Jump to content

Tony Adams


Dr. Phil

Recommended Posts

  • Replies 146
  • Created
  • Last Reply

Skal ikke kaste meg inn i diskusjonen om han er en god eller dårlig trener, men nå er det slik at Portsmouth var på nedadgående før han begynte som manager der.

 

Uansett synes jeg det er dårlig gjort av styret i Portsmouth å si for vel en uke siden at de har full tillit til han, for så å sparke han nå. De burde vertfall gitt han muligheten til å trekke seg.

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke kaste meg inn i diskusjonen om han er en god eller dårlig trener, men nå er det slik at Portsmouth var på nedadgående før han begynte som manager der.

 

Uansett synes jeg det er dårlig gjort av styret i Portsmouth å si for vel en uke siden at de har full tillit til han, for så å sparke han nå. De burde vertfall gitt han muligheten til å trekke seg.

Gi han muligheten til å trekke seg er akkuratt det samme som å sparke han. Bare en annen formulering :)

Personlig mener jeg nå at han bør få prøve seg som trener i Arsenal. Kan vel ikke gjøre så veldig mye skade som trener.

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke kaste meg inn i diskusjonen om han er en god eller dårlig trener, men nå er det slik at Portsmouth var på nedadgående før han begynte som manager der.

 

Uansett synes jeg det er dårlig gjort av styret i Portsmouth å si for vel en uke siden at de har full tillit til han, for så å sparke han nå. De burde vertfall gitt han muligheten til å trekke seg.

Gi han muligheten til å trekke seg er akkuratt det samme som å sparke han. Bare en annen formulering :)

Personlig mener jeg nå at han bør få prøve seg som trener i Arsenal. Kan vel ikke gjøre så veldig mye skade som trener.

Ja, det er det samme, men for media er det noe helt annet...

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke kaste meg inn i diskusjonen om han er en god eller dårlig trener, men nå er det slik at Portsmouth var på nedadgående før han begynte som manager der.

 

Uansett synes jeg det er dårlig gjort av styret i Portsmouth å si for vel en uke siden at de har full tillit til han, for så å sparke han nå. De burde vertfall gitt han muligheten til å trekke seg.

Gi han muligheten til å trekke seg er akkuratt det samme som å sparke han. Bare en annen formulering :)

Personlig mener jeg nå at han bør få prøve seg som trener i Arsenal. Kan vel ikke gjøre så veldig mye skade som trener.

Ja, det er det samme, men for media er det noe helt annet...

 

Nei, det er ikkje heilt det same. Dersom Adams hadde sagt opp ville han ikkje fått nokon økonomisk kompensasjon. Når han vart sparka har han krav på løn ut kontraktstida, fordi det er Portsmouth som har brote kontrakta. Ein kvar sjef eller manager med litt omløp i hovudet går for det siste alternativet.

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke kaste meg inn i diskusjonen om han er en god eller dårlig trener, men nå er det slik at Portsmouth var på nedadgående før han begynte som manager der.

 

Uansett synes jeg det er dårlig gjort av styret i Portsmouth å si for vel en uke siden at de har full tillit til han, for så å sparke han nå. De burde vertfall gitt han muligheten til å trekke seg.

Gi han muligheten til å trekke seg er akkuratt det samme som å sparke han. Bare en annen formulering :)

Personlig mener jeg nå at han bør få prøve seg som trener i Arsenal. Kan vel ikke gjøre så veldig mye skade som trener.

Ja, det er det samme, men for media er det noe helt annet...

 

Nei, det er ikkje heilt det same. Dersom Adams hadde sagt opp ville han ikkje fått nokon økonomisk kompensasjon. Når han vart sparka har han krav på løn ut kontraktstida, fordi det er Portsmouth som har brote kontrakta. Ein kvar sjef eller manager med litt omløp i hovudet går for det siste alternativet.

 

Curbishley og Keegan sa visstnok opp selv så de har tydeligvis ikke omløp i huet.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Adams kan klart fungere som trener og det hadde vært smart av Wenger å hente sin gamle elev.. Men en god manager blir nok aldri Tony.. Synd for han har en helt rå innstilling men desverre ikke så mye mer.

Få han gjerne inn i vårt lederskap eller trenerskap, rettere sagt, men som manager tenker jeg at ikke Mr.Arsenal skal i vår klubb. Han er for engelsk i stilen sin og det er ikke tilstrekkelig, Dessverre kanskje.

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke kaste meg inn i diskusjonen om han er en god eller dårlig trener, men nå er det slik at Portsmouth var på nedadgående før han begynte som manager der.

 

Uansett synes jeg det er dårlig gjort av styret i Portsmouth å si for vel en uke siden at de har full tillit til han, for så å sparke han nå. De burde vertfall gitt han muligheten til å trekke seg.

