Jump to content

04.03.23 Bournemouth (H)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 168
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Er ikke ofte vi har ligget under med 2 mål og vunnet til slutt. Det er en mentalitet i laget som var mer eller mindre totalt fraværende i Wengers siste sesonger. Heldigvis har vi nå kommet ditt hen at vi aldri gir opp. 

Det kladdet her og der i dag også , men hvem driter ikke i det når vi snur kampen som vi gjorde. 

Lurer på hva som skjedde med ESR  ?

Lord Nelson fikk et fortjent mål. Det må jo bety mye for han som har hatt mye motgang. 

Det er gøy å være Arsenal supporter for tiden 😁 

 

 

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Gunners68 said:

Er ikke ofte vi har ligget under med 2 mål og vunnet til slutt. Det er en mentalitet i laget som var mer eller mindre totalt fraværende i Wengers siste sesonger. Heldigvis har vi nå kommet ditt hen at vi aldri gir opp. 

Sist gang det skjedde, var visstnok i 2012 ifølge kommentatorene jeg hørte på 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Simbad said:

Sist gang det skjedde, var visstnok i 2012 ifølge kommentatorene jeg hørte på 

Ja , der kan du se. Det har skjedd mye positivt i klubben i senere tid.

Så ungt lag og så mange gode kvaliteter.

Skal jeg pirke på noe så hadde jeg satt pris på at langt flere av innleggene våre foran mål treffer våre spillere og ikke motpartens. 

Men , på denne dagen gleder vi oss over en fantastisk snu operasjon 👍

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Gunners68 said:

Ja , der kan du se. Det har skjedd mye positivt i klubben i senere tid.

Så ungt lag og så mange gode kvaliteter.

Skal jeg pirke på noe så hadde jeg satt pris på at langt flere av innleggene våre foran mål treffer våre spillere og ikke motpartens. 

Men , på denne dagen gleder vi oss over en fantastisk snu operasjon 👍

Enig, vi har altfor mange innlegg uten adresse. Høye innlegg mot Martinelli og Trossard når motstander er i balanse er ikke akkurat det lureste. 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Gunners68 said:

Hva skjedde med ESR? Gikk han ut pga skade eller fordi han var rusten?

Hverken ESR eller Nelson trenger flere skader nå. 

'on if Smith Rowe’s substitution was planned:

We didn’t plan to throw him in so early in the game. We knew it was difficult for him to last for 70 minutes on the field after missing almost five months of football. I think he had a good impact in the game and at the end I felt we needed something else, especially on the left because we were lacking a threat and attracting more players to that side. That’s why we made the decision to bring Reiss on.'

https://www.arsenal.com/news/every-word-mikels-post-bournemouth-presser

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Gunners68 said:

Ja , der kan du se. Det har skjedd mye positivt i klubben i senere tid.

Så ungt lag og så mange gode kvaliteter.

Skal jeg pirke på noe så hadde jeg satt pris på at langt flere av innleggene våre foran mål treffer våre spillere og ikke motpartens. 

Men , på denne dagen gleder vi oss over en fantastisk snu operasjon 👍

Helt sant, inleggene treffer dårlig og avslutningene til himmels, men på en sånn dag gir vi f.... i det - usannsynlige målscorere er gøy 😀

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Stefanb said:

Beste laget i England! Tross helt håpløse dommeravgjørelser så fortsetter dette laget å vinne!

Reiss Nelson! TAKE A FUCKING BOW!

Fortjener ny kontrakt. Vært god så å si hver gang han har fått minutter denne sesongen og selv med skader som har påvirket ham mye. Men det er visstnok naivt å håpe på at han kan gi oss et løft 😅

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Simbad said:

'on if Smith Rowe’s substitution was planned:

We didn’t plan to throw him in so early in the game. We knew it was difficult for him to last for 70 minutes on the field after missing almost five months of football. I think he had a good impact in the game and at the end I felt we needed something else, especially on the left because we were lacking a threat and attracting more players to that side. That’s why we made the decision to bring Reiss on.'

https://www.arsenal.com/news/every-word-mikels-post-bournemouth-presser

Takker😁

 

Link to comment
Share on other sites

e deilig at ‘pundet’ Gary Neville kritiserer Arsenal for sine jubelscener og mener det er er poeng som minsker sjansene dor seiregull, men er det ikkje det fotball handler om?! Følelser? Kva mener han egentlig ? Fyren e jo dum i håvet encellet og greit, skal Sky ha noe integritet må han ut av punditregisteret 🤮

Link to comment
Share on other sites

Personlig likte eg vemodig godt Villas jubelscener når de beholdt plassen i fjor men de fikk kritikk for det også , knall rettferd trur eg det var Roy Keane . Nei la alt være som et FIFA- spill, robotics! Nei fyf eg håper fortsatt jubler som ville for hvert mål vi scorer , det er et sunnhetstegn COYG

Link to comment
Share on other sites

Fy fan for en nervepinende kamp, blir mer og med imponert av ungutta. Nelson var meget god mens ESR har langt igjen til han er i form. Partey betyr mye for laget, det så vi i sist kamp han kom inn og. Er enorm.

1. elver er fantastisk så skjønner godt at Arteta ikke roterer mye. Skade på nøkkelspillere så går det rett vest. Får mer og mer trua på at vi vinner PL. Må bare få Jesus tilbake i form.

Irriterer meg at vi ikke scorer på corner lenger men slipper mål imot. Dommere orker jeg ikke å bry meg om lenger men har vert imot VAR fra første stund.

