Jump to content

Chatrom!


Guest Young Gun

Recommended Posts

Kort reflektert fra mitt synspunkt:

Hva er problemet ?

36189[/snapback]

 

Det skjønner ikke jeg heller, men tusmo bare klager i et sett!

36251[/snapback]

 

Det skal jeg forklare deg lille venn.

 

Dersom slike tråder med meningsløse innlegg blir tolerert så vil folks mentale barriærer mot å skrive korte, meningsløse innlegg brytes ned. Dette vil da kunne føre til at tulleinnlegg, som jeg foretrekker å kalle dem, bli postet rundt om på hele forumet. Dette vil igjen føre til at de fleste trådene blir fulle av tull. I neste omgang betyr dette at når du er ute etter å lese fornuftige innlegg så må du scrolle langt og lenge over tulleinnlegg etter tulleinnlegg før du finner et meningsfullt innlegg, hvis du er så heldig da. Dette vil igjen da føre til at de som er interessert i å DISKUTERE på DISKUSJONSFORUMET går pisse lei av tulleinnlegg og enkelt og greit slutter å diskutere her.

Jeg sier ikke at dette er et reelt problem per dags dato, men tendensen er klar. Ta deg selv for eksempel. Av dine 131 innlegg, imponerende sum, er det bare to innlegg som er på mer enn tre linjer. Jeg har også sett andre med lignende tall, men siden det er du som er så frekk og mener at jeg klager i ett sett så dro jeg frem deg her. Og siden dette sikkert kommer snart: Jeg er IKKE moderator, takk og lov, men jeg tar meg den friheten til å si fra når det sklir ut.

36299[/snapback]

 

Greit jeg gir meg, mener du at jeg bare skal stikke t hælvete å ikke komme igjen hit da? er det det du mener??????

36327[/snapback]

Jeg skjønner ikke hvor du klarte å trekke den konklusjonen fra...? I innlegget til Tusmo så er det INGENTING som tilsier dette.

36329[/snapback]

 

Nei, men han "tråkker" ned på meg for vær minste ting jeg sier!

Link to comment
Share on other sites

Kort reflektert fra mitt synspunkt:

Hva er problemet ?

36189[/snapback]

 

Det skjønner ikke jeg heller, men tusmo bare klager i et sett!

36251[/snapback]

 

Det skal jeg forklare deg lille venn.

 

Dersom slike tråder med meningsløse innlegg blir tolerert så vil folks mentale barriærer mot å skrive korte, meningsløse innlegg brytes ned. Dette vil da kunne føre til at tulleinnlegg, som jeg foretrekker å kalle dem, bli postet rundt om på hele forumet. Dette vil igjen føre til at de fleste trådene blir fulle av tull. I neste omgang betyr dette at når du er ute etter å lese fornuftige innlegg så må du scrolle langt og lenge over tulleinnlegg etter tulleinnlegg før du finner et meningsfullt innlegg, hvis du er så heldig da. Dette vil igjen da føre til at de som er interessert i å DISKUTERE på DISKUSJONSFORUMET går pisse lei av tulleinnlegg og enkelt og greit slutter å diskutere her.

Jeg sier ikke at dette er et reelt problem per dags dato, men tendensen er klar. Ta deg selv for eksempel. Av dine 131 innlegg, imponerende sum, er det bare to innlegg som er på mer enn tre linjer. Jeg har også sett andre med lignende tall, men siden det er du som er så frekk og mener at jeg klager i ett sett så dro jeg frem deg her. Og siden dette sikkert kommer snart: Jeg er IKKE moderator, takk og lov, men jeg tar meg den friheten til å si fra når det sklir ut.

36299[/snapback]

 

Greit jeg gir meg, mener du at jeg bare skal stikke t hælvete å ikke komme igjen hit da? er det det du mener??????

36327[/snapback]

Jeg skjønner ikke hvor du klarte å trekke den konklusjonen fra...? I innlegget til Tusmo så er det INGENTING som tilsier dette.

