Jump to content

Julio Baptista


Guest ReYeS

Recommended Posts

Guest jensemann
Øker budet

 

Håper vi sikrer oss Baptista, trenger han!

Men er litt i tvil, siden han ikke virker sikker på at han vil til oss.

Er ikke noe særlig å kjøpe en spiller for så mye penger som ikke er topp motivert :huh:

15244[/snapback]

 

baptista er en profesjonell fotballspiller og vil selvfølgelig gjøre sitt beste dersom han signerer for arsenal. å tro noe annet er i beste fall naivt.

 

forresten, tror jeg folk bør innse at det er baptista eller ingenting. wenger har sannsynligvis kun én plan. baptista er den spissen han vil hente; det er ingen andre. sier baptista nei, tror jeg wenger sparer pengene og satser på de spillerne som allerede er her. dette er også grunnen til at arsenal ikke gir opp...

15248[/snapback]

 

 

Liker ikke navnet ditt: "beelzebot". Bytt det ut!

 

Men, så er jeg vel i grunnen enig med alle som mener Wenger er klok når han ikke hopper fra den ene til den andre iforhold til eventuelle spillerkjøp. Beistet blir dyrt, men det er enda dyrere å kjøpe flere spillere som man egentlig ikke hadde tenkt seg. Da blir det fort mange dyre kjøp, istedet for et skikkelig dyrt kjøp. Jeg har sansen for Wenger, på dette området.

15252[/snapback]

 

 

La oss kalle vår mann "dyret" (som jeg forbinder med en dyrisk fysikk), og ikke "beistet"(som jeg forbinder med udyret), det blir for negativt ladet.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 361
  • Created
  • Last Reply
Guest Arsene
Ny klubbrekord også, i form av pris, sier ryktene.

 

Kilden er forøvrig BBC.

15284[/snapback]

 

Håper du har rett, men dette er jo de samme utsagnene vi hørte i helga.

BBC har bare plukket det opp fra andre kilder.

Link to comment
Share on other sites

Øker budet

 

Håper vi sikrer oss Baptista, trenger han!

Men er litt i tvil, siden han ikke virker sikker på at han vil til oss.

Er ikke noe særlig å kjøpe en spiller for så mye penger som ikke er topp motivert :-|

15244[/snapback]

 

baptista er en profesjonell fotballspiller og vil selvfølgelig gjøre sitt beste dersom han signerer for arsenal. å tro noe annet er i beste fall naivt.

 

forresten, tror jeg folk bør innse at det er baptista eller ingenting. wenger har sannsynligvis kun én plan. baptista er den spissen han vil hente; det er ingen andre. sier baptista nei, tror jeg wenger sparer pengene og satser på de spillerne som allerede er her. dette er også grunnen til at arsenal ikke gir opp...

15248[/snapback]

 

 

Liker ikke navnet ditt: "beelzebot". Bytt det ut!

 

Men, så er jeg vel i grunnen enig med alle som mener Wenger er klok når han ikke hopper fra den ene til den andre iforhold til eventuelle spillerkjøp. Beistet blir dyrt, men det er enda dyrere å kjøpe flere spillere som man egentlig ikke hadde tenkt seg. Da blir det fort mange dyre kjøp, istedet for et skikkelig dyrt kjøp. Jeg har sansen for Wenger, på dette området.

15252[/snapback]

 

 

La oss kalle vår mann "dyret" (som jeg forbinder med en dyrisk fysikk), og ikke "beistet"(som jeg forbinder med udyret), det blir for negativt ladet.

15275[/snapback]

 

På Ålgård har beistet en positiv klang. Jeg er mer spent på om han kommer eller ei. Jeg er neimen ikke sikker etter alt "frem og tilbake" - skriveriet. Han må jo ville det selv også....

 

:huh:

Link to comment
Share on other sites

Etter det aviser/nettaviser skriver virker det som om Wenger ikke kommer til å gi seg før Baptista er Arsenalspiller. Og Julio vil helt klart være en forsterkning for laget. Stå på sier jeg, Baptista kan avlaste Henry på topp, og/eller ta en sentral midtbaneplass og gjøre det slik at savnet av Vieira ikke blir for stort...