 

Link to comment
Share on other sites

Leser her at dere mener det var mange VAR kontroverser når det gjelder hands og når Tomi var sparket bak på foten og burde vært straffe. Målet til Bournemoth etter 9 sek burde vært annullert. Det var 3 Bournemoth spillere flere meter inn på vår halvdel når de tok avspark uten at VAR grep inn. Det beste bildet jeg fant på det viser 3 spillere over midtstreken og en ser at avsparket ikke er tatt.

20230305_203119.jpg

Link to comment
Share on other sites

image.thumb.png.50f2fb30f291ec1514afbbf37d3b4d02.png

Fantastisk bilde etter målet til Nelson. Saliba løp aleine ned til cornerflagget, Ødegaard og Gabriel kollapset av glede, Ben White feiret i trynet til Neto, Martinelli løp og hentet ballen i nettet. Xhaka, Jorginho(fra sidelinjen) og Ramsdale løper etter Nelson. Mange morsomme små detaljer. 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Simbad said:

image.thumb.png.50f2fb30f291ec1514afbbf37d3b4d02.png

Fantastisk bilde etter målet til Nelson. Saliba løp aleine ned til cornerflagget, Ødegaard og Gabriel kollapset av glede, Ben White feiret i trynet til Neto, Martinelli løp og hentet ballen i nettet. Xhaka, Jorginho(fra sidelinjen) og Ramsdale løper etter Nelson. Mange morsomme små detaljer. 

Det var ikke bare på Emirates det var mange morsomme detaljer. Så ganske " morsomt " ut i stuen her også da vi omtrent veltet salongbordet etter målet til Nelson 😁

Link to comment
Share on other sites

On 3/4/2023 at 6:17 PM, Simbad said:

@Stefanb

https://www.goal.com/en-gb/news/explained-why-var-didnt-award-arsenal-penalty-handball-bournemouth-chris-mepham/blt1cc33f8e263b0409

'The first penalty was not given because the handball was deemed accidental with Mepham's arm not in an unnatural enough position to be a foul. The second would have been really unlucky for Billing, who had no time to get out of the way. Still, Arsenal were not happy.'

Hva faen er det her for unnskyldninger? Begge de to var soleklare! Å kunne unnskylde at et straffespark ikke blir gitt med at det var' uheldig' gir absolutt null mening. 

Man kan bare lure.

Den første syntes jeg var spesielt å ikke gi på. Den på skuddet til Saka og redningen fra Gabriel derimot så var det hånd som søkte ball.

Den situasjonen jeg mest syntes var straffespark var faktisk situasjonen på Tomiyasu hvor han blir sparket ned bakfra i boksen hvor Bournemouth spilleren sparker gjennom han (og fortsatt ikke treffer ball).

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Stefanb said:

Man kan bare lure.

Den første syntes jeg var spesielt å ikke gi på. Den på skuddet til Saka og redningen fra Gabriel derimot så var det hånd som søkte ball.

Den situasjonen jeg mest syntes var straffespark var faktisk situasjonen på Tomiyasu hvor han blir sparket ned bakfra i boksen hvor Bournemouth spilleren sparker gjennom han (og fortsatt ikke treffer ball).

Jepp, det var så mange straffesparksituasjoner generelt som burde vært gitt i denne kampen at det rett og slett ikke kan være noe annet enn korrupsjon inne i bildet. Og nå har vi hatt to slike hinsides kamper denne sesongen. Southamptonkampen var rett og slett krise. 

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, Gunners68 said:

Det var ikke bare på Emirates det var mange morsomme detaljer. Så ganske " morsomt " ut i stuen her også da vi omtrent veltet salongbordet etter målet til Nelson 😁

Fantastisk 😅 hvis du ikke har fått sett reaksjonen til Ian Wright på målet, burde du absolutt få sjekket den ut. Den mannen er en levende legende! Og i dag var han på tribunen og så damene vinne Conti cup også. 

Link to comment
Share on other sites

utrolig lettelse da Nelson scoret. Og en kamp med mye kontroverser. Etter spill og sjanser burde jo denne kampen vært avgjort lenge før. Håper Arsenal lærer av dette, og er påskrudd fra første spark. Også litt bekymringsverdig at de virker mer rufsete på defensiv dødball enn tidligere i sesongen. Der må de skjerpe inn mot innspurten. For de kan ikke basere seg på å vinne slik. Det vil straffe seg før eller senere.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Stefanb said:

For de som ikke fikk det med seg, så burde også aldri åpningsmålet til Bournemouth ha stått. Dette grunnet at de hadde flere spillere inne på Arsenal sin banehalvdel når de sparket igang kampen.

‘Goes unnoticed’ - Former referee reveals VAR blunder during Arsenal vs Bournemouth clash

Men VAR og PGMOL er jo ikke mot oss de.. 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Stefanb said:

Neida.

Ganske sjukt hvor mange situasjoner det var i denne kampen, og at VAR/dommerteamet bommet på så sykt mye. "Snodig".

To klare straffesituasjoner i samme sekvens. Den ene også et direkte rødt kort og minimum tre kampers utestengelse for 'Violent conduct', men fordi White ikke hyler til, slenger seg i bakken og løper etter dommer får verken dommer eller VAR, som absolutt burde tatt denne, 'med seg' hva som skjer.

Skjønner ekstremt godt hvorfor White feiret Nelsons mål rett opp i trynet på Neto.

'Statistikken' min fra en tidligere tråd fortsetter. Nå er det 10 kamper av 26 hvor dommerne og VAR har gitt fordeler til motstanderen vår. Det er 5/13 eller 38,5% av kampene våre denne sesongen i motsetning til de 2 kampene av 26 hvor vi har vært 'heldige' med dommeravgjørelsene. 1/13 eller 7,7% av kampene våre. Og nå har vi spilt mer enn 2/3 av sesongen.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...