Jump to content

04.09.22 Manchester United (B)


Simbad

Recommended Posts

1 minute ago, Simbad said:

Men konsekvent oss på feil side av avgjørelsene.. 

Iallfall overvekt av det 😕 Hadde dommeren blåst i sekvensen hadde det egentlig vært greit nok, det var 50/50 om han skulle eller ikke. Når dommer velger å la det gå, er det ikke noe som faller innunder det VAR skal blande seg bort i. Men fjotten MOSS satt der, han har jo dømt mye rart både for/mot oss og andre lag. Løs kanon

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 207
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

2 minutes ago, Marius- said:

Iallfall overvekt av det 😕 Hadde dommeren blåst i sekvensen hadde det egentlig vært greit nok, det var 50/50 om han skulle eller ikke. Når dommer velger å la det gå, er det ikke noe som faller innunder det VAR skal blande seg bort i. Men fjotten MOSS satt der, han har jo dømt mye rart både for/mot oss og andre lag. Løs kanon

Nettopp. Det er så feil bruk av VAR som det er mulig å få det. De følger ikke sine egne regler. 

Link to comment
Share on other sites

Problemet er at det engelske fotballforbundet ikke har skjønt hvordan VAR skal brukes. Er den beste ligaen og da må det forventes en bedre standard. Men hvem sitter bak spakene. Gamle utdaterte eks dommere. Dommeren står 10 meter fra situasjonen og lar spille gå!!!

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Tony said:

Hadde Martinellis mål stått hadde vi vunnet denne kampen 5-0. Når spilte vi egentlig utd av banen sist på OT. Hadde vi fått det målet vet vi at da hadde utd falt helt sammen og da hadde vi fått seieren vi fortjente.

Blir litt for synsing for min del, hadde united ligget under kunne vi fått en helt annen kamp ja. Statistisk lønner det seg alltid å lede kamper, sannsynligheten for seier er da endel større :) Men derfra til 5-0 er jo drøyt. Hadde nok blitt tøft uansett kampforløp. Vi hadde 1-1, så da burde vi jo strengt tatt rodd det i land med den logikken. Det handler om å vise litt mer smartness. For meg syntes jeg det virket som vi gikk all-inn i 2omgang, og bare fortsatte kjøret helt naivt etter scoringen vår. Det viste seg å være lite smart.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Marius- said:

Blir litt for synsing for min del, hadde united ligget under kunne vi fått en helt annen kamp ja. Statistisk lønner det seg alltid å lede kamper, sannsynligheten for seier er da endel større :) Men derfra til 5-0 er jo drøyt. Hadde nok blitt tøft uansett kampforløp. Vi hadde 1-1, så da burde vi jo strengt tatt rodd det i land med den logikken. Det handler om å vise litt mer smartness. For meg syntes jeg det virket som vi gikk all-inn i 2omgang, og bare fortsatte kjøret helt naivt etter scoringen vår. Det viste seg å være lite smart.

Har jo sett d gang på gang med utd at når de slipper inn mål tidlig, kommer det gjerne flere i mot.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

Du er bastant spåmann også :)

Vi var best i banespillet, det viser jo alle statistikker, men statistikker vinner ikke kamper med slikt spill. Naivt, og noe å lære av raskt! Det er lov å være gode/heldige på kontringer der spiss har 30-45m bakrom å boltre seg i, det er å utsette seg selv for noe slikt som gjør at det blir håpløst.
Ellers helt på høyde med at det aldri i verden skulle vært noe VAR overkjørte. Neste runde ser vi noe lignende, som aldri i verden blir tatt. Ukonsekvente fjols.

"Dont get me wrong" som det sies - måten vi selger oss bakover på er ikke bra i det hele tatt. Formålet med at om første målet hadde blitt stående (som det burde) så hadde kampen blitt annerledes var egentlig et sleivspark til VAR. VAR har virkelig hatt en ekstremt dårlig helg... alt for mange kamper ble nå avgjort av feilaktige VAR-avgjørelser... Det er veldig svakt... Spesielt når da avgjørelsene i tillegg har gått til fordel de som alltid har hatt dommerne på sin side.

Kampen var svak. Dog vår første svake kamp denne sesongen. Det er naturligvis kjedelig og forbannet at det skjer på Old Trafford.. samtidig er statistikken ganske tydelig på at det er en bane vi sliter enormt på... veldig kjedelig at vi ikke klarte å snu den i dag.

Er også helt enig i at trippel-byttet som ble utført virkelig ødela flyt, form og fasong på laget vårt. Jeg er ganske sikker på at Arteta kommer til å være enormt kritisk til seg selv der og sørge for at liknende ikke skjer igjen. 

Jeg er grinete og sur for at vi tapte, glad for at vi fortsatt innehar tabelltopp - og optimistisk for resten av sesongen til tross for tapet. 

Link to comment
Share on other sites

Dommerne har fått beskjed om å tillate hardere spill, mener dette går ut over Arsenal. Er merkelig at i enkelte kamper ser det ut som det er om å gjøre å være sterkest. Når de tar tak i en spiller og bare løfter han vekk uten noen konsekvenser er det gått for langt. Må gi oftere gule kort for å spare våres tekniske vindunder spillere.

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Gunners77 said:

Dommerne har fått beskjed om å tillate hardere spill, mener dette går ut over Arsenal. Er merkelig at i enkelte kamper ser det ut som det er om å gjøre å være sterkest. Når de tar tak i en spiller og bare løfter han vekk uten noen konsekvenser er det gått for langt. Må gi oftere gule kort for å spare våres tekniske vindunder spillere.

Er som regel alle mot Arsenal. Savnet noen etterslenginger fra Xhaxa igår. 

Regner med at det blir kun Xhaxa og Saliba som spiller fra start på torsdag, mens resten spares fra start. Vi må bare banke Lampard på søndag. Nå gjelder det å slå tilbake. Tidligere har vi gått på noen smeller på rad. Det har vi ikke råd til skal vi klare topp 3-4

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

Skikkelig blå mandag. Tap for United og har knapt snakket med noen 😁

Tapet i går var forbannet ergerlig. Vi var best lenge og så rakner det. På Old Trafford kommer vi sjelden til å få med oss noe. Vi skal bare tape på den møkka banen. Får vi mål er hele dommer standen mot oss. 

Everton søndag og 3 nye poeng. Vi slår de og hevner tapet fra i går.

Håper Arteta og staben lærte noe nytt i går - om forsvarsspill og bytter av spillere. 

Fortsatt på tabell toppen. Det er vi og så neste søndag. Da er det ikke så galt likevel. Kanskje tapet i går blir det eneste denne sesongen. 

Tror det er på tide og gå og snakke med kjerringa  - før positiviteten tar helt overhånd her 😁

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Ben Elfen said:

ESR skadet seg i «cooldown» treningen etter kampen. For en kjeks ! 

Er fortsatt sur. Har vi hatt Partey for Sambi i går så ville ikke utd fått 2-1 målet sitt. Der har Bruno blitt sparka rett ned før den pasningen kommer!

 

Bare å toppe mye på torsdag. Score 3 før pause og bytte ut mange.

Link to comment
Share on other sites

Fått summet meg etter gårsdagens kamp.

Dommeravgjørelsene har allerede blitt nevnt og trengs vel ikke å snakkes om.

Generelt sett så var vi et mye mye bedre lag enn Manchester United ute på matta. De spilte på hjemmebane, men lå dypt og kontret som et bunnlag.

Ekstremt irriterende at vi gir 3 lette mål til dette møkkalaget. Som om det ikke var nok at Rashford fikk lov til å "kickstarte" karrieren sin med to mål mot hos for flere år siden, så får han jaggu satt liv i karrieren sin med to mål mot oss igjen.

Det er fortsatt litt å ta tak i, men engasjementet og kvaliteten vi så i går var veldig god. Dog er det dessverre en litt passiv Sambi som er god med ballen i beina, men ikke like god uten den som skiller seg litt ut på det negative.

Ødegaard må skyte oftere, og Gabriel Jesus trenger mer beskyttelse. Måten Varane og McTominay får lov til å sparke og holde han er helt sjukt, men dette er jo tross alt Arsenal. Ikke snakk om noe beskyttelse her.

Vi leder fortsatt ligaen, og nå må vi komme oss tilbake. Dette laget her er mye mye bedre enn det resultatet i går viser.

C'mon you Gunners!

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, sas2002 said:

Er fortsatt sur. Har vi hatt Partey for Sambi i går så ville ikke utd fått 2-1 målet sitt. Der har Bruno blitt sparka rett ned før den pasningen kommer!

 

Bare å toppe mye på torsdag. Score 3 før pause og bytte ut mange.

Jeg er også sur, men leter ikke etter syndebukker. Ingen garanti for at Partey ville ha spilt en bedre kamp enn Sambi. 
 

la oss stille med B-lag torsdag. Stjernene trenger hvile

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Ben Elfen said:

Jeg er også sur, men leter ikke etter syndebukker. Ingen garanti for at Partey ville ha spilt en bedre kamp enn Sambi. 
 

la oss stille med B-lag torsdag. Stjernene trenger hvile

Sier ikke at Partey ville spilt bedre jeg heller, men faktum er bare at Sambi er litt passiv til tider når han ikke har ballen. Både i det defensive og det offensive så "gjemmer" han seg litt.

Rollen han spiller i er jo ekstremt krevende, så dette kommer til å skje.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Stefanb said:

Sier ikke at Partey ville spilt bedre jeg heller, men faktum er bare at Sambi er litt passiv til tider når han ikke har ballen. Både i det defensive og det offensive så "gjemmer" han seg litt.

Rollen han spiller i er jo ekstremt krevende, så dette kommer til å skje.

Synes han fortjener tillit fremover. Hans langpasninger er fenomenale. Har ikke sett stats på denne kampen, men kampen før traff han på 8 av 8

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Ben Elfen said:

Synes han fortjener tillit fremover. Hans langpasninger er fenomenale. Har ikke sett stats på denne kampen, men kampen før traff han på 8 av 8

Er akkurat slike kamper man trenger det lille ekstra. Sambi for all del gjorde seg ikke bort men er involvert i 2 baklengsmål. God med ballen. Fant ikke helt rollen uten ball, men det kan ha vært Arteta sin feil også. 

Vi ga bort 3 mål i går. Det irriterer!

Link to comment
Share on other sites

On 9/5/2022 at 11:34 PM, Marius- said:

Lokonga har gjort ett par gode kamper, men de første ser vel han er uferdig for rollen ennå? Partey er ikke feilfri han heller, men gud bedre hvor mer stabilt det er med han (skadefri og i form) utpå der. 

Mot hvilket topp 4 lag har Partey vært god?

Han har så langt jeg kan huske ikke klart å dominere mot noen topplag og feilpassene hans blir enda mer synlig mot de beste. 
Jeg syns Lokonga er meget god mot United. Løper mye og riktig. Ekstremt god med ball og er stort sett spillbar. Feilfri var han ikke, men syns absolutt ikke at han skal få skylden for noen av målene i mot. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...