Jump to content

Robert Pires


Andain

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pires spilte godt i dag å hadde et veldig fint mål.

Det er sånne mål Pires scorer når han er i form....la oss håpe på at han finner formen det siste halvåret av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Håper Wenger gir Pires en ny 2-års kontrakt. Pires har gjort så mye for laget og selv om han kanskje ikke får spilt like mye lenger og kanskje ikke klarer å holde et like godt nivå hver gang, så fortjener han å kunne få avslutte karrieren i klubben hvis han skulle ønske det, så en ny 2-års kontrakt er på sin plass.

Link to comment
Share on other sites

Pires har vært i dårlig form denne sesongen, men viste jo gamle gode takter mot Boro. Det er uansett ikke riktig å selge eldre rutinerte spillere med en gang de viser formsvikt og tegn på at de er over høyden. Enhver klubb trenger rutine, og denne systematiske utskiftingen av rutinerte spillere som Wenger har gjort i flere år har utvilsomt sin pris. Rutinerte spillere bidrar med mer enn bare sine fysiske egenskaper. Selv om det er prisverdig at Wenger tar generasjonsskiftet, så kunne han kanskje ha holdt tilbake litt mer enn han har gjort. Jeg håper at Pires blir minst en sesong til, for å sikre kontinuiteten. Og klarer han å stabilisere prestasjonene på det nivået han viste på lørdag er han jo selvskreven i førsteelveren. Ved siden av det fantastiske målet, og de offensive bidragene, la jeg spesielt merke til hvordan han jobbet, ikke minst defensivt. Det er jo slik vi vil se Pires! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Pires har vært i dårlig form denne sesongen, men viste jo gamle gode takter mot Boro. Det er uansett ikke riktig å selge eldre rutinerte spillere med en gang de viser formsvikt og tegn på at de er over høyden. Enhver klubb trenger rutine, og denne systematiske utskiftingen av rutinerte spillere som Wenger har gjort i flere år har utvilsomt sin pris. Rutinerte spillere bidrar med mer enn bare sine fysiske egenskaper. Selv om det er prisverdig at Wenger tar generasjonsskiftet, så kunne han kanskje ha holdt tilbake litt mer enn han har gjort. Jeg håper at Pires blir minst en sesong til, for å sikre kontinuiteten. Og klarer han å stabilisere prestasjonene på det nivået han viste på lørdag er han jo selvskreven i førsteelveren. Ved siden av det fantastiske målet, og de offensive bidragene, la jeg spesielt merke til hvordan han jobbet, ikke minst defensivt. Det er jo slik vi vil se Pires!  :D

35803[/snapback]

Som tilhenger av Pires vil jeg slutte meg til innlegget til piscator. Pires gjør de andre gode. Han har evnen til å holde på ballen slik at de andre hele tiden kan innta nye og overraskende posisjoner. Fantastisk med spillere som Pires som tør å gjøre ting. Tenker ikke bare på hans famøse straffe, som jeg mener var stor ut i fra hensikten, men også det at han kan drible som siste mann. Forsere langs egen målstrek eller 16meter uten panisk å måtte skyte ballen til et innkast motstanderne. Jeg tror vi ville merke om Pires hadde forsvunnet fra laget. Negativt. Det er ingen slik jeg ser det som kunne ta hans funksjon. Fabregas er nærmest. Om en stund. Og da vil sistnevnte bli stor.

Link to comment
Share on other sites

Eg håpa over alt at vi beheld Pires i nokre år til. Iår har han riktignok ikkje vært i noko særlig form, men det er jo ikkje akkurat mange downperioda denne spelaren har hatt sida han kom til Arsenal. Merkar også at han er på gang igjen no etter dei siste kampane hans dømme.

Link to comment
Share on other sites

Pires har vært i dårlig form denne sesongen, men viste jo gamle gode takter mot Boro. Det er uansett ikke riktig å selge eldre rutinerte spillere med en gang de viser formsvikt og tegn på at de er over høyden. Enhver klubb trenger rutine, og denne systematiske utskiftingen av rutinerte spillere som Wenger har gjort i flere år har utvilsomt sin pris. Rutinerte spillere bidrar med mer enn bare sine fysiske egenskaper. Selv om det er prisverdig at Wenger tar generasjonsskiftet, så kunne han kanskje ha holdt tilbake litt mer enn han har gjort. Jeg håper at Pires blir minst en sesong til, for å sikre kontinuiteten. Og klarer han å stabilisere prestasjonene på det nivået han viste på lørdag er han jo selvskreven i førsteelveren. Ved siden av det fantastiske målet, og de offensive bidragene, la jeg spesielt merke til hvordan han jobbet, ikke minst defensivt. Det er jo slik vi vil se Pires!   :D

