Jump to content

Neste års forsvar


Guest 8ljungberg8

Recommended Posts

Senderos er fremtiden og har gjort et utmerket sesong i år. Kolo hadde en knall sesong i fjor,men klarte ikke å følge opp denne sesongen på samme måte.Kolo er en utrolig back up på mange plasser

 

Hadde vært knall og fått Gallas som ikke ønsker å spille back i Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Om vi skulle kjøpe noen nye forsvarspillere måtte det være en høyreback.

Syns Lauren er litt for treig for tempoet i Arsenal, hvertfall på løpeturene hjemover,

samt at det til tider kan bli litt for mye brusing i topplokket hans.

Riktignok har vi Eboue, men jeg har ikke sett nok av denne spilleren til å uttale meg om han er klar for første XI.

Siden vi ikke har sett så mye Eboue taler vel det forøvrig at han trenger litt mer modningstid til å bli klar for førstelaget.

Vi må heller ikke glemme at vi har unge, lovende Justin Hoyte i stallen, så det spørs om

Le Boss finner det nødvendig med en ny forsvarspiller i sommer.

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært knall og fått Gallas som ikke ønsker å spille back i Chelsea.

10231[/snapback]

 

Forlater Gallas Chelsea, går han til utlandet. Så han kan me utelukke.

 

Slik situasjonen er no, treng me ikkje handle inn ein ny midtstoppar. Sol, Senderos, Kolo, Cygan holder. Pluss me har ungguttar i bakhånd.

Link to comment
Share on other sites

hva syns dere AW burde gjøre med forsvaret til neste år??? (hvis det trengs)

liker ikke helt at senderos spiller der, syns absolutt ikke at han er god nok for arsenal......Mener vi burde hente inn en ny midtstopper!!

10144[/snapback]

 

AW trenger ikke gjøre noe som helst med forsvaret foran neste sesong.

 

 

Ved sesongslutt har vi nemlig dobbel oppdekking i alle posisjoner:

 

:D - Venstreback: Cole og Clichy

:P - Høyreback: Lauren, Eboue, Toure og Hoyte

;) - Midtstoppere: Senderos, Campbell, Toure, Eboue og Hoyte

 

Bemerkningen om Senderos er for øvrig så til de grader skivebom at den ikke er verd å kommentere nærmere.

10214[/snapback]

Du tok ikke med Cygan asså? :P

10220[/snapback]

 

:D Cygan who?

10222[/snapback]

:angry:

 

 

Men for å si noe på i forrige innlegg her, såholder virkelig ikke Cygan!

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært knall og fått Gallas som ikke ønsker å spille back i Chelsea.

10231[/snapback]

 

Forlater Gallas Chelsea, går han til utlandet. Så han kan me utelukke.

 

Slik situasjonen er no, treng me ikkje handle inn ein ny midtstoppar. Sol, Senderos, Kolo, Cygan holder. Pluss me har ungguttar i bakhånd.

10234[/snapback]

 

Senderos og Campbell holder mål.

Toure kan bli flyttet ut på høyreback.

Ergo vi trenger ihvertfall en midtstopper som back-up i tilfelle skader.

Link to comment
Share on other sites

Senderos er foreløpig bare unggutten. Han blir bare bedre og bedre med mer rutine. "Nye" Tony Adams med tid og stunder.

Mulig det er bare meg, men jeg synes faktisk heller ikke Cygan har gjort det ille de kampene han har fått sjansen denne sesongen. Mange som er uenig med meg her antar jeg :angry:

Synes heller vi skal prøve å få tak i en skikkelig keeper, vi sliter mer der enn i midtforsvaret etter min mening.

 

jli

- som ser fram til en sommer med MANGE rykter

Link to comment
Share on other sites

Senderos er foreløpig bare unggutten. Han blir bare bedre og bedre med mer rutine. "Nye" Tony Adams med tid og stunder.

Mulig det er bare meg, men jeg synes faktisk heller ikke Cygan har gjort det ille de kampene han har fått sjansen denne sesongen. Mange som er uenig med meg her antar jeg  :angry:

Synes heller vi skal prøve å få tak i en skikkelig keeper, vi sliter mer der enn i midtforsvaret etter min mening.

