Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Liker hvordan vi skal hente hele verden hver gang det lugger litt..

 

Haha ja...latterlig.

Det burde være mulig å gjøre sine vurderinger av laget styrker og svakheter, samt identifisere områder hvor laget kan forsterkes uten at det nødvendigvis betyr en oppfordring til en såkalt "latterlig" kjøpefest. Eller er det slik å forstå at alt er helt perfekt i klubben og det er null behov for en viss oppgradering/utskifting?

 

Og når det gjelder lugging, så er det egentlig ikke hver gang det lugger, for det har forsåvidt vært en ganske så langvarig lugging!

Link to comment
Share on other sites

 

Det burde være mulig å gjøre sine vurderinger av laget styrker og svakheter, samt identifisere områder hvor laget kan forsterkes uten at det nødvendigvis betyr en oppfordring til en såkalt "latterlig" kjøpefest. Eller er det slik å forstå at alt er helt perfekt i klubben og det er null behov for en viss oppgradering/utskifting?

 

Og når det gjelder lugging, så er det egentlig ikke hver gang det lugger, for det har forsåvidt vært en ganske så langvarig lugging!

 

Enig i Polljen her. Man må da får lov til å foreslå spillere som man føler passer inn ilaget uten at dette er et ønske om kjøpefest.

 

Også enig i Stefan at endel av de spillerene kunne vært perfekte, men Sturridge? Hold han langt unna... jises. Vi trenger ikke enda en Diaby/Wilshere.

Link to comment
Share on other sites

men Sturridge? Hold han langt unna... jises. Vi trenger ikke enda en Diaby/Wilshere.

 

Få ting jeg hater mer enn spillere som konstant er skadet, men en skadefri Sturridge hadde skutt oss til tittelen.

 

Han er verdensklasse så lenge han er skadefri.

 

Er dog en grunn til at jeg snakker om Lukaku fremfor Sturridge nettopp fordi han er mye skadet, men en skadefri Sturridge er som sagt rimelig perfekt for oss.

Link to comment
Share on other sites

----------------------------------------

Cech

Bellerin - Laporte- Koscielny - Monreal

Coquelin - Pjanic/Xhaka

Alexis - Özil - Mahrez

Lukaku

----------------------------------------

Hvis jeg skulle valgt mellom spillerne du foreslår ville jeg valgt dette.

Tror ikke vi henter noen ny ving, men om vi gjorde det ville Mahrez vært perfekt. OX/Theo kommer til å være her neste sesong også, Reine-Adelaide, Campbell og Lwobi fortjener et par sjanser de også. Skal sies at en spiller som Mahrez/Payet/Draxler også kan bekle Özil-posisjonen (der vi sliter veldig uten Özil, spesielt dersom Santi også er borte)

 

Xhaka eller Pjanic hadde vært fantastiske i den dype rollen, Pjanic spesielt, kunne vært en erstatter for Cazorla på sikt.

 

Når det gjelder spiss vil jeg ikke ha inn noen med skadehistorien til Sturridge, tror det er på tide å hente inn et beist som Lukaku, han er kanskje ikke så klinisk som mange andre eller like fotballsmart, men fysikken hans gjør han til en endeløs trussel, avslutningene og teknikken har også blitt bedre.

 

 

Mine tips: Vi selger ingen engelske a-lagsspillere i år, Flamini får ny kontrakt mens Arteta og Rosicky går ut.

Vanskelig å spå hvem som skal inn, føler at midtbanen vår er litt tynn om dagen og er det en posisjon AW liker å ha mange alternativer er det på midten så er nok der det skal skje noe i såfall. På spiss eller vingplass tror jeg ikke det skjer noen ting. Tror heller ikke vi henter inn en ny back. Jenko tar plassen til Debuchy og vi har Chambers i backup (AW-tankegang). Kan godt være Monreal turer ut, det vil være et stort tap i såfall og AW vil nok kjøre inn Gibbs i laget og hente en ny backup.

Link to comment
Share on other sites

Monreal er nettopp signert ny kontrakt og du sier han mulig drar? Veldig ulogisk. Ellers må det inn en spiss om ikke walcott skulle over tid vise seg frem der. Vinner aldri noe liga kun med Giroud som targetmann. (Og nei, jeg vil ikke selge han)

 

Bakerst må det inn en bauta som har nivået med en gang. Mens det må inn en mix på midten da Flamini, Arteta og Rosicky ikke bør være med videre.

Link to comment
Share on other sites

Glemte forresten en spiller på lista mi som jeg gjerne sett i klubben. Nemlig Nabil Fekir. Er dog usikker på hva slags versjon vi får se av han etter han er tilbake fra skaden sin. Pådro seg en ACL skade i september når han spilte for Frankrike så vet ikke helt hvordan han responderer når han er tilbake igjen.

