Jump to content

Robert Pires


Andain

Recommended Posts

Skjønner ikke hvorfor Arsenal er så pirkete på dette "kun 1-årskontrakt for de over 30"-opplegget!

 

Her har vi Pires som er god for 15-20 mål pr. sesong fra midtbaneposisjon, og da plutselig være gnien på en 2-årskontrakt....veldig rart.

Skal det liksom bli det samme med Henry om noen når da eller??

Han blir jo fortsatt veldig god om han så er blitt 33.

 

Jeg skjønner at 4-5 årskontrakter er drøyt, men 1 og 2 år er jo minimal forskjell.

Og hvis Rob skulle dra neste sesong, ja, da får vi ihvertfall noen kroner for han isteden for å la han gå gratis.

 

Gi Pires 2 år! NÅ!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest kellex

De må jo også skjønne at vi må holde på litt karer som faktisk har spilt fotball lenge også?! Alle lag trenger veteraner og Pires er en av de viktigste i arsenal etter min mening, og selv om han evt ikke blir fast på laget så er han en joker å holde fast ved!

Link to comment
Share on other sites

Det kan være flere årsaker til at Wenger ikke vil tilby Pires mer enn en 1-års-kontrakt.

 

For det første har Arsenal innført en policy der de ikke tilbyr mer enn 1-års-kontrakter til spillere over 30 år. Andre årsaker kan være det faktum at Wenger har merket at Pires ikke er så dominerende lenger som han har vært. Han virker å ha vanskeligere for å prege kamper på samme måte som han har gjort i tidligere sesonger, og samarbeidet mellom han, Cole og Henry er ikke like godt lenger. I tillegg, kan det være at Wenger ønsker å satse mer på Reyes i tiden fremover.

 

Selvfølgelig vil det være trist å miste Pires, men han er langt fra å være blant de viktigste spillerne våre, og er absolutt ikke uerstattelig

Link to comment
Share on other sites

Det skrives i media i dag at Pires er på vei bort.Har egentlig bare ventet på dette en stund. Vi kan nok en gang komme opp i kjedelige situasjoner pga våre kontraktforhandlinger. Vi gir aldri mer enn et årskontrakter til våre spillere over 30 år.

 

Hva mener folket om dette?? Bør vi endre denne politikken?

 

 

Flytter innlegget ditt hit, da temaet allerede diskuteres i denne tråden.

Mod

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke helt hvorfor klubben skal være så bastant på ett-årskontrakter etter fylte 30 år.

Dersom Pires skulle forsvinne blir jeg virkelig lei meg... Jeg tror vi skal få problemer med å erstatte en slik spiller umiddelbart. Dersom Wenger gir opp omskoleringen av Reyes er det kanskje håp....

Link to comment
Share on other sites

Guest Chevikken

Skjønner egentlig Arsenal ganske godt her. Pires er 32 år og dersom kontrakten forlenges med et år vil Pires være 34 når kontrakten går ut og mye kan skje i løpet av de neste to årene.

 

For meg virker det som om den beste måten å gjøre dette på å er forlenge kontrakten til Pires med et år med en opsjon på et år til dersom begge parter ønsker det.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner egentlig Arsenal ganske godt her. Pires er 32 år og dersom kontrakten forlenges med et år vil Pires være 34 når kontrakten går ut og mye kan skje i løpet av de neste to årene.

 

For meg virker det som om den beste måten å gjøre dette på å er forlenge kontrakten til Pires med et år med en opsjon på et år til dersom begge parter ønsker det.

11965[/snapback]

 

 

Enig, presterer han får han ny kontrakt....

Link to comment
Share on other sites

Å være regelrytter ifbm kontrakter når vi har med spillere som Pires og senere Vieira, Henry... tror jeg er uklokt. Når Henry er 30 ønsker han en lang kontrakt for å sikre fremtiden. Dersom han ikke får det i Arsenal, vil jeg forstå at han går til en annen klubb. Det ville vært synd...