36329[/snapback]

 

Nei, men han "tråkker" ned på meg for vær minste ting jeg sier!

36330[/snapback]

Du påsto at han bare klager og han trakk fram deg som et eksempel i innlegget sitt. Hvor er "tråkkingen" hen her?

Link to comment
Share on other sites

Kort reflektert fra mitt synspunkt:

Hva er problemet ?

36189[/snapback]

 

Det skjønner ikke jeg heller, men tusmo bare klager i et sett!

36251[/snapback]

 

Det skal jeg forklare deg lille venn.

 

Dersom slike tråder med meningsløse innlegg blir tolerert så vil folks mentale barriærer mot å skrive korte, meningsløse innlegg brytes ned. Dette vil da kunne føre til at tulleinnlegg, som jeg foretrekker å kalle dem, bli postet rundt om på hele forumet. Dette vil igjen føre til at de fleste trådene blir fulle av tull. I neste omgang betyr dette at når du er ute etter å lese fornuftige innlegg så må du scrolle langt og lenge over tulleinnlegg etter tulleinnlegg før du finner et meningsfullt innlegg, hvis du er så heldig da. Dette vil igjen da føre til at de som er interessert i å DISKUTERE på DISKUSJONSFORUMET går pisse lei av tulleinnlegg og enkelt og greit slutter å diskutere her.

Jeg sier ikke at dette er et reelt problem per dags dato, men tendensen er klar. Ta deg selv for eksempel. Av dine 131 innlegg, imponerende sum, er det bare to innlegg som er på mer enn tre linjer. Jeg har også sett andre med lignende tall, men siden det er du som er så frekk og mener at jeg klager i ett sett så dro jeg frem deg her. Og siden dette sikkert kommer snart: Jeg er IKKE moderator, takk og lov, men jeg tar meg den friheten til å si fra når det sklir ut.

36299[/snapback]

 

Selv om en tråd i dine øyne oppfattes som meningsløs trenger den nødvendigvis ikke være meningsløs for andre forumister. Personlig har jeg ikke deltatt i denne aktuelle tråden det her refereres til, men jeg ser ikke problemet med at andre bruker den.

 

En tråd som "bildelek!" er f.eks plassert under off topic som moderatorene har gitt følgende beskrivelse "Diskuter alt fra elefanter til elektriske biler. Takhøyden er stor, og alt som ikke passer på andre forum kan skrives her." Selv om f.eks denne tråden ikke fenger for hverken deg eller meg, ser jeg ikke noe problem i at den eksisterer og andre bruker den.

 

Dette er på ingen måter et lukket forumet for kun spesielt utvalgte Arsenal supportere i Norge, her finnes det brukere i alle aldersklasser. Jeg ser heller ingen problem med at du påtar deg "ansvar" med å si ifra, det er bare positivt. Men hvofor ikke bare sende en PM til en moderator på forumet og be vedkommende ordnet opp ? Da slipper vi slik innlegg som dette.

Link to comment
Share on other sites

Greit jeg gir meg, mener du at jeg bare skal stikke t hælvete å ikke komme igjen hit da? er det det du mener??????

 

Virker som du ikke vil ha meg mer her... Greit det... Skal aldri komme igjen for å forstyrre "ditt" forum jeg

36327[/snapback]

 

Off! Er du Gooner87 in disguise eller? Du må jo misforstå med vilje du...

Jeg har ikke sagt at du skal stikke unna forumet, men jeg mener at du skal bruke det på en mer fornuftig måte, fremfor å poste enlinjersinnlegg. Jeg har aldri sagt at du skal holde deg unna forumet, men jeg skulle gjerne sett at du ville bidra med noe konstruktivt fremfor å leke meningsløse leker her. Og hvordan har forumet blitt "mitt" da?

