Jump to content

Tony Adams


Dr. Phil

Recommended Posts

  • Replies 146
  • Created
  • Last Reply
  • 2 weeks later...

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/eng...icle2400088.ece

Han har visst klokketro på Defoe, selv om gutten ikke har imponert.. Vi får håpe for Big Tony's skyld at Defoe snart begynner å score :angry:

 

Defoe har da imponert, han står jo med flere mål i PL enn Adebayor og Van Persie, er jo slett ikke verst det..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Han har ikke akkurat vært heldig med Portsmouth-laget han har tatt over. De har vært i fritt fall, med salg av Diarra og Defoe. At Portsmouth har gjort det så dårlig, tror jeg først og fremst kommer av dårlig moral, som i dette tilfellet er omtrent umulig for en manager å gjøre noe med.

Link to comment
Share on other sites

Han har ikke akkurat vært heldig med Portsmouth-laget han har tatt over. De har vært i fritt fall, med salg av Diarra og Defoe. At Portsmouth har gjort det så dårlig, tror jeg først og fremst kommer av dårlig moral, som i dette tilfellet er omtrent umulig for en manager å gjøre noe med.

 

Er det ikke nettopp moralen en manager kan gjøre noe med? Og med tanke på Adams egenskaper som kaptein på banen, og hans evne til å få medspillere til å gi alt for hverandre og for klubben, så er det merkelig at han ikke får til dette som manager. Ved siden av at Portsmouth har mistet mange av sine beste spillere, noe som i seg selv trolig er en viktig forklaring her, kan mye tyde på at Adams største problem som manager beror på hans fotballfilosofi, eller snarere mangel på sådan. Å være inspirerende er viktig for en manager, men han må også ha en retning, en grunnide om hva som skal gjøres og hvordan. Og jeg tror at det er kanskje her Adams ikke strekker til som manager. For som Sir John skriver, han har så langt en sørgelig CV som manager. Et Pompey med ryggen mot veggen burde jo være "mat" for en som har ambisjoner om å nå toppen, en gyllen mulighet til å vise omverdenen at man kan gjøre gull av gråstein, noe enhver manager som skal vinne PL må bevise at han klarer...! :D

Link to comment
Share on other sites

Kanskje vår gamle helt har blitt litt for filosofisk på sine manager dager? Kan vel hende han kunne trengt litt mer av villheten som kjennetegnet han på 90 tallet for å snu Pompey skuta? Det er jo åpenbart at det er en klubb som sliter litt med spillerflukt, økonomi og moral. Vi får krysse fingrene for at det snur snart så han ikke mister jobben igjen.

Link to comment
Share on other sites

Tone har en sørgelig CV som manager, desverre.

 

CV'en er som følger:

 

Wycombe Wanderers

12 seiere på 53 kamper (22,64%) medførte nedrykk.

 

Portsmouth (pr. 18/1)

3 seiere på 18 kamper (16,67%), et nytt nedrykk på gang?

 

Totalt

15 seiere på 71 kamper (20,55%) er heller sørgelige greier uansett hvem er sammenligner med.

 

Desverre er det slik at å lede et gateslagsmål er ganske annerledes enn å være konsernsjef. Spissformulert, men kravene til egenskaper og personlighet er det himmelvid forskjell på. Nå kan riktignok mye i denne verden læres, og Tony er fullstendig fersk i dette gamet. Likevel, Tony Adams som Arsenalmanager? Dette er nok et eventyr som aldri blir realitet. Desverre og heldigvis.

Link to comment
Share on other sites

Tone har en sørgelig CV som manager, desverre.

 

CV'en er som følger:

 

Wycombe Wanderers

12 seiere på 53 kamper (22,64%) medførte nedrykk.

 

Portsmouth (pr. 18/1)

3 seiere på 18 kamper (16,67%), et nytt nedrykk på gang?

 

Totalt

15 seiere på 71 kamper (20,55%) er heller sørgelige greier uansett hvem er sammenligner med.

 

Desverre er det slik at å lede et gateslagsmål er ganske annerledes enn å være konsernsjef. Spissformulert, men kravene til egenskaper og personlighet er det himmelvid forskjell på. Nå kan riktignok mye i denne verden læres, og Tony er fullstendig fersk i dette gamet. Likevel, Tony Adams som Arsenalmanager? Dette er nok et eventyr som aldri blir realitet. Desverre og heldigvis.

Kunne tatt han inn ved siden av Wenger, kunne han lært av sin gamle mester. Desuten har han nok noe å tilføre laget def. og da særlig på døball.

Link to comment
Share on other sites

Tone har en sørgelig CV som manager, desverre.

 

CV'en er som følger:

 

Wycombe Wanderers

12 seiere på 53 kamper (22,64%) medførte nedrykk.

 

Portsmouth (pr. 18/1)

3 seiere på 18 kamper (16,67%), et nytt nedrykk på gang?

 

Totalt

15 seiere på 71 kamper (20,55%) er heller sørgelige greier uansett hvem er sammenligner med.

 

Desverre er det slik at å lede et gateslagsmål er ganske annerledes enn å være konsernsjef. Spissformulert, men kravene til egenskaper og personlighet er det himmelvid forskjell på. Nå kan riktignok mye i denne verden læres, og Tony er fullstendig fersk i dette gamet. Likevel, Tony Adams som Arsenalmanager? Dette er nok et eventyr som aldri blir realitet. Desverre og heldigvis.

Kunne tatt han inn ved siden av Wenger, kunne han lært av sin gamle mester. Desuten har han nok noe å tilføre laget def. og da særlig på døball.

 

Det begrunner du med at Portsmouth har vært bånnsolide bakover?????

Link to comment
Share on other sites

Tony er vel ikke forsvartrener i Portsmouth? Han har mye annet å fokusere på i Pompey, men i en rolle som forsvarstrener i Arsenal tror jeg bare vil gjøre godt. Tony kjenner til Arsenal, han er en veeldig respektert mann, og han er vel heller ikke helt grønn som trener?

 

Om vi hadde fått Adams inn i trenerteamet så kunne det ha gjort seg bra for alle parter. Vi får et sterkere forsvar og Tony drar erfaring som han kan ta med seg videre(framtidig Arsenalmanager?). Men nå må han i første periode tenke 100% på den jobben og kontrakten hans. Jeg håper han får fortsette og får jobbet seg oppover.

Link to comment
Share on other sites

Tone har en sørgelig CV som manager, desverre.

 

CV'en er som følger:

 

Wycombe Wanderers

12 seiere på 53 kamper (22,64%) medførte nedrykk.

 

Portsmouth (pr. 18/1)

3 seiere på 18 kamper (16,67%), et nytt nedrykk på gang?

 

Totalt

15 seiere på 71 kamper (20,55%) er heller sørgelige greier uansett hvem er sammenligner med.

 

Desverre er det slik at å lede et gateslagsmål er ganske annerledes enn å være konsernsjef. Spissformulert, men kravene til egenskaper og personlighet er det himmelvid forskjell på. Nå kan riktignok mye i denne verden læres, og Tony er fullstendig fersk i dette gamet. Likevel, Tony Adams som Arsenalmanager? Dette er nok et eventyr som aldri blir realitet. Desverre og heldigvis.

Kunne tatt han inn ved siden av Wenger, kunne han lært av sin gamle mester. Desuten har han nok noe å tilføre laget def. og da særlig på døball.

 

Det begrunner du med at Portsmouth har vært bånnsolide bakover?????

Jeg begrunner dette med at Adams er en av de få som virkelig vett hva som trengs av en forsvarer. Fordi han selv har vert en av verdensbeste i en årrekke. På dette området svikter Wenger i mine øyne. Bare se på spillere han har hentet inn og gjort om til stjerner. Det har ikke vert mange av dem som har vert midtstoppere! Med unntak av Toure har vi vel ikke noen skikkelige hiter. Og Toure var ikke hentet inn som en midtstopper, men som midtbane/ving. Han var også ei stund på backen før Wenger fant ut at midtstopper var plassen for Toure.

Døballer imot har vi også slitt veldig med de siste årene. Dette er jeg ganske sikker på at Adams kunne hjelpt til med på treningene osv.

Link to comment
Share on other sites

Adams sliter tydeligvis som manager, men man må jo prøve seg for å lære å bli bedre.

Mulig han tar på seg en ny managerjobb...i lavere divisjoner, men pr. idag syns jeg han isteden kunne vært en tilvekst i Wengers trenerteam. Få Mr. Arsenal hjem!

Link to comment
Share on other sites

http://www.teamtalk.com/football/story/0,1...4907088,00.html

 

 

Så da er det slutt for den Mr Arsenal i portsmouth også.....

 

Trist og se det og ikke minst si det, men tror aldri Adams kan bli noen klassemanager. Han hadde det i spillet sitt, men har vel bevist at han ikke greier og motivere lag når han har øverste ansvar.

 

Helt sikkert gjort en kjempejobb som trener i ett team, også assistant. Men tror nok aldri han kommer til og ta over stolen til Wenger, og med de resultatene han har så håper jeg heller ikke han kommer til å gjøre det.

Link to comment
Share on other sites

Adams som manager: Definitivt ei problemstilling som hjerte og hjerne aldri blir enige om.

 

Når det kommer til valg av spillere, managere osv. så må hjertet vike for hjernen hver eneste gang.

 

Vi som supportere kan selvfølgelig la følelsene løpe, men de som tar avgjørelser om klubbens framtid bør holde seg kynisk til det fornuftige.

Link to comment
Share on other sites

Nå må Wenger få ut fingern å hente Adams til klubben. Han vil være i stand til å gjøre en god jobb, spesielt på det defansive planet. Samt at jeg tror han har noen erfaringer som gjør at han er et veldig godt forbilde. Hans alkoholproblemer og måten han har kommet ut av det på gjør at han kan være en god mann å ha i teamet mot unge spillere i forhold til holdninger.

 

Så jeg håper på en Adams i Arsenal (trenings)drakt!

Link to comment
Share on other sites

Adams kan klart fungere som trener og det hadde vært smart av Wenger å hente sin gamle elev.. Men en god manager blir nok aldri Tony.. Synd for han har en helt rå innstilling men desverre ikke så mye mer.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...