 

Jeg nekter å tro at Arsenal sloss for regler i stedet for spillere.

Hva med Vieira og Henry? At Pires må gå nå, trenger ikke være fullstendig galt, men dersom Henry går når han er 30 fordi Arsenal har en regel på at han ikke får kontrakt til han blir 32, da undrer jeg meg :ph34r: .

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex
Å være regelrytter ifbm kontrakter når vi har med spillere som Pires og senere Vieira, Henry... tror jeg er uklokt. Når Henry er 30 ønsker han en lang kontrakt for å sikre fremtiden. Dersom han ikke får det i Arsenal, vil jeg forstå at han går til en annen klubb. Det ville vært synd...

 

Jeg nekter å tro at Arsenal sloss for regler i stedet for spillere.

Hva med Vieira og Henry? At Pires må gå nå, trenger ikke være fullstendig galt, men dersom Henry går når han er 30 fordi Arsenal har en regel på at han ikke får kontrakt til han blir 32, da undrer jeg meg  :ph34r: .

11997[/snapback]

 

Veldig bra sagt!

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Å være regelrytter ifbm kontrakter når vi har med spillere som Pires og senere Vieira, Henry... tror jeg er uklokt. Når Henry er 30 ønsker han en lang kontrakt for å sikre fremtiden. Dersom han ikke får det i Arsenal, vil jeg forstå at han går til en annen klubb. Det ville vært synd...

 

Jeg nekter å tro at Arsenal sloss for regler i stedet for spillere.

Hva med Vieira og Henry? At Pires må gå nå, trenger ikke være fullstendig galt, men dersom Henry går når han er 30 fordi Arsenal har en regel på at han ikke får kontrakt til han blir 32, da undrer jeg meg  :ph34r: .

11997[/snapback]

 

Helt enig. Hvis dette er en fast policy tror jeg Arsenal kommer

til å tape på dette framover. Klart spillere vil ha mer fast kontrakt

enn 1 år når de er passert 30. De vil jo sikre sin egen framtid.

Nei, det Arsenal kan risikere her er at vi gir bort gratis en del

spillere som vil ha lengre kontrakter.

Link to comment
Share on other sites

Guest espenstoele

Nå må vi for guds skyld ikke miste Pires. Kan være enig i at prestasjonene hans svingte siste sesong, men han har rutine og på sitt beste er han knallgod. Dessuten tror jeg Pires er en viktig miljøfaktor og viktig i rollen som mentor for nye, unge spillere. Ikke la Valencia kuppe Robert!

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal_4ever

Jeg elsker Pires jeg, og håper at han blir enig om noe med Arsenal... :D

Vil gjerne se han fortsette i Arsenal-drakta ;)

Link to comment
Share on other sites

Da er det duket for Reyes på venstreflanken.

Kanskje like bra, men nå er det jo også tvil om Persie....., og hvem skal da bekle spissrollen?

 

Begynner å bli tynt med folk med kvalitet................

 

Mangler bare at vingle-Pat starter en ny soge om overgang....da er det sommer. ;)

12085[/snapback]

 

Rolig no, Mee and Bertie. Pires er ikkje solgt enno. Rekner med dei finner ei løysing.

 

Wenger kjem til å kjøpe etterkvart, det er ingen tvil om. Han er for tida i Tyskland og kommenterer Confederations Cup-kamp, for fransk tv.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest Young Gun

Virker ikke som vi har en Pires tråd, så legger en her.

 

 

Jo, vi hadde det. Et tips om du er i tvil er å bruke søk-funksjonen, søk i Arsenal-forumet og "kun i tittelfeltet". Da vil du lett finne ut om det allerede finnes en tråd om spilleren fra før.

 

Limt sammen.