Link to comment
Share on other sites

På Ålgård har beistet en positiv klang. Jeg er mer spent på om han kommer eller ei. Jeg er neimen ikke sikker etter alt "frem og tilbake" - skriveriet. Han må jo ville det selv også....

 

:-|

15308[/snapback]

 

Jada Helge, vi er positive, men hva er Baptista?

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsene

Jeg tror Baptista har flere alternativer han vurderer. Ett av dem er helt sikkert overgang til Arsenal. Det som fremgår som minst like sikkert er at dette alternativet ikke står øverst på ønskelista. :D

Link to comment
Share on other sites

Nå er det på tide å finne et annet target. Jeg har aldri vært særlig positiv til Baptista fra starten av, og jeg blir ikke noe særlig mer positiv til han, med tanke på hvordan denne sagaen har gått frem og tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke noe annet target, og det er heller ikke bare "å finne" et target over natta. Wenger følger gjerne spillere over et år eller to før han bestemmer seg for å gå etter dem. I intervjuet som ligger på Arsenal TV Online, er det helt tydelig at han ligger langflat i beundring etter Baptista.

 

Og kommer ikke Baptista, så kjøper ikke Wenger det nest beste eller tredje beste alternativet bare for å kjøpe. Da venter han heller til en av spillerne han virkelig har lyst på blir tilgjengelig.

 

I sommer blir det Baptista eller ingenting, i allefall ingen annen stjernespiller. Det føler jeg meg nokså sikker på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet at Wenger ikke kjøper for å kjøpe. Men jeg finner det merkelig hvis han ikke har eller har hatt andre i kikkerten enn Baptista. Så profesjonell som Wenger er, så vet han at man ikke alltid får de spillerne man ønsker aller mest. Derfor finner jeg det merkelig hvis han ikke har noen andre alternativer.

 

For meg blir det feil hvis han tenker at enten så henter jeg Baptista, eller så henter jeg ingen. Stallen trenger å styrkes, og det vet Wenger også, selv om han sier det motsatte i media.

 

Hvis nå situasjonen er slik at han kun har sett for seg Baptista, og ingen andre, så har han isåfall feilet kraftig.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
Jeg vet at Wenger ikke kjøper for å kjøpe. Men jeg finner det merkelig hvis han ikke har eller har hatt andre i kikkerten enn Baptista. Så profesjonell som Wenger er, så vet han at man ikke alltid får de spillerne man ønsker aller mest. Derfor finner jeg det merkelig hvis han ikke har noen andre alternativer.

 

For meg blir det feil hvis han tenker at enten så henter jeg Baptista, eller så henter jeg ingen. Stallen trenger å styrkes, og det vet Wenger også, selv om han sier det motsatte i media.

 

Hvis nå situasjonen er slik at han kun har sett for seg Baptista, og ingen andre, så har han isåfall feilet kraftig.

15400[/snapback]

 

poenget er at wenger er ute etter bestemte spillertyper. det er ingen alternativer til baptista der ute; en stor sterk spiss, som samtidig også er hurtig og god langs bakken. det er baptista eller ingenting. hva er poenget med å hente spillere som ikke vil styrke laget?

Link to comment
Share on other sites

Guest kservik

Herregud, dere må jo klare å se dette fra Baptistas vinkel også.

 

Han ønsker EU pass og der hadde dere ønsket dere også hadde dere vokst opp i Sao Paulo som fattiggutt. Han tjener i dag mindre enn en god norsk eliteseriespiller og er kjempekeen på Arsenalkontrakt som vil gi han en bøtte med penger.

 

Hverken Real Madrid eller Barcelona har penger til eller plass til Baptista på laget, og det er ingen andre interessenter enn Tottenham som gav opp når de hørte prisantydningen. Husk heller hva han sa i starten når Arsenal sa de var interessert. Han sa han var ønsket og var god nok til å spille på Arsenal.