35803[/snapback]

Som tilhenger av Pires vil jeg slutte meg til innlegget til piscator. Pires gjør de andre gode. Han har evnen til å holde på ballen slik at de andre hele tiden kan innta nye og overraskende posisjoner. Fantastisk med spillere som Pires som tør å gjøre ting. Tenker ikke bare på hans famøse straffe, som jeg mener var stor ut i fra hensikten, men også det at han kan drible som siste mann. Forsere langs egen målstrek eller 16meter uten panisk å måtte skyte ballen til et innkast motstanderne. Jeg tror vi ville merke om Pires hadde forsvunnet fra laget. Negativt. Det er ingen slik jeg ser det som kunne ta hans funksjon. Fabregas er nærmest. Om en stund. Og da vil sistnevnte bli stor.

35910[/snapback]

 

Nok en gang tar du ordene ut av min munn. Pires på sitt beste og nest beste er i en egen klasse. Det er per idag utrolig få fotballspillere som kan erstatte ham. Han har en eventyrlig evne til å få med seg ballen og unngå farlige balltap selv i tette situsjoner. Hendelsen du beskriver når han tar med seg ballen på tvers foran eget mål etter å ha vendt bort to motstandere er noe av det mest utrolige jeg har sett. Har sett situsjonen flere ganger og ler så jeg gråter hver gang. Ansiktet til Jens er fordreid i vantro når Pires lunter forbi ham :D :D

Link to comment
Share on other sites

Pires har vært i dårlig form denne sesongen, men viste jo gamle gode takter mot Boro. Det er uansett ikke riktig å selge eldre rutinerte spillere med en gang de viser formsvikt og tegn på at de er over høyden. Enhver klubb trenger rutine, og denne systematiske utskiftingen av rutinerte spillere som Wenger har gjort i flere år har utvilsomt sin pris. Rutinerte spillere bidrar med mer enn bare sine fysiske egenskaper. Selv om det er prisverdig at Wenger tar generasjonsskiftet, så kunne han kanskje ha holdt tilbake litt mer enn han har gjort. Jeg håper at Pires blir minst en sesong til, for å sikre kontinuiteten. Og klarer han å stabilisere prestasjonene på det nivået han viste på lørdag er han jo selvskreven i førsteelveren. Ved siden av det fantastiske målet, og de offensive bidragene, la jeg spesielt merke til hvordan han jobbet, ikke minst defensivt. Det er jo slik vi vil se Pires! ;)

35803[/snapback]

Som tilhenger av Pires vil jeg slutte meg til innlegget til piscator. Pires gjør de andre gode. Han har evnen til å holde på ballen slik at de andre hele tiden kan innta nye og overraskende posisjoner. Fantastisk med spillere som Pires som tør å gjøre ting. Tenker ikke bare på hans famøse straffe, som jeg mener var stor ut i fra hensikten, men også det at han kan drible som siste mann. Forsere langs egen målstrek eller 16meter uten panisk å måtte skyte ballen til et innkast motstanderne. Jeg tror vi ville merke om Pires hadde forsvunnet fra laget. Negativt. Det er ingen slik jeg ser det som kunne ta hans funksjon. Fabregas er nærmest. Om en stund. Og da vil sistnevnte bli stor.

35910[/snapback]

 

Nok en gang tar du ordene ut av min munn. Pires på sitt beste og nest beste er i en egen klasse. Det er per idag utrolig få fotballspillere som kan erstatte ham. Han har en eventyrlig evne til å få med seg ballen og unngå farlige balltap selv i tette situsjoner. Hendelsen du beskriver når han tar med seg ballen på tvers foran eget mål etter å ha vendt bort to motstandere er noe av det mest utrolige jeg har sett. Har sett situsjonen flere ganger og ler så jeg gråter hver gang. Ansiktet til Jens er fordreid i vantro når Pires lunter forbi ham ;) :ph34r:

35931[/snapback]

Helt klart noe av det nest utrolige. Men jeg synes straffesparket var topp også. Tøft og arrogant, som skal være egenskaper ved Arsenal sitt spill. Bare synd resultatet ble så dårlig. Fordelen med det dårlige resultatet var at det ikke blir glemt.

Link to comment
Share on other sites

Men så kan man ikke "hylle" Pires for straffesparket heller da... det var da 100% Henry's idè!