 

Har vært mye av det Nasri var for Marseille før han dabbet av helt. Bortsett fra at han er mye mer kald foran mål når han får sjansen. Mange har argumentert for at grunnen til at Lyon har vært så mye dårligere denne sesongen (pluss at Lacazette ikke har scoret like mye mål) er fordi Fekir ikke har spilt.

 

Han har blitt linket til oss før også, men som sagt vanskelig å si hvilken spiller som kommer tilbake. Hadde før skaden en flott balanse av fart og teknikk. Kan være at han har mistet litt av farten, men er fortsatt bare 22 år gammel så regner med det burde gå greit slik sett.

 

Kan spille både på venstre, høyre og sentralt. Så hadde også vært en veldig grei erstatter for Özil i kamper hvor han hviles eller ikke kan spille.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det har vært en uke med mye fotball på tv, og jeg har fått sett en del. Ble veldig imponert over Aubemeyang mot lillebror i går. Gode avslutninger,smart,rask, god i link-up. Vi burde virkelig gå allin på ham.

Ble også imponert over Rabiot i kampen mot chelski.

Vi kunne raidet PSG i sommer faktisk. zlatan er på utgående kontrakt og passer godt inn hos oss. Aurier er en høyreback som neppe blir valgt en gang til sålenge Blanc er trener der.(vet det er en grunn til dette,men hadde gitt bellerin god konkurranse om plassen)

Sistemann fra psg er rabiot. en god allround midtbanespiller.

 

Må si jeg ble begeistret for renato sanches på slb også,men han blir nok veeldig dyr.

 

Ellers blir vi linket med en ung spiss fra rennes,dembele. Håper wenger finner et par talenter som stjerner før han forsvinner. Lenge siden han traff gull nå.

 

Legg til en bauta av midtstopper og vi har et meget godt lag neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

 

Håper wenger finner et par talenter som stjerner før han forsvinner. Lenge siden han traff gull nå.

 

 

 

Jeg syns folk er urimelig strenge mot Wenger. Bellerin slo igjennom ifjor og har vært outstanding i år. Er ikke det å treffe gull?

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg syns folk er urimelig strenge mot Wenger. Bellerin slo igjennom ifjor og har vært outstanding i år. Er ikke det å treffe gull?

Når det gjelder unge og lovende så er det tildels ett sjansespill når det gjelder å finne den som slår igjennom på A-laget, så på akkurat det punktet så er jeg mer forsiktig i min kritikk. Når man henter inn spillere i 15-16-17-års alderen så er man heldig om en av ti får en karriere i laget. Gode unge spillere har også et problem hvis deres posisjon er besatt av en etablert god spiller, da blir det vanskelig å få vist sitt talent på høyt nivå.

 

Bellerin er et eksempel på en spiller som har slått godt igjennom, Coquelin er et annet, og Fabregas er et meget godt eksempel.. Når det gjelder Bellerin så fikk han sjansen å rett tidspunkt (skader) og selv om starten var litt shaky så har han vist at han har noe på laget å gjøre. Coquelin har også blitt en praktspiller selv om han ikke imponerte før sitt siste utlån, men her hadde Wenger egentlig griseflaks (som han vel selv innrømmer) siden Coquelin i utgangspunktet bare skulle lånes ut fram til kontrakten var over og noen "heldige" skader på Arteta/Flamini gjorde at han fikk sitt gjennombrudd.

 

Hvis jeg skal være "streng" med Wenger så er det heller på det punktet at talenter som har fått mange sjanser på førstelaget (f.eks. Walcott og OX) etterhvert har stagnert og ikke lever opp til det potensialet som mange av oss bodde i de. Jeg legger langt fra all skyld på Wenger, men jeg sitter med et inntrykk av at han burde fått mer ut av enkelte av de etablerte unge og lovende.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Coquelin så mener jeg at det er for tidlig etter skaden å konkludere med at han har stagnert, men det skal selvsagt litt til å komme tilbake til samme nivå som for et år siden.

At Bellerin trenger konkurranse er jeg enig om, det er vel ikke noe som er så lite "utviklende" som manglende konkurranse. Er vel ikke enig i at han har stagnert, men jeg forventer at han utvikler seg videre for å være et soleklart førstevalg fremover.

 

Egentlig så er det vel få spillere i laget (akkurat nå) som ikke er inne i en fase der de viser stagnasjon (aka ute av form)

Link to comment
Share on other sites

Bellerin og Coqelin har også stagnert og trenger bedre konkurranse om plassen.

 

Coquelin har kommet tilbake fra skade og har ikke vist samme form som før skaden. Og, han har fått ytterligere konkurranse Elneny. Bellerin har kanskje vært den beste høyrebacken i ligaen og det er vanskelig å se at han har stagnert. Han har spilt så bra at den franske landslagsbacken Debuchy knapt fikk spille og derfor valgte å gå på utlån.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at vi trenger en høyreback til som kan rullere/utfordre Bellerin, men jeg føler ikke han har stagnert. En av de få som har overrasket med positivt sett sesongen under ett. På slutten nå har han gitt noen nydelige assist også.

