Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Ønsker inderlig at vi går tilbake til to på topp jeg.

 

Cech

Bellerin - Mustafi - Koscielny - Gibbs

Özil - Chamberlain - Xhaka - Iwobi

Alexis - Lucas

Noe sånt du tenkte på? Hadde sikkert funka det. Kunne også byttet ut Iwobi med f.eks. Welbeck. Eneste problemet her er vel at Özil ikke kommer til rette her, men han kan fungere som en playmaker på kanten som han gjorde for Real Madrid dog. Hadde vært moro å se om det fungerte egentlig.

 

Edit:

 

PS: Vi skal forresten ikke raide Real Madrid til sommeren? Morata, Isco og James Rodriguez har det ikke "godt" i Madrid. Alle tre kunne blitt veldig gode spillere for oss. :genius:

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Tror jeg har skrevet det i en annen tråd, men med to på topp og våre tilgjengelige spillere skulle jeg heller sett en 4-3-1-2 formasjon med tre sentrale midtbanespillere og en offensiv fri rolle foran dem. Da på bekostning av vinger, men siden vi egentlig ikke bruker vinger noe særlig ei heller har noen tradisjonelle vinger i stallen tror jeg det hadde vært en fin løsning. Ville også åpnet opp mer rom for feks Bellerin og de tre på midten kan bytte på å dekke opp rommet backene etterlater seg.

Da tror jeg både Coq og Ramsey ville kommet bedre til rette sammen med Xhaka sentralt i banen. Coq ankeret som ligger igjen, Xhaka dyptliggende playmaker og Ramsey kan bruke styrken sin, som er å løpe. Da vil vi ikke være like sårbare bakover som når Ramsey spiller som 1 av 2 sentrale.

Link to comment
Share on other sites

Vi har en tråd for dette boys. Kan ikke en moderator flytte innleggene angående taktikk o.l. til Taktiske disposisjoner og betraktninger rundt spillerstall 2016/17-tråden?

 

Helt ærlig dog. Hvis ikke Wenger tar grep og tilpasser formasjonen sin til det spillermaterialet vi har så hjelper det fint lite om vi kjøper inn klassespillere eller ikke. Se på f.eks. Alexis og Özil denne sesongen. Alexis har vært veldig god denne sesongen da Wenger har lagt opp mye av spillet rundt han. Dette har Özil til gjengjeld lidd av. I fjor var det motsatt med Özil da han herjet og Alexis hadde en tidvis dårlig sesong som følge av det (eller kanskje bare "second season syndrome"?).

En manager som Allegri eller Simeone legger opp formasjonen og laget for å få det beste ut av hver enkelt spiller. Dette er noe Wenger virkelig ikke er i stand til dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg har nevnt tidligere så mener jeg at vi trenger minst 3-4 spillere som er bedre enn det vi har pdd. for å være blant de beste i verden.

 

 

Cech

Bellerin - Mustafi - Koscielny - *

* - Xhaka

Özil

* - * - Alexis

Venstreback: Mange gode alternativer her. Grimaldo, Rodriguez, Kurzawa, Shaw (vil visstnok vekk fra OT)

Midtbanespiller: Fabinho, Isco, Rabiot, Pjanic, William Carvalho

Kantspiller: Carrasco, Fekir, Mahrez, Mbappe

Spiss: Lukaku, Lacazette, Morata

 

Bonus: En ny keeper. Bernd Leno er mitt førstevalg hvis jeg skulle fått velge.

 

Leno

Bellerin - Mustafi - Koscielny - Grimaldo

Fabinho - Xhaka

Özil

Fekir - Lukaku - Alexis

Link to comment
Share on other sites

Vi har en tråd for dette boys. Kan ikke en moderator flytte innleggene angående taktikk o.l. til Taktiske disposisjoner og betraktninger rundt spillerstall 2016/17-tråden?

Nei, det lar seg dessverre ikke gjøres. Man får heller være mer nøye med å skrive i rett tråd, dog mener jeg denne tråden godt kan blandes med taktiske betraktninger da dette innlegget for eksempel, ser mer ut som et innlegg som hører hjemme i den andre tråden, men er i tråd med retningslinjene for denne da det taktiske babbelet kommer for å fasilitere for de nye spillerne.

 

 

Fin shortlist forøvrig, tviler på at spesielt mange av de overgangene lar seg gjøre og er veldig ulike spillertyper, ser f.eks ikke for meg at Rabiot eller Carvalho kunne gitt oss mer dynamikk på den sentrale midtbanen ved siden av Xhaka, men jeg ville ELSKET om Pjanic hadde tatt turen hit.