 

PS! Kutt ut bannskapen, for den er i hvertfall meningsløs. ;)

Link to comment
Share on other sites

Selv om en tråd i dine øyne oppfattes som meningsløs trenger den nødvendigvis ikke være meningsløs for andre forumister. Personlig har jeg ikke deltatt i denne aktuelle tråden det her refereres til, men jeg ser ikke problemet med at andre bruker den.

 

En tråd som "bildelek!" er f.eks plassert under off topic som moderatorene har gitt følgende beskrivelse "Diskuter alt fra elefanter til elektriske biler. Takhøyden er stor, og alt som ikke passer på andre forum kan skrives her." Selv om f.eks denne tråden ikke fenger for hverken deg eller meg, ser jeg ikke noe problem i at den eksisterer og andre bruker den.

 

Dette er på ingen måter et lukket forumet for kun spesielt utvalgte Arsenal supportere i Norge, her finnes det brukere i alle aldersklasser. Jeg ser heller ingen problem med at du påtar deg "ansvar" med å si ifra, det er bare positivt. Men hvofor ikke bare sende en PM til en moderator på forumet og be vedkommende ordnet opp ? Da slipper vi slik innlegg som dette.

36344[/snapback]

 

1 Meningsløse tråder: Jeg har selv ved et par anledninger bedt noen forklare meg hva som er meningen med disse lekene, bortsett fra å erverve flere innlegg i protokollen, men noe godt svar har blitt uteblitt. Det nærmeste forslaget var at det var morsomt. Jeg synes at svært få, om noen i det hele tatt, av kommentarene til bildene i bildelek tråden faktisk er morsomme. Kanskje hvis du er fem år at du synes at disse kommentarene er morsomme, men brorparten blekner i forhold til humoren i f. eks Hos Martin og Karl & co. Hvis den ikke oppfyller meningen som er å være morsom så er den meningsløs.

 

2 Off Topic: Joda, du har rett som du sier når du siterer reglene for off topic underforumet: "Diskuter alt fra elefanter til elektriske biler...". Men er denne leken en diskusjon? I følge Caplex: "diskusjon (av lat.), meningsutveksling, ordskifte; drøfting; debatt. — diskutabel, tvilsom; som kan diskuteres, som det kan være flere meninger om. — diskutere, utveksle meninger; drøfte; debattere." http://www.caplex.net/Web/ArticleView.aspx?id=9307841

Ingen har utvekslet meninger i denne tråden, og heller er det ikke mye rom for diskusjon i den heller. Ikke er det debatt eller noen drøftinger der å snakke om heller. Rett og slett bare et bilde som noen legger ut og andre poster flåsete kommentarer til det.

 

3 Lukket forum: Jeg har aldri sagt at dette forumet er lukket, eller eksklusivt på noen som helst måte. Jeg mener at dette bør være åpent for alle som vil diskutere seriøst. Med ,kommentaren din: "Dette er på ingen måter et lukket forumet for kun spesielt utvalgte Arsenal supportere i Norge", føler jeg at du ilegger meg meninger som jeg ikke har. Enten er dette en misforståelse fra din side, ellers så føler jeg at det er simpelt og dårlig gjort av deg. Jeg håper og tror på det første, for jeg har et ellers positivt inntrykk av deg.

 

4 PM til moderator: I og for seg en enkel måte å si ifra om om uregelmentærheter, men du også skjønner at det ikke går an å skrive PM til moderator for hvert eneste tulleinnlegg som blir skrevet. Dessuten frekventerer de fleste moderatorer forumet mer regelmessig enn hva jeg gjør, og jeg tror at de ser like godt som jeg hva som blir postet. Ved at jeg sier ifra på denne måten en gang i blandt så ser samtlige lesere av den eventuelle tråden hva holdningene mot tulleinnlegg er, og at dette kan virke preventivt mot dette problemet.

