Jump to content

09.03.23 Sporting (B)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 96
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Liker ikkje at White opptil fleire gonger på slutten må henge på knea, ser sliten ut. Litt småhalt Saka viste eit bilete òg. Mi frykt for belastninga spelararane gjennomgår no som Europacupen er igang har vorte bekymringsfullt forsterka. 
 

I likhet med ein meddebattant over her forstår eg heller ikkje bytta idag. Kvifor Nelson går av medan Martinelli/Saka spelar samtlige minutt er for meg ikkje heilt til å forstå

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Ulfagrafr said:

Liker ikkje at White opptil fleire gonger på slutten må henge på knea, ser sliten ut. Litt småhalt Saka viste eit bilete òg. Mi frykt for belastninga spelararane gjennomgår no som Europacupen er igang har vorte bekymringsfullt forsterka. 
 

I likhet med ein meddebattant over her forstår eg heller ikkje bytta idag. Kvifor Nelson går av medan Martinelli/Saka spelar samtlige minutt er for meg ikkje heilt til å forstå

Arteta virker grådig med liten stall. Redd det vil straffe seg

Link to comment
Share on other sites

Kjedelig kamp, er bekymret for enkelte spillere som virker slitne. For tynn stall, skulle ønske vi hadde hatt en god spiss som kan score med hodet. Kommer vel til sommeren. Trur det verste er skade på Partey. Men jeg ser jo fordeler med å ikke rotere så mye, er vel derfor vi ligger på top.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk ikke sett slutten av andreomgangen, men selv om resultatet ikke var helt det vi håpte på, er det vel et helt ok resultat på bortebane i Europa. Forventer at vi spiller bedre på hjemmebane og avanserer. Fulham neste, det er potensielt en veldig vanskelig kamp. Forhåpentligvis får vi litt flere av de spillerne som måtte stå over i dag tilbake innen den tid. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Ray1955 said:

Er vel ikke verre for Arsenal å spille i et par turneringer enn andre lag, Ødegård dypt savnet i kamper som denne.

Vel, hvis du samanliknar oss med eksempelvis City som puster oss i nakken i PL så har vi betydelig svekka stall, sopass ærleg må vi vere. Det er ein grunn til at Arteta er den som definitivt har rotert minst i startelleveren av samtlige PL-lag hittil i sesongen og komt bra unna med det til no. Men tykkjer det var teikn til bekymring på eit par spelarar idag.  Liten rotasjon medfører at belastninga blir større for våre spelarar enn andres, spesielt hvis vi skal se mot City, og det vil kanskje spele inn mot innspurten av sesongen. 

Link to comment
Share on other sites

Skal jeg være ærlig så gir jeg bang i hele cupen når ståa er den det er i PL, syns vi stilte alt for sterkt her idag. Denne cupen er som er B-sluttspill og regne så lenge mann får CL gjennom ligaspill som vi etter all sannsynlighet er klare for. 
 

Frykter Arteta kan gå i fellen over å gape over litt for mye. Så endel spillere som så trøtt og sliten ut idag. White spesielt.

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Rosicky07 said:

Skal jeg være ærlig så gir jeg bang i hele cupen når ståa er den det er i PL, syns vi stilte alt for sterkt her idag. Denne cupen er som er B-sluttspill og regne så lenge mann får CL gjennom ligaspill som vi etter all sannsynlighet er klare for. 
 

Frykter Arteta kan gå i fellen over å gape over litt for mye. Så endel spillere som så trøtt og sliten ut idag. White spesielt.

Men samtidig er innstillinga til Arteta heile tida å vinne. Play to win og det er nok mykje av grunnen til at mange av oss på forumet reagerer på byttene idag. Vi følte vi kunne kvilt fleire spelarar som Saka og Martinelli/White og spilt med Kiwior og Nelson kampen ut. Tatt sjansen på at det holdt løpet inn eller kanskje fått eit vinnermål. Men Arteta ville avgjere kampen slik eg forstod kampplanen midtveg i andre omgang.

Min visjon for europacupen er å spele meget B-prega og se kor langt det tek oss og evt demme litt meir opp når det verkeleg drar seg til. Ingen hadde vel drøymd om kor vi skulle vere etter 26 kampar og dette er det vi må ha fullt fokus på i år! 

