Jump to content

09.04.22 Brighton (H)


Simbad

Recommended Posts

13 minutes ago, Marius- said:

Det er korrekt, derimot tror jeg steget inn i top4 med EL blir mye værre. Nå hadde vi ingen kamper i midtuke. Sant sies ser det ut som spillerne ønsker seg fri i midtuka slik de nå spiller.

Det tror jeg også er sant. Vi hadde en gyllen mulighet i år.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 151
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

For en gjeng med survete, pessimistiske, urealistiske fjols dette forumet blir fullt av når Arsenal får et par tap på rad. Like mye poeng som 4. plassen og spillere, manager, klubb og alt blir fallitterklært. Følelser er greit, men gud bedre….

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Orakelet said:

For en gjeng med survete, pessimistiske, urealistiske fjols dette forumet blir fullt av når Arsenal får et par tap på rad. Like mye poeng som 4. plassen og spillere, manager, klubb og alt blir fallitterklært. Følelser er greit, men gud bedre….

+1

Vi har hatt en jævlig god periode. Så spiller vi 2 kamper på rappen så er sesongen over og vi har ikke nubbsjans på topp 4 selv om vi utvilsomt har det.

For lag som TOTTENHAM er ikke kjent for å snuble når det gjelder liksom?

Dog skal det sies at mye av gleden ved fotball for meg har blitt drept de par sesongene ved at VAR ved siden av tidvis ræva spill har bidratt til at fotballen har blitt enda verre og åpenbart enda mer "trynefaktor".

Vi lander på topp 4. Det har jeg troen på.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Orakelet said:

For en gjeng med survete, pessimistiske, urealistiske fjols dette forumet blir fullt av når Arsenal får et par tap på rad. Like mye poeng som 4. plassen og spillere, manager, klubb og alt blir fallitterklært. Følelser er greit, men gud bedre….

Gjør ingenting om vi taper. Men , det er måten vi taper på. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Orakelet said:

For en gjeng med survete, pessimistiske, urealistiske fjols dette forumet blir fullt av når Arsenal får et par tap på rad. Like mye poeng som 4. plassen og spillere, manager, klubb og alt blir fallitterklært. Følelser er greit, men gud bedre….

Og der kom han som ikke forstår hva en kamptråd er og slenger rundt seg med hersketeknikker og beskrivelser. Dog etter å ha selv ikke deltatt i den omtalte kamptråden før han fant det for godt å hoverere over medsupportere. Gratulerer ditt fjols tilbake.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Stefanb said:

+1

Vi har hatt en jævlig god periode. Så spiller vi 2 kamper på rappen så er sesongen over og vi har ikke nubbsjans på topp 4 selv om vi utvilsomt har det.

For lag som TOTTENHAM er ikke kjent for å snuble når det gjelder liksom?

Dog skal det sies at mye av gleden ved fotball for meg har blitt drept de par sesongene ved at VAR ved siden av tidvis ræva spill har bidratt til at fotballen har blitt enda verre og åpenbart enda mer "trynefaktor".

Vi lander på topp 4. Det har jeg troen på.

Jeg hadde hatt mer tro på topp 4 hvis dommerne åpenbart ikke vil gi oss noe som helst. To sesonger med VAR i PL og vi er det laget som har kommet dårligst ut.

Jeg har troa på laget vårt generelt, og tror at vi kommer til å se en mye bedre tropp neste sesong. 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Stefanb said:

+1

Vi har hatt en jævlig god periode. Så spiller vi 2 kamper på rappen så er sesongen over og vi har ikke nubbsjans på topp 4 selv om vi utvilsomt har det.

For lag som TOTTENHAM er ikke kjent for å snuble når det gjelder liksom?

Dog skal det sies at mye av gleden ved fotball for meg har blitt drept de par sesongene ved at VAR ved siden av tidvis ræva spill har bidratt til at fotballen har blitt enda verre og åpenbart enda mer "trynefaktor".

Vi lander på topp 4. Det har jeg troen på.

Nei- Spurs sluttet med å tabbe seg ut på samme måte for flere år siden. Siden Wenger forsvant har laget sviktet hver eneste gang de har blitt satt under press. 
Palace mener jeg egentlig ikke var så verst, i dag helt grusomt. Det skjer ingenting i 85 minutter. Det er skammelig. 

Vi møtte i dag et lag fullstendig blottet for selvtillit og vi starter kampen i gå-tempo. Alt spill foran to tunge stoppere uten noe bevegelse bak dem. Vi gir bort kampen og lar dem bygge selvtillit i 45 minutter. Slikt skal ikke skje. 
 

Uansett hvor mange ganger man ser det annulerte målet så er det helt umulig å forstå hvordan linjene er trukket. Det er rett og slett bare piss og ikke mulig å trekke en konklusjon ut i fra de bildene.

Sagt det uttallige ganger, men det bildet som viser kontakt eller om noen er innenfor er det riktige. Det har VAR dommerne fortsatt ikke forstått. I den ene vinkelen så er det umulig å se om de er på linje eller om det er offside. Hvordan kan de da dømme mot oss??

 

Link to comment
Share on other sites

Tierney er jo ute resten av sesongen som alle vet. Er det noe oppdatering på om Partey er det samme? Bare hørt rykter og det ene og andre.

Nå er det til Southampton neste gang, ett lag som tapte 0-6 hjemme idag. Så må regne med de er helt tent på å revansjere det. Etter dette er det: 

chelsea (b) - United (h) - west ham (b) - Leeds (h) - tott (b) - Newcastle (b)

Dette er en hard rekke kamper, særlig bortekampene er grusomme, mot mye bedre lag enn vi har møtt siste to kampene. Enten må vi finne ny formasjon og form over «natta». Ellers må iallfall partey bli raskt frisk! 

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, RP7 said:

Nei- Spurs sluttet med å tabbe seg ut på samme måte for flere år siden. Siden Wenger forsvant har laget sviktet hver eneste gang de har blitt satt under press. 
Palace mener jeg egentlig ikke var så verst, i dag helt grusomt. Det skjer ingenting i 85 minutter. Det er skammelig. 

Vi møtte i dag et lag fullstendig blottet for selvtillit og vi starter kampen i gå-tempo. Alt spill foran to tunge stoppere uten noe bevegelse bak dem. Vi gir bort kampen og lar dem bygge selvtillit i 45 minutter. Slikt skal ikke skje. 
 

Uansett hvor mange ganger man ser det annulerte målet så er det helt umulig å forstå hvordan linjene er trukket. Det er rett og slett bare piss og ikke mulig å trekke en konklusjon ut i fra de bildene.

Sagt det uttallige ganger, men det bildet som viser kontakt eller om noen er innenfor er det riktige. Det har VAR dommerne fortsatt ikke forstått. I den ene vinkelen så er det umulig å se om de er på linje eller om det er offside. Hvordan kan de da dømme mot oss??

 

Dommerne i PL er 'at best' inkompetente. Selvsagt dømmer de da mot oss på slike situasjoner. 

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, Orakelet said:

For en gjeng med survete, pessimistiske, urealistiske fjols dette forumet blir fullt av når Arsenal får et par tap på rad. Like mye poeng som 4. plassen og spillere, manager, klubb og alt blir fallitterklært. Følelser er greit, men gud bedre….

Har vell meldt i 2 mnd nå at Spurs er favoritter til 4 plassen, så dette er ikke pga de 2 siste kampene. Men all honnør til deg vist du mener de 2 siste kampene gir grunn til optimisme.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, sas2002 said:

Spurs har Son og Kane, vi har sonogo og Laca. 25 mål forskjell det!

Nketiah har ingen pl mål Iår såvidt jeg vet. Har lacca spillemål i det hele tatt? De fleste skjønner hvor skoen trykker mest… Er redd Arteta ikke ønsker spille med spiss, men heller fylle på tekniske midtbaner 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Orakelet said:

For en gjeng med survete, pessimistiske, urealistiske fjols dette forumet blir fullt av når Arsenal får et par tap på rad. Like mye poeng som 4. plassen og spillere, manager, klubb og alt blir fallitterklært. Følelser er greit, men gud bedre….

Teoretisk sett har vi fortsatt anledning til å ta fjerdeplassen. Grunnen til at jeg ikke lenger har troen på det er som følger:

1. Vi er i en nedadgående kurve, og har fått skader på to svært sentrale spillere.

2. Vi scorer svært lite mål.

3. Vi har det tøffeste kampprogrammet, og taper mot antatt svakere lag. Det gir dårlig selvtillit når vi møter tøffere motstand. Vi har forøvrig dårlig statistikk på St.Marys.

Skulle vi nå havne utenfor topp 4, er ikke situasjonen bekmørk. Vi har tatt store steg denne sesongen, åkkesom. Supporterne og spillerne har omsider en god forbindelse. Vi har ligaens yngste lag, som bare vil bli bedre. Klubben har omsider vist at de henter inn riktige spillertyper. Optimist, pessimist…kall meg hva du vil. Det er slik jeg ser det. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, sas2002 said:

Conte topp manager med begrenset mannskap 4 plassen. Arteta upcoming good manager.. er fort forskjellen.

Han har 2 verdens beste spisser(son spiss /kant), som kanskje er den viktigste posisjonen på banen .  Vi har ikke topp 100 i verden i samme posisjon. Er tøft å vinne kamper du ikke bør vinne , eller gjevne kamper man burde vunnet når mannen som er oftest i 16 for oss er tilnærmet luft i 4/3 kamper . Tottenham er ikke noe superlag! Men de har spillere som dreper kamper i større grad en oss. Midtbanen og forsvaret er noelunde jevn

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Verminator5 said:

Teoretisk sett har vi fortsatt anledning til å ta fjerdeplassen. Grunnen til at jeg ikke lenger har troen på det er som følger:

1. Vi er i en nedadgående kurve, og har fått skader på to svært sentrale spillere.

2. Vi scorer svært lite mål.

3. Vi har det tøffeste kampprogrammet, og taper mot antatt svakere lag. Det gir dårlig selvtillit når vi møter tøffere motstand. Vi har forøvrig dårlig statistikk på St.Marys.

Skulle vi nå havne utenfor topp 4, er ikke situasjonen bekmørk. Vi har tatt store steg denne sesongen, åkkesom. Supporterne og spillerne har omsider en god forbindelse. Vi har ligaens yngste lag, som bare vil bli bedre. Klubben har omsider vist at de henter inn riktige spillertyper. Optimist, pessimist…kall meg hva du vil. Det er slik jeg ser det. 

Der er du realist - og jeg er 100% enig med deg.

 

«Kamptråd» er ikke for meg synonymt med å dømme spillere og lag nord og ned - men jeg ser at det er å «hovere» over medsupportere og benytte hersketeknikker. Det er visst helt ok med karakteristikker av spillere, trenere og lag - men ikke av de som kommer med nevnte karakteristikker. 
 

God bedring.

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Orakelet said:

Der er du realist - og jeg er 100% enig med deg.

 

«Kamptråd» er ikke for meg synonymt med å dømme spillere og lag nord og ned - men jeg ser at det er å «hovere» over medsupportere og benytte hersketeknikker. Det er visst helt ok med karakteristikker av spillere, trenere og lag - men ikke av de som kommer med nevnte karakteristikker. 
 

God bedring.

Du deltar ikke i diskusjonen (kamptråden), men velger etter kampen med å komme med kritikk på de som har diskutert kampen. Ikke ulikt personer som snakker sammen når de ser på en fotballkamp.

Hadde det kommet innlegg på innlegg, nå i etterkant av kampen, med samme negativitet hadde jeg ikke reagert. Men for meg virker det som du måtte ta «med-forumister» i frustrasjon.

Det er ikke første gang vi har diskusjon om kamptråder her inne. Men enten får man tåle å lese øyeblikks innlegg basert på nettopp øyeblikket, ellers burde man bare droppe å lese kamptrådene og heller diskutere innleggene imellom. 

Link to comment
Share on other sites

Vi taper disse kampene fordi vi har en trener som ikke forstår at man må ha en kampplan a, og en kampplan b. 

Vi har helt sikker en kampplan A, men når denne ikke fungerer, så gjør han absolutt ingenting for å endre. 

 

Dårlig ledelse av lag, er det jeg vil kalle det, og helt ELENDIG innsats av spillerene de 2 siste kampene. 

Og jeg er rimelig sikker på at topp 4 røk i dag. 

Tottenham har vært svært gode.

 

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

Ungt lag, uerfaren manager og idag bomma Arteta med oppstillingen. Når Partey først er ute så fjerner du ikke Xhaxa også. Midtbanekrigen ble fullstendig vunnet av Brighton og hva Tavares tenker nå er jeg veldig spent på. 

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Gunners77 said:

Hvis vi ikke klarer top 4 har vi ikke gjort framgang, Arteta sitt ansvar. Spillerkjøp, kamplan, utlån og ikke prøve Pepe men forsette med en spiss som ikke scorer.

Uenig. Topp 6 er også fremgang. Vil det være skuffende å ikke klare det når vi har hatt den posisjonen vi har hatt? Ja, absolutt, men når man har det yngste laget/troppen i serien og mange av de har sin første sesong i klubben og PL, mener jeg man må ta det litt i kontekst av det.

Med unntak av Tierney, Gabriel og White er alle ungguttene våre under 24. Laca og Leno forsvinner mest sannsynlig til sommeren. Da står vi igjen med Xhaka, Cedric, Pepe, Elneny, Holding og Partey som de eneste spillerne over 25(om de ikke blir solgt eller vi ikke får inn noen over den alderen). 

De fleste fotballspillere når toppnivået sitt når de er mellom 25-30 år gamle.

Dette er et veldig ungt lag som har vist så langt at de kan kjempe om topp 4. Mest sannsynlig vil vi bare bli bedre og mer stabile. 

Arteta er også ung som manager og gjør mye feil. Men han jobber knallhardt med å endre mentaliteten i klubben som vi vet har vært helt på tryne i mange år, både blant ledelsen og spillerne. Så langt virker det som at det har delvis fungert, men vi har fortsatt kamper vi ser at vi ikke er helt i mål enda.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Gunners77 said:

Vi blir målt på resutatet etter sesongslutt og med bare PL å kosentrere seg om er det for dårlig å ikke klare 4 plass.

Det er helt korrekt at i en hver klubb blir man målt på resultater. Før sesong start ønsket jeg at klubben ble kvitt daukjøtt,  et par gode spillere inn og en mulig plass i Europa. Spillemessig fremgang var også et krav jeg ville se . Nå har det blitt langt bedre en forventet. 

Dessverre er jeg redd for at salget av en goalgetter ble ødeleggende for oss , da han ikke ble erstattet. Laca vil i dag få plass fra start med gips på begge beina. Det er innsats i Laca og positive ting med han , men det kommer ikke så mye ut av det han gjør. Det blir mest frispark hver gang han er innvolvert i spillet. Pepe skal IKKE spille fra start uansett . Arteta har ikke noe å komme med av forandringer. Det blir det samme fremme i kamp etter kamp.

Det er fortsatt kamper å spille,  Spurs kan fort gå på noen smeller, men det kan vi også. Det var gøy så lenge det varte. Tviler på at vi slår Chelsea og Spurs borte. Fortsetter vi å ikke kunne spille godt fra start så får vi problemer med de andre lagene også. 

Det har vært flere oppturer og fremgang denne sesongen enn på mange år. Det er synd det ser ut til å rakne på oppløps siden. 

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

Trur ikke vi klarer 4 plass med Thierny og Partey ute. Men alt kan skje. Hadde sansen for Torreia som er utlånt. Blir så skuffet hvis vi ikke klarer 4 plass og Arteta har rotet det til. Han har gjort mye positivt men av og til er han helt på trynet. Har vert for mange nedturer de siste åra.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners77 said:

Trur ikke vi klarer 4 plass med Thierny og Partey ute. Men alt kan skje. Hadde sansen for Torreia som er utlånt. Blir så skuffet hvis vi ikke klarer 4 plass og Arteta har rotet det til. Han har gjort mye positivt men av og til er han helt på trynet. Har vert for mange nedturer de siste åra.

Hvorfor er det så flatt batteri. Utd går på en smell igjen. Arteta kan bare si dette. "Gå ut med full intensitet og spring sokkene av dere. Det motsatte skjer og det samme skjer i 2 omgang. Er det en veik spillergruppe som ikke evner eller hva faen er det som skjer. Skal ikke være mulig å falle så mye i kvalitet og intensitet når 2 spillere er vekke med skader. Vi gir Spurs 4 plassen. Nå er det soto og west ham. Lukter 2 tap til.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...