 

jli

- som ser fram til en sommer med MANGE rykter

10248[/snapback]

 

Cygan har hatt NOEN bra kamper, men meste parten er helt på trynet.

Link to comment
Share on other sites

Guest dasnifffa
Ledley King eller Traianos Dellas.

10146[/snapback]

 

 

Ville heller hatt Kompany enn Dallas.

Kompany er en mere stabil spiller

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Sånn her burde forsvars rekka være

 

Lauren----------Toure--------------Puyol--------------------A.Cole

10280[/snapback]

 

:P Puyol, på bekostning av Campbell og Senderos ?????

 

:angry: ........ ;) Gutten har humor!

Link to comment
Share on other sites

Guest Thierry Henry

ashcol3 har du noen gang sett Bonera spille?.

 

du har sett på fm at han har ganske bra fysikk og 20 i taklinge hva vet du om han på ordentlig?.

Link to comment
Share on other sites

Guest Thierry Henry

Eboue,Hoyte,Cygan er langt under standaren av det man forventer av en Arsenal spiller.

 

 

Hvertfall Justin Hoyte.

Link to comment
Share on other sites

hva syns dere AW burde gjøre med forsvaret til neste år??? (hvis det trengs)

liker ikke helt at senderos spiller  der, syns absolutt ikke at han er god nok for arsenal......Mener vi burde hente inn en ny midtstopper!!

10144[/snapback]

Kun en midtstopper. Vi har dobbeltdekning på alle plasser.

Blir for dumt å si at Senderos ikke er god nok for oss. Du har tydeligvis ikke sett mange kampene.

 

Skjønner ikke helt åssen "Thierry Henry" kan si at Eboue er langt under det man kan forvente av en

Arsenal-spiller. Har kun vært i klubben fem måneder, og ikke spilt mange kampene. Synes det jeg har sett av han har vært veldig bra.

 

Bonera har vært en av de beste spillerne til Parma i et par seonger nå, og vært jaktet på av Milan og Juve. Men han er veldig bra på FM.

Link to comment
Share on other sites

hva syns dere AW burde gjøre med forsvaret til neste år??? (hvis det trengs)

liker ikke helt at senderos spiller  der, syns absolutt ikke at han er god nok for arsenal......Mener vi burde hente inn en ny midtstopper!!

10144[/snapback]

 

HÆÆÆÆÆ? :huh: :o :o :o

 

HVA ER DET JEG HØRER???

SENDEROS IKKE GOD NOK??? :o

 

HAN ER JO EN AV DE BESTE MIDTSTOPPERNE PÅ ARSENAL! :angry: :o

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært knall og fått Gallas som ikke ønsker å spille back i Chelsea.

10231[/snapback]

 

Forlater Gallas Chelsea, går han til utlandet. Så han kan me utelukke.

 

Slik situasjonen er no, treng me ikkje handle inn ein ny midtstoppar. Sol, Senderos, Kolo, Cygan holder. Pluss me har ungguttar i bakhånd.

10234[/snapback]

 

Senderos og Campbell holder mål.

Toure kan bli flyttet ut på høyreback.

Ergo vi trenger ihvertfall en midtstopper som back-up i tilfelle skader.

10245[/snapback]

 

Viss me seier Senderos og Sol er førstevalg på stopparplass holder det med Kolo og Cygan som backup. Ungguttar som Hoyte, Eboue og Djourou har me jo og.

 

Viss Kolo skal spele høgreback, kva då med Lauren? Eboue er jo og eit alternativ på høgreback i framtida.

Link to comment
Share on other sites

Viss me seier Senderos og Sol er førstevalg på stopparplass holder det med Kolo og Cygan som backup. Ungguttar som Hoyte, Eboue og Djourou har me jo og.

 

Viss Kolo skal spele høgreback, kva då med Lauren? Eboue er jo og eit alternativ på høgreback i framtida.

10305[/snapback]

 

Husk at Lauren bare ble tilbudt en ettårskontrakt selv om han ikke er i "30 års klubben" som Wenger sier må nøye seg med det. Klarere tegn på at Lauren ikke er i langtidsplanene får en ikke. Mulig han starter sesongen som førstevalg, men jeg er nesten sikker på at han ikke avslutter den som det.

