Jump to content

04.03.23 Bournemouth (H)


Simbad

Recommended Posts

Helt sjukt mange eksempler som kommer fram etterhvert også presterer eg å lese denne artikkelen på nattskift; https://www.thesun.co.uk/sport/21608708/fa-launch-investigation-arsenal-celebrations-bournemouth-win/amp/

skal ikkje være lov å feire scoringer lenger, hvis vi skal oppføre oss som roboter, er det da lov med robotdansen? 
 

helt utrulig kor mye de ser med lupe på Arsenalsituasjoner og alt Anna blir feid under teppet, lurer på korleisArteta og co reagerer på dette! Er jo beint fram provoserende 

Edited by Ulfagrafr
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 168
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

8 hours ago, Ulfagrafr said:

Helt sjukt mange eksempler som kommer fram etterhvert også presterer eg å lese denne artikkelen på nattskift; https://www.thesun.co.uk/sport/21608708/fa-launch-investigation-arsenal-celebrations-bournemouth-win/amp/

skal ikkje være lov å feire scoringer lenger, hvis vi skal oppføre oss som roboter, er det da lov med robotdansen? 
 

helt utrulig kor mye de ser med lupe på Arsenalsituasjoner og alt Anna blir feid under teppet, lurer på kirkens Arteta og co reagerer på dette, må jo le hånlig av de og gi de gongen etterhvert! E jo beint fram provoserende 

 

Screenshot_20230307-005415.png

Link to comment
Share on other sites

dette er jo helt vanvittige groteske tall. Dette burde jo klubben legge frem som dokumentasjon. Et slikt avvik skulle være nesten "umulig" rent statistisk. Særlig når tallene peker i motsatt retning for ALLE de andre, bortsett fra Spurs da, som er den eneste klubbene der tallene er "balanserte". 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, piscator said:

dette er jo helt vanvittige groteske tall. Dette burde jo klubben legge frem som dokumentasjon. Et slikt avvik skulle være nesten "umulig" rent statistisk. Særlig når tallene peker i motsatt retning for ALLE de andre, bortsett fra Spurs da, som er den eneste klubbene der tallene er "balanserte". 

Man skal selvfølgelig ta slike statistikker med en klype salt, siden det er forskjellige faktorer som spiller inn, men at vi er det eneste laget (av topp 6) over en periode på 10 år som har fått flere straffespark imot enn for, forteller en historie som ikke er positiv for dommerne i PL. 

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Simbad said:

Man skal selvfølgelig ta slike statistikker med en klype salt, siden det er forskjellige faktorer som spiller inn, men at vi er det eneste laget (av topp 6) over en periode på 10 år som har fått flere straffespark imot enn for, forteller en historie som ikke er positiv for dommerne i PL. 

for all del, at topplag får flere straffespark enn de lenger ned på tabellen er jo logisk, i og med at de er oftere i motstanderens boks og de skaper flere sjanser. Men tallene er jo helt groteske selv om man korrigerer for dette. Arsenal har ikke vært så langt unna toppen som disse tallene skulle tilsi. Og særlig hvis man tar hensyn til antall sjanser skapt. På et punkt er det nok en viss logikk i at Arsenal har fått flere straffer i mot de siste ti årene. Det var jo mange sesonger der de ga bort alt for mange kontringssjanser til motstanderne, og mye av dette endte opp med straffespark. Når man ser slike oppsiktsvekkende tall må man uansett gå bak tallene. Men jeg er rimelig sikker på at slike momenter ikke fullt ut kan forklare forskjellene.

Link to comment
Share on other sites

Selv om jeg er glad for at vi ikke blir straffet her, synes jeg likevel det er merkelig at FA ikke tar denne. Det var flere spillere og trenere som entret banen før kampen var avblåst. Med unntak av Zinchenko som entret banen uten å være en del av kamptroppen tidligere i sesongen, var kanskje dette den situasjonen som gav mest mening å straffe slik jeg ser det. 