 

Coq har fått Elneny som makker og det er milevis bedre enn Flamini. Jeg håper at vi i sommer rydder opp DM plassen der Flamini og Arteta forsvinner grunnet en bedre erstatter kommer inn.

Link to comment
Share on other sites

Nå håper jeg ikke Wenger skal handle mer... Men han ved roret betyr nok lite folk inn, han gambler videre på mange av de vi har.

 

Nytt blod inn, da skjer det nok noe mer ja

 

Håper du virkelig at han IKKE skal handle eller har du skrevet feil ?:P

Link to comment
Share on other sites

Zlatan for en sesong hadde vært drøm... Han har vært kanon god i alle klubber han har vært i. Og har vel både Spansk, Italiensk og Fransk serie medaljer? I tillegg til CL.

 

Attpåtil så går kontrakten ut til sommer så vi kan få han gratis.

 

 

Lukaku er forsåvidt drømmen, satan for et beist.

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

Vi trenger minst en "klassestopper" i sommervinduet. Vi mangler klare førstevalg i laget, Per er ikke god nok, Gabriel er ikke god nok, Chambers er ikke god nok og jeg er egentlig ikke helt overbevist om at Koscielny er god nok heller.

 

Vi trenger en "klassespiss". Vi mangler er klart førstevalg i laget, Giroud er ikke god nok, Walcott er ikke god nok, Welbeck viser gode takter men vi trenger en makker/alternativ til han.

 

Og ikke minst så trenger vi en ny "spiller" (dårlig ordvalg) til å lede laget neste sesong, for det er ingen grunn til at "klassespillere" skal ønske å komme til en klubb som spiller så planløst som det Arsenal har gjort denne sesongen. Det var en tid da spillere kom til klubben p.g.a. Wenger, jeg blir ikke forbauset om de bedre spillerne nå skyr Arsenal p.g.a. Wenger.

 

Vi trenge vel enda litt til, men dette er mine tre prioriterte posisjoner!!!

Link to comment
Share on other sites

Romelu Lukaku, Nabil Fekir, Granit Xhaka, en av Jonathan Tah/Niklas Süle/Alessio Romagnoli. Pluss en høyreback som kan konkurrere med Bellerin (tror ikke Jenkinson er på det nivået).

 

Inn:

- Romelu Lukaku

- Nabil Fekir

- Granit Xhaka

- En av Jonathan Tah, Niklas Süle, Alessio Romagnoli. Ser ingen andre "klassestoppere" som er tilgjengelige pdd. uten om potensielt Mehdi Benatia, men tror også han ville vært særdeles dyr og vanskelig å få tak i. Ønsker derfor en ung stopper som faktisk presterer. Samtlige av disse tre er veldig unge, men allerede etablert på førstelaget.

- En grei høyreback som kan konkurrere med Bellerin. Har ikke et godt forslag her da særdeles få er tilgjengelige for noe annet enn skyhøye priser.

 

Ut:

- Olivier Giroud

- Theo Walcott

- Mathieu Flamini

- Mikel Arteta

- Tomas Rosicky

- Mathieu Debuchy

- Yaya Sanogo

Link to comment
Share on other sites

Romelu Lukaku, Nabil Fekir, Granit Xhaka, en av Jonathan Tah/Niklas Süle/Alessio Romagnoli. Pluss en høyreback som kan konkurrere med Bellerin (tror ikke Jenkinson er på det nivået).

 

Inn:

- Romelu Lukaku

- Nabil Fekir

- Granit Xhaka

- En av Jonathan Tah, Niklas Süle, Alessio Romagnoli. Ser ingen andre "klassestoppere" som er tilgjengelige pdd. uten om potensielt Mehdi Benatia, men tror også han ville vært særdeles dyr og vanskelig å få tak i. Ønsker derfor en ung stopper som faktisk presterer. Samtlige av disse tre er veldig unge, men allerede etablert på førstelaget.

- En grei høyreback som kan konkurrere med Bellerin. Har ikke et godt forslag her da særdeles få er tilgjengelige for noe annet enn skyhøye priser.

 

Ut:

- Olivier Giroud

- Theo Walcott

- Mathieu Flamini

- Mikel Arteta

- Tomas Rosicky

- Mathieu Debuchy

- Yaya Sanogo

Støtter alt bortsett fra ville ikke kvittet meg med Walcott og Giroud ville lånt ut Theo hatt Giroud som backup. Theo har totalt mistet sevtillit men kommer tilbake. Lukaku ville bøttet inn mål dyr men god

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...