Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduene sesongen 2022/23


Verminator5

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

2 hours ago, Pirès#7 said:

Håper det skjer noe snart, vi har en meget tynn stall. Midtbanen spesielt, må ha noen som kan spille om Xhaka er borte i tillegg. Med en gang han er fraværende ser Midtbanen helt håpløs ut, og partey uten Xhaka ser ut som en hodeløs kylling.

Håper på Tielemans inn og en annen mer defensiv type.

Den beste kampen våre sentrale midtbanespillere har prestert i moderne tid, var borte mot United sesongen 20-21 (tror jeg). Da spilte Partey og Elneny sammen. Jeg bare nevner det.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Tapapa said:

Den beste kampen våre sentrale midtbanespillere har prestert i moderne tid, var borte mot United sesongen 20-21 (tror jeg). Da spilte Partey og Elneny sammen. Jeg bare nevner det.

Jeg skjønner ikke de som sier at Elneny ikke kan være en god nok backup for Partey. Problemet da Partey ble skadet, var ikke at vi manglet en god nok erstatter, men at Arteta prøvde å omrokkere for mye på laget og ventet for lenge med å putte Elneny innpå. Xhaka ble plassert på venstrebacken fordi Arteta ikke følte han kunne stole nok på Tavares, men endte også opp med å bryte opp midtbanen altfor mye og gi Lokonga for mye ansvar. Det viste seg å være en stor tabbe. Forhåpentligvis lærte han av dette. 

Lokonga er i mine øyne et stort talent, men var foregående sesong ikke helt der vi ønsker at han skal være(han hadde dog en veldig god kamp mot Pool på Anfield i cupen etter at Xhaka ble utvist og viste glimt av en god spiller). Han bør være nærmere neste sesong og utvikle seg enda mer.

Får vi inn ryktede Tielemans, tror jeg midtbanen vår er på et veldig godt sted.

Jeg mener det er offensivt vi er soleklart tynnest. Nketiah har enda ikke offisielt signert, Saka og MØ8 mangler god nok backup og vi trenger minst to offensive spillere inn i tillegg til at Nketiah blir offisiell. 

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, Simbad said:

Jeg skjønner ikke de som sier at Elneny ikke kan være en god nok backup for Partey. Problemet da Partey ble skadet, var ikke at vi manglet en god nok erstatter, men at Arteta prøvde å omrokkere for mye på laget og ventet for lenge med å putte Elneny innpå. Xhaka ble plassert på venstrebacken fordi Arteta ikke følte han kunne stole nok på Tavares, men endte også opp med å bryte opp midtbanen altfor mye og gi Lokonga for mye ansvar. Det viste seg å være en stor tabbe. Forhåpentligvis lærte han av dette. 

Lokonga er i mine øyne et stort talent, men var foregående sesong ikke helt der vi ønsker at han skal være(han hadde dog en veldig god kamp mot Pool på Anfield i cupen etter at Xhaka ble utvist og viste glimt av en god spiller). Han bør være nærmere neste sesong og utvikle seg enda mer.

Får vi inn ryktede Tielemans, tror jeg midtbanen vår er på et veldig godt sted.

Jeg mener det er offensivt vi er soleklart tynnest. Nketiah har enda ikke offisielt signert, Saka og MØ8 mangler god nok backup og vi trenger minst to offensive spillere inn i tillegg til at Nketiah blir offisiell. 

 

ESR er god nok back up for MØ

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Tapapa said:

Den beste kampen våre sentrale midtbanespillere har prestert i moderne tid, var borte mot United sesongen 20-21 (tror jeg). Da spilte Partey og Elneny sammen. Jeg bare nevner det.

Joda, finnes enkelte tilfeller. Elneny funker når vi ligger dypt, ellers ikke mye å rope hurra for. 

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Simbad said:

Foretrekker ESR på venstrevingen. Han har ikke den samme innflytelsen når han spiller i Ødegaards rolle.

Mener du at han ikke er god nok som back up? Sjelden en back up har samme innflytelse som «originalen». 

Edited by Ben Elfen
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ben Elfen said:

Mener du at han ikke er god nok som back up? Sjelden en back up har samme innflytelse som «originalen». 

Både ja og nei. Han er god nok som backup, men i mine øyne er han mye mer innflytelsesrik på venstrevingen. Og hvis han skal spille Ødegaards rolle tenker jeg at spillerne rundt også må spille veldig annerledes pga forskjellen i spillestil/måte. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

Håper esr finner tilbake til «gammel» form. Siste halvdel av sesongen var han rett og slett ikke god. 

Problemet hans i mine øyne er at han er mye latere enn Saka, Martin og Martinelli. Kan stå å gjemme seg en hel kamp, derfor han ofte har blitt tatt ut tidlig de siste månedene.

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Ben Elfen said:

Klinger bra det navnet der. Vi har i mange år savnet en Vieira på midtbanen

Eneste likheten er vel navnet. Fabio er bare 170cm høy.

Han var også linket til Liverpool og tottenham. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Simbad said:

Hvis det jeg har lest om spilleren stemmer, skal han være veldig lik Bernardo Silva i spillestil.

Jeg har sett han i fler kamper og likt typen. Spilt på relativt dårligere lag, men utpekte seg. Igjen spennende kjøp som kan bli god.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...