Link to comment
Share on other sites

1 Meningsløse tråder: Jeg har selv ved et par anledninger bedt noen forklare meg hva som er meningen med disse lekene, bortsett fra å erverve flere innlegg i protokollen, men noe godt svar har blitt uteblitt. Det nærmeste forslaget var at det var morsomt. Jeg synes at svært få, om noen i det hele tatt, av kommentarene til bildene i bildelek tråden faktisk er morsomme. Kanskje hvis du er fem år at du synes at disse kommentarene er morsomme, men brorparten blekner i forhold til humoren i f. eks Hos Martin og Karl & co. Hvis den ikke oppfyller meningen som er å være morsom så er den meningsløs.

Personlig har jeg ikke fulgt med i disse trådene (biledlek tråden f.eks) da dem ikke tiltaler meg og nok heller ikke kommer inn under min kategori av hva som er morsomt. Men at andre finner dem morsomme har jeg ikke noe problem med å akseptere. For meg er det ikke noe problem å ignorere tråder som ikke intressere meg.

 

2 Off Topic: Joda, du har rett som du sier når du siterer reglene for off topic underforumet: "Diskuter alt fra elefanter til elektriske biler...". Men er denne leken en diskusjon? I følge Caplex: "diskusjon (av lat.), meningsutveksling, ordskifte; drøfting; debatt. — diskutabel, tvilsom; som kan diskuteres, som det kan være flere meninger om. — diskutere, utveksle meninger; drøfte; debattere." http://www.caplex.net/Web/ArticleView.aspx?id=9307841

Ingen har utvekslet meninger i denne tråden, og heller er det ikke mye rom for diskusjon i den heller. Ikke er det debatt eller noen drøftinger der å snakke om heller. Rett og slett bare et bilde som noen legger ut og andre poster flåsete kommentarer til det.

Vil nok tro at disse lekene på ingen måter er noen disksjon, uten at jeg har som nevnt har brukt noe tid på å lese igjennom disse trådene.

 

3 Lukket forum: Jeg har aldri sagt at dette forumet er lukket, eller eksklusivt på noen som helst måte. Jeg mener at dette bør være åpent for alle som vil diskutere seriøst. Med ,kommentaren din: "Dette er på ingen måter et lukket forumet for kun spesielt utvalgte Arsenal supportere i Norge", føler jeg at du ilegger meg meninger som jeg ikke har. Enten er dette en misforståelse fra din side, ellers så føler jeg at det er simpelt og dårlig gjort av deg. Jeg håper og tror på det første, for jeg har et ellers positivt inntrykk av deg.

Beklager at jeg nok ikke formulerte meg godt nok i det innlegget, det var på ingen som helst måte ment fra min side å illegge deg den meningen. Det jeg ville frem til var at her på forumet så frekventerer alle typer mennesker i alle aldersklasser med forskjellige bakgrunner, noen diskuterer gode gamle dager, mens andre kjenner kun til Arsenal under Arsene Wenger. Da blir det fort en del tråder av denne typen.

 

4 PM til moderator: I og for seg en enkel måte å si ifra om om uregelmentærheter, men du også skjønner at det ikke går an å skrive PM til moderator for hvert eneste tulleinnlegg som blir skrevet. Dessuten frekventerer de fleste moderatorer forumet mer regelmessig enn hva jeg gjør, og jeg tror at de ser like godt som jeg hva som blir postet. Ved at jeg sier ifra på denne måten en gang i blandt så ser samtlige lesere av den eventuelle tråden hva holdningene mot tulleinnlegg er, og at dette kan virke preventivt mot dette problemet.

36357[/snapback]

Jeg skjønner hva du vil frem til og at dette kan virke preventivt i mange tilfeller, men veldig ofte ser jeg heller at det ender opp med at forumistene ender opp i en "krangel" som går over en hel rekke innlegg i tråden. Dette kunne vært ungått dersom en moderator tok seg av den jobben på PM istedenfor, eller hva om vi som frekventerer forumet sender en PM istedenfor til vedkommende som har laget tråden ?