 

Min drømme-ellever til neste sesong

Cech

(Får heller hente Lafont som understudy og gi tsjekkeren en sesong til - Ut med polakken og colombianeren for å finansiere han)

 

Bellerin (Chambers)

Mustafi (Holding)

Koscielny (Gabriel)

R. Rodriguez (Gibbs, selv om Monreal er bedre.)

 

-> Vanlig bakre firer med Chambers tilbake fra lån, gjort det greit og er en helt okei reserve + Rodriguez selvfølgelig. Stor og sterk, ikke den raskeste, men kan levere strålende offensivt og på nivå med Monreal defensivt. Dårlig sesong i Wolfsburg og har vel fortsatt lav buy-out?

Vil beholde Gibbs her da han går på kvota til CL og PL-registreringen. Monreal kan få dra tilbake til Spania ettersom han kan gå fra å være vår mest stabile spiller til vårt svake ledd (Blir dog utsatt pga. manglende jobbing fra Iwobi)

 

 

Xhaka (Elneny)

Isco (Santi)

Ramsey (Ox)

 

-> Treer der Xhaka trekker ned i midtbanen for å styre spillet, Isco og Ramsey blir løpende ved siden av og prøver å skape ting offensivt, Ox sin motor kan også komme fint med her. Isco sin evne til å gå forbi motspiller blir også viktig da midtbanen fort blir for "tung" og lite teknisk uten han. Wilshere kan også komme hjem og bidra når han er frisk nok til det. Elneny passer inn som både indreløper og distributør i dette laget og ved skadeproblemer/ i storkamper kan Coquelin komme inn.

 

Mesut (Iwobi)

Lacazette (Walcott)

Alexis (Welbeck)

 

-> Mesut blir egentlig ikke den mest passende spilleren for 4-3-3-formasjonen jeg kunne tenke meg, men han kan droppe litt og spille i en fri rolle bak 2 spisser. Laca og Alexis kommer til å løpe på alt, samme med Welbeck, Walcott kunne også fått litt mer rom å boltre seg på i en slik formasjon og er en mer naturlig spiss enn en ving da han ikke er god til å drible. Giroud bør også bli som et alternativ mot motstandere som låser seg inn i egen boks.

 

Lucas kan få dra, siden han tydeligvis har veldig lyst til det, selv tror jeg han hadde passet en slik set-up langt bedre enn Walcott gjør. (Skjønner dog at han vil dra)

 

 

Med en trio sentralt i midten blir vi avhengig av løpskraft for å kunne skape ting offensivt, det har vi allerede i stallen. Dersom Xhaka, trekker ned blant stopperne kan vi kjøre på med Bellerin og Rodriguez på offensiven samtidig som indreløperne pusher opp kan vi skape et fantastisk press med dette laget. Vi kan også heve linja litt med Mertesacker ute av en eventuell startellever, som gjør at vi kan sette presshøyden langt høyere. Lacazette og Alexis kan stå for det viktigste presset, nemlig det helt fremst, mens Özil kan fokusere på å ta ut rom i større grad, siden han virker redd for å gå i kropp og virkelig ta i et tak...

 

Ser for meg at en slik formasjon kunne bragt det beste ut av flere spillere;

 

Xhaka ville fått et fast holdepunkt litt lengre ned i banen -> Noe som gjør at han slipper å måtte avansere med ballen i beina, noe han ikke er like god på som å sentre og finne rom. Indreløperne vil også dekke rommet han ikke klarer og han vil derfor bli mindre sårbar når det gjelder korta han mottar.

 

Ramsey og Elneny ville fått brukt løpsegenskapene sine, førstnevnte ville også fått større spillerom offensivt enn han har hatt sentralt i banen på lenge, det kan være gull verdt i seg selv da Waliseren, i form, er en klassespiller.

 

Ox vil få sjansen til å lære posisjonen videre, da han vil ha to midtbanespillere som kan dekke inn når han gjør sine nybegynnerfeil.

 

Özil vil få flere spillere å spille gjennom, da front-duoen vil ligge høyere enn vingene i vår sedvanlige 4-2-3-1/4-5-1/4-4-1-1-formasjon.

 

Walcott vil få sjansen til å spille på topp med en spiller som tar de mer tøffe duellene uten han, må jobbe beinhardt for å holde seg inne i laget.

 

Holding/Chambers vil få bedre støtte fra midtbanen med 3 sentralt der den ene (Xhaka) ligger dypere for å støtte dem. Dermed kan de fortsette å utvikle seg som stoppere. (Ser fortsatt på begge to som stoppere med meget høyt potensiale, Bielik virker også lovende i den posisjonen... Spillere som kan ta med ballen ut av forsvarsleddet, løfte blikket og finne med spiller med pasning gjennom ledd er SJELDEN vare på balløya)

 

Ut:

Mertesacker, Lucas, Jenko, Woj, Ospina, Campbell, Emi Martinez, Debuchy og Sanogo kan få forlate klubben.