Gi han muligheten til å trekke seg er akkuratt det samme som å sparke han. Bare en annen formulering :)

Personlig mener jeg nå at han bør få prøve seg som trener i Arsenal. Kan vel ikke gjøre så veldig mye skade som trener.

Ja, det er det samme, men for media er det noe helt annet...

 

Nei, det er ikkje heilt det same. Dersom Adams hadde sagt opp ville han ikkje fått nokon økonomisk kompensasjon. Når han vart sparka har han krav på løn ut kontraktstida, fordi det er Portsmouth som har brote kontrakta. Ein kvar sjef eller manager med litt omløp i hovudet går for det siste alternativet.

 

Curbishley og Keegan sa visstnok opp selv så de har tydeligvis ikke omløp i huet.

 

BE

 

Keegan hadde nok ikkje bruk for pengane, og i Curbishley's tilfelle var det personlege forhold om eg ikkje hugsar feil, på same måte som når Martin O'Neill slutta i Celtic. Og det skal ein jo respektere.

Link to comment
Share on other sites

Tror dette var bra for Adams. Mener det var for tidlig for ham å overta en klubb som Portsmouth... Uansett, sånn som jeg ser det nå har ikke Adams det som skal til for å bli en bra manager.

Så er det dette da, han er fortsatt tidlig i karrieren som manager, og bør kanskje få enda litt mer erfaring på et lavere nivå før vi kan si noe sikkert..

Link to comment
Share on other sites

Tar gjerne i mot Adams i Arsenal. Ville bli svært overrasket om han ikke hadde hatt noe å bidra med. Vi snakker om selveste Mr. Arsenal som garantert vet det vil si være en viktig brikke i systemet.

 

Tror dog ikke dette kommer til å skje. Er spent på veien videre for Adams. Kan bli lenge til neste managerjobb. Synes det skal sies at Pompey har vist mye dårlig også før Adams tok over. Kanskje ikke så rart med Harry ved roret.

 

Lykke til Tony!

Link to comment
Share on other sites

Tar også gjerne imot Adams i trener-teamet i Arsenal, men ønsker han å fortsette videre som manager så tror jeg han hadde gjort lurt i å fortsette litt lenger ned i divisjonene. Det gikk ikke så bra i Wycombe, men tror allikevel han kan gjøre lurt i å prøve på nytt.

 

Presset er mye større i PL og man får fort fyken hvis man ligger i faresonen til nedrykk. Det skjer også i de lavere divisjoner, men tror det vil være lettere å få tillit over tid i en mindre klubb slik at han kan få bygget opp noe over tid og får brukt kunnskapen sin til å sette et helhetlig bilde på en klubb, i stedet for at han blir kastet ut igjen etter noen mnd i jobben. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mange interessant uttalelser her:

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...S&ATTR=Football

 

Han tippet riktig på resultatet, men tror at vi ryker i semi/en/finalen fordi vi har alt for mange offensivt orienterte spillere. Ellers nevner han også at det er hans drøm å være trener for Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Mange interessant uttalelser her:

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...S&ATTR=Football

 

Han tippet riktig på resultatet, men tror at vi ryker i semi/en/finalen fordi vi har alt for mange offensivt orienterte spillere. Ellers nevner han også at det er hans drøm å være trener for Arsenal!

 

 

“But I still consider that I’ve got a lot to learn first.”(før han eventuelt kan bli Arsenalmanager), og det har han helt rett i.

 

Har desverre lite tro på Adams som manager, håper jeg tar feil.

Link to comment
Share on other sites

Har desverre lite tro på Adams som manager, håper jeg tar feil.

 

Jeg håper ikke at du tar feil. Adams har en vannvittig dårlig CV. Greit at du kan lære og utvikle deg, men her er gapet for stort. Adams var en stor kaptein for Arsenal og han viste at han var i stand til å lede en guttegjeng i kamp noen timer en gang i uka. Noe helt annet er det å være administrerende direktør for en bedrift med mange ansatte som skal utvikles daglig over tid. Der faller han fullstendig gjennom. Det har han nå vist gjentatte ganger, og jeg ser ingen grunn til å bringe dette eksperimentet inn i Arsenal. La Adams være den han er i Arsenalsammenheng, en stor kaptein og en legende. La det bli med det.

Link to comment
Share on other sites

Har desverre lite tro på Adams som manager, håper jeg tar feil.

 

Jeg håper ikke at du tar feil. Adams har en vannvittig dårlig CV. Greit at du kan lære og utvikle deg, men her er gapet for stort. Adams var en stor kaptein for Arsenal og han viste at han var i stand til å lede en guttegjeng i kamp noen timer en gang i uka. Noe helt annet er det å være administrerende direkteør for en bedrift med mange ansatte som skal utvikles daglig over tid. Der faller han fullstendig gjennom. Det har han nå vist gjentatte ganger, og jeg ser ingen grunn til å bringe dette eksperimentet inn i Arsenal. La Adams være den han er i Arsenalsammenheng, en stor kaptein og en legende. La det bli med det.