 

Men se dette fra hans side også. Han har keen på EU-pass og det kan gavne Arsenal også. Det triste er at vi kanskje må vente et halvt år og for Sevilla er det tristere, som da får mindre betalt for han.

 

Baptista er tilbake i Sevilla på mandag, nå er han i Kina med laget. Sevilla kan godt godta budet nå, men blir ikke noe svar fra spilleren før han er tilbake!

Link to comment
Share on other sites

Herregud, dere må jo klare å se dette fra Baptistas vinkel også.

 

Han ønsker EU pass og der hadde dere ønsket dere også hadde dere vokst opp i Sao Paulo som fattiggutt. Han tjener i dag mindre enn en god norsk eliteseriespiller og er kjempekeen på Arsenalkontrakt som vil gi han en bøtte med penger.

 

Hverken Real Madrid eller Barcelona har penger til eller plass til Baptista på laget, og det er ingen andre interessenter enn Tottenham som gav opp når de hørte prisantydningen. Husk heller hva han sa i starten når Arsenal sa de var interessert. Han sa han var ønsket og var god nok til å spille på Arsenal.

 

Men se dette fra hans side også. Han har keen på EU-pass og det kan gavne Arsenal også. Det triste er at vi kanskje må vente et halvt år og for Sevilla er det tristere, som da får mindre betalt for han.

 

Baptista er tilbake i Sevilla på mandag, nå er han i Kina med laget. Sevilla kan godt godta budet nå, men blir ikke noe svar fra spilleren før han er tilbake!

15405[/snapback]

 

 

Det hjelper, som også jeg har sagt flere ganger, ikke dersom spilleren selv ikke er klar for å komme. Men, dersom han går til Arsenal nå, hvor lenge må han vente før han da kan få dette EU-passet? Jeg har aldri forstått hvorfor prosessen må forsinkes / ødelegges ved å gå til et annet EU-land? ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Herregud, dere må jo klare å se dette fra Baptistas vinkel også.

 

Han ønsker EU pass og der hadde dere ønsket dere også hadde dere vokst opp i Sao Paulo som fattiggutt. Han tjener i dag mindre enn en god norsk eliteseriespiller og er kjempekeen på Arsenalkontrakt som vil gi han en bøtte med penger.

 

Hverken Real Madrid eller Barcelona har penger til eller plass til Baptista på laget, og det er ingen andre interessenter enn Tottenham som gav opp når de hørte prisantydningen. Husk heller hva han sa i starten når Arsenal sa de var interessert. Han sa han var ønsket og var god nok til å spille på Arsenal.

 

Men se dette fra hans side også. Han har keen på EU-pass og det kan gavne Arsenal også. Det triste er at vi kanskje må vente et halvt år og for Sevilla er det tristere, som da får mindre betalt for han.

 

Baptista er tilbake i Sevilla på mandag, nå er han i Kina med laget. Sevilla kan godt godta budet nå, men blir ikke noe svar fra spilleren før han er tilbake!

15405[/snapback]

 

 

Det hjelper, som også jeg har sagt flere ganger, ikke dersom spilleren selv ikke er klar for å komme. Men, dersom han går til Arsenal nå, hvor lenge må han vente før han da kan få dette EU-passet? Jeg har aldri forstått hvorfor prosessen må forsinkes / ødelegges ved å gå til et annet EU-land? ;)

15407[/snapback]

 

 

Ikke rart vi blir usikre på denne situasjonen.

Dette dreier seg om en ny lov i Spania som sier at etter to år har du rett på eu-pass og dette er Baptisata kvalifisert til nå i august.

Saken er imidlertid den at det tar 6-8 måneder å behandle denne søknaden og arbeidstakeren må være bosatt i Spania under hele prosessen.

Så mye kan vel tyde på at han spiller i Spania en sesong til og i tillegg legger han vel ikke skjul på at Barcelona og Real Madrid hadde passet ham godt.

Men, så kommer altså Arsene Wenger inn og skal prøve å overtale ham (snakke fornuft), og da spørs det nok samtidig hvor godt tilbudet på papiret er.

Rimelig usikkert per i dag altså.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...