Jump to content

Norske landslaget


Haraldac

Recommended Posts

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article2497532.ece

 

Lawrie Sanchez har søkt jobben som Norsk landslagssjef.. Sanchez har gjort utrolige ting med lille Nord - Irland og han har også reddet Fulham fra nedrykk. Jeg tror dette kan være en god løsning.. Nå som Solbakken ikke er tilgjenglig så tror jeg Sanchez kan være en god kandidat..

 

Husk hva han fikk ut av Nord-Irland og Norge har større potensialet..

Sanchez som landslagsjef?, hva mener dere andre??

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 322
  • Created
  • Last Reply

PR'en hans taler for seg selv. Dette må da være en mann for oss? Om ikke, så ser jeg gjerne Tom Nordlie som trener, for han skal nok få futt i "stjernene" våre.

Nordlie er jo også en mulighet, men han har nylig skrevet under langtidskontrakt med Kongsvinger, tviler veldig på at de er lysten på å slippe Nordlie..

 

Sanchez derimot er ledig på markedet og rutine som landslagssjef , det har ikke Nordlie..

Det som gjør meg mest positiv til Sanchez er hva han har fått til med Nord-Irland og Norge er ikke så veldig ulikt..

Men uansett blir det spennende hvem NFF velger.. vi får nok snart vite hvem som blir landslagsjef. Enten som fast eller midlertidlig sjef.

Link to comment
Share on other sites

Det meste tyder på at Egil "Drillo" Olsen tar over midlertidig, og i første periode ut treningskampene mot Tyskland, Sør-Afrike og Finland. Dette kan jo slå bra til, men er det nok å bruke samme taktikker som funket for 10 år siden? Drillo har jo en flott taktikk der det gjelder å komme seg veldig raskt i angrep, men det har blitt mest fokusert på Flo-pasningene. Kanskje vi får en ny, men bedre taktikk nå, Carew-pasningene?

 

Jeg hadde selv håpet på en utenlandsk trener som denne tidligere Nord-Irland treneren Sanchez, en trener som begynner med blanke ark. Da måtte alle ha spilt seg inn i en trener som ikke vet så mye om dagens spillere i stallen. Da ville vi nok fått ut daukjøttet, samt fått inn spillere som fortjener det mer, men som ikke har sluppet til ennå.

 

Vi får se, men at vi bruker Drillo som midlertidig trener er jeg ikke helt for. Er det slik at han bare skal lede oss i tre treningskamper synes jeg vi heller skulle sluppet til en utenlandsk trener som kunne blitt mer kjent, og da blitt rustet til VM.

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at NFF kanskje velger Drillo er fordi Solbakken står øverst på ønskelista..Og Solbakken er ikke tilgjenglig før til sommeren..

 

Men jeg er enig med Skorpey, som jeg har skrevet lenger opp i topicen. jeg kunne mye heller tenkt meg en utenlandsk trener med andre erfaringer og andre måter å styre laget på.

Med en norsk trener kommer det ikke til å bli store forandringer , hverken spillestil eller andre spillere :huh:

Man skulle nesten tro alle de norske trenerene har gått samme skolen, for de er veldig A4 og selv med en ny norsk trener så har jeg ikke tro på noen store forbedringer/forandringer...

Link to comment
Share on other sites

relansering av Drillo som landslagstrener får meg til å tru at Bjørnebye hadde eit poeng då han påstod at NFF har "total mangel på inkompetanse" (sjøl om det kom ut litt feil då han sa det :D ). ikkje berre det at det er Drillo, men også at dette skal vere ei såkalt midlertidig ordning. det heile virker totalt amatørmessig på meg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article2517604.ece

Drillo har nå tatt ut landslagstroppen til kampen mot Tyskland.

