Jump to content

09.10.2022 Liverpool (H)


Simbad

Recommended Posts

2 hours ago, RP7 said:

Tomi reduserte egypteren til smågutt. Han skal ha en stor del av æren. 
Beste kamp så langt av Partey. Lite feilpass og god til å plassere seg. Liverpool gjorde livet enkelt for Arsenal sin midtbane i går da de konsekvent søkte bakrom og diagonalpass. Det har fungert med Mané, Salah og Firminho før, i går var det skivebom. Herregud så tafatte de var i 2. omgang. 
 

Alle kontroversielle avgjørelser gikk vår vei i går. Forskjellen på hjemme og ligaleder mot borte og 4-5 plass som tidligere. Ikke tvil om at hjemmefordelen blir forsterket med selvtillit og en spinnvill støtte fra publikum. 

Ikke enig , vi blei snytt for et soleklart straffespark når Allison regelrett murte ned jesus på slutten der , og grekeren til Liverpool er heldig som får fullføre kampen uten rødt

Edited by Rosicky07
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 146
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

13 minutes ago, Orakelet said:

Ganske morsomt… før klaget vi på dommeren for at alt gikk imot oss…. Nå klager vi fordi noen enkeltsituasjoner går vår vei.

Fiffig

Ikke noe klaging fra min side, men Liverpool fansen som jeg har snakket med og i media fremviser kamper som et komplett ran, der vi ikke hadde vunnet uten dommerhjelp. 
 

Jeg syns vi var ganske gode, og i andreomgang var « by far» det dominerende laget i det meste. 
 

Vi vant fortjent

Link to comment
Share on other sites

Liverpool fansen kan si hva de vil , men beste laget vant. VAR og dommer avgjørelser har aldri gått spesielt vår vei. Snarere tvert imot. De har vært vant til å få bra resultater mot oss i PL. Det er det nå slutt på 😁

Klopp & Co fikk på trynet i går og vi ville vinne. Den viljen/ mentaliteten vi ser nå skremmer de fleste lagene. Vi ser nå ting i laget vi har savnet i mange år. Dette kan bli en veldig spesiell sesong for oss.

Pool fansen skal få lov til å syte i fred. 

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Stefanb said:

Enig x3.

 

Jepp, man ser klart at han slenger albuen i trynet på ham.

Det var kun én situasjon som gikk vår vei i denne kampen som var kontroversiell. Og det var handsen til Gabriel på ledelse 1-0 til oss. Ellers var straffesparket vårt greit. Vi vet hvordan Klopp hadde reagert om det hadde vært andre veien og ikke blitt dømt på. I tillegg var Tsimikas heldig som fikk avslutte kampen(spesielt uten å i det hele tatt få gult).

image.thumb.png.3bf1f61c95cf810d1f74d1f625b5baa2.png

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Simbad said:

Her ser det faktisk ut som at ballen treffer brystkassa til Gabriel før den spretter opp i armen. Riktig avgjørelse av dommer og VAR likevel? 

Det var rett og slett for nærme. Og armen til Gabriel er uansett på vei opp før ballen blir skutt. Det er åpenbart ikke en "hand to ball" situasjon. Det er også snakk om ca. 60cm.

Den kunne blitt gitt, men jeg forstår også at den ikke blir gitt.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Stefanb said:

Det var rett og slett for nærme. Og armen til Gabriel er uansett på vei opp før ballen blir skutt. Det er åpenbart ikke en "hand to ball" situasjon. Det er også snakk om ca. 60cm.

Den kunne blitt gitt, men jeg forstår også at den ikke blir gitt.

Det du sier, og at den faktisk treffer brystet til Gabriel før den spretter opp i hånda hans gjør at det ifølge reglene ikke skal være straffe. Så det er faktisk ikke en feil av verken dommer eller VAR. At dommerne og VAR i PL er ekstremt inkonsekvente er en annen diskusjon. 

Men etter å ha sett flere av situasjonene i reprise i dag, er det faktisk kun det å ikke gi Tsimikas rødt for albuen på Jesus den eneste store feilen av dommerne i denne kampen. Oliver gav ikke frispark, så han kan umulig ha sett det. Da er det VAR som gjør en feil i å ikke be Oliver gå ned og se på den.

Vi vant altså fullt fortjent, om det var noe tvil. 

Link to comment
Share on other sites

Det at de mener at straffesparket var feil og at Martinelli burde hatt rødt kort for å vitterlig legge inn et innlegg fikk meg til å huske hvor jævlig sytete Liverpool fans er når ting ikke går deres vei.

Tårene deres smaker for øvrig jævlig søtt.

Link to comment
Share on other sites

La de holde på. Straffa skjønner jeg de klager over, altså den manglende hands de ikke fikk. Ellers har de svært lite konkret å komme med. Hvor mange ganger har ikke nettop pool sluppet unna med slike var avgjørelser? 
Også skulle de hatt ett soleklart rødt kort ifbm albuen. Det er bevist og stygt 

Link to comment
Share on other sites

En som ikke har fått så mye oppmerksomhet er B White, synes han har vert glimrende og var enorm mot Liverpool. Blir bedre og bedre uten store feil. Mener han kan være backupp på midbanen i tilfelle skader. Det at noen mener han ikke har teknikk skjønner jeg ikke noe av. Kommer vel på landslaget nå.

Edited by Gunners77
Link to comment
Share on other sites

On 10/10/2022 at 2:19 PM, Ben Elfen said:

Jøss. Gratulerer med en kidd. 

 

On 10/10/2022 at 2:20 PM, Tapapa said:

Gratulerer! Skal Verminator5 junior bli proff for Arsenals herre- eller damelag?

 

On 10/10/2022 at 3:01 PM, Gunners68 said:

Gratulerer 😁

Takker! Han skal bli proff på herrelaget🤩

Link to comment
Share on other sites

On 10/10/2022 at 8:13 AM, Simbad said:

Jeg tror Mead i likhet med Miedema foretrekker kvinner. Men hvis vi kunne funnet en surrogatmor, hadde det kanskje ikke vært så dumt? 

Da kunne vi gjort det samme med Williamson og Saliba, Miedema og Jesus/Nketiah. 

Surrogatmor 😀😀

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...