 

Støttes! Han ikke vist noe enda (som manager!) som tilsier at han er en framtidig Arsenal-manager!

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper ikke at du tar feil. Adams har en vannvittig dårlig CV. Greit at du kan lære og utvikle deg, men her er gapet for stort. Adams var en stor kaptein for Arsenal og han viste at han var i stand til å lede en guttegjeng i kamp noen timer en gang i uka. Noe helt annet er det å være administrerende direkteør for en bedrift med mange ansatte som skal utvikles daglig over tid. Der faller han fullstendig gjennom. Det har han nå vist gjentatte ganger, og jeg ser ingen grunn til å bringe dette eksperimentet inn i Arsenal. La Adams være den han er i Arsenalsammenheng, en stor kaptein og en legende. La det bli med det.

 

man skal aldri si aldri - det er jo mange her inne som har avskrevet mange av lagets spillere som nå blomstrer... :D - men jeg er helt enig med det du skriver her. Det er ingenting som tyder på at Adams har det som skal til for å bli manager i en stor klubb - eller en liten for den saks skyld. Og en klubb som Arsenal har definitivt ikke råd til å gå inn på denne type eksperimenter, verken for klubbens eller Adams ettermæles skyld. Adams er tydeligvis et eksempel på at lederevner PÅ banen ikke automatisk betyr at man har de samme evnene utenfor banen. Å organisere folk rett rundt seg der og da, ute på banen, var han jo ekspert på. Han har jo mye mindre kontroll på situasjonen når han skal forsøke å gjøre det samme fra sidelinjen. Dessuten, etter det jeg har sett av lag Adams har ledet er det mye som tyder på at han mangler en klar fotballfilosofi. Har han det som skal til for å få et lag til å SPILLE god fotball? Og til slutt, selv om han sikkert var veldig motiverende i kampens hete ute på banen, det er ikke sikkert slike evner er de som skal til for å motivere spillere utenfor banen, når det gjelder å sette seg langsiktige mål, bygge opp selvtillit, og holde fokus over tid. Og det er jo nettopp denne evnen en god manager må ha.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Arsenal TV Online har en ny serie som har startet.

Den heter "An Audience With". En spiller er i pressekonferanse rommet på Emirates, og rommet er fyllt med fans som får stille spørsmål. Veldig spennende!

 

Den første er altså med mr Arsenal, en hel time lang. Absolutt verdt å få med seg for de som har abonnement!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal TV Online har en ny serie som har startet.

Den heter "An Audience With". En spiller er i pressekonferanse rommet på Emirates, og rommet er fyllt med fans som får stille spørsmål. Veldig spennende!

 

Den første er altså med mr Arsenal, en hel time lang. Absolutt verdt å få med seg for de som har abonnement!

Tiltredes! "I'm just waiting for the call..." Legend :(

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 months later...

Sjekket nylig hvordan det sto til med Tony i Aserbadjan og Gabala FC. Joda, ikke overraskende, 0-1-3 på de 4 første kampene. Gabala endte som nr.6 i fjor, nå ligger de helt i bunn, på 12.plass. Må innrømme at det allerede ser mørkt ut når det gjelder Big Tone's trenerkarriere... Han burde nok heller tatt "the easy way" slik som Bould og Bergkamp har gjort. Men mannen gir aldri opp - så skal aldri si aldri.

 

Kan legge til at David O'Leary har startet OK med Al Ahli i UAE, med 1-0-1 på de to første. Laget endte i fjor på 7.plass og har eldgamle Fabio Cannavaro som kaptein.

Link to comment
Share on other sites

Sjekket nylig hvordan det sto til med Tony i Aserbadjan og Gabala FC. Joda, ikke overraskende, 0-1-3 på de 4 første kampene. Gabala endte som nr.6 i fjor, nå ligger de helt i bunn, på 12.plass. Må innrømme at det allerede ser mørkt ut når det gjelder Big Tone's trenerkarriere... Han burde nok heller tatt "the easy way" slik som Bould og Bergkamp har gjort. Men mannen gir aldri opp - så skal aldri si aldri.

 

Kan legge til at David O'Leary har startet OK med Al Ahli i UAE, med 1-0-1 på de to første. Laget endte i fjor på 7.plass og har eldgamle Fabio Cannavaro som kaptein.

 

Har sagt lenge at Wenger burde gi han jobb som forsvarstrener i Arsenal.

Tror vi mangler en del impulser en type som Adams som styrte forsvaret vårt på mesterlig vis.

 

Ganske sikker på han hadde trivdes i en sånn rolle siden hjerte hans ligger i Arsenal. Han har vel vist at manager-jobben ikke er hans sterkeste side.

Spørsmålet er vel om Wenger tenker det samme...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...