Deilig at Riise for en gangs skyld ikke er med (håper han holdes utenfor når han kan spille igjen også). Skuffende at Pedersen er tatt ut, men det varer vel ikke lenge når Drillo får se hvor udugelig han er. Ellers var det en del spennende navn, både nye og gamle :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Andre som husker den legendariske startvippen som Norge enkelte ganger benyttet seg av på frispark på nittitalllet? Husker spesielt en scoring av Solskjær (?) der denne frisparkmetoden ble brukt... Lurer på om det var mot Aserbadsjan, men er ikke sikker.. Kan noen hjelpe meg? Link til video?

 

Edit: Tror ikke det var mot Aserbadsjan likevel :)

Link to comment
Share on other sites

Andre som husker den legendariske startvippen som Norge enkelte ganger benyttet seg av på frispark på nittitalllet? Husker spesielt en scoring av Solskjær (?) der denne frisparkmetoden ble brukt... Lurer på om det var mot Aserbadsjan, men er ikke sikker.. Kan noen hjelpe meg? Link til video?

 

Edit: Tror ikke det var mot Aserbadsjan likevel :P

 

Borte mot Albania kjørte vi den varianten. Myggen vippa opp til Ivers som fikk et fint treff og ballen duppa i lengste :P Da finner du sikkert link selv ;)

Link to comment
Share on other sites

Andre som husker den legendariske startvippen som Norge enkelte ganger benyttet seg av på frispark på nittitalllet? Husker spesielt en scoring av Solskjær (?) der denne frisparkmetoden ble brukt... Lurer på om det var mot Aserbadsjan, men er ikke sikker.. Kan noen hjelpe meg? Link til video?

 

Edit: Tror ikke det var mot Aserbadsjan likevel :P

 

Borte mot Albania kjørte vi den varianten. Myggen vippa opp til Ivers som fikk et fint treff og ballen duppa i lengste ;) Da finner du sikkert link selv ;)

 

Takk takk ;)

Link to comment
Share on other sites

Her er Tyskland sin tropp

 

René Adler (Leverkusen), Tim Wiese (Werder Bremen), Andreas Beck (Hoffenheim), Arne Friedrich (Hertha Berlin), Andreas Hinkel (Celtic), Philipp Lahm (Bayern München), Per Mertesacker (Werder Bremen), Serdar Tasci (Stuttgart), Heiko Westermann (Schalke), Michael Ballack (Chelsea), Torsten Frings (Werder Bremen), Thomas Hitzlsperger (Stuttgart), Marko Marin (Mönchengladbach), Mesut Özil (Werder Bremen), Simon Rolfes (Leverkusen), Bastian Schweinsteiger (Bayern München), Piotr Trochowski (Hamburger), Mario Gómez (Stuttgart), Patrick Helmes (Leverkusen), Stefan Kiessling (Leverkusen), Miroslav Klose (Bayern München).

 

En ganske god tropp dette her å jeg tror Norge skal få mer enn nokk med de spillerne her, men det blir spennende å se hvordan Drillo gjør det i sin første landskamp siden 1998. Men jeg regner med at Tyskland vinner med det laget dem har tatt ut. 9 av 11 spillere i Tyskland sin tropp spilte i tillegg EM finale i sommer.

Link to comment
Share on other sites

Er litt skuffet over Drillo sin tropp men vi får se hvordan det går.

 

Link: http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/lands...hp?artid=540755

 

Vi kommer uansett ikke til å slå Tyskland, dersom vi slipper inn færre en 2 mål og klarer å skape noe vettugt skal vi si oss fornøyde. Spennede laguttak, Andresen og Grindheim i midten tror jeg vil funke ganske bra. Eneste som bekymrer meg litt er Jarstein, Helstad og ikke minst Braaten. Med Knutsen i mål ungår vi horrible tabber. Braaten som løper så lite som han gjør vil ikke akkurat skape så mye på kanten. Ville heller satset på Carew på topp selvom han nettopp er tilbake fra skade, Helstad er ikke akkurat kjent for å skape så mye for Norge.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...