Link to comment
Share on other sites

1 Ignorering av uinteressante tråder: Joda man kan godt ignorere uinteressante tråder, noe jeg selv gjør i stor grad også, bare å sjekke. Men det er ikke det som er poenget mitt her. Poenget som jeg ikke gidder å greie ut om i dette innlegget også er mentaliteten som slike tråder gir.

 

2 Diskusjon: Dersom en tråd ikke innehar, eller legger opp til noen form for diskusjon, har den da livets rett på et diskusjonsforum? I og for seg et vanskelig spørsmål, i så fall har ikke Arsenal på tv eller on this day trådene livets rett, men de handler iallefall om Arsenal. Slik jeg ser det å innehar ikke bildelek-tråden hverken diskusjoner eller "matnyttig" informasjon om Arsenal. På basis av dette mener jeg at tråden er meningsløs.

 

3 Generasjoner: Selvfølgelig er ikke alle like gamle på forumet her og kan huske helt tilbake til Herbert Chapman, men en viss kvalitet på det som blir skrevet på forumet er jo noe man må hige etter. At en generasjon kun kjenner til Arsene Wenger er ikke en unnskyldning på å hive kvaliteten til side for kvantitet.

 

4 Tiltak mot tulleinnlegg: Det er som kjent mange måter å flå en katt. Moderatorer kan sende PM til de det gjelder, og mulig at det blir gjort men det har ikke jeg noe grunnlag å vite noe om. PM til vekommende om tulleinnlegg har jeg prøvd, uten at det har hatt noen effekt. Og ja, jeg har vært saklig og alltid hatt en positiv tone i disse PM'ene. Kranglingen som du påpeker oppstår når for eksempel jeg kommenterer at det er voldsomt med tulleinnlegg, er rett og slett på grunn av at mange ikke bryr seg om at forumet i sin helhet synker i kvalitet når det blir akseptert å poste tulleinnlegg i øst og vest.

Link to comment
Share on other sites

For min del så er det ikke så forferdelig farlig hva som skjer på off topic, men kanskje du har et poeng Tusmo, når du snakker om at folks mentale barriærer brytes ned. Jeg husker jeg fortvilte over antall tulleinnlegg på det gode, gamle og mye savnede forumet. På dette forumet er det helt forferdelig, og jeg må ta meg kraftig sammen for å ikke skrive 15 enlinjers klager hver gang jeg er innom.

 

Dessverre så er jeg allerede falt i tulleinnleggfella. Når jeg nå sjekket mine egne innlegg så ser jeg at jeg også nesten utelukkende har enlinjersinnlegg. Flere av dem er klager på meningsløse ting som er skrevet i forumet. Andre er kommentarer som er skrevet bare for å skrive noe.

 

For å heve kvaliteten på forumet tror jeg de aller fleste av brukerne på forumet må endre litt av sitt syn på hvordan forumet skal brukes. Jeg er ganske sikker på at det aldri skjer, men hvem vet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kamptrådene er kanskje spesielt utsatt for disse énlinjers-innleggene. Selv klarte jeg det kunststykket å påpeke dette med et tolinjers (!) innlegg i "Bolton-Arsenal"-tråden. Dette etter å ha "pint" meg gjennom følgende innlegg:

 

- "tverrliggeren i veien ja....typisk"

- "Vi har vel vært nærmest?"

- "tverrliggeren igjen. typisk."

- "Der var vi ute..."

- "lol"

- "Det var den FA-cupen"

- "så ***** typisk. jaja, vi for vinne CL og sikre en bedre plass på tabellen da.

nok en forsvars tabbe?"

- "faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaeeeeeeen."

- "Da var Fa-Cupen i år historie.."

- "La psykosene florere.............."

- "...not available?"

- "Dette er bare ikke godt nok......................"

 

Et chatrom ville helt klart ha vært av det gode, eksempelvis når folk trenger å få utløp for sine spontane reaksjoner underveis i kamper.

En kommentarfunksjon under nyhetene her på gunners.no, som her, kunne kanskje også hjulpet i forhold til å bevare forumet som et diskusjonsforum.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...