 

Inn:

Lacazette, Isco, Rodriguez, Lafont

Tatt i betraktning av rutinen til Mertesacker, sesongen til Woj, ryktet til Debuchy og at det fremdeles er stor interesse for Lucas vil vi også få inn en del.

Campbell burde blitt solgt i sommer eller etter VM, etter et middels opphold i Portugal er nok ikke verdien hans så høy nå.

Link to comment
Share on other sites

Beklager kort svar, men det er tross alt livematch i skrivende stund. Har lenge hatt Llorente på blokka etter innsatsen på Swansea og i dag overbeviste han meg nok til at jeg skriver det svart på hvitt her på forumet.

Llorente der altså

Edited by Ulfagrafr
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hadde det vært opp til meg tror jeg faen meg jeg hadde sprengt banken for Mbappe. Fy faen for en spiller han er i en alder av 18 år!

 

Kylian Mbappé has started 18 games for Monaco across all competitions this season.

He has scored 18 goals in those games.

Wonderkid. 2b50.png

 

Helt drøyt.

Link to comment
Share on other sites

 

Kylian Mbappé has started 18 games for Monaco across all competitions this season.

 

He has scored 18 goals in those games.

 

Wonderkid. 2b50.png

 

Helt drøyt.

Her kommer vel Real, PSG, Barcelona eller City til å sprenge banken. DETTE er typen talenter vi MÅ ha inn i laget.

Link to comment
Share on other sites

keeper (gjerne Joe Hart).

Kjenner et par som følger mye med på italiensk fotball og dommen deres er at Woj er en langt bedre keeper enn Hart og at polakken har tatt nye skritt i år. Skal sies at han spiller for en annen klubb som sjeldent vinner trofeer nå da, så han har vel ikke fått inn "vinner-genet" enda.

Link to comment
Share on other sites

Joe Hart er langt unna nivået til Szczesny. Da kan vi like så godt bare bruke Ospina..

Det kan godt hende du har rett sjølv om eg tykkjer du drar litt på. Har du litt rett så bør han hentes tilbake snarest råd for da har me ny førstekeeper.

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt hende du har rett sjølv om eg tykkjer du drar litt på. Har du litt rett så bør han hentes tilbake snarest råd for da har me ny førstekeeper.

Wojs redningsprosent på 80.7% er faktisk veldig bra for en spiller som spiller på et såpass bra lag, Joe Harts er ganske mye lavere.

Hart virker forøvrig som en fin fyr og husker jeg "fant" han i Shrewsbury på CM før han gikk til City, har enkelte gigantredninger i blant, men aldri blitt den super-keeperen man hadde håpet. Har noen fine redninger (både dobbel og trippel-redninger) i blant, men slipper inn en del og gjør fortsatt enkle feil. Fra hva jeg hører har Woj begynt å kutte disse feilene fra spillet sitt. Så spørs det om han vil tilbake hit da :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Spillere som visstnok er tilgjengelig på "free transfer" i sommer og som sikkert kunne tenke seg å ha en rolle hos oss:

Pepe (En virkelig stor forsvarskjempe og en vinner, kunne banka inn noe vett i forsvarerne våre)

Clichy/Kolasinac/Charlie Taylor (Potensielle backups på venstrebacken)

Lite realistisk: Yaya & Zlatan

 

Ellers tror jeg det er mye bra spillere i Frankrike om dagen som kan være mulig å lure hit.

Løpssterk midtbanemann som passer med Xhaka: Tolisso, Fabinho, Seri, Rabiot, Sanson

Spiss/ving: Lacazette, Fekir, Mbappe,

Backer: Mendy, Pereira, Sidibe,

 

Evt. Bundesliga:

Løpssterk midtbanemann: Keita, Goretzka, Dahoud (Passer jo beviselig bra med Xhaka), Kampl

Back: Henrichs, Rodriguez

 

Evt. Portugal

Spiss/ving: Jota?

Backer: Telles,

 

Dyrt blir det uansett, men billigere å hente fra sånne ligaer enn fra de "største".

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

Er han done deal ??

Nei, langt derifra. Mener å ha lest at agenten hans har sagt at det står mellom oss og Juve. Ikke sikkert agenten har sagt det og ville ikke vært uvanlig for en agent med en klient på utgående kontrakt å si noe sånn selv om det ikke skulle stemme.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...