Jump to content

Neste års forsvar


Guest 8ljungberg8

Recommended Posts

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply
Helt enig med at vi bør forsterke forsvaret. Senderos er en god spiller men for ung til å bære en så viktig plass i en klubb som arsenal. Ayala eller King bør hentes til sommeren, og blir det en av de to tipper jeg på King. Ayala kan bli litt for dyr.

11093[/snapback]

 

Utifra det Senderos fikk vist frem på slutten av sesongen kan jeg ikke si annet enn at jeg er uenig i det du sier om at han blir for ung for klubb. Helt uten sammenligninger kan jeg jo nevne bl.a. Tony Adams, hvor gammel var han når han spilte seg til fast plass på laget ?. Så lenge Senderos fortsetter der han slapp i år, ser jeg ingen grunn til å hente inn en ny midtstopper.

 

Istedenfor ser jeg et større potensiale i å forsterke høyreback plassen, Wenger hentet inn Eboue - men det er vel mere enn mann for fremtiden (nå skal det sies at det er minimalt jeg har sett til Eboue, så grunnlaget mitt er heller dårlig for å kunne vurdere han).

Link to comment
Share on other sites

Tony Adams debuterte i ung alder ja, men nivået på dagens fotball er mye høyere enn nivået var da Adams debuterte.

 

Jeg er enig i at Senderos viste at han holdt det nivået som kreves av en midtstopper i Arsenal, men sesongen er lang, så vi bør uansett hente inn en forsterkning til sommeren. Campbell er mye skadet, og Cygan holdet ikke det nivået vi trenger. Toure begynte å finne tilbake til god gammel form når han spilte sammen med Senderos, rett og slett fordi Senderos er en ledertype. Når Toure spiller sammen med Cygan, så er det Toure som har rollen som sjefen i forsvaret, og det passer han ikke.

 

Så med tanke på det vi har sett denne sesongen, at skader på nøkkelpersoner oppstår når man minst trenger det, så vil det være lurt å hente inn rutinert midtstopper

Link to comment
Share on other sites

Tony Adams debuterte i ung alder ja, men nivået på dagens fotball er mye høyere enn nivået var da Adams debuterte.

 

Jeg er enig i at Senderos viste at han holdt det nivået som kreves av en midtstopper i Arsenal, men sesongen er lang, så vi bør uansett hente inn en forsterkning til sommeren. Campbell er mye skadet, og Cygan holdet ikke det nivået vi trenger. Toure begynte å finne tilbake til god gammel form når han spilte sammen med Senderos, rett og slett fordi Senderos er en ledertype. Når Toure spiller sammen med Cygan, så er det Toure som har rollen som sjefen i forsvaret, og det passer han ikke.

 

Så med tanke på det vi har sett denne sesongen, at skader på nøkkelpersoner oppstår når man minst trenger det, så vil det være lurt å hente inn rutinert midtstopper

11238[/snapback]

 

 

Vi kommer ikke til å kjøpe en stopper som er dyr. Da får vi ikke en spiller som er bedre enn Kolo Toure, Senderos eller Campbell. Og skal vi ha en som er bedre enn Cygan er han ikke interessert i å sitte på benken. Stopperne i troppen er etter min mening bra nok.

Link to comment
Share on other sites

Tony Adams debuterte i ung alder ja, men nivået på dagens fotball er mye høyere enn nivået var da Adams debuterte.

 

Jeg er enig i at Senderos viste at han holdt det nivået som kreves av en midtstopper i Arsenal, men sesongen er lang, så vi bør uansett hente inn en forsterkning til sommeren. Campbell er mye skadet, og Cygan holdet ikke det nivået vi trenger. Toure begynte å finne tilbake til god gammel form når han spilte sammen med Senderos, rett og slett fordi Senderos er en ledertype. Når Toure spiller sammen med Cygan, så er det Toure som har rollen som sjefen i forsvaret, og det passer han ikke.

 

Så med tanke på det vi har sett denne sesongen, at skader på nøkkelpersoner oppstår når man minst trenger det, så vil det være lurt å hente inn rutinert midtstopper

11238[/snapback]

 

 

Vi kommer ikke til å kjøpe en stopper som er dyr. Da får vi ikke en spiller som er bedre enn Kolo Toure, Senderos eller Campbell. Og skal vi ha en som er bedre enn Cygan er han ikke interessert i å sitte på benken. Stopperne i troppen er etter min mening bra nok.

11243[/snapback]

 

Vi har pr. idag IKKE 4 stabile gode stoppere. Vi har 3 som holder

og vel så det. Derfor bør vi kjøpe inn egod habil midtstopper.

 

Senderos kan fint bli en ny type Tony Adams. Senderos virker å ha den

samme sterke psyken til Adams. Har du den i orden så tror jeg alder

spiller en liten rolle.

Senderos virker absolutt moden til å være fast på førsteelleveren vårs.

Link to comment
Share on other sites

Det hadde vært noe om Wenger gikk for daniele Bonera.. Da hadde vi fått en bra høyreback, samt en sterk midtstopper. Han spiller jo dessuten for Parma, som må selge unna både dit og datt.. Eneste haken ved bonera er vel hans offensive kvaliteter?

Link to comment
Share on other sites

Tony Adams debuterte i ung alder ja, men nivået på dagens fotball er mye høyere enn nivået var da Adams debuterte.

 

Jeg er enig i at Senderos viste at han holdt det nivået som kreves av en midtstopper i Arsenal, men sesongen er lang, så vi bør uansett hente inn en forsterkning til sommeren. Campbell er mye skadet, og Cygan holdet ikke det nivået vi trenger. Toure begynte å finne tilbake til god gammel form når han spilte sammen med Senderos, rett og slett fordi Senderos er en ledertype. Når Toure spiller sammen med Cygan, så er det Toure som har rollen som sjefen i forsvaret, og det passer han ikke.

 

Så med tanke på det vi har sett denne sesongen, at skader på nøkkelpersoner oppstår når man minst trenger det, så vil det være lurt å hente inn rutinert midtstopper

11238[/snapback]

 

 

Vi kommer ikke til å kjøpe en stopper som er dyr. Da får vi ikke en spiller som er bedre enn Kolo Toure, Senderos eller Campbell. Og skal vi ha en som er bedre enn Cygan er han ikke interessert i å sitte på benken. Stopperne i troppen er etter min mening bra nok.

11243[/snapback]

 

Vi har pr. idag IKKE 4 stabile gode stoppere. Vi har 3 som holder

og vel så det. Derfor bør vi kjøpe inn egod habil midtstopper.

 

Senderos kan fint bli en ny type Tony Adams. Senderos virker å ha den

samme sterke psyken til Adams. Har du den i orden så tror jeg alder

spiller en liten rolle.

Senderos virker absolutt moden til å være fast på førsteelleveren vårs.

11251[/snapback]

 

 

Jeg synes ikke vi trenger en til. Nå får vi knallhard konkurranse på stopperplassen. Cygan får greie seg som 4 valg. Viktig at Senderos og Kolo Toure får fortsette utviklinga si, og Campbell er for god til å sitte på benken. Tviler på at en habil stopper kommer for å sitte på benken....Og det tror jeg heller ikke Wenger har planer om å hente.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...