Jump to content

30.10.22 Nottingham Forest (H)


Simbad

Recommended Posts

Arsenal    crest   Arsenal   v   Nottingham Forest image.png.2e55e0b97ace1b005c281fc191d0058a.png
Søndag 30. oktober 2022, kl. 15:00. Emirates Stadium

Premier League, 14. runde

Kampen vises direkte på Viasport Premier League / Viaplay
 

Ønsket lag:

Ramsdale

White - Saliba - Gabriel - Zinchenko

MØ8 - Partey - Xhaka 

Saka -  Jesus - Martinelli

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

41 minutes ago, Simbad said:

Arsenal    crest   Arsenal   v   Nottingham Forest image.png.2e55e0b97ace1b005c281fc191d0058a.png
Søndag 30. oktober 2022, kl. 15:00. Emirates Stadium

Premier League, 14. runde

Kampen vises direkte på Viasport Premier League / Viaplay
 

Ønsket lag:

Ramsdale

White - Saliba - Gabriel - Zinchenko

MØ8 - Partey - Xhaka 

Saka -  Jesus - Martinelli

Jeg hadde vurdert å vrake White for Tomi.

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Tapapa said:

Jeg forventer 3 poeng og gir blanke i om vi spiller dårlig.

Nå har vi spilt 5 ganske dårlige kamper på rad. Vi har vært heldige med seire i et par av de, og de to siste har vi spilt uavgjort og tapt. Jeg forventer godt spill i denne.

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Vi har spilt veldig mange kamper i oktober og det har lugget i noen av kampene. De har vært på bortebane. Til tross for dette, så har hentet poeng jevnt og trutt. Det er ikke slik at andre lag vinner alle andre kamper. Hadde så vært tilfelle, så hadde ikke vi toppet så vel serien som EL. 

Nå har vi hjemmekamp mot Nottingham Forest og hjemme har vi vært solide. Jeg forventer at vi vinner og lag som går hen og vinner titler, gjør det også med ugly wins. Jeg er fornøyd om vi vinner, selv om vi ikke skulle spille så godt.

Jeg skjønner ikke helt den pessimismen noen av debattantene utviser her og jeg forstår heller ikke den voldsomme kritikken av Nketiah. Han hadde ikke en voldsomt imponerende innbytte mot Soton, men han fikk ikke mye å jobbe med heller. I går så var han en av de som faktisk produserte noe, også da hadde han dårlige arbeidsvilkår. For min del så syns jeg han fortjener å starte noen kamper i serien også. Jeg hadde syns det hadde vært greit om han ble valgt foran Jesus i hjemmekampen mot Forest og selv jeg syns at Jesus per dags dato er en bedre spiller enn Nketiah. Men, jeg liker ikke at noen får klippekort på laget, selv når de ikke produserer. Jesus scorer generelt sett for lite, med tanke på at han starter alle kamper i serien for laget som ligger på førsteplass. Han har scoret mindre enn spillere som Toney, Mitrovic, Maddison fra elendige Leicester, bak Trossard som spiller på Brighton som knapt scorer mål. Moreno fra Leeds har scoret like mange mål som Jesus og han har spilt en kamp mindre.

Egentlig så er det bare en spiller på Arsenal som per dags dato ikke kan droppes og det er vår de facto kaptein Xhaka. Kanskje Saka og Martinelli er i samme kategorien fram til Emilie er tilbake i toppform?

Link to comment
Share on other sites

Ingen her inne meg bekjent er misfornøyd med sesongen så langt. Det ville vært skivebom, men når vi først har ett forum, så er det på sin plass vi poengterer en negativ trend siste 3-4 kamper. Nottingham skal slås på hjemmebane uansett kampforløp, og jeg forventer gutta leverer imorgen. Så håper jeg vi finner tilbake til det gode spillet, med fantastiske bevegelser i angrep. 
De siste kampene har selv våre gode stoppere sett ut som Bambi på isen. Særlig periodevis. Jesus har innsats få andre kan vise til, og burde hatt mange fler mål. Men også han leverer svakere allerede.

Nå må Arteta få fyrt på alle sylindre den korte tiden som er igjen før VM. Ellers er vi bare midt i kampen om top4, og vår gode start er spist opp. Jeg har trodd det blir en hard kamp om top4 selv med årets start, men jo lenger vi kan holde på momentet jo bedre. 

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, sas2002 said:

Liker ikke Tomi på venstre. Martinelli blir så hemmet siden Tomi aldri kommer på overlapp.

Helt enig.

Digger Tomi, men han er best på høyreback eller som stopper. Mot en motstander som Salah (som nesten alltid kutter innover i banen), så kan jeg forstå det. Ellers skjønner jeg ikke tankegangen.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...