Link to comment
Share on other sites

Viss me seier Senderos og Sol er førstevalg på stopparplass holder det med Kolo og Cygan som backup. Ungguttar som Hoyte, Eboue og Djourou har me jo og.

 

Viss Kolo skal spele høgreback, kva då med Lauren? Eboue er jo og eit alternativ på høgreback i framtida.

10305[/snapback]

 

Husk at Lauren bare ble tilbudt en ettårskontrakt selv om han ikke er i "30 års klubben" som Wenger sier må nøye seg med det. Klarere tegn på at Lauren ikke er i langtidsplanene får en ikke. Mulig han starter sesongen som førstevalg, men jeg er nesten sikker på at han ikke avslutter den som det.

10307[/snapback]

 

Sjølvsagt kan det tolkast slik. Eboue blei og henta inn, så framtida til Lauren kan sjå litt usikker ut. Men det skal bli vanskeleg å vrake han fra laget etter ein såpass god sesong han har hatt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg stemmer for Senderos og Sol i midten og Toure/Lauren på høyreback + kjøpe inn en backup stopper for Cygan.

Toure er god framover, hurtig. taklingssterk og tror han kan gjøre en bra jobb som høyreback.

Lauren har vært stabil lenge, men blir litt rundingsbøyle defensivt.

Likevel tror jeg Toure, Sol og Senderos kjemper om stopperplassene neste år, hvor Eboue og Lauren kjemper om høyrebackplass.

 

Jeg har prøvd å se litt ekstra på forsvaret til Arsenal denne sesongen, og har et par teorier hvorfor vi slapp inn for mange mål kontra f.eks. Chelsea.

 

Forsåvidt synes jeg de har stor innsatsvilje og kjemper bra, men har likevel noen ting som jeg synes kan forbedres:

 

- Press/taklinger: Går for lett på finter fra motspillere og bør være litt mer bestemt i situasjonene med taklinger, headinger osv. Spesielt på kantene. Virker som Chelsea her har mer kontroll i slike situasjoner.

 

- Avklaringer: Isteden for å prøve med småspill fra 5 meter. Få ballen unna når man er presset......om den så går over stadiontaket!

Det skal så lite til før man mister ballen på 5-10 m. og motstander får svært farlige gratissjanser.

Dette gjør at våre menn kommer ofte ut av balanse og må drive å kaste seg rundt for å kanskje hindre skudd som aldri burde vært tillatt.

 

- Gjennomspill/pasninger: Vi kan tydelig se at Toure, Sol og Senderos kommer litt på etterskudd når spesielt lange baller og pasninger blir spilt opp.

En av grunnene er backene står veldig høyt opp på banen, men også til tider litt svakheter når det gjelder lesing av spillet og ikke se løpene til motstanderne.

Dette har derimot blitt bedre i sesongavslutningen.

 

- Dødballer: Også her en klar forbedring siste 2 mnd. av sesongen, men fortsatt skurrer det litt mest pga. posisjonering og markering tror jeg. Det så vi senest i FA-cupfinalen. Var vel bare et hue fra Freddie og flaks som gjorde at Van Diver ikke scoret den corneren.

Sannsynligvis er defensive dødballer det som ødela mest for oss denne sesongen.

 

Kanskje det høres ut som jeg synes forsvaret til Arsenal er helt udugelig, men det er helt feil.

De gjør en veldig bra jobb og hadde en kjempesesong i 2003/04, men likevel har vi ikke hatt den samme defensive tryggheten siden Adams-Bould tiden.

Man må ha et stålforsvar skal man vinne PL i dag.

 

Gjerne si hva dere mener om dette :angry:

Link to comment
Share on other sites

... + kjøpe inn en backup stopper for Cygan.

 

 

- Gjennomspill/pasninger: Vi kan tydelig se at Toure, Sol og Senderos kommer litt på etterskudd når spesielt lange baller og pasninger blir spilt opp.

En av grunnene er backene står veldig høyt opp på banen, men også til tider litt svakheter når det gjelder lesing av spillet og ikke se løpene til motstanderne.

Dette har derimot blitt bedre i sesongavslutningen.

 

- Dødballer: Også her en klar forbedring siste 2 mnd. av sesongen, men fortsatt skurrer det litt mest pga. posisjonering og markering tror jeg. Det så vi senest i FA-cupfinalen. Var vel bare et hue fra Freddie og flaks som gjorde at Van Diver ikke scoret den corneren.

