Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduene sesongen 2022/23


Verminator5

Recommended Posts

Det virker fornuftig at han får kamp/avlastning. Eneste squad spiller inn så langt anser jeg som backup på midten, altså etterlengtet bredde men ingen som går rett inn og forsterker oss helt ennå. Han var vel backup der han kom fra også? 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

3 hours ago, bergkampje said:

Mange spennende rykter om dagen. Må si jeg er litt skeptisk til Lisandro Martinez, han er en skikkelig tøffing og har noen skikkelig sugende taklinger, men jeg er usikker på om han er god nok. Han er ikke alltid fast på Ajax en gang, men hadde en ganske så god sesong i år. Uansett, dekningen er vel grei hos oss med Gabriel, White og Saliba, Holding som backup. Men om han kommer på billigsalg, skader det selvfølgelig ikke. 

Lisandro Martinez blei kåret til årets spiller i Ajax. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Pirès#7 said:

Tror martinez er tiltenkt å konkurrere med den skotske kjeksen på venstre hovedsakelig. 

Det er mulig, men mest trolig kommer han til å være tiltenkt å gi Gabriel konkurranse om stopperplassen. Ifølge Transfermarkt og Ajaxssupportere er han soleklart best som stopper. De siste to sesongene har han spilt helt klart flest kamper som stopper, før det var han faktisk mer defensiv midtbane. 

Ifølge enkelte Ajaxssupportere vil han potensielt gå inn som den beste midtstopperen i laget vårt.

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Ben Elfen said:

Eierne går all inn på prosjekt Arteta. Det liker jeg. Håper Arteta vinner noen troféer etterhvert og blir her i 23 år

Si hva man vil om eierne våre, men de har virkelig våknet til liv. Det kan se ut til at det er Josh sin fortjeneste. Glazerne tok til sammenlikning ut et rekordstort utbytte fra Manure for kort tid siden.

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, Ben Elfen said:

Eierne går all inn på prosjekt Arteta. Det liker jeg. Håper Arteta vinner noen troféer etterhvert og blir her i 23 år

Jeg også.

Håper Gabriel Jesus blir bekreftet så snart som mulig. Deretter er det for meg viktigere med en erstatter for Tierney (Martinez) og en midtbanespiller (Tielemans) fremfor Raphinha.

Dog håper jeg vi ender opp med alle. Da snakker vi ekstrem forsterkning av førstelaget og rotasjonsspillere.

Ramsdale/Turner
Tomiyasu/Cedric - White/Saliba - Gabriel/Holding - Tierney/Martinez
Partey/Elneny - Tielemans/Xhaka
Saka/Vieira - Ødegaard/Smith Rowe - Raphinha/Martinelli
Gabriel Jesus/Nketiah
 

Eldste spilleren på laget er da Partey. Som fortsatt ikke er 30 selv engang.

 

Edited by Stefanb
La inn Ornstein link
Link to comment
Share on other sites

On 6/18/2022 at 5:08 PM, Pirès#7 said:

Det skal sies at etter at Josh overtok den generelle styringen fra faren har vi brukt svært mye penger, det skal ikke stå på backing de siste årene. Og josh er i det minste litt interessert,  iallefall later han som det. Gamlingen sjøl var og er silent.

Dette bygger på at Wenger i veldig mange år måtte klare seg med smuler og ønsket tæring etter næring.
Nå er økonomien (tross pandemi) knallsterk. Payback time og eierne er aktive og ser verdiene som klubben har skapt. 
Tallene som han oppgir her er spinnville ikke bare for Arsenal, men for alle klubber i verden. 

Link to comment
Share on other sites

Har Paul Merson et poeng vedrørende sine uttalelser om Nketiha nylig ? Han syntes ikke noe om kontrakten han fikk. Mener Eddie ikke vil gi oss en topp 4 plassering. Han ville ikke få plass fra start i Fulham en gang , sier Merson.

Merson mener vi skulle ha signert noe bedre en Eddie.

Vel , Merson kan ha noen gode poenger.  Eddie storspilte ikke siste sesong. Var mange som ville ha ham ut av klubben.  Eddie fikk etter hvert en del spille tid , da Auba forsvant og Laca var begredelig.