Edited by Ulfagrafr
Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, Ulfagrafr said:

Vel, hvis du samanliknar oss med eksempelvis City som puster oss i nakken i PL så har vi betydelig svekka stall, sopass ærleg må vi vere. Det er ein grunn til at Arteta er den som definitivt har rotert minst i startelleveren av samtlige PL-lag hittil i sesongen og komt bra unna med det til no. Men tykkjer det var teikn til bekymring på eit par spelarar idag.  Liten rotasjon medfører at belastninga blir større for våre spelarar enn andres, spesielt hvis vi skal se mot City, og det vil kanskje spele inn mot innspurten av sesongen. 

Vel, Man-C har jo en enormt sterk stall, men vi begynner jo også å få en bra reserverekke etter hvert, og mener vi som andre lag må tåle å delta i mer enn EN turnering - la merke til at White var helt sluttkjørt og kan være enig i at vi kanskje burde ha gitt litt mer faen i EL og hvilt flere av førsterekka.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ray1955 said:

Vel, Man-C har jo en enormt sterk stall, men vi begynner jo også å få en bra reserverekke etter hvert, og mener vi som andre lag må tåle å delta i mer enn EN turnering - la merke til at White var helt sluttkjørt og kan være enig i at vi kanskje burde ha gitt litt mer faen i EL og hvilt flere av førsterekka.

Heilt einig med deg i at vi burde delta og kjempe i meir enn ei turnering, men hugs at Arteta og Arsenal er i ein gjenoppbyggingsfase, der vi har solgt unna og lånt ut veldig mange av stallen vår. Difor meiner eg at i denne sesongen utifrå den forutsetningen vi sjølv har satt oss i i førersetet i PL, overraskande for dei fleste, at vi griper den moglegheita med begge hender, så forventer eg aktivitet i sumar for å få stallen meir robust for å kjempe på fleire frontar neste sesong. 

Link to comment
Share on other sites

Fotballen har forandret seg enormt i den tiden jeg har vært Arsenal supporter, siden 1968. Den gang så mange baner ut som en hengemyr på nedbørs dager.

Da Arsenal vant The Double i 1971 brukte de totalt 16 spillere. Den gang spilte de 42 kamper i ligaen. De spilte I FA cupen,  liga cupen og messeby cupen.  Vi hadde den sesongen en del spillere som spilte samtlige kamper. Frank McLintock ,som var kaptein,  fortalte meg at han spilte 72 kamper den sesongen. 

I dag spilles det på fløyelstepper i forhold til the good old days. 2 kamper i uken i dag , så må spillere hviles. Vi tålte nok mer før , selv om tempoet i dag er noe helt annet enn før 😁

Jeg skjønner at Arteta vil ha en vinner mentalitet inn i laget , men jeg mener at laget har vist det for lengst. Hvorfor risikere skader i EL , når vi er i den posisjonen vi er i PL ?

Tror vi til helgen vil bære preg av kampen i går. Vi så det før kampen mot Bournemouth at spillere virket slitne. Tror Arteta må ta hensyn til dette nå.

 

Link to comment
Share on other sites

Synes 2-2 er et rettferdig resultat. Vi har ikke vært bortskjemte med gode resultat i Portugal. Tror vi har 1 seier på 7 møter mot portugisisk motstander i diverse cuper. At det klabber litt når vi gjør 6 bytter må en nesten regne med. Vi hadde en debutant på banen med Kiwior og noen av de nest beste spillerne som har slitt med skade i år. Synes ikke vi har så tynn stall lenger nå når vi har fått inn Kiwior, Trossard og Jorginho. Når også EMS og Nelson er skadefri har vi bredde i stallen. Men alle disse spillerne trenger kamptrening de og. Det at vi har brukt få spillere spesielt før VM var fordi vi ikke hadde den største troppen og at det var mange skader på de nest beste spillerne. Ser positivt på det resten av sesongen,  vi har bredde i troppen nå og bør rullere mer. Ikke bytte 5-6 spillere per kamp men gjerne 1-3.

PS: leser at flere av spillerne sliter med litt sykdom. Blant annet var ikke Ødegård med i går pga sykdom og at Vieira sleit med vond hals. Håper ikke dette smittes til resten av troppen så vi må stille redusert lag mot Fulham. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...