilt ute på vingen kunne han jo byttet posisjon med Alexis en del også.

 

Lemar rett og slett fordi han er brilliant og kan bli en av verdens beste spillere. Teknisk, hardtarbeidende, overblikket, pasningsfoten og farten...

 

Virker som om Laca er på vei inn, når det gjelder Goretzka/Lemar så tror jeg sistnevnte er prioritet, mens tyskeren er andrevalget, noe som er helt okei prioritering. (Goretzka er nok dog mer den spillertypen vi trenger NÅ enn Lemar).

 

 

Med Kolasinac inn og en del annet linket inn sitter jeg jo med store forhåpninger som blir knust i begynnelsen/slutten av august. Det som er foruroligende er at Theo, Gibbs, Debuchy, Campbell, Wilshere og Perez ikke virker veldig ønsket på markedet. Flere av disse har ekstremt høy lønn i forhold til ferdigheter og vi er nok avhengig av å selge flere av disse for å handle mer og fornye kontrakter.

Link to comment
Share on other sites

Agüero er drit god, men veldig skadeutsatt dessverre. Å bytte Alexis mot han blir litt som å få en halv spiller tilbake, på tross av at han er veldig god.

 

Når det gjelder Lemar er han veldig spennende. Håper på enten han eller Mahrez av offensive spillere inn i sommer ved siden av Lacazette (og i håp Mbappe).

 

Goretzka og nye kontrakter på Alexis og Özil hadde vært latterlig bra.

 

Er dog redd for at Alexis forsvinner, men virker som om Wenger for en gangs skyld er proaktiv og henter inn eventuelle erstattere i tilfelle han ikke forlenger.

Link to comment
Share on other sites

Agüero er drit god, men veldig skadeutsatt dessverre. Å bytte Alexis mot han blir litt som å få en halv spiller tilbake, på tross av at han er veldig god.

 

Når det gjelder Lemar er han veldig spennende. Håper på enten han eller Mahrez av offensive spillere inn i sommer ved siden av Lacazette (og i håp Mbappe).

 

Goretzka og nye kontrakter på Alexis og Özil hadde vært latterlig bra.

 

Er dog redd for at Alexis forsvinner, men virker som om Wenger for en gangs skyld er proaktiv og henter inn eventuelle erstattere i tilfelle han ikke forlenger.

 

Ser ingen erstattere jeg, iallefall :P

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Alexis så er det kanskje ikke lett å finne en "like for like" erstatter, men hvis den offensive lagdelen får en generell heving av standarden så er det ikke så farlig om vi ikke finner en ny Alexis. Med et nytt og bedre førstevalg på spissplassen, en god (men ikke like god) erstatter for Alexis og en god Cazorla-erstatter så ser jeg lyst på den offensive spillerstallen.

 

Jeg ønsker selvsagt å beholde Alexis, men innser at det ikke er noen selvfølgelighet.

Jeg skulle gjerne sett Cazorla tilbake som sitt gamle jeg, men det er bare å innse at en eventuell "frisk" Cazorla (når vi nærmer oss jul) ikke vil være en spiller som vil være et førstevalg i sin gamle rolle.

Link to comment
Share on other sites

Jeg frykter egentlig at Marius- skal få rett og det blir noe panisk i slutten av august, og som han skriver så er det mye useriøst ute og går. Man samtidig så skal man også ha klart for seg at det er lite som skjer akkurat nå rundt de fleste klubbene og jeg forventer merkbar større aktivitet i markedet når vi kommer utover i juli. Om også Arsenal er med på denne aktiviteten er en annen sak, det er jo lov til å håpe. Sem jeg har nevnt tidligere så tror jeg at markedet har blitt "tøffere", der flere og flere klubber ser ut til å ha som filosofi at de ikke selger noen av sine viktige spillere uten å ha en erstatter klar, og akkurat dette kan føre til en "ond sirkel" der vi må vente på jojo-effekten som kommer når en klubb endelig selger en av sine "stjerner". Litt ala Bale/Özil (siste dag i vinduet) noen sesonger tilbake.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...