Han sier jo etterpå: "Jeg har allid drømt om å gjøre det i en fotballkamp, men jeg har aldri funnet en lagkamerat som er god nok til å utføre det" ;)

Link to comment
Share on other sites

Roma ponders Pires swoop

 

Link

 

Er veldig usikker på hva jeg synes om det...skal vi la ham gå og satse på de unge - og dermed etablere Reyes som fast inventar på venstrekant, eller bør vi beholde ham? Ingen tvil om at han har gjort mye bra for oss...men bortsett fra sist kamp så har ikke denne sesongen vært noe å skryte av fra vår franske venn...

Link to comment
Share on other sites

Håper Pires får ny kontrakt, men at dette er en år til år kontrakt lik avtalen Dennis har hatt.

Han har utrolig utrolig erfaring som unguttene kan lære mye av, han kjenner arsenalstilen bedre enn de fleste, og han ar klasse. De siste par månedene synes jeg han har vist stigende form på banen og hatt noen gode kamper. Han har ihvertfall vært bedre enn ljungberg..

Som sagt, jeg håper Pires blir. Jeg tror ikke Henry har noe imot det heller.

Edit: Med mindre vi kunne byttet Pires og cash mot Christian Chivu inå i Januar. Da kunne jeg gitt slipp på Bobby.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Ola Løvsletten

håper pires blir i arsenal, trenger hans erfaring i troppen selv om han ikke er i første elleveren,

 

tror han blir i arsenal jeg, håper det

Link to comment
Share on other sites

Robert Pires bør bli tilbudt treårskontrakt. Selv om han bare skulle være god nok i to år til er det vært å gi han en skikkelig kontrakt sånn at han ikke går til en klubb som Rangers de siste årene av han karriere.

Link to comment
Share on other sites

Guest arsenalgutt

Jeg er helt enig ..... Arsenal blir ikke akkurat bedre av og miste en nøkkelspiller som pires!

Pires som nesten aldri gjør feil (bortsett fra straffespark) er egentlig veldig viktik for arsenal.

han scorer mål når det er mulig for han og score og det er merlig han ikke spiller for lanslaget

nå for tiden.

hvis ikke vi gir pires en 3-års kontrakt kaster vi bort et stort tallent, og er det så lurt?

wenger kan sikkert skaffe et ung talent i samme posisjon, men aldri om han kan erstatte Pires.!!!

Link to comment
Share on other sites

Vi har vell Reyes i Pires posisjonen. Han er vell like god vis ikke bedre. Men jeg mener vi må gi Pires en kontrakt som begge parter er enige i. F.eks en ett års kontrakt med opsjon på forlenging ved 20 seriekamper spilt. Vi trenger pires i talent utviklinga, han kan gi mye av sin erfaring og dyktighet til noen av de unge. Det kan gi større og bedre spillere i framtiden, vi har walcott som sikkert ikke har vondt av å ha en så erfaren og dyktig spiller som Pires rundt seg. Og det er jo ikke bomba sikkert at Theo blir spiss. han har jo også spilt kant i Southampton.

Link to comment
Share on other sites

Har alltid hatt stor sans for Pires, men jeg synes han godt kan gå nå. En av grunnene til at angrepsspillet vårt har vært så ute av form store deler av sesongen har vært at vi nesten aldri har spillt med samme spillere i flere kamper på rad. Hvis Pires blir så har vi fortsatt fire etablerte kantspillere, pluss Walcott, som alle skal spille mer eller mindre regelmessig.

 

Personlig så ville jeg satset på Hleb på høyre og Freddie på venstre. Tror de ville passet godt sammen, med Hleb som en playmaker type og Freddie som gjør det han er best til og kommer på løp inn i feltet. Forhåpentligvis blir Freddie kvitt den mentale blokken han virker å ha hatt denne sesongen når han kommer foran mål og gjennopptar sin posisjon som en av PLs aller mest mest målfarlige midtbanespillere.

Link to comment
Share on other sites

Eg for min del meinar at det er betre å satse på spelarar som i alle fall til ei viss grad leverar i form av mål, enn å satse på spelarar som forhåpentligvis kjem til å score.

 

Det er jo klart eit poeng at det er "lettare" å kvitte seg med Pires, ettersom kontrakta går ut. Trur heller ikkje Wenger ser på det som noko krise om Pires drar, det gjer ikkje eg heller, men føler at Pires har noko å bidra med. Ser helst at han blir.

Link to comment
Share on other sites

Guest Lensmann

Pires har nok sett sine bedre dager på en fotballbane, men han viste idag at han fortsatt har mye inne, og er jo hovedarktitekten bak 1-0 målet. Men om han forlater oss er det ingen krise, til tross for at han er grei å ha i stallen. Helt fast på laget blir han nok ikke mer.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...