Jump to content

09.10.2022 Liverpool (H)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 146
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vi fortjente ikke å lede etter førsteomgangen. Vi gav bort initiativet etter målet og var heldige som ikke fikk straffespark mot. Samt var Saka muligens offside på 1-0?

Men i andreomgangen snudde det, og vi ble bare bedre og bedre. Firmino scoret mot spillets gang, slik Saka gjorde i første. Likevel løftet vi oss og dominerte Pool. Ødegaard burde scoret før Firmino scoret, og vi skapte noen gode sjanser. Straffesparket vi får et det ingenting å si på, Thiago sparket kun beinet til Jesus uten å treffe ball. Ellers burde Tsimikas hatt minimum to soleklare gule kort. Kanskje til og med direkte rødt for å albue Jesus i ansiktet.

Totalt sett i kampen fortjente vi å vinne, og det er en viktig selvtillitsboost for gutta. Nå har de vist at de kan slå storlaga! 

Link to comment
Share on other sites

Nå ser det veldig lovende ut. Lurer på hva som rører seg i hodet på alle disse ungdommene nå. De vasser i selvtillit for tiden. Lenge siden vi har hatt sånne tider som nå i Arsenal. 

Kamper som i dag er ikke bra for helsa til gamle folk. Nå skal jeg roe nervene med en dobbel malt whisky 😁

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Tapapa said:

Banens gigant var utvilsomt Thomas Partey. Selv @RP7 må nok innrømme at de neppe ler i Madrid i kveld.

Han eller Tomi. Partey hadde et par veldig suspekte pasningsfeil, men var ellers veldig god.

Tomi hadde full kontroll på Salah med unntak av en situasjon hvor Salah kom seg til skudd. 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Simbad said:

Han eller Tomi. Partey hadde et par veldig suspekte pasningsfeil, men var ellers veldig god.

Tomi hadde full kontroll på Salah med unntak av en situasjon hvor Salah kom seg til skudd. 

Jeg slet med elendig Internett i kveld, så bilde hakket og lagget. Jeg fikk ikke med meg de suspekte pasningsfeilene hans.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Simbad said:

Han eller Tomi. Partey hadde et par veldig suspekte pasningsfeil, men var ellers veldig god.

Tomi hadde full kontroll på Salah med unntak av en situasjon hvor Salah kom seg til skudd. 

Og, angående Tomi. Jeg har aldri sett Salah så svak. Selv ikke da han kun fikk noen små innbytter da han spilte for Chelsea. Godt jobba av Tomi.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Tapapa said:

Og, angående Tomi. Jeg har aldri sett Salah så svak. Selv ikke da han kun fikk noen små innbytter da han spilte for Chelsea. Godt jobba av Tomi.

Godt jobba av Tomi og en genistrek av Arteta.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Simbad said:

Vi fortjente ikke å lede etter førsteomgangen. Vi gav bort initiativet etter målet og var heldige som ikke fikk straffespark mot. Samt var Saka muligens offside på 1-0?

Men i andreomgangen snudde det, og vi ble bare bedre og bedre. Firmino scoret mot spillets gang, slik Saka gjorde i første. Likevel løftet vi oss og dominerte Pool. Ødegaard burde scoret før Firmino scoret, og vi skapte noen gode sjanser. Straffesparket vi får et det ingenting å si på, Thiago sparket kun beinet til Jesus uten å treffe ball. Ellers burde Tsimikas hatt minimum to soleklare gule kort. Kanskje til og med direkte rødt for å albue Jesus i ansiktet.

Totalt sett i kampen fortjente vi å vinne, og det er en viktig selvtillitsboost for gutta. Nå har de vist at de kan slå storlaga! 

Hvis Saka var i offside på målet så burde også Nunez vært avblåst for offside på målet til Liverpool. Han var i offside og Gabriel endte opp med å misse på klareringen da Nunez kom i press på tross av at han var soleklart i offisde. Sånn sett så jevnet det seg ut.

Straffesparket var det ingenting å si på, på tross av at Klopp og mediene prøver å fremstille det som det. Når er det plutselig lov å sparke til en spiller uten å treffe ball? Og som du sier. Zimikas kunne og burde trolig fått rødt kort for den albuen på Jesus tidligere. Når man ser på reprisene så ser han klart at Jesus kommer og velger å slenge den albuen mot Jesus.

Jeg var imponert de første 5-10 minuttene og videre utover i andre omgang. Bra jobba og til syvende og sist så fortjente vi seieren, men jeg vet vi er mye bedre enn det her også.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

Tv2 er i harnisk! 2 stk artikler på fronten, begge «unnskylder»

tapet 😂

C5D5D665-CA75-4D5F-B084-0A16D8402BD8.jpeg 

Selvsagt blir det straffespark når man sparker til foten til en motspiller uten å treffe ball. Sier seg jo selv. Var absolutt ingenting billig med vår straffe. Heller klønete av Thiago. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...