Sannsynligvis er defensive dødballer det som ødela mest for oss denne sesongen.

 

 

10315[/snapback]

¨Back up stopper for Cygan? Vi treng då ingen som er svakare enn han? Nei skal det handlast stoppar, bør det vere et tilnærma førstevalg, i alle fall som er det på sikt ettersom Campbell ikkje blir yngre.

 

Ellers er eg forholdsvis enig, med noken få kommentarer.

Det er heilt rett at vi står høgt i bana. Det gjer også stopparane. Det er tvilsomt om vi kan gjere noko med dette. Vi er et offensivt lag, og dersom vi senker forsvaret, må vi også senke midtbana lenger ned i angrep. For stor avstand mellom ledda gjer det enklare å spele der. Har sett tendenser på at vi av og til får for lang avstand mellom forsvar/midtbane og vi blir dermed "lett" overspelt. Trur det er et større problem.

 

Trur ikkje nokon av våre stopparar har problem med å lese spelet, Kolo er den som sliter mest med det. Det er vanskelig å vite kor mykje ein kan falle av. Fort gjort å ødelegge en klar offside. Syns ikkje dette med gjennombruddspasninger det verste.. Et "nødvendig" onde i så måte.

 

Når det gjeld defensive dødballer så er vi blitt langt bedre på det, og det er utvilsomt eit spørsmål om fokus. Det er felles for dei fleste lagidretter at man føler man kan ta seg ei "pause" underveis i kamp, og ikkje holde oppe fokus. Det kan kanskje høres ut som en klisjè men det er utrulig viktig å jobbe med arbeidsoppgaver i dødballsituasjoner. I tillegg er ideèn om soneforsvar i dødball nesten dødfødt spør du meg. Får vi skikkelig mannsmarkering, med skikkelig fokus, så er vi der..

Link to comment
Share on other sites

... + kjøpe inn en backup stopper for Cygan.

 

 

- Gjennomspill/pasninger: Vi kan tydelig se at Toure, Sol og Senderos kommer litt på etterskudd når spesielt lange baller og pasninger blir spilt opp.

En av grunnene er backene står veldig høyt opp på banen, men også til tider litt svakheter når det gjelder lesing av spillet og ikke se løpene til motstanderne.

Dette har derimot blitt bedre i sesongavslutningen.

 

- Dødballer: Også her en klar forbedring siste 2 mnd. av sesongen, men fortsatt skurrer det litt mest pga. posisjonering og markering tror jeg. Det så vi senest i FA-cupfinalen. Var vel bare et hue fra Freddie og flaks som gjorde at Van Diver ikke scoret den corneren.

Sannsynligvis er defensive dødballer det som ødela mest for oss denne sesongen.

 

 

10315[/snapback]

Når det gjeld defensive dødballer så er vi blitt langt bedre på det, og det er utvilsomt eit spørsmål om fokus. Det er felles for dei fleste lagidretter at man føler man kan ta seg ei "pause" underveis i kamp, og ikkje holde oppe fokus. Det kan kanskje høres ut som en klisjè men det er utrulig viktig å jobbe med arbeidsoppgaver i dødballsituasjoner. I tillegg er ideèn om soneforsvar i dødball nesten dødfødt spør du meg. Får vi skikkelig mannsmarkering, med skikkelig fokus, så er vi der..

10318[/snapback]

 

Men når alle de store gutta våre er på plass er det ingen som putter på corner mot oss.....Om de bruker sone eller mann-mann på corner er et fett så lenge man ikke slipper inn mål imot. vi sleit med dette en periode, men det kom nok mer av at flere gode hodespillere var vekke.

Link to comment
Share on other sites

Men når alle de store gutta våre er på plass er det ingen som putter på corner mot oss.....Om de bruker sone eller mann-mann på corner er et fett så lenge man ikke slipper inn mål imot. vi sleit med dette en periode, men det kom nok mer av at flere gode hodespillere var vekke.

Har sett oss få mål i mot på dødball med alle store på plass også. Det har vert farlig mot oss på dødball lenge, ikkje berre denne sesongen. "Alltid" utrygt.