Screenshot_20230310-164116.png

Link to comment
Share on other sites

On 3/8/2023 at 11:26 AM, Simbad said:

 

Screenshot_20230308-112535.png

Fra Stefan sin så det værre ut, på denne du la ut det ikke så ille: bortsett fra at United har nesten 80% fler med mye færre touch i motstanders boks da 😂 Men ikke noe nytt at de får mye mer enn andre. 

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Marius- said:

Fra Stefan sin så det værre ut, på denne du la ut det ikke så ille: bortsett fra at United har nesten 80% fler med mye færre touch i motstanders boks da 😂 Men ikke noe nytt at de får mye mer enn andre. 

Tenker du på den andre jeg posta? Jeg posta to forskjellige med litt forskjellig vinkling på det. 

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Marius- said:

Ahh :) Sry ble mixa her. Jaja uansett poenget står

Joda, det er også en av grunnene til at jeg sa til piscator at man skal være litt forsiktig med å være ukritisk til statistikken. Men det er en gjenganger at vi kommer dårligst ut på begge skjemaene og at de to lagene fra Manchester kommer best ut også på begge skjemaene.

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Simbad said:

Joda, det er også en av grunnene til at jeg sa til piscator at man skal være litt forsiktig med å være ukritisk til statistikken. Men det er en gjenganger at vi kommer dårligst ut på begge skjemaene og at de to lagene fra Manchester kommer best ut også på begge skjemaene.

City når jo ikke storebror til ankelen engang i din statistikk, all den tid de «knapt» er inne i 16m til andre lag men likevel topper straffer. 

Link to comment
Share on other sites

Eg har ikkje sett situasjonen enda, bildene på VGLive viser kun sjølve straffa, men der fekk altså Liverpool straffe for ein handsforseelse. VGLive skriv at det var rettferdig at det vart bom fordi straffa i utgangspunktet var tullete. Vi hadde fire situasjoner som var minst 50/50 ingen straffe. Støtter godt oppom tala nokon viste til i eit og to innlegg tidlgare her. 

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Ulfagrafr said:

Eg har ikkje sett situasjonen enda, bildene på VGLive viser kun sjølve straffa, men der fekk altså Liverpool straffe for ein handsforseelse. VGLive skriv at det var rettferdig at det vart bom fordi straffa i utgangspunktet var tullete. Vi hadde fire situasjoner som var minst 50/50 ingen straffe. Støtter godt oppom tala nokon viste til i eit og to innlegg tidlgare her. 

Det var et helt riktig straffespark. Armen strakt ut fra kroppen(unaturlig posisjon) og stopper ballen fra å gå på mål.

Men hvis man tar utgangspunkt i alle straffesparkene vi skulle hatt, er denne ikke 'mer' straffespark enn feks Billing som holder begge hender i skulderhøyde (også unaturlig posisjon) og stopper ballen fra å gå på mål.

Vi får rett og slett konsekvent dårlige avgjørelser mot oss. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Simbad said:

Det var et helt riktig straffespark. Armen strakt ut fra kroppen(unaturlig posisjon) og stopper ballen fra å gå på mål.

Men hvis man tar utgangspunkt i alle straffesparkene vi skulle hatt, er denne ikke 'mer' straffespark enn feks Billing som holder begge hender i skulderhøyde (også unaturlig posisjon) og stopper ballen fra å gå på mål.

Vi får rett og slett konsekvent dårlige avgjørelser mot oss. 

Kan ikke du få Svein Erik Edvardsen som ekspert her inne på forumet.?😅

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Ulfagrafr said:

Eg har ikkje sett situasjonen enda, bildene på VGLive viser kun sjølve straffa, men der fekk altså Liverpool straffe for ein handsforseelse. VGLive skriv at det var rettferdig at det vart bom fordi straffa i utgangspunktet var tullete. Vi hadde fire situasjoner som var minst 50/50 ingen straffe. Støtter godt oppom tala nokon viste til i eit og to innlegg tidlgare her. 

Bournemouth glemte nok at det kun er lov til å bruke hendene mot Arsenal😊

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...