Mod

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking

Robert Pires er født i Reims i Frankrike og startet sin fotballkarriere i Metz, der han i løpet av 6 sesonger fikk med seg

 

Jeg er ikke helt sikker på tidspunktet, men jeg ble tidlig i Pires landslagskarriere oppmerksom på hans kvaliteter. Han var på det tidspunktet langt fra sentral i det franske landslaget, men hadde noe forfriskende og underholdene med seg som gjorde at jeg umiddelbart falt for han som spiller.

 

Det ble imidlertid ikke Arsenal, men Marseille som fikk gleden av å signere Pires fra Metz i 1996.

 

I 1998 og 200 var han i mine øyne en av verdens beste midtbanespillere, der han var med på å sikre Frankrike både europa- og verdensmesterskapet.

 

Etter salget av Petit og Overmars hadde Wenger behov for en ny midtbanespiller offensive kvaliteter. Valget falt heldigvis på Robert Pires, som ankom til Arsenal for 6 mill pund etter en periode med formsvikt for Marseille.

 

I sin første sesong viste Pires lite og ingenting, men Wenger hadde tro på spilleren og ga han likevel tillit som førstevalg.

 

Allerede i starten på hans andre sesong i Arsenal viste Pires seg tilliten verdig. Til og med sesongen 2003/2004 har han udiskutablet vært et av Arsenals mest sentrale spillere og en viktig bidragsyter til klubbens offensive og underholdene stil.

 

Hans evne til å bidra med målgivende pasninger og mål har også vært gull verdt for klubben.

 

I deler av forrige sesong, og hittil denne sesongen har mange vært kritisk til hans prestasjoner. Han har også møtt motbør ved at Arsenal ikke ville forhandle om forlengelse av kontrakten før sesongslutt og utløp av den nåværende, samtidig som Jose Reyes ofte blir foretrukket foran han i startellveren.

 

Det kan derfor se ut som at denne sesongen blir hans siste i klubben.

 

Personlig håper jeg på at klubben forlenger kontrakten med Pires med enda et år. Jeg har liten tro på at det nødvendigvis trenger å være noen sammenheng mellom alderen og hans prestasjoner denne sesongen.

 

Både unge og godt voksne spillere (og for øvrig de midt i mellom) kan ha dårlige kamper og perioder. Vi "forståsegpåere" hevder ofte at de unge er for ferske og mangler rutine, mens de "godt voksne" er blitt for gamle. Det trenger slettes ikke være riktig. Jeg ser ingen grunn til at en spiller som Pires ikke kan blomstre på nytt.

 

Nei, gi Pires sjansen til en "indian summer", en siste blomstring og forleng kontrakten ut neste sesong. En forlenging, som pga av det nære vennskapet Henry, for øvrig vil gjøre det lettere for Arsenal å beholde "verdens beste spiss".

Link to comment
Share on other sites

Robert Pires er født i Reims i Frankrike og startet sin fotballkarriere i Metz, der han i løpet av 6 sesonger fikk med seg

 

Jeg er ikke helt sikker på tidspunktet, men jeg ble tidlig i Pires landslagskarriere oppmerksom  på hans kvaliteter. Han var på det tidspunktet langt fra sentral i det franske landslaget, men hadde noe forfriskende og underholdene med seg som gjorde at jeg umiddelbart falt for han som spiller.

 

Det ble imidlertid ikke Arsenal, men Marseille som fikk gleden av å signere Pires fra Metz i 1996.

 

I 1998 og 200 var han i mine øyne en av verdens beste midtbanespillere, der han var med på å sikre  Frankrike både europa- og verdensmesterskapet.

 

Etter salget av Petit og Overmars hadde Wenger behov for en ny midtbanespiller offensive kvaliteter. Valget falt heldigvis på Robert Pires, som ankom til Arsenal for 6 mill pund etter en periode med formsvikt for Marseille.

 

I sin første sesong viste Pires lite og ingenting, men Wenger hadde tro på spilleren og ga han likevel tillit som førstevalg.

 

Allerede i starten på hans andre sesong i Arsenal viste Pires seg tilliten verdig. Til og med sesongen 2003/2004 har han udiskutablet vært et av Arsenals mest sentrale spillere og en viktig bidragsyter til klubbens offensive og underholdene stil.

 

Hans evne til å bidra med målgivende pasninger og mål har også vært gull verdt for klubben.

 

I deler av forrige sesong, og hittil denne sesongen har mange vært kritisk til hans prestasjoner. Han har også møtt motbør ved at Arsenal ikke ville forhandle om forlengelse av kontrakten før sesongslutt og utløp av den nåværende, samtidig som Jose Reyes ofte blir foretrukket foran han i startellveren.

 

Det kan derfor se ut som at denne sesongen blir hans siste i klubben.

 

Personlig håper jeg på at klubben forlenger kontrakten med Pires med enda et år. Jeg har liten tro på at det nødvendigvis trenger å være noen sammenheng mellom alderen og hans prestasjoner denne sesongen.

 

Både unge og godt voksne spillere (og for øvrig de midt i mellom) kan ha dårlige kamper og perioder. Vi "forståsegpåere" hevder ofte at de unge er for ferske og mangler rutine, mens de "godt voksne" er blitt for gamle. Det trenger slettes ikke være riktig. Jeg ser ingen grunn til at en spiller som Pires ikke kan blomstre på nytt.

 

Nei, gi Pires sjansen til en "indian summer", en siste blomstring og forleng kontrakten ut neste sesong. En forlenging, som pga av det nære vennskapet Henry, for øvrig vil gjøre det lettere for Arsenal å beholde "verdens beste spiss".

24368[/snapback]

 

Pires ville faktisk gi seg som 15 åring fordi det gikk så dårlig, men så tvingte moren hans til å fortsette...Vi kan jo være glade for det!!

 

Håper han presterer så vi må forlenge kontrakten hans. Hever han seg ikke blir det vanskeligere å holde plassen på laget, og han vil jo spille....Hleb er nok en erstatter til Pires på sikt. Time will show....

Link to comment
Share on other sites

Den straffen må være det dummeste jeg noen gang har sett... Tottenham suportere ler av oss....

24427[/snapback]

Men tenk så legendarisk det hadde vært dersom det hadde gått.

 

Husker dere "Boing". (Jeg var selvfølgelig medlem av boing-klubben.) Der var det en serie som het "We are United." En gang de gutta skulle spille mot den gamle keeperen sin (Charlie Barr?) gjorde de akkurat det som Pires prøvde på her. Charlie Barr stengte buret så inntenst, og da de fikk straffe var Terry Evans sikker på at de skulle bomme siden Barr kjente spillerne så godt.

 

leftTopCorner.gif

 

Husker vi prøvde det samme på trening. Gikk bra det noen ganger.

 

Synd det ikke gikk på lørdag, hadde vært herlig frekt.

Link to comment
Share on other sites

etter å ha studert bildene i fra straffen så kan jeg si at den skal bli tatt om igjen. keeperen til Manchester City går ut fra streken før Pires touchet/ ikke touchet ballen. Henry er en meter på innsiden av straffestreken og det ser ut som Pires kanskje ikke touchet ballen.

 

men uannsett, en stor tabbe.

Link to comment
Share on other sites

etter å ha studert bildene i fra straffen så kan jeg si at den skal bli tatt om igjen. keeperen til Manchester City går ut fra streken før Pires touchet/ ikke touchet ballen. Henry er en meter på innsiden av straffestreken og det ser ut som Pires kanskje ikke touchet ballen.

 

men uannsett, en stor tabbe.

24521[/snapback]

Pires toucha ballen, det såg vi undervegs i kampen, då vi såg det bakafrå. Såg inget andretouch dog.

 

Henry er på innsiden av halvsirkelen på utsida av 16. Det i seg sjølv gjev ikkje oss rett til ei ny straffe. Det at Danny Mills er på innsida av 16 hadde gjort det.

 

James går nok utfrå streken, men det er svært sjeldan ein ser dette blir dømt, sjølv om det skjer i nesten kvar straffe.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...