 

Det er sjølvsagt eit fett så lenge man ikkje slipper inn mål, men min påstand er då at mannsmarkering på defensiv dødball er langt sikrere, og dermed ikkje vil føre til mål i mot. I det siste har vi spelt eit blandingssystem som passer bedre. En mann kan stå fri, men resten må markere!

Link to comment
Share on other sites

Forsvarsrekka vår er den beste i premier league:

 

Lauren - Senderos - Campell - Cole

 

 

Den blir ikke forandret til neste år. Det er jeg temmelig sikker på!

10208[/snapback]

Det er mulig den ikkje blir endra, men den beste i PL?

Trur Chelsea vil ha et ord med i laget, og dei har spelt godt en heil sesong.

10210[/snapback]

 

 

Chelsea har en sterk stall som gjør at de klarer seg uten sentrale spillere i motsetning til Arsenal. Dersom du tar de siste månedene og ukene når Senderos og Campell regjerte, og vi hadde Gilberto tilbake fra skade, slapp vi ikke inn mange mål. Jeg tror ikke Chelsea gjorde det så mye bedre!

 

Det vil være forferdelig dersom Wenger skulle kjøpe inn en spiller som skulle skyve Senderos ut av laget. Campell og Senderos er mer enn gode nok i midten. Vi trenger ikke kjøpe inn nye stoppere som skal ødelegge for den tryggheten vi er i ferd med å finne nå. Cygan, Toure, Hoyte, Eboye... vi har flere som står i kø for å dekke opp under Campell og Senderos.

 

Og på dødballer blir vi veldig gode med Senderos og Gilberto på laget....

 

Jeg synes pengene skal brukes lengre fremme på banen!

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært knall og fått Gallas som ikke ønsker å spille back i Chelsea.

10231[/snapback]

 

Forlater Gallas Chelsea, går han til utlandet. Så han kan me utelukke.

 

Slik situasjonen er no, treng me ikkje handle inn ein ny midtstoppar. Sol, Senderos, Kolo, Cygan holder. Pluss me har ungguttar i bakhånd.

10234[/snapback]

 

Senderos og Campbell holder mål.

Toure kan bli flyttet ut på høyreback.

Ergo vi trenger ihvertfall en midtstopper som back-up i tilfelle skader.

10245[/snapback]

 

Viss me seier Senderos og Sol er førstevalg på stopparplass holder det med Kolo og Cygan som backup. Ungguttar som Hoyte, Eboue og Djourou har me jo og.

 

Viss Kolo skal spele høgreback, kva då med Lauren? Eboue er jo og eit alternativ på høgreback i framtida.

10305[/snapback]

 

Lauren skal være høyreback med Kolo som back-up.

 

Ellers syns jeg Cygan skal få reise tilbake til Frankrike nå.

Da vil vi ha dobbeldekning på alle plasser unntatt midtstopper.

 

Derfor er det som jeg har sagt før at vi trenger en.

Blir Sol og Senderos skadet samtidig er vi klart svekket der hvis

vi ikke får inn en skikkelig back-up.

Link to comment
Share on other sites

Forsvarsrekka vår er den beste i premier league:

 

Lauren - Senderos - Campell - Cole

 

 

Den blir ikke forandret til neste år. Det er jeg temmelig sikker på!

10208[/snapback]

Det er mulig den ikkje blir endra, men den beste i PL?

Trur Chelsea vil ha et ord med i laget, og dei har spelt godt en heil sesong.

10210[/snapback]

 

 

Chelsea har en sterk stall som gjør at de klarer seg uten sentrale spillere i motsetning til Arsenal. Dersom du tar de siste månedene og ukene når Senderos og Campell regjerte, og vi hadde Gilberto tilbake fra skade, slapp vi ikke inn mange mål. Jeg tror ikke Chelsea gjorde det så mye bedre!

 

 

10459[/snapback]

Chelsea spelte slik heile sesongen, ergo har dei det beste og mest stabile forsvaret i PL, uansett kor mange spelarar dei har i stallen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Freddiereadygo

Helt enig med at vi bør forsterke forsvaret. Senderos er en god spiller men for ung til å bære en så viktig plass i en klubb som arsenal. Ayala eller King bør hentes til sommeren, og blir det en av de to tipper jeg på King. Ayala kan bli litt for dyr.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...