Jump to content

06.10.22 Bodø/Glimt (H)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

3 minutes ago, Gunners68 said:

Var det streng talt nødvendig å risikere skader på Martin,  Jesus og Saka før Pool kampen?

Tenker at de tåler noen minutter her. Pool toppa laget i midtuka de, så noen minutter må de nesten tåle. 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Simbad said:

Bra forsøk Reiss

Hyggelig å se gutten igjen. Han ser spillesugen ut 

Jeg er fornøyd med det vi presterte. Marquinhos er ikke klar for dette nivået. Nå som Reiss Nelson er tilbake, så bør han lånes ut 

Link to comment
Share on other sites

Ser man på statistikken fra denne kampen skjønner man fort det er forskjell på a og b lag. Veldig få pasninger innad i laget, og dårlig ballbesittelse. Jeg er uansett tilhenger av å kjøre b lag i dette gruppespillet, samt cuper. Da kan også spillere som ligger i skorpa vise seg frem for innhopp i viktigere kamper

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Tapapa said:

Hyggelig å se gutten igjen. Han ser spillesugen ut 

Jeg er fornøyd med det vi presterte. Marquinhos er ikke klar for dette nivået. Nå som Reiss Nelson er tilbake, så bør han lånes ut 

Reiss starter nok på venstrevingen til fordel for Martinelli i bortekampen. 

Jeg er uenig med deg når det gjelder Marquinhos. Han var god mot Zürich og viste glimt i førsteomgangen i dag. Han falt i likhet med resten av laget ned i intensitet etter pause. Han presset frem flere feil fra Bodø/Glimt i førsteomgangen med pressinga si.

Han er fortsatt et godt stykke unna å kunne rotere med Saka i PL, men EL er en veldig fin arena for ham å få minutter i.

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Simbad said:

Reiss starter nok på venstrevingen til fordel for Martinelli i bortekampen. 

Jeg er uenig med deg når det gjelder Marquinhos. Han var god mot Zürich og viste glimt i førsteomgangen i dag. Han falt i likhet med resten av laget ned i intensitet etter pause. Han presset frem flere feil fra Bodø/Glimt i førsteomgangen med pressinga si.

Han er fortsatt et godt stykke unna å kunne rotere med Saka i PL, men EL er en veldig fin arena for ham å få minutter i.

Jeg så dessverre ikke kampen mot Zurich, så  den mener ikke noe om.

Jeg er ikke enig i at han viste så mange glimt i første. Visst er han rask og visst kan han drible litt, men jeg satt og irriterte meg over at han ikke prøver å lese spillet mer. Han stod helt stille til etter at ballen ble spilt, så spurter han. En mer rutinert spiller ham begynt å bevege seg i forkant. Det var sikkert dårlig forklart.

Han trenger masse spilletid, for å lære mer. Det bør han få hos noen andre.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Tapapa said:

Jeg så dessverre ikke kampen mot Zurich, så  den mener ikke noe om.

Jeg er ikke enig i at han viste så mange glimt i første. Visst er han rask og visst kan han drible litt, men jeg satt og irriterte meg over at han ikke prøver å lese spillet mer. Han stod helt stille til etter at ballen ble spilt, så spurter han. En mer rutinert spiller ham begynt å bevege seg i forkant. Det var sikkert dårlig forklart.

Han trenger masse spilletid, for å lære mer. Det bør han få hos noen andre.

Ifølge Whoscored presterte han til en 8.64 av 10 mot Zürich(8.9 hos sofascore), fikk seg både mål og assist i tillegg til at han generelt hadde en god kamp. Mot Bodø/Glimt fikk han 6.85. Dette var bare hans andre kamp fra start for oss i en offisiell turnering(EL). 

Jeg sa aldri at han viste 'mange glimt i førsteomgangen', men at han viste glimt gjorde han absolutt. Første halvdel av førsteomgangen var det han og Nketiah som var våre to friskeste spillere. 

Ja, han har mye å lære, men det er akkurat det han vil lære hvis han får spilletid i EL denne sesongen. Det er få lag på lavere nivå som presser likt som oss. Vi så Arteta prøvde å dirigere ham mye i førsteomgangen når han var på samme side som benken vår. I andreomgangen fikk han ikke de samme instruksjonene siden han var på motsatt side, i tillegg falt hele laget mye i intensitet og nivå.

Jeg mener Marquinhos bør fortsette å få spilletid i EL og feks Carabao Cup, samt noen få innhopp i PL. Så får vi se når kampene i EL etter gruppespillet blir mot en del bedre motstand om vi henter en som er kommet lenger i utviklingen og sender Marquinhos ut på lån i januar. Nelson tror jeg mer vil bli en backup for Martinelli og han har litt tid på å vise seg frem nå som ESR blir ute en stund. Gruppespillskampene er Marquinhos god nok til å starte.

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Oppsummert: Vieira lovende. Svært god på siste tredjedel, men blir mye borte. Sambi ujevn. Temposvak. Mulig et utlån i januar. Turner er en vandrede katastrofe, er så svak og upresis med bena så den overgangen fatter jeg ikke. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...