Eddie skal ha det at han gjorde det bra i en del kamper i siste del av sesongen . Han prøvde iallefall å få til noe. Noen mål ble det også. 

Han er fortsatt ung , og ting kan snu til det bedre. Spørsmålet er om han er god nok og om vi får se en bedre utgave av han i tiden som kommer. 

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Gunners68 said:

Har Paul Merson et poeng vedrørende sine uttalelser om Nketiha nylig ? Han syntes ikke noe om kontrakten han fikk. Mener Eddie ikke vil gi oss en topp 4 plassering. Han ville ikke få plass fra start i Fulham en gang , sier Merson.

Merson mener vi skulle ha signert noe bedre en Eddie.

Vel , Merson kan ha noen gode poenger.  Eddie storspilte ikke siste sesong. Var mange som ville ha ham ut av klubben.  Eddie fikk etter hvert en del spille tid , da Auba forsvant og Laca var begredelig.

Eddie skal ha det at han gjorde det bra i en del kamper i siste del av sesongen . Han prøvde iallefall å få til noe. Noen mål ble det også. 

Han er fortsatt ung , og ting kan snu til det bedre. Spørsmålet er om han er god nok og om vi får se en bedre utgave av han i tiden som kommer. 

Absolutt god nok som back up. Merson får betalt for å mene ting - og jeg foreslår at vi heller stoler på de som ser Nketiah på trening hver dag - enn en «pundit» som i tillegg ofte feiler, uten St det får konsekvenser

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Ben Elfen said:

Absolutt god nok som back up. Merson får betalt for å mene ting - og jeg foreslår at vi heller stoler på de som ser Nketiah på trening hver dag - enn en «pundit» som i tillegg ofte feiler, uten St det får konsekvenser

Håper vi får signert den spissen Arteta vil ha til neste sesong . Skulle første valget hans ikke være tilgjengelig i løpet av sesongen,  så skal vi altså stole på Eddie som back up. 

Vi får håpe at Eddie er klar for back up jobben. 

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Gunners68 said:

Håper vi får signert den spissen Arteta vil ha til neste sesong . Skulle første valget hans ikke være tilgjengelig i løpet av sesongen,  så skal vi altså stole på Eddie som back up. 

Vi får håpe at Eddie er klar for back up jobben. 

Usikker på hva du mener her? Hvem er arteta sitt førstevalg?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Har Paul Merson et poeng vedrørende sine uttalelser om Nketiha nylig ? Han syntes ikke noe om kontrakten han fikk. Mener Eddie ikke vil gi oss en topp 4 plassering. Han ville ikke få plass fra start i Fulham en gang , sier Merson.

Merson mener vi skulle ha signert noe bedre en Eddie.

Vel , Merson kan ha noen gode poenger.  Eddie storspilte ikke siste sesong. Var mange som ville ha ham ut av klubben.  Eddie fikk etter hvert en del spille tid , da Auba forsvant og Laca var begredelig.

Eddie skal ha det at han gjorde det bra i en del kamper i siste del av sesongen . Han prøvde iallefall å få til noe. Noen mål ble det også. 

Han er fortsatt ung , og ting kan snu til det bedre. Spørsmålet er om han er god nok og om vi får se en bedre utgave av han i tiden som kommer. 

Helt ærlig.. det er få "eksperter" jeg hører mindre på enn Paul Merson.

Han har kommet med så mye dumme, rare og helt blåste kommentarer de siste 5 årene at jeg ikke klarer å ta noe han sier seriøst.

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Stefanb said:

Helt ærlig.. det er få "eksperter" jeg hører mindre på enn Paul Merson.

Han har kommet med så mye dumme, rare og helt blåste kommentarer de siste 5 årene at jeg ikke klarer å ta noe han sier seriøst.

Agreed!

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Stefanb said:

Helt ærlig.. det er få "eksperter" jeg hører mindre på enn Paul Merson.

Han har kommet med så mye dumme, rare og helt blåste kommentarer de siste 5 årene at jeg ikke klarer å ta noe han sier seriøst.

Det er mye mulig han sier mye rart , men er spørsmålet han stiller vedrørende Eddie et legitimt spørsmål  ? Var det han viste sist sesong verd en 4 - 5